عمومیکسب و کار برتر

انواع اتصالات لوله سفید آب

بررسی انواع اتصالات لوله سفید

از لوله سفید به عنوان اصلی‌ترین تجهیزات برای انتقال دادن سیالات از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می‌شود. این نوع لوله‌ها دارای کاربرد زیادی هستند به همین دلیل امروزه انواع اتصالات لوله سفید طراحی و وارد بازار شده‌اند. در صورتی که تمایل دارید با ویژگی‌ها و کاربرد این نوع اتصالات آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

لوله سفید چیست؟

ممکن است با شنیدن نام لوله سفید این سوال به ذهن شما نیز خطور کند. در پاسخ به سوال مذکور باید بگوییم که لوله سفید جزو انواع لوله و اتصالات پلیمری کاربردی به شمار می‌رود. به این نوع لوله نیز لوله پلی پروپیلن گفته می شود. جنس این نوع لوله از پلاستیک است و به دلیل مزایایی که دارد جایگزین مناسبی برای انواع لوله‌های مختلف مسی، فولادی و… است.

انواع اتصالات لوله سفید دارای کاربرد و ویژگی‌های خاصی می‌باشند به همین دلیل امروزه به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

اسامی اتصالات لوله سفید

در صورتی که شما نیاز به خرید انواع اتصالات لوله پلی پروپیلن دارید بهتر است با نام اتصالات لوله سفید آشنا شوید. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این نوع اتصالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع اتصالات لوله سفید از نوع بوشن

بوشن‌ها در انواع مدل‌های مختلف طراحی می‌شوند و از آن‌ها به عنوان یک رابط بین دو لوله استفاده می‌شود. از کاربردی‌ترین انواع اتصالات بوشن پلی پروپیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اتصال یکسر بوشن پلی پروپیلن

این نوع اتصال یکی از کاربردی‌ترین انواع اتصالات لوله سفید به شمار می‌رود. قسمت داخلی این محصول دارای رزوه می‌باشد. لوله‌هایی که از قسمت بیرونی دارای رزوه هستند را می‌توان به کمک این نوع اتصال به یکدیگر به آسانی متصل کرد.

2- بوشن مغزی پلی پروپیلن

بوشن‌ها در انواع مدل‌های مختلف طراحی می‌شوند و از آن‌ها به عنوان یک رابط بین دو لوله استفاده می‌شود. بوشن مغزی پلی پروپیلن برای ایجاد اتصالات در سیستم آب سرد و گرم بهداشتی کاربرد زیادی دارد.

3- سه راه بوشن مغزی پلی پروپیلن

سه راه بوشن مغزی یکی دیگر از مهم‌ترین انواع اتصالات لوله سفید محسوب می‌شود. به کمک این نوع سه راهی می‌توان دو انشعاب فرعی را از یک انشعاب اصلی و مهم دریافت کرد.

4- سه راه بوشن مغزی بست دار پلی پروپیلن

در طراحی این نوع اتصال لوله سفید از یک خروجی که دارای مغزی رزوه‌دار است استفاده می‌شود. در صورتی که نیاز باشد از یک لوله انشعاب گرفته شود از این نوع سه راه بوشن استفاده می‌شود. سه راه بوشن مغزی بست دار پلی پروپیلن توسط فلنج ها در خط‌های لوله نصب می‌شود.

5- بوشن پلی پروپیلن

یکی دیگر از انواع اتصالات لوله سفید ساده و در عین حال کاربردی بوشن پلی پروپیلن می‌باشد. از این نوع بوشن سفید برای ایجاد اتصال بین دو لوله در مسیر‌های لوله کشی استفاده زیادی می‌شود.

انواع اتصالات لوله سفید از نوع بست

بست‌ها در انواع مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. از این نوع اتصالات لوله سفید برای ایجاد اتصال بین لوله‌های سفید استفاده زیادی می‌شود. مهم‌ترین انواع بست‌های پلی پروپیلن عبارتند از:

1- بست لوله پلی پروپیلن

بست لوله پلی پروپیلن از انواع کاربردی ترین انواع اتصالات لوله سفید محسوب می شود. این نوع بست در دو نوع ساده و تلفیقی تولید می‌گردد. از بست ساده برای متصل کردن لوله‌های پلی پروپیلن استفاده می‌شود و. از بست تلفیقی نیز برای اتصال لوله‌های فلزی و گالوانیزه استفاده می‌گردد. برای جلوگیری از هر‌گونه حرکت و لرزش لوله‌های متصل شده به یکدیگر این نوع بست گیره‌ای شکل کاربرد زیادی دارد.

2- بست دوپل ( دو قلو ) پلی پروپیلن

نام دیگر این نوع اتصالات لوله سفید بست نگهدارنده لوله می‌باشد. به کمک این بست می‌توان دو لوله را به راحتی در کنار یکدیگر نگه داشت. بست دوقلو برای استفاده در صنایع مختلف مناسب می‌باشد.

3- بست شیر مخلوط پلی پروپیلن

4- پلی بست دار پلی پروپیلن

برخی اوقات در سیستم لوله‌کشی نیاز است که لوله‌های پلیمری به صورت عمودی در یک تقاطع با یکدیگر برخورد نمایند. برای اتصال لوله‌ها به صورتی که ذکر شد از پل بست‌دار پلی پروپیلن استفاده می شود.

بررسی انواع اتصالات پلی پروپیلن از نوع زانو

زانوها یکی دیگر از انواع اتصالات پلی پروپیلن که در لوله کشی کاربرد زیادی دارند. در ادامه انواع زانو پلی پروپیلن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

1- زانو 45 درجه پلی پروپیلن

از این نوع زانو برای ایجاد تغییر در جهت یک سیال یا انشعاب‌گیری استفاده می‌گردد. مزایایی نظیر وزن کم، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، جوشکاری راحت و … باعث شده است که این نوع اتصال سفید امروزه مورد توجه قرار بگیرد.

2- زانو 90 درجه پلی پروپیلن

زانو 90 درجه PP برای ایجاد تغییر در جهت سیال و انشعاب‌گیری کاربرد زیاد دارد. این مدل زانو به کمک دستگاه فیوژن به انواع اتصالات لوله سفید جوش داده می‌شود.

3- زانو مغزی پلی پروپیلن

نام دیگر این نوع اتصال لوله سفید زانو مغزی pp می‌باشد. یک سر زانو مغزی pp به صورت رزوه‌دار طراحی شده است. از این محصول در خطوط لوله برای ایجاد زاویه استفاده می‌شود.

4- زانو یکسر بوشن بست دار پلی پروپیلن

قسمت خروجی زانو یکسر بوشن بست دار pp دارای یک مغز دنده‌ای یا رزوه است. این نوع محصول در دو نوع توکار و روکار موجود می‌باشد. از زانو تو‌کار برای انجام لوله کشی در زیر سطوح استفاده می‌شود. از زانو بست‌دار یا رو‌کار نیز برای لوله کشی روی سطح استفاده می‌گردد. این نوع زانو pp دارای یک بست سرخود می‌باشد به همین دلیل می‌توان آن را به هر سطحی نظیر دیوار وبه آسانی پیچ کرد.

5- زانو یکسر بوشن دوقلو پلی پروپیلن

این نوع زانو یکی از مهم‌ترین انواع اتصالات لوله سفید در صنایع اتصال محسوب می‌شود. به کمک این نوع زانو می‌توان اتصالات را به راحتی و با سرعت زیادی انجام داد.

6- زانو تبدیل پلی پروپیلن

برای ایجاد تغییر در مسیر جریان سیالات این نوع اتصال سفید دارای کاربرد زیادی است. از این محصول برای گرفتن انشعاب، متصل کردن لوله های pp به یکدیگر، اتصال رابط و لوله به یکدیگر و… استفاده می‌شود.

7- زانو یکسر بوشن پلی پروپیلن

از این محصول در لوله‌کشی استفاده زیادی می‌شود. جنس زانو یکسر بوشن، پلی پروپیلن می‌باشد و در طراحی این مدل زانو یک مغزی وجود دارد.

بررسی انواع اتصالات لوله سفید خم دار

لوله‌های خم‌ دار یکی دیگر از مهم‌ترین و اصلی‌ترین انواع اتصالات لوله سفید به شمار می‌رود. در صنایع اتصال این نوع لوله کاربرد زیادی دارد. از مهم‌ترین انواع لوله خم‌ دار پلی پروپیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- لوله خم‌ دار کامل پلی پروپیلن

از این محصول اتصال لوله سفید زمانی استفاده می‌گردد که قرار است از لوله‌ها به صورت عمودی در یک تقاطع استفاده شود. توجه داشته باشید در صورت عدم دسترسی به این نوع اتصال برای اتصال لوله‌ها به شکل عمودی می‌توان از پل بست‌دار نیز استفاده نمود.

2- لوله خم‌ دار پلی پروپیلن

در ساختار این نوع لوله یک خم با اندازه کاملا مشخص وجود دارد. این محصول در لوله‌کشی کاربرد زیادی دارد. توجه داشته باشید که به کمک این نوع اتصال لوله سفید می‌توان یک لوله را از قسمت رویی یا زیرین لوله دیگر به راحتی عبور داد.

انواع اتصالات لوله سفید از نوع سه راهی

سه راهی را می‌توان از کاربردی‌ترین انواع اتصالات لوله سفید محسوب کرد. این نوع سه راهی‌ها در انواع مدل‌های مختلف زیر موجود می‌باشند:

1- سه راه معمولی پلی پروپیلن

سه راه معمولی پلی پروپیلن یکی دیگر از انواع اتصالات لوله سفید به شمار می‌رود. برای انشعاب‌گیری از لوله‌های سفید از این نوع سه راهی استفاده می‌شود.

2- سه راه تبدیل پلی پروپیلن

سه راه تبدیل pp با توجه به ساختاری که دارد برای ایجاد تغییر در جهت سیالات مناسب می‌باشد. از این نوع سه راهی برای انشعاب‌گیری نیز استفاده زیادی می‌شود.

بررسی سایر اتصالات لوله سفید کاربردی

برخی از انواع اتصالات لوله سفید نیز دارای کاربرد خاصی می‌باشند. در صورتی که تمایل دارید با این نوع اتصالات آشنا شوید بهتر است تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

1- کپ پلی پروپیلن

کپ پلی پروپیلن یکی دیگر از اتصالات لوله سفید کاربردی می‌باشد. از این نوع محصول برای کور کردن و بستن قسمت انتهایی یک لوله استفاده زیادی می‌شود. کپ‌ها در انواع مدل‌های درپوش جوشی یا درپوش پیچی موجود می‌باشند.

2- درپوش رزوه دار پلی پروپیلن

این نوع محصول به صورت مدل‌های ساده و تلفیقی تولید می‌گردد. درپوش رزوه‌دار ساده در انجام اتصالات پلیمری و نصب لوله پلیمری کاربرد زیادی دارد. از درپوش رزوه‌دار تلفیقی نیز برای متصل کردن شبکه نصب شده پلی پروپیلن به انواع سیستم های تاسیساتی نظیر کنتور، لوله گالوانیزه واستفاده زیادی می‌شود.

3- مهره ماسوره فلزی پلی پروپیلن

در ساختار این مدل اتصال لوله سفید دو سر مختلف قابل مشاهده می‌باشد که به یکی از سر‌ها ماسوره نر و به سر دیگر ماسوره ماده گفته می‌شود. این محصول کاربردی دارای اتصالات از نوع رزوه‌دار می‌باشد که از این رزوه‌ها برای متصل کردن قطعات ماده و نر به یکدیگر استفاده می‌شود.

4- تبدیل پلی پروپیلن

از تبدیل پلی پروپیلن برای ایجاد تغییر در سایز انشعاب‌گیری لوله‌ها استفاده می‌شود. به کمک این تبدیل همچنین می‌توان برای اتصال دو مدل لوله نامساوی در لوله‌کشی آب ساختمانی استفاده کرد.

5- شیر فلکه پلی پروپیلن

شیر فلکه بدون تردید یکی از مهم‌ترین انواع اتصالات لوله سفید به شمار می‌رود. از این نوع اتصال برای قطع و وصل نمودن جریان آب گرم و سرد استفاده می‌شود.

تولید انواع اتصالات لوله سفید

کیان پایپ یکی از معتبر‌‌ترین شرکت‌ها است که از سال 1382 در حال فعالیت می‌باشد. این شرکت برای تولید انواع لوله و اتصالات پلیمری از تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کند. این شرکت در سال‌های اولیه فعالیتش اقدام به تولید انواع لوله و اتصالات پلی پروپیلن کرد. در سال‌های بعدی نیز توانست با تولید لوله و اتصالات پنج لایه، لوله و اتصالات پلی اتیلن و… سبد محصول خود را تکمیکی از مهم‌ترین نکات در زمان لوله کشی آشنایی با اتصالات لوله کشی است. اتصالات  مدل‌های گوناگونی دارد و آشنایی با این اتصالات می‌تواند کمک شایانی در افزایش سرعت کار شما داشته باشد. انواع اتصالات لوله کشی فلزی و انواع اتصالات لوله کشی پلاستیکی مدل‌های بسیار متنوعی دارند.

برای آشنایی با انواع اتصالات لوله کشی اعم از اتصالات لوله کشی آب ساختمان و اتصالات می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

مطالبی که این روزها در مورد اتصالات لوله کشی و آشنای با اتصالات لوله کشی در وب خوانده می‌شود:

  • اتصالات لوله کشی فاضلاب
  • آشنایی با اتصالات لوله کشی
  • اتصالات لوله کشی آب ساختمان
  • انواع اتصالات لوله کشی فلزی
  • انواع اتصالات لوله کشی پلاستیکی
  • نام اتصالات لوله کشی پلاستیکی

اتصالات لوله سفید دیجی کالا | اسم اتصالات لوله سبز | اشنایی با اتصالات لوله کشی ساختمان

اتصالات جوشی:

یکی از انواع اتصال لوله کشی فلزی اتصالات لوله کشی جوشی است. اتصالات لوله کشی فولادی زمانی که در محل اتصال به یک دیگر به حالت ذوب می‌رسند و در هم ادغام می‌شوند، اتصال جوشی نامیده می‌شود. این اتصال دما و فشار معینی را تحمل می‌کند و انواع متفاوتی دارد که براساس شرایط و نوع کار می‌تواند در مدل‌های مختلفی استفاده شود.

اتصالات پرسی:

اتصالات لوله کشی پرسی از نوع اتصالات لوله کشی آب ساختمان هستند که برای نصب لوله‌های 5 لایه با توجه به وجود انشعاب‌های متعدد به کار گرفته می‌شود. این نوع از اتصالات لوله کشی یکی از روش‌های متداول اتصال است. در اتصال پرسی، حلقه‌ای روی لوله قرار می‌گیرد و توسط ابزار مخصوص روی لوله پرس می‌شود.

اتصال مهره ماسوره:

این نوع از اتصالات لوله کشی از سه قطعه اتصال دهنده تشکیل شده‌اند. دو قطعه از آن هر یک به یک طرف مهره رزوه می‌شوند.

از مهره ماسوره در اتصال سیستم لوله کشی به دستگاه‌هایی مثل آب گرم کن، ماشین لباسشویی و مدارهای بسته لوله کشی استفاده می‌شود.

اتصال زانویی:

از این نوع اتصالات لوله کشی برای تغییر مسیر استفاده می‌کنند. موارد مصرف آن بیشتر برای اتصال لوله کشی آب ساختمان و اتصال لوله کشی فاضلاب استفاده می‌شود.

زانویی قائم 90 درجه: از این اتصال لوله کشی برای تغییر جهت 90 درجه در لوله کشی استفاده می‌شود.

زانویی 45 درجه: از این اتصال لوله کشی برای تغییر جهت 45 درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای نصب این دو نوع اتصال لوله کشی روش‌های متفاوتی وجود دارد بعضی از این نوع، اتصالات رزوه دارند و برخی نیز با ستفاده از اتوهای نصب لوله به هم متصل می‌شوند.

اتصال فلنجی:

اتصال فلنجی یکی از اتصالاتی است که در سیستم‌های آبرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دسته اتصالات لوله کشی آب ساختمان قرار دارد. فلنج‌ قطعه دیسکی شکلی است، که اغلب به صورت جفت، با استفاده از پیچ و مهره دو قطعه را به یکدیگر متصل می‌‌کند.

اتصالات چدنی معمولا بصورت فلنج دار بوده و جهت اتصال لوله‌های چدنی و شیرهای چدنی و اتصالات خطوط آب و فاضلاب استفاده می‌شود. این نوع از اتصالات لوله کشی قابلیت استفاده در سایزهای بالا را دارد و بدون تخریب لوله کشی، قابل جدا شدن است.

اتصال پوش فیت:

این اتصال در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمانی به کار می‌رود و در دسته اتصالات لوله کشی فاضلاب قرار می‌گیرد.

هریک از اتصالات و لوله‌ها در یک سو دارای سوکت هستند و در آن یک حلقه آب بندی جای دارد. می‌توان انتهای بدون سوکت را به راحتی و با اندکی فشار به درون سوکت لوله و یا اتصال بعدی وارد کرد. با توجه به ماهیت وصل شدن قطعات در این نو از اتصالات لوله کشی آن را پوش فیت نامیده‌اند. این سیستم به علت سرعت و آسانی در زمان نصب و اجرا، سبب صرفه جویی در وقت و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.

اتصال مغزی:

این اتصال، از یک قطعه لوله کوتاه دو سر رزوه و یا یک قطعه آهن ریخته شده به شکل لوله که دو سر آن از خارج رزوه می‌گردد، ساخته شده است. برای اتصال اجزای سیستم لوله کشی به یکدیگر به کار برده می‌شوند.

درپوش اتصال:

این اتصال برای مسدود کردن انتهای مسیرهای لوله کشی استفاده می‌شود. اين اتصال در سيستم لوله كشي در انتهاي مسير لوله كشي يا دريچه‌هاي بازديد نصب می‌شود.

اتصال سه راهی و چهار راهی:

از این نوع اتصال برای گرفتن انشعاب در مسیر لوله کشی استفاده می‌شود. این نوع اتصالات لوله کشی دارای رزوه‌ها داخلی هستند.

دکمه بازگشت به بالا