عمومیکسب و کار برتر

چرا نتفلیکس در ایران فیلتر است و باز نمیشه؟

سرویس نتفلیکس یک روز پس از اعلام این سرویس به کاربران ایرانی فیلتر شد! اول از همه، بیایید ببینیم نتفلیکس چیست و سپس ببینیم که چرا فیلتر شده است. نتفلیکس اولین بار در سال 1997 شروع به کار کرد. اولین باری که تبلیغاتش را در مجلات آمریکایی دیدم را به یاد دارم. سرویس نتفلیکس به این صورت شروع شد که دیسک های فیلم را به مدت یک ماه کرایه می کردید و سپس با استفاده از سرویس پستی آنها را بازپس می فرستادید. هزینه اجاره فیلم بسیار ارزانتر از خرید فیلم بود و در سراسر آمریکا بسیار محبوب بود.

دلیل فیلتر شدن نتفلیکس در ایران

بعدها با افزایش سرعت اینترنت، سرویس اشتراک اینترنت نتفلیکس فعالتر شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. کاربران می توانند با پرداخت کمتر از ده دلار در ماه به آرشیو کامل فیلم ها و سریال ها دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه تا 4 صفحه نمایش همزمان می توانند از این سرویس استفاده کنند، رقم بسیار خوبی است. دسترسی به آرشیو کامل فیلم و سریال، سرعت سرور مناسب و قیمت باورنکردنی، نتفلیکس را به برند شماره یک در این زمینه در آمریکا و اکثر کشورهای جهان تبدیل کرد.

سرویس نتفلیکس تاثیر زیادی بر فرهنگ آمریکایی گذاشت و حتی اصطلاح بسیار معروفی را وارد زبان انگلیسی کرد. اصطلاح netflix & chill که در ابتدا برای دعوت از دوست دخترتان برای تماشای یک فیلم با هم استفاده می شد، اما از آنجایی که همه چیز همیشه به مکان های باریک کشیده می شد، اصطلاحی برای دعوت به یک رابطه شد. کافیست آن را در گوگل جستجو کنید تا جوک های متفاوت او را ببینید.

چرا نتفلیکس باز نمیشه؟

NETFLIX از فعال شدن خدمات خود در چند کشور جدید خبر داد و در کمتر از 24 ساعت این سایت در ایران فیلتر شد! خب یکی از دلایلش میتونه بهانه همیشگی حمایت از سرویس دهنده های ایرانی باشه! بهانه ای مضحک که امکان رقابت را از بین می برد و شرکت های ایرانی به راحتی خدمات مضحک خود را ارائه می دهند. من شخصا با وجود فیلترینگ یوتیوب و تلاش شبانه روزی دوستان عزیز که سعی در کاهش سرعت خدمات خارجی تا حد امکان دارند، یک بار از سرویس آپارات استفاده نکردم. چرا ؟ زیرا محتوای موجود در دستگاه حداقل چند سال قدیمی تر از محتوای موجود در YouTube است! اگر چه آپارات با انتشار فیلمو سعی در انجام کاری مشابه داشت، اما به دلیل نظارت دقیق، محتوای جالبی در آن یافت نمی شود. وقتی در سایت های فارسی مثل آپارات و فیلمو دنبال مطالب می گردم واقعا حس قرون وسطی به من دست می دهد. دسترسی محدود به مطالب گلچین!

بهانه بعدی می تواند عدم نظارت بر محتوای ارائه شده در نتفلیکس باشد که به نظر من همچنان غیرمنطقی است. در حال حاضر تمامی فیلم ها و سریال ها نه تنها در سرورهای تورنت و خارجی بلکه در بسیاری از سایت های ایرانی با سرور داخلی به راحتی قابل دانلود هستند. اگرچه سایت های ایرانی معمولا کیفیت بسیار پایینی دارند، اما همچنان قابل دسترسی هستند.

چرا نتفلیکس بالا نمیاد و به خوبی روی آیفون و آیپد کار نمیکند؟

آیا تا به حال برای اجرای Netflix بر روی دستگاه خود مشکل داشته اید و نمی دانید چرا Netflix بارگذاری نمی شود؟ در این مقاله از فراسیب 10 راه حل برای رفع مشکلات نتفلیکس ارائه کرده ایم تا بتوانید دلیل باز نشدن نتفلیکس را به راحتی حل کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید…

روش حل مشکل اجرای Netflix

دلایل مختلفی برای پاسخ به این سوال وجود دارد که چرا نتفلیکس بارگذاری نمی شود یا دلیل باز نشدن نتفلیکس چیست؟ وجود دارد. این برنامه نیز مانند سایر اپلیکیشن ها به دلیل عدم اتصال مناسب با سرور و یا خطا در خواندن فایل های نصب شده، ممکن است به درستی لود نشود. در این بخش، 10 راه حل مختلف برای رفع مشکل اجرا نشدن نتفلیکس را مورد بحث قرار می دهیم.

اگر اینترنت شما قطع است یا به نظر می رسد متصل است اما برنامه ها به درستی کار نمی کنند، ممکن است مشکل از سخت افزار شبکه شما باشد. برنامه نتفلیکس خود را به روز کنید. … برنامه Netflix را دوباره نصب کنید. اغلب اوقات، حذف برنامه Netflix و نصب مجدد آن، مشکلاتی را که دارید برطرف می کند.

کد خطای نتفلیکس به چه معناست؟ این معمولاً به این معنی است که مشکل اتصال شبکه وجود دارد که مانع از دسترسی دستگاه شما به Netflix می شود. برای رفع مشکل، مراحل عیب‌یابی دستگاه خود را در زیر دنبال کنید.

کد خطای u7381 1204 در نتفلیکس چیست؟

معمولاً نشان می دهد که عنوان به درستی دانلود نشده است. برای رفع مشکل مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید. روی نماد منو کلیک کنید یا ضربه بزنید. برای حذف عنوان از دستگاه خود، روی نماد حذف کلیک کنید یا ضربه بزنید.

چرا نتفلیکس روی تلویزیون هوشمند من کار نمی کند؟

تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را از برق بکشید، اجازه دهید حدود دو دقیقه بماند و دوباره آن را وصل کنید. اگر متوجه شدید که هر زمان که می‌خواهید برنامه Netflix را راه‌اندازی کنید، تلویزیون یخ می‌زند، ممکن است بخواهید دستگاه را راه‌اندازی مجدد کنید. … پس از مدت زمان تعیین شده، تلویزیون خود را دوباره وصل کرده و Netflix را باز کنید.

سخن پایانی

در کل نتفلیکس در ایران مثل خیلی چیزهای خوب دیگر که حق دسترسی به آنها را نداریم فیلتر شد. اما اگر دسترسی وجود داشت، با توجه به سرعت بالای اینترنت در کشورمان به ویژه سرعت دسترسی به سرورهای خارجی که این روزها به شدت کاهش یافته است، استفاده از آن عملا غیر ممکن بود.

بنابراین در حال حاضر، اگر می‌خواهید خرید اکانت نتفلیکس را در آرامش داشته باشید، یک دی‌وی‌دی از خیابان بخرید و فراموش نکنید که قبل از خرید یک دی‌وی‌دی از داروخانه محلی دیدن کنید.

دکمه بازگشت به بالا