عمومیکسب و کار برتر

چرا پمپ کارواش فشار ندارد؟

با توجه به اینکه خرابی دستگاه از اجزای آن ناشی می شود، قبل از بررسی دلایل کم فشار بودن پمپ کارواش، قسمت های مختلف پمپ کارواش برقی مورد بررسی قرار می گیرد.

موتور الکتریکی

پمپ کارواش

شلنگ کارواش

لنس، دسته لنس و نازل

علل پمپ کم فشار کارواش

آسیب به پمپ کارواش در اثر کارکرد خشک

استفاده گسترده از حالت بای پس

هوا وارد پمپ می شود

کمبود سوخت مناسب

منجمد

آسیب به پمپ شستشوی خودرو به دلیل عملکرد خشک

اگر آب کافی از منبع به پمپ کارواش وجود نداشته باشد، در کوتاه مدت پمپ به دلیل کارکرد خشک، اصطکاک و افزایش دما از کار می افتد و به مرور زمان دبی و فشار کاهش می یابد. عمدتاً به دلیل فشار زیاد در پمپ های پیستونی و کارواش، پمپ های خشک کار مضرتر از پمپ های خانگی هستند.

استفاده طولانی مدت از حالت بای پس

در حالت ضربه ای، پمپ برقی کارواش روشن می شود، اما به دلیل خاموش بودن تفنگ، فشار پمپ به مرور زمان افزایش می یابد و باعث آسیب به قسمت های مختلف پمپ می شود. برای به حداقل رساندن اثرات این مشکل، از یک شیر فشار شکن خوب استفاده کنید. بنابراین یکی از دلایل اصلی کم فشار بودن پمپ کارواش، آسیب به قطعات داخلی ناشی از افزایش فشار داخل پمپ می باشد.

هوا وارد پمپ می شود

حباب هوا در پمپ یا به طور کلی حباب هوا در سیال باعث افت فشار و دبی در پمپ کارواش می شود. برای حل این مشکل باید تمام قسمت های مکش مانند ورودی پمپ، اتصالات، لنزها و … را بررسی کنید. حباب یا ایجاد حباب های هوا در پمپ که به کاویتاسیون معروف است باعث کاهش فشار در پمپ پیستونی و آسیب به اجزای داخلی پمپ می شود.

عدم روغن کاری مناسب

پمپ های فشار قوی (پیستونی، کارواش، رفت و برگشتی و …) نیاز به روغن کاری مناسب و به موقع دارند تا از عملکرد روان قطعات داخلی اطمینان حاصل شود. این روان کننده برای کاهش اثرات مخرب اصطکاک و گرما طراحی شده است. عدم روغن کاری مناسب می تواند باعث آسیب دیدن قطعات و حتی مخلوط شدن آب و روغن شود.

انجماد

یکی از دلایل کم فشار بودن پمپ های کارواش یخ زدن آب منبع یا پمپ است. استفاده از بخاری در داخل منبع و یا استفاده از ضدیخ در داخل پمپ و همچنین تخلیه سیال پمپ می تواند اثرات منفی این علت را کاهش دهد. عوامل دیگر عبارتند از ساییدگی دهان، نشتی شلنگ خروجی، سایش موبایل، گرفتگی فیلتر ورودی پمپ و غیره.

دکمه بازگشت به بالا