گاهی جابهجا کردن فایلها و اطلاعات بین نیروها و واحدهای یک سازمان میتواند بسیار زمانبر یا پرریسک باشد؛ اما به لطف تکنولوژی امکانی ایجاد شده تا با شبکهسازی بتوان همه این موارد را پوشش داد و به راحتترین شکل ممکن این دیتاها را بین نیروها جابهجا کرد.
حتی اگر یک شرکت کوچک داشته باشید که با یک یا دو سیستم در حال فعالیت است، باز هم به شبکهسازی و ارتباط این سیستمها به هم نیاز دارید؛ پس ناچارید برای حفظ اطلاعات شرکت و بهینه کردن موارد مربوط به شبکه، هر کاری لازم است انجام دهید.
به همین دلیل اغلب کسبوکارها سعی کردهاند یک شرکت پشتیبانی شبکه در کنار خود داشته باشند تا حتی اگر چنین متخصصی به صورت دائم در مجموعه حضور ندارد، به صورت مستمر موارد مربوط به شبکه را را رصد کرده و کارهای لازم را انجام دهد. رایان پشتیبان همان همراهی است که در این مسیر مجموعه شما را به بهترین نحو ممکن پشتیبانی کرده و نیازهای اتصال شبکه شما را پوشش خواهد داد.
پشتیبانی شبکه چیست؟
پشتیبانی شبکه به مجموعه خدماتی گفته میشود که برای نگهداری و رفع مشکلات به وجود آمده در شبکه و تجهیزات شبکه انجام میشود. این خدمات میتوانند شامل بررسی وضعیت عملکرد، بهروزرسانی نرمافزارها، راهاندازی سرویسهای جدید و تعمیر و نگهداری سختافزارها باشند.
پشتیبانی شبکه میتواند به صورت داخلی توسط کارشناسان IT سازمان یا به صورت خارجی توسط شرکتهای متخصص ارائه شود که در هر صورت اهمیت زیادی در افزایش بهرهوری، امنیت و پایداری شبکههای کامپیوتری دارد.
به زبان ساده پشتیبانی شبکه یعنی کمک و حمایت برای اطمینان از اینکه اتصالات و اطلاعات شبکهی کامپیوتری یک کسبوکار، همواره درست کار کنند. این خدمات به شما کمک میکنند تا مشکلات را سریع حل کرده و از امنیت و بهرهوری شبکهتان مطمئن باشید. بهاینترتیب، میتوانید به راحتی و بدون نگرانی به فعالیتهایتان در دنیای آنلاین ادامه دهید.
چرا هر کسب و کاری نیاز به پشتیبان شبکه دارد؟
اهمیت استفاده از پشتیبانی شبکه از آن جهت است که شبکه یکی از ارکان حیاتی سازمان به شمار میرود و بهعنوان رگ اصلی ارتباطات و انتقال دادهها عمل میکند. با داشتن یک تیم متخصص ، میتوانید مشکلات فنی را به سرعت حل کرده، امنیت شبکه را تضمین کنید و به بهرهوری بیشتری دست یابید.
همانطور که فناوری اطلاعات در سازمانها برای تسهیل فعالیتها و ارتقا کارایی به کار میرود، نیاز به یک پشتیبانی شبکه قوی و متخصص نیز احساس میشود تا این فناوریها به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرند و سازمان از تمامی مزایای آنها بهرهمند شود.
در ادامه به چند مزیت کمک گرفتن از تیم رایان پشتیبان برای پشتیبانی شبکههای کامپیوتری اشاره میکنیم:
- حفظ پایداری و عملکرد صحیح شبکه، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این کار باعث جلوگیری از اختلال در فعالیتهای روزمره سازمان میشود.
- در دنیای پیچیده و دیجیتالی امروزی، حفاظت از اطلاعات حساس و جلوگیری از حملات سایبری امری ضروری است که به راحتی توسط پشتیبانی شبکه میتوان به آن دست یافت.
- با بهینهسازی ترافیک، مدیریت پهنای باند و حل مشکلات فنی، سازمان میتواند بهرهوری بیشتری در استفاده از فناوری اطلاعات داشته باشد.
- فعالیتهای مداوم در زمینه بهروزرسانی و پیشبینی نیازهای جدید، سازمان را برای تغییرات و نوآوریهای آینده آماده میسازد.
انواع پشتیبانی شبکه
خوشبختانه اغلب شرکتهای پشتیبانی، راههای مختلفی برای ارائه خدمت در نظر گرفتهاند. رایان پشتیبان بهعنوان یکی از این شرکتهای پیشرو، بسته به نیاز و بودجه هر سازمان انواع پشتیبانی را انجام میدهد:
پشتیبانی فنی (Technical Support)
- تلفنی: ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی از طریق تماس تلفنی
- آنلاین (Online): استفاده از چت آنلاین یا سیستم تیکت (Ticketing System) برای گزارش مشکلات و درخواستها
- ایمیل: ارسال مسائل و سوالات به تیم پشتیبانی از طریق ایمیل
پشتیبانی از راه دور (Remote Support)
- اتصال از راه دور به شبکه: تیم پشتیبانی از راه دور به کمک نرمافزارهای مخصوص، به سیستم شما متصل شده و مشکلات را رفع میکند.
- کنترل از راه دور: امکان کنترل کامپیوترها و دستگاهها از دور توسط تیم پشتیبانی
پشتیبانی حضوری (On-Site Support)
- حضور فیزیکی تیم پشتیبانی: ارسال تیم پشتیبانی به محل کار شما برای رفع مشکلات موجود در سیستم یا جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی
آموزش و مشاوره
- آموزش تیمهای داخلی: ارائه دورههای آموزشی به تیمهای داخلی شرکت برای افزایش دانش و توانمندی در حوزه شبکه
- مشاورههای تخصصی: ارائه مشاورههای تخصصی برای بهبود امکانات و امنیت شبکه
پشتیبانی امنیتی (Security Support)
- مانیتورینگ امنیتی: نظارت و پیگیری مداوم بر امنیت شبکه و تشخیص و پیشگیری از حملات
- آپدیت و ارتقاء امنیتی: ارائه بهروزرسانیها و ارتقاءهای امنیتی بهمنظور مقابله با تهدیدهای جدید
البته ترکیب این روشها و ارائه انواع پشتیبانی به یک شرکت، کاملترین نوع پشتیبانی را فراهم کرده و هر شرکت میتواند این خدمات را به بهترین شکل با نیازها و محیط خود بومیسازی کند.
پشتیبانی و نگهداری حضوری شبکه چیست و چه مزایایی دارد؟
گستره کاری برخی سازمانها به اندازهای زیاد است که ترجیح میدهند یک متخصص شبکه به صورت دائمی در مجموعه حضور داشته باشد و در کنار تیم فعالیت کند. این پشتیبانی شبکه یکی از بهترین روشهایی است که علاوه بر امنیت و سرعت عمل، باعث میشود بتوانید از حداکثر قابلیتهای پشتیان بهره ببرید. از جمله مزایای این روش عبارتند از:
- وجود تیم پشتیبانی در محل کار به آنها این امکان را میدهد تا به سرعت و با دقت مشکلات شبکه را تشخیص دهند. این ارتباط مستقیم با تجهیزات و سرورها، فرصت بهتری برای تحلیل و برطرف کردن مشکلات فنی فراهم میکند.
- با حضور فیزیکی تیم پشتیبانی، پاسخگویی به مشکلات به سرعت انجام میشود. این امر به حل سریعتر مشکلات و کاهش تأثیرات منفی بر روی عملکرد شبکه کمک میکند.
- تیم پشتیبانی حضوری میتواند آموزشهای لازم را به تدریج به تیم شما ارائه دهد. این آموزشها به کارکنان این امکان را میدهد تا با مشکلات رایج و روشهای پیشگیری آشنا شوند.
- تیم حاضر در محل میتواند به صورت دورهای نگهداریها و بررسیهای پیشگیرانه را انجام دهد. این کار باعث افزایش عمر مفید تجهیزات و جلوگیری از وقوع مشکلات ناگهانی میشود.
- تیم پشتیبانی حضوری به صورت مستقیم با کاربران ارتباط برقرار میکند و به سوالات آنها پاسخ میدهد. این امر باعث افزایش رضایت کاربران و ارتقاء ارتباط بین کاربران و تیم پشتیبانی میگردد.
- حضور تیم پشتیبانی میتواند امنیت فیزیکی سرورها و تجهیزات را تضمین کرده و در مقابل خطراتی مانند سرقت قطعات یا خسارت ناشی از عوامل طبیعی محافظت کند.
پشتیبانی ریموتی شبکه چیست؟ انواع پشتیبانی ریموتی
پشتیبانی و نگهداری ریموتی شبکه به معنای ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری بر روی شبکههای کامپیوتری از راه دور است. در این روش، تیم پشتیبانی از طریق اتصال اینترنتی به سیستمها و تجهیزات شبکه متصل شده و مشکلات را رفع میکند و نگهداری مورد نیاز را از دور انجام میدهد.از جمله مزایای پشتیبانی و نگهداری ریموتی شبکه عبارتند از:
- این روش باعث کاهش هزینهها و صرفهجویی در زمان میشود، زیرا نیازی به استقرار تیم حضوری به محل و فراهم کردن تجهیزات و امکانات اضافه نیست.
- تیم پشتیبانی از راه دور میتواند به سرورها و تجهیزات شبکه متصل شده و تنظیمات و اصلاحات لازم را اعمال کند.
- از طریق پشتیبانی ریموتی، میتوان بررسیها و نگهداریهای پیشگیرانه را بهصورت دورهای انجام داد تا مشکلات را پیشبینی کرده و جلوی آنها را بگیریم.
- پشتیبانی ریموتی امکان ارائه خدمات به مدت 24 ساعت در روز و 7 روز در هفته را فراهم میکند، که باعث بهبود و استمرار عملکرد شبکه خواهد شد.
ثبات کسبوکار خود را با رایان پشتیبان تضمین کنید!
در دنیای امروزی که تکنولوژی و شبکههای ارتباطی رشدی پرشتاب دارند، در اختیار داشتن یک سیستم پشتیبانی شبکه قوی و قابل اعتماد، امری اساسی و حیاتی برای ثبات کسبوکارها محسوب میشود. بدون یک پشتیبانی شبکه قوی، هر کسبوکاری ممکن است با چالشهای زیادی از قطعی در اتصالات تا مشکلات امنیتی و عدم اطمینان در انتقال دادهها مواجه شود.
شرکت رایان پشتیبان با ارائه بهترین خدمات پشتیبانی شبکه از جمله پاسخگویی سریع، بهینهسازی عملکرد سیستمها، امنیت، آموزشهای لازم به نیروها و… بهعنوان یک همراه مطمئن در کنار شما خواهد بود. با رایان پشتیبان همراه شوید و اطمینان حاصل کنید که شبکهی شما در دستان متخصصان و حرفهایترین تیم پشتیبانی قرار دارد!