عمومی

۵۳۰ هزار متر مربع از اراضی آموزش و پرورش سمنان تثبیت شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اصغر فراتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۵۳۰ هزار متر مربع از اراضی و املاک این اداره کل مستندسازی و مالکیت دولت بر آن تثبیت شده است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه زمانبندی وزارت آموزش و پرورش اخذ ۱۰۰ سند تک برگی پیش بینی شده بود.

وی با بیان اینکه با اهتمام اداره حقوقی و تلاش مدیران و کارشناسان حقوقی شهرستان و مناطق استان سمنان ۱۲۴ سند صادر و اخذ شد، ابراز کرد: شهرستان‌های دامغان، شاهرود، مهدی‌شهر و سمنان به ترتیب حائز رتبه برتر مستندسازی املاک استان در سال ۱۴۰۱ شدند.

رئیس اداره حقوقی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ درصد املاک استان تاکنون مستندسازی و ۴۰ درصد املاک فاقد سند است، تاکید داشت: با توجه به تکالیف قانونی مندرج در ماده ۹ قانون جامع کاداستر می‌بایست این موضوع در اسرع وقت با پیگیری جدی مدیران و کارشناسان حقوقی شهرستان و مناطق تعیین تکلیف شود.

فراتی افزود: اعتبارات بسیار خوبی نیز در حوزه‌ی مستندسازی املاک به استان ابلاغ و جذب گردیده که در سال گذشته برخی شهرستان و مناطق با برنامه‌ریزی و زمانبندی دقیق و پیگیری جدی موفق به جذب و رفع موانع مالی اخذ اسناد و تسریع در فرایند مستندسازی شدند.

وی در خاتمه گفت: در سال جاری نیز این تعهد وجود دارد که ۱۰۰ درصد هزینه‌های مالی اخذ اسناد و همچنین تهیه نقشه‌های یو تی ام املاک، از سوی اداره کل پوشش و مدیران و کارشناسان حقوقی دغدغه و نگرانی از این منظر نداشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا