عمومی

چشم بقراط روشن! – مجله خانواده

پزشکان با روش های عجیب و تبلیغات غیرواقعی دنبال کنندگان اینستاگرام را جذب می کنند.

به گزارش مجله خانواده ، این روزنامه جامجم وی می نویسد: “زندگی در یک دوره ارتباطی به این معنی است که همه می توانند از شبکه های اجتماعی مختلف برای شناخته شدن و ارتقا تجارت و نام تجاری خود استفاده کنند.” به عنوان مثال می توان به نمایش زنده اینستاگرام ، توییتر ، کانال های شخصی و حضور در برنامه های مختلف اشاره کرد. اما این مسئله زمانی مشکل ساز می شود که این حق طبیعی و تخلف ناپذیر همه شهروندان از هر مشاغل و عناوین “غیر عادی” شود. یک پدیده عجیب این روزها ظهور پزشکان اینستاگرام است که دوست دارند بیشتر دیده شوند. یک شوخی نادر از یک پزشک معروف در اینستاگرام زنده ، حضور میلیاردها نفر از افراد مشهور در یک کلینیک زیبایی ، انتشار گپ خصوصی بین یک پزشک و بیمار وی ، من تنها پزشک مشهور مشاهیر هستم ، این یکی در این میان. .. سالها ، در این ماهها ، و به خصوص اخیراً ، هیچ التهابی در عروق کرونا ویروس دیده نشده است. البته ، در ابتدای این گزارش ، من نوشتم که این گزارش به هیچ وجه مهارت پزشکی کسی را زیر سوال نمی برد ، این فقط برای پزشکان است ، اما حاشیه عجیب برخی از پزشکان در اینستاگرام این روزها برای ما جالب شده است.

مشکل چیه؟ چته؟

صفحه اینستاگرام هنگامی که یک استاد موسیقی ملی در بیمارستان بستری است و وضعیت او خوب نیست ، بیمارستان تنها منبع اطلاعاتی در مورد وضعیت وی در سکوت کامل خانواده اش است. اندکی بعد ، این صفحه اینستاگرام خصوصی شد (خصوصی)
درمی‌آید. این بدان معنی است که مخاطبان برای اطلاع از اخبار استاد باید این صفحه را دنبال کنند! مثالهای فراوانی از این قبیل راهها برای جذب فالوور وجود دارد و شما باید بهتر از ما بدانید پزشکی که همیشه در اینستاگرام است و در مورد جنبه های مختلفی که حتی ممکن است در حیطه تخصص وی نباشد ، اظهار نظر می کند. آنها همیشه جلوی دوربین هستند و گزارش های زنده غیر متعارف آنها برای همه کسل کننده است! البته صحبت در مورد پزشکی دلیل خوبی می خواهد و تخصص ما نیست. اما به عنوان یک روزنامه نگار ، به حضور مداوم پزشکان در وب ، برنامه های مکرر تلویزیونی و اینترنتی ، پست ها ، داستان ها و جریان های زنده آنها نگاهی بیندازید. به خصوص اخیراً ، برخی پزشکان به مرکز تبدیل شده اند. از نبرد با تاج.

چرا شهرت؟

این تاج جذب پیروان فقط به پزشکان محدود نمی شود. یکی چت خصوصی با بیمار ارسال می کند ، و دیگری ویدیویی را برای دریافت 2 میلیون پسندیدن به عنوان مسئول امنیت صفحه نمایش در صورت بیماری افراد مشهور ارسال می کند. این پدیده پزشکان اینستاگرام چندان جدید نیست. هر روز صبح و شب ، یک پزشک مشهور تصاویری از خودش و مشاهیرش را در متن های انگیزشی برای مردم قرار می دهد. هر روز صبح ، قبل از مراجعه به مطب ، او برای پیروان خود وظایف روز کاری و بیماران مشهور روزانه خود را توضیح می دهد ، و اتفاقا ، این مشهور محترم به طور غیر منتظره ای در مراقبت های پزشکی از او تخصص دارد. از اینکه در خانه بودید متشکرم! سایر همکاران وی نزدیک به یک میلیون پیرو دارند. با این حال ، پزشک دیگر ابتدا به عنوان یک متخصص منظم در برنامه های پزشکی به مردم و سپس در برنامه های معروف به غیر پزشکی ارجاع می شود. از قضا ، او همچنین آواز است ، همه بلیط های کنسرت فروخته می شود و مخاطبان دوباره بازی می کنند و به خانه می روند. صدای فلش مجری مشهور بابت شرکت در برنامه محبوب عذرخواهی می کند. البته ، کمی بعد پست را حذف می کنم. اندکی پس از آن ، ویدئویی از آواز خواندن چندین پزشک بر روی سر بیمار ، به یک موضوع داغ در فضای مجازی تبدیل شد.

لایه باورنکردنی

سه یا چهار پزشک و پرستار به طور مکرر در مورد تاج گذاری دو بازیکن معروف فوتبال با رسانه های مختلف مصاحبه می کنند و وضعیت را برای پیشکسوتانی که به دیدار دوستان خود می روند توضیح می دهند. یکی از آنها می گوید زنده است و می گوید: “بیمار تاج گذاری کاپیتان است و زنده خواهد ماند!” او هر ساعت با دوربین های رادیویی مصاحبه می کند و همچنین با کانال های طرفداری که منبع معتبری در تلگرام یا اینستاگرام محسوب نمی شوند مصاحبه می کند. در اینستاگرام زنده ، او در اتومبیل خود اعلام كرد كه برای دیدار با یك فوتبالیست مشهور راهی بیمارستان شده است. مانند حامد پاکدل در روز بازی پرسپولیس گل دوم آلومینیوم را در دروازه پرسپولیس به ثمر رساند. دکتر فیلم را در صفحه شخصی خود به اشتراک می گذارد و هنگام تماشای بازی پرسپولیس از طریق تلفن همراه خود با گل دوم آلومینیوم شوخی می کند و ما به شدت بیمار هستیم دیگر به پرسپولیس گل نزنید! چند روز بعد ، صمد ابراهیمی ، فعال حقوقی فوتبال ، در متنی که در اینستاگرام منتشر کرد نوشت: “شغل پزشک مانند شغل مربی است.

زیرا مردم از ستارگان خود اطاعت می کنند!

یکی از پزشکان معروف در مورد گپ خصوصی با بیمار مشهور خود که درگیر بیماری کرون است صحبت می کند! مردم از او انتقاد می کنند و داستان پاک می شود. وی گفت: “مردم وضعیت هنرمندان مورد علاقه خود را دنبال می کنند و وظیفه من است که به آنها اطلاع دهم.” با انتشار چت خصوصی بیمار با پزشک ، این موضوع را مطلع کنید. مردم وضعیت ستاره های خود را ردیابی می کنند ، اما پس از تاج گذاری رونالدو ، که پزشک با وی گپ خصوصی منتشر می کند ، همیشه جلوی دوربین می ایستد ، در مورد وضعیت او صحبت می کند و به تیم های دیگر یوونتوس می گوید. آیا شما خواستید که در برابر آنها بازی نکنید؟ چند پزشک پس از سر و صدا در مورد بیماری رونالدو فارو تهدید به شکایت کردند؟ نکته مهم این است که اگر این اتفاق بیفتد زیرا بیمار با سهل انگاری در مراجعه به بیمارستان به تعویق می افتد ، فقط خانواده وی حق دارند از این موضوع مطلع شوند. غیرقابل انکار است که افرادی مانند علی انصاریان محبوب هستند و این حق مردم است که از وضعیت آنها مطلع شوند ، اما این اطلاعات منجر به حمله به حریم خصوصی بیمار و آسیب رساندن به او و خانواده اش می شود.

لازم است چند نکته را ذکر کنم

همانطور که در ابتدای این گزارش نوشتم ، هیچ کس مخالف مهارت های پزشکی و کار حرفه ای پزشکان در کشور ما نیست. این تخصص ما نیست و آنها قطعاً تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بیمار و حفظ سوگند پزشکی خود انجام خواهند داد. تنها نکته این گزارش این است که برخی از آنها در مسائل رسانه ای متخصص نیستند. ما همیشه قدردان پزشکان فداکار و اخلاق مدار کشورمان هستیم ، به ویژه فداکاری آنها در این بیماریهای شریانی کرونا ویروس هرگز فراموش نخواهد شد. شما که زندگی خود را برای دیگران به خطر می اندازید. ما مقصر این امر خواهیم بود ، آیا این فقط برای بعضی از پزشکان است؟ عدد. هرگز اینگونه نیست. همانطور که در چند هفته گذشته در مورد ورزشکاران می نوشتم ، از کنسرت خوانندگان و تبلیغات مبتذل در فضای مجازی برای این بیماری های شریانی کرونا ویروس شکایت داشته ام و بارها و بارها در مورد سایر اصناف نوشتم. با این حال ، انتشار آثار و مجموعه های واسطه ای با شهرت و تمایل به تصمیمات اشتباه ، به ویژه در کلاس پزشکان فداکار ، متفاوت است. اینستاگرام فضایی است که هرکسی در هر سنی می تواند وارد آن شود ، اما بیماران براساس حرفه و تخصص خود آن را انتخاب می کنند. راه حل مسدود کردن یا توهین منتقدان در نظرات نیست ، بلکه به خودتان است. شما به یک دکتر واقعی نیاز دارید ، نه یک شاخ مجازی! “کار خوب راهی به دنیای واقعی پیدا می کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا