عمومیکسب و کار برتر

کوییک اتوماتیک فول پلاس و کوییک اتوماتیک

سایپا در سال 1397 همزمان با کوییک دنده‌ای، کوییک اتوماتیک یا کوییک اتوماتیک فول پلاس را روی خط تولید خود قرار داد. به این ترتیب کوییک اتوماتیک در دو تیپ فول و فول پلاس وارد بازار شد. با ما همراه باشید تا این خودروی اتومات را با هم بررسی کنیم. از آن‌جایی که رانندگی با خودروهای اتوماتیک مزایای خاص خود را دارد، بنابراین هر روز به تعداد خودروهای اتومات اضافه می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید در خودروهای اتوماتیک نیازی به تعویض دنده دستی نیست و این موضوعی است که در جوامع امروزی مورد استقبال قرار گرفتـه است. این موضوع همان‌طور که توجه خودروسازان جهان را جلب کرد، مورد توجه خودروسازان ایرانی هم است. به این ترتیب شاهد تولید و عرضه محصولات جدید خودروسازان ایرانی با گیربکس اتوماتیک هستیم.

کوییک اتوماتیک فول پلاس یکی از خودروهایی است که شرکت سایپا روانه بازار کـرده‌است. بیمه دات کام در این مقاله به بررسی کوییک پلاس و فول پلاس می‌پردازد و آپشن‌های آن را بررسی می‌کند. جالب است که بدانید تولید کوییک فول پلاس بعد از یک سال متوقف شد، اما کوییک پلاس هم‌چنان روی خط تولید سایپا قرار دارد.

طراحی ظاهری کوییک پلاس اتوماتیک

در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که طراحی کوییک برگرفته از و است؛ این موضوع در تمام زوایای خودرو قابل مشاهده است. نمای جلوی کوییک پلاس مشابه ساینا است و فقط تفاوت‌های کوچکی مانند سپر و چراغ‌های تیره‌تر در این خودرو کمی جلب توجه می‌کند. با نگاه کردن به نمای ظاهری کوییک پلاس به وضوح می‌توان خودرو تیبا را تصور کرد. البته اگر قسمت عقب خودرو را نگاه کنید، طراحی کمی بهتر و متفاوت‌تر می‌شود.

تنها وجه تمایز کوییک اتوماتیک پلاس با سایر مدل‌ها، استفاده از رینگ‌های متفاوت نسبت به دیگر نسخه‌های آن است. در مجموع می‌توان گفت طراحی ظاهری این خودرو متفاوت است. کوییک پلاس اتوماتیک موفق شد که به عنوان یک خودرو اقتصادی از گروه خودروسازی و همچنین به عنوان یکی از ارزان قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار که مجهز به گیربکس اتوماتیک است در دل مخاطبان جا بگیرد.

بررسی مشخصات کوییک اتوماتیک فول پلاس

طراحی داخلی کوییک اتومات پلاس

هنگام ورود به کابین خودرو کوییک اتوماتیک پلاس شاهد تلفیقی از طراحی ساینا و دنده‌ای خواهید بود. البته برخی تفاوت‌های جالب هم در طراحی داخلی این خودرو به چشم می‌خورد که موجب شده ظاهر بهتری داشته باشد. ویژگی‌هایی مانند فرمان D شکل، کنسول میانی جدید، نمایشگر لمسی و آمپرهای متفاوت، باعث می‌شود کوییک پلاس از مدل دستی خود متمایز باشد. به طور کلی طراحی کابین ظاهر قابل قبولی دارد و از تیبا بهتر است. البته نباید انتظار کیفیت بالایی را داشت. در مورد فضای کابین در بخش عقب، لازم به ذکر است که کوییک اتوماتیک پلاس در مقایسه با فضای بیشتری دارد. همین امر موجب شده‌است که توجه خریداران را جلب کند.

مقالات پیشنهادی: و

مشخصات فنی کوییک اتوماییک پلاس

این خودرو به جز گیربکس CVT، تفاوتی با مدل‌های دیگر این هاچبک ندارد. همان‌طور که گفتیم کوییک اتوماتیک در دو مدل فول و فول پلاس وارد بازار شد، که کوییک اتوماتیک فول دارای گیربکس CVT با چهار دنده مصنوعی است. اما کوییک اتومات فول پلاس که به کوییک پلاس هم معروف است، از گیربکس CVT با 6 دنده مصنوعی بهره می‌برد.

پیشرانه M15 در کوییک اتوماتیک دارای دریچه گاز و سیستم پدال گاز برقی است، اما در نسخه دنده دستی، سیستم قدیمی دریچه گاز مکانیکی دیده می‌‎شود.

لازم به ذکر است که کوییک اتومات یا کوییک پلاس علاوه بر گیربکس، آپشن‌های بیشتری از مدل دنده‌ای خود دارد. این آپشن‌ها به شرح زیر هستند:

  • کامپیوتر سفری
  • فرمان برقی
  • رینگ آلومینیومی
  • استارت بدون کلید
  • کروز کنترل
  • چراغ روز
  • نمایشگر
  • سنسور و دوربین عقب
  • شیشه دودی
  • ترمز کمکی
  • فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی

مطالعه‌ی مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

مشخصات کلی کوییک پلاس

مشخصات کلی خودروی کوییک اتوماتیک فول پلاس در جدول زیر آورده شده است:

نوع موتور خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۸
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۸۷ اسب بخار
گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر
گیربکس CVT اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۳.۶ ثانیه
سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۷ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان برقی
نوع بدنه هاچبک
نوع رینگی آلومینیومی

در ادامه ابعاد و ظرفیت‌های کوییک اتوماتیک پلاس را در جدول زیر آورده‌ایم:

طول ۳۹۸۹ میلی‌متر
عرض ۱۶۷۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱۵۳۲ میلی‌متر
فاصله محورها ۲۴۱۲ میلی‌متر
وزن خالص ۱۱۰۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق ۲۲۵ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۱ لیتر
قطر رینگ ۱۴ اینچ

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه کوییک اتوماتیک فول پلاس

بعد از معرفی و بررسی کوییک اتوماتیک پلاس و فول پلاس، وقت این است که کمی راجع به بیمه‌های موجود برای این خودرو صحبت کنیم. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از جمله الزامات خودرویی هستند. لازم است بدانید که بیمه شخص ثالث، یک بیمه اجباری است و بیمه بدنه، از بیمه‌های در دسترس و اختیاری است. به خاطر داشته باشید که مزایای بیمه بدنه به قدری زیاد است که خرید و داشتن این بیمه، بسیار مفید خواهد بود.

در مورد بیمه شخص ثالث هم ذکر این نکته ضروری است که طبق ، این بیمه از الزامات هر خودرویی است و هزینه‌هایی که در اثر تصادف به خودرو وارد شود را جبران می‌کند. بهتر است در مورد بیمه ثالث این نکته را بدانید که مالک وسیله نقلیه شخص اول، شرکت بیمه، شخص ثانی و فرد زیان‌دیده شخص ثالث محسوب می‌شود. در مورد قیمت بیمه شخص ثالث خودرو هم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت این بیمه به موارد گوناگونی از جمله: نوع خودرو، برند، کاربری، تخفیفات بیمه و مواردی از این دست بستگی دارد. برای خرید اقساطی کوییک ، می‌توانید به سایت  ما مراجعه کنید.

بیمه دیگری که در مورد آن صحبت کردیم بیمه بدنه است. همان‌طور که گفتیم با وجود اینکه، این بیمه اختیاری است اما از نیازهای بیمه‌ای یک خودرو است. با پرداخت حق بیمه بدنه، می‌توانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی بیمه کنید و در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه‌گر بر اساس شرایط ذکر شده در بیمه‌نامه، خسارت وارده را جبران می‌کند. برای کوییک اتوماتیک پلاس می‌توانید از سایت بیمه دات کام دیدن کنید و اقدامات لازم را به عمل آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو رشته بیمه، می‌توانید مقاله‌ی و را مطالعه نمایید.

خرید بیمه شخص ثالث برای کوییک اتوماتیک فول پلاس اجباری است.

تجربه رانندگی با کوییک اتوماتیک | قیمت کوییک اتومات صفر | قیمت کوییک اتوماتیک ۱۴۰۰ دیوار

مزایا و معایب کوییک اتوماتیک فول پلاس

در مورد مزایا و معایب این خودرو بهتر است بگوییم که به عنوان یک گزینه متفاوت، برای افرادی که در شهر تردد می‌کنند و خواهان یک ماشین دنده اتوماتیک با استهلاک نسبتا پایین هستند، مناسب است. لازم به ذکر است این خودرو از تجهیزات مناسبی برخوردار است، اما پیشرانه پر صدا و قدیمی آن یکی از نقاط ضعف این خودرو است. همچنین متریال با کیفیت پایین و بازار فروش ضعیفی که نسبت به مدل دستی خودش دارد هم از دیگر معایب این خودرو هستند. مزایا و معایب کوییک اتوماتیک پلاس را در جدول زیر آورده‌ایم تا با یک نگاه کلی بتوانید به یک جمع بندی درست داشته باشید.

نقاط قوت نقاط ضعف
استهلاک پایین پیشرانه قدیمی و پر سروصدا
تجهیزات نسبتاً مناسب گیربکس ضعیف
مصرف سوخت نسبتاً کم مشکلات برقی برخی تجهیزات
فضای داخلی جادار کیفیت پایین ادوات و متریال

سایپا با تولید خودروی کوییک اتوماتیک فول پلاس، گزینه مناسبی را برای علاقه‌مندان به ماشین‌های اتوماتیک ارزان در دسترس قرار داده است. همان‌طور که در مقاله فوق گفتیم، کوییک اتوماتیک فول پلاس نسبت به سایر خودروهای اتوماتیک قیمت مناسب‌تری دارد و همین موضوع موجب شده مورد علاقه افراد زیادی قرار بگیرد. بیمه دات کام در این مقاله به بررسی مشخصات کوییک اتوماتیک فول پلاس پرداخت. در صورتی که بعد از مطالعه مقاله فوق، سوال یا پیشنهادی داشتید، می‌توانید آن را با ما در قسمت نظرات این مقاله به اشتراک بگذارید تا کارشناسان بیمه دات کام در اسرع وقت آن را بررسی کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا