فرهنگ و هنر

ثبت‌نام زیارت نیابتی عتبات ویژه نوروز آغاز شد

پس از بسته شدن مرز ایران و عراق و محدودیت تردد برای زائران ایرانی ، ستاد بازسازی عتبات در آستانه نوروز 1400 پروژه زیارت اجاره را انجام داد.

به گزارش مجله خانواده ، یوسف افضری معاون وزیر فرهنگ و مشارکت های مردمی در ستاد بازسازی عتبات آریات گفت: پروژه توسعه حرم مطهر عراق. “

او به من یادآوری کرد که: بدنبال اپیدمی ویروس کرونا و تعلیق احتمال ورود زائران ایرانی به بقاع متبرکه عراق ، به ویژه در دهه 1940 ، برای بازسازی عتبات عالیات ، با در نظر گرفتن توانایی ها و خواسته های موجود عراق. ستاد با ابتکار مشارکت بسیاری از زائران در اباعبدالله (ع) ، او ثبت نام کرد و یک سفر زیارتی انجام داد.

افضری در ادامه گفت: “از زمان شروع این پروژه ، بیش از 100،000 هموطن در سایت ستاد بازسازی عتبات برای زیارت نایاب ثبت نام کرده اند.

عتبات عالیات ، معاون وزیر فرهنگ و مشارکت های مردمی در ستاد بازسازی ، گفت که این پروژه هم اکنون در حال انجام است.

افضری گفت: زیارت جایگزین حرم امام علی (ع) توسط دستگاه اجرایی ستاد بازسازی حرم مطهر نجف اشرف انجام می شود که پروژه کامل توسعه حرم عربی را تکمیل می کند. صحن و نیروی دریایی حضرت زهرا (س) نامیده می شود.

او اضافه کرد: زیارت جایگزین مزارهای سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) نیز در مرحله پروژه توسعه حرم امام حسین (ع) است که به نام صحن حضرت زینب (س) نامگذاری شده است.

به گفته وی ، سفر زیارتی نیابتی به بقاع امام موسی (ع) و امام موسی کاظم (ع) نیز توسط دستگاه اجرایی ستاد شهر کاظمین انجام می شود که برنامه توسعه این حرم را اجرا می کنند. صحن امام باكیل (ع).

افضری افزود: برنامه زیارت جانشین امام عسکری (ع) به حرم نیز توسط عامل اجرایی پروژه در حال اجرا در سامارا انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا