جامعه

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش از اوایل هفته آینده

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش زمان اعلام نتایج نهایی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: امتحانات آموزش و پرورش تکمیل شده و نتایج نهایی اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس خواهد بود.

به گزارش مجله خانوادهصادق ستاری فرد هنگام حضور در شبکه افق در زمان اعلام نتایج نهایی قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت.امتحانات آموزش و پرورش تکمیل شده و نتایج نهایی متقاضیان اوایل هفته آینده از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد

وی همچنین به تشریح طرح توزیع بسته ایمنی غذایی دانش آموزان پرداخت و بیان کرد: سلامت دانش آموزان یک مشکل جدی است. برنامه بسته امنیت غذایی دانش آموزان با نام «باگ» از پایان سال تحصیلی سال گذشته به صورت آزمایشی در دو ایالت برگزار شد و 75000 دانش آموز را تحت پوشش قرار داد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: در مهرماه این طرح را برای 3 تا 5 میلیون دانش آموز در مناطق فقیر، روستایی، عشایری و مرزی اجرا می کنیم.

ستاری فرد گفت: تغذیه دانش آموزان از سال 1388 به تدریج در آموزش و پرورش کنار گذاشته شد و با حمایت دولت و مجلس انتظار می رفت اعتبار کافی در این زمینه وجود داشته باشد. .. طراحی شده و کمک می کند. با بودجه 115 میلیون تومانی از یک محل و نزدیک به 800 میلیارد تومان بودجه از محل دیگر، دانش آموزان فقیر در همه استان ها تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: حداقل 3 تا 400 میلیارد تومان برای ارائه بسته کامل غذایی دانش آموزان نیاز است. امیدواریم در سال آینده این برنامه بر اساس قوانین برنامه هفتم پیش بینی و توسعه پایدار منابع به تصویب برسد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: تغذیه دانش‌آموزان نقش مستقیمی در ایجاد موقعیت مناسب یادگیری برای دانش‌آموزان، کمک به رشد تحصیلی و بدنی دانش‌آموزان و فراهم کردن بستر مناسب برای برقراری عدالت آموزشی دارد. امیدواریم این حمایت ها در تخصیص بودجه ادامه داشته باشد.

ستاری فرد با اشاره به اینکه این بسته ها 2 تا 3 بار در هفته در طول سال تحصیلی توزیع می شود، گفت: این بسته حاوی شیر غنی از ویتامین D و نان غنی از روی است. در کنار این موارد سعی می شود از ریزمغذی ها به ویژه برای دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی و متوسطه اول استفاده شود. در چند سال گذشته، تمرکز اصلی بر چاقی بوده است، اما سوء تغذیه، تغذیه ناسالم و تغذیه ناکافی نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا