عمومیکسب و کار برتر

چگونه کابینت های آشپزخانه را مرتب کنیم؟

آشپزخانه معمولا یکی از کوچکترین اتاق های هر خانه است. در عوض بیشتر فعالیت های هر خانه در این قسمت صورت می گیرد. نیاز به استفاده از ابزارها و وسایل مختلف در کنار نگهداری انواع مواد غذایی، سازماندهی آشپزخانه را به چالشی بزرگ تبدیل می کند. در این مقاله 6 نکته برای چیدمان کابینت آشپزخانه و به طور کلی ایجاد نظم در فضای آشپزخانه را بیان می کنیم.

همه چیز را در جای مناسب قرار دهید

آشپزخانه مکانی است که لزوماً ظروف برای پخت و پز، شستشو، ظروف، غذا و برخی مواد بهداشتی و پاک کننده وجود دارد. معمولاً در این قسمت از خانه کمدها و کشوهایی با اندازه های مختلف قرار داده می شود تا همه این وسایل در آن جای بگیرند.

نکاتی برای برنامه ریزی مبلمان آشپزخانه

یکی از نکات مهمی که باید به عنوان ترفندی برای نظم بخشیدن به کابینت آشپزخانه به آن توجه کنیم این است که کدام کابینت را برای چه وسایلی باید در نظر گرفت. اصل و قانون این است که شما بر اساس حجم استفاده از محتویات هر کابینت، راحت ترین دسترسی را داشته باشید. در اینجا چند توصیه وجود دارد:

کابینت های پایین

بشقاب های بزرگ و وسایل برقی مخصوصاً سنگین تر، بهتر است در کابینت های پایینی قرار گیرند. با توجه به ابعاد و وزن این دستگاه، قرار دادن آن در کابینت هوا، نصب و برداشتن آن را دشوار و احتمالاً خطرناک می کند.

کابینت های بالایی

می توانید از کابینت های بالایی برای بسیاری از موارد از جمله غذای خشک، لیوان ها و ظروف نگهداری مواد غذایی استفاده کنید. این وسایل معمولا فضای زیادی را اشغال نمی کنند و با قرار گرفتن در کابینت های بالایی هیچ خطری ندارند.

کابینت بالای گاز

به طور خاص، از این کابینت برای نگهداری ادویه ها، روغن ها و موادی که باید هنگام آشپزی در دسترس داشته باشید، استفاده کنید.

زیر سینک کابینت

با وجود آب بندی، کابینت زیر ماشین ظرفشویی دائماً در معرض آب و رطوبت است. بنابراین محتویات این کابینت نباید به آب حساس باشد. می توانید تمام صافی ها و لگن های پلاستیکی یا استیل، تخته های خرد کن و برخی مواد شوینده را که دارای بسته بندی ضد آب هستند در این کابینت قرار دهید. برای سفارش

استفاده از قفسه در کابینت

یکی از ترفندهای چیدمان کابینت آشپزخانه استفاده از انواع قفسه در کابینت است. کابینت‌ها ارتفاع دارند گاهی اوقات می‌توانیم وسایل را با توجه به ارتفاعشان در کابینت قرار دهیم، اما گاهی اوقات چیزهای داخل کابینت چیزهای کوچکی هستند مانند جا ادویه جات، نمک و غیره. در این حالت اگر کف کابینت پر از آنها باشد، می‌توانید دیگر از تمام فضاهای کابینت استفاده نکنید.

استفاده از قفسه برای سازماندهی کابینت آشپزخانه

برای استفاده حداکثری از فضای داخل کابینت به خصوص ارتفاع باید از قفسه های داخل کابینت استفاده کنیم. این لوازم با طبقه بندی و تقسیم بندی فضا به نظم بخشیدن به اشیاء مختلف کوچک و بزرگ داخل کمد کمک می کنند.

سازمان دهنده ها و تقسیم کننده های کشو

روش دیگر برای نظم بخشیدن به آشپزخانه استفاده از جداکننده کابینت است. البته می توان از آن در کف کمد استفاده کرد اما استفاده از آن در کمد بیشتر رایج و ضروری است. ما معمولاً چند ست قاشق، چنگال، چاقو، کفگیر، ملاقه و … در اندازه ها و شکل های مختلف در کشو داریم. این گجت آشپزخانه جمع و جور و جمع و جور است، بنابراین می تواند یک کمد بسیار شلوغ باشد.

سازمان دهنده ها و طرح های بیرون کشیده بهترین سازمان دهنده های آشپزخانه هستند که در این زمینه طراحی شده اند. با استفاده از آن می توانید انواع کفگیر، قاشق، قاشق، اتو و چاقو را در قسمت های مختلف قرار دهید تا با هم مخلوط نشوند.

استفاده از دیوار بر روی زمین

ترفند نظم دادن به داخل کابینت مهم است، اما یکی از ترفندهای چیدمان آشپزخانه، استفاده حداکثری از فضای بیرون کابینت است. بنابراین فضای داخلی کمدها شلوغ نخواهد بود. در بسیاری از مواقع دیوارهای آشپزخانه مجهز به کف است و وسایل زیادی را می توان در آن قرار داد. برای این، پایه دیوار به یک پایه پشتیبانی نیاز دارد.

برای این اساس می توانید از چوب، ام دی اف، فلز و … استفاده کنید. این کفپوش ها بهترین مکان برای نگهداری چای خشک، حبوبات و ادویه های مختلف خواهند بود. پایه نگهدارنده و پیچ های آن باید محکم و با کیفیت باشند، به طوری که کف ها باید به طور محکم به آنها متصل شوند.

استفاده از کف یکی از راه های سازماندهی آشپزخانه است

در انتخاب وسایلی که روی زمین می گذاریم باید دقت کنیم. اولین نکته این است که اجسام چیده شده در کف دیوارها نمایان می شوند. بنابراین بهتر است چیزهایی را انتخاب کنید که نظم و زیبایی کافی داشته باشند تا به زیبایی آشپزخانه بیافزایند. انتخاب ظروف لوبیایی شکل یا شیشه های چای و ادویه ممکن است برای این قسمت مناسب باشد. همچنین می توانید برخی از وسایل تزئینی را در طبقات به نمایش بگذارید.

از سبد استفاده کنید

سبدها می توانند غذا و بطری های مواد شوینده را در خود جای دهند. قبلاً اشاره کردیم که بهترین مکان برای قرار دادن مواد شوینده کابینت زیر سینک است. هنگام سازماندهی کابینت های زیر سینک، یک سبد لباسشویی مربعی در نظر بگیرید. این سبد مواد شوینده را به خوبی از سایر محتویات این کابینت دور نگه می دارد.

استفاده از سبد برای نظم دادن به وسایل کوچک در آشپزخانه بسیار مفید است

می توانید از این ایده برای بطری های حاوی مواد غذایی مانند روغن، شربت، عصاره و غیره استفاده کنید. مایعاتی که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند را می توان در یک سبد در کمد نگهداری کرد. با این کار می توانید مطمئن باشید که بطری نمی افتد و محتویات آن بیرون نمی ریزد.

استفاده از پین و سایر بست ها

زیر کابینت هوا جای مناسبی برای قرار دادن آویز لیوان، لیوان و پارچ است.این آویزها مخصوصاً در قسمت سینک مفید هستند. اما می توان از آن در داخل کابینت نیز استفاده کرد.

یکی از ترفندهای سازماندهی کابینت آشپزخانه استفاده از قفسه است

تعدادی قفسه حوله را می توان در درب کابینت نصب کرد تا اسپری را در خود جای دهد. در واقع این یک ترفند در نظم بخشیدن به کابینت آشپزخانه است. می توانید در این قسمت از جا قابلمه هم استفاده کنید و در را به این ترتیب بچینید. بنابراین دسترسی به آنها آسان است و فضای داخل کابینت را اشغال نمی کنند. این نیز یکی از نکات مهم ترمیم احتمالی کابینه است.

نکات اضافی برای سازماندهی آشپزخانه

همیشه ایده خوبی است که اقلامی را که برای هدف خاصی استفاده می شوند در محدوده مناسبی قرار دهید. به عنوان مثال، مواد لازم برای پخت و پز مانند روغن، نمک و ادویه جات ترشی جات باید همیشه در دسترس فر و وسایل شما باشد.

هرگز مواد شوینده و مواد غذایی را در یک کابینت و نزدیک به هم قرار ندهید. زیرا مواد شوینده می توانند روی غذا تاثیر بگذارند.

در چیدمان کمد، محتویاتی را که بیشتر استفاده می کنید قرار دهید تا در جلو و در دسترس باشند. مثلاً ظروف و ادویه جات مورد استفاده خود را در ردیف جلو قرار دهید.

شما شش راه برای چیدمان کابینت آشپزخانه را یاد گرفته اید. این نکات مهم ترین نکات برای برنامه ریزی موفق و موثر هستند. لوازم جانبی مورد استفاده در برنامه ریزی آشپزخانه ممکن است بی اهمیت به نظر برسند اما تفاوت زیادی ایجاد می کنند. برای نظم بخشیدن به آشپزخانه و نظم بخشیدن به کابینت ها از چه ترفندهایی استفاده می کنید؟ تکنیک های بیشتر را می توانید در کابینت فروشی شیراز مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا