فرهنگ و هنر

ارکستر سمفونیک تهران میزبان سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شد

سخنگوی کمیته فرهنگی شورای اسلامی که مهمان ارکستر سمفونیک تهران بود، بر حمایت بیشتر از اجرای آثار فاخر موسیقی کشور تاکید کرد.

به گزارش مجله خانواده، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، احمد روتین هفشانی، سخنگوی کمیته فرهنگی شورای اسلامی، میهمان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ناسیل حیدریان از تالار وردات است.

روستین کنسرت ارکستر سمفونیک را اینگونه توصیف می کند: اساساً همین توانایی کافی است که به موسیقی کلاسیک توجه کنیم و علاوه بر موسیقی اصیل خود مانند سازها و آوازهای ایرانی، موسیقی فاخری را که به آن نیاز داریم، معرفی کنیم.»

بیشتر بخوانید:

تشویق نکن!

وی با تمجید از میزبانی ارکستر سمفونیک تهران در تالار وردات، گفت: امشب برای بررسی دقیق وضعیت ارکستر سمفونیک تهران حضور یافتم و خوشبختانه اجرای بسیار خوب و موفقی را شاهد بودم.

وی افزود: به نظر من ترسیم شاخه ای از موسیقی حماسی و موسیقی اصیل ایرانی در کشورمان از تأثیر آثار سطحی که هیچ ربطی به فرهنگ ما ندارند، می کاهد. بنابراین جامعه ما نیاز به آشنایی بیشتر با ژانر موسیقی فاخر دارد. توجه به توانایی ها و توانایی های هنرمندان ژاپنی نیز ضروری است. این توانایی ممکن است موسیقی باشد که به زیبایی روی انگشتان هنرمندان ایرانی نواخته می شود و باید این توانایی به جامعه وارد شود. بنابراین فکر می کنم این اجرا اثر موثر و خوبی بود که توسط بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا شد.

کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اساسا مجموعه های فرهنگی دارای عناصر بسیار مرتبط با یکدیگر هستند. هر چه نیازهای واقعی جامعه را بهتر بشناسیم و زمینه ترویج عناصر ناب فرهنگی را برای مردم فراهم کنیم، می توانیم در جهت ارتقای ویژگی های فرهنگی اجتماعی خود گام برداریم.

او ادامه داد. “ما به هم افزایی، همکاری و تعامل مستمر بین وزارتخانه ها نیاز داریم. سیاست گذاران ما از بسیاری جهات درک دقیق تری از هنر دارند و نقش آنها تصویر معنوی آنهاست. آنها همچنین می توانند نقش بهتری در کمک به تقویت ایفا کنند، به شرطی که آنها را تقویت کنند. در عناصر اجتماعی بهتر منعکس می شوند.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان دوم و سوم تیرماه به مدت دو شب در تالار وحدت روی صحنه رفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا