عمومیکسب و کار برتر

چراغ جاروبرقی روشن میشه ولی مکش نداره

برای این که جارو برقی بتواند به درستی در تمیز کردن خانه به ما کمک کند باید قدرت مکش خوب و قابل قبولی داشته باشد.  اصولاً قدرت مکش جاروبرقی فاکتوری است که مردم بر اساس آن یک جاروبرقی را از میان انواع جاروبرقی‌های تولید شده توسط برندها مختلف انتخاب می‌کنند. در این مقاله علت کم شدن قدرت مکش جارو برقی را با هم بررسی می‌کنیم.

یکی از مشکلات رایجی که برای جاروبرقی‌ها پیش می‌آید این است که قدرت مکش آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. بعضی از جارو برقی‌ها از ابتدا قدرت مکش متوسطی دارند اما اگر جاروبرقی شما قدرت مکش بالایی دارد و به تازگی متوجه شده اید که این قدرت کاهش پیدا کرده است باید قبل از این که مشکلات جدی‌تری برای دستگاه شما پیش بیاید این مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید:

در این موقعیت دو راه حل برای شما وجود دارد : اول این که چون قیمت جاروبرقی نسبت به سایر لوازم برقی ضروری منزل کمتر است یک جاروبرقی نو تهیه کنید، دوم این که با استفاده از راه حل‌هایی که در ادامه گفته می‌شود قدرت مکش جاروبرقی خود را دوباره افزایش دهید.

  1. پر بودن کیسه زباله جاروبرقی

پر شدن کیسه جاروبرقی اولین چیزی است که هنگام کم شدن مکش جاروبرقی به ذهن افراد می‌آید. این نکته درست است، زمانی که کیسه زباله جاروبرقی بیش از اندازه پر شود جاروبرقی توانایی مکندگی خود را از دست خواهد داد.

از طرف دیگر وجود پارگی یا سوراخ روی این کیسه هم بر روی قدرت مکش دستگاه اثر می‌گذارد. اگر متوجه شدید که مشکل از کیسه است فوراً آن را خالی یا تعویض کنید.

اگر کیسه زباله جاروبرقی شما از نوع دائمی است باید هر چند وقت یک بار آن را چک کنید و اگر پر است آن را تخلیه کنید اما اگر از کیسه‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنید زمانی که متوجه شدید کیسه جاروبرقی پر شده است آن را بیرون بیاورید و با یک کیسه جدید تعویض نمایید.

دقت کنید که کیسه جاروبرقی به خصوص کیسه‌های کاغذی یک بار مصرف به درستی جاگذاری شوند تا انتهای لوله خرطومی کامل وارد کیسه زباله شود. جاروبرقی‌های بدون کیسه معمولاً دارای نشانگری هستند که میزان پر شدن دستگاه را نشان می‌دهند.

این احتمال وجود دارد که جاروبرقی شما هیچ مشکلی نداشته باشد و مشکل مکش آن فقط به خاطر نامناسب بودن تنظیمات آن باشد.

این که ارتفاع دسته جاروبرقی چقدر باشد یا سطحی که آن را جارو می‌کشیم از چه جنسی باشد در انتخاب قدرت مکش جارو برقی اهمیت دارد. جارو برقی‌ها دارای دکمه‌ها یا اهرمی هستند که با کمک آنها می‌توان قدرت مکش را کم یا زیاد کرد.

بهترین تنظیمات برای تمیز کردن سطوح سخت مانند سرامیک، پارکت، موکت و غیره بالا‌ترین میزان مکش است زیرا جارو برقی به این سطوح می‌چسبد و تما ذرات روی زمین را به داخل کیسه می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

برای جارو زدن فرش باید قدرت مکش جاروبرقی کمتر شود تا بتوانید دسته آن را روی زمین حرکت دهید. هرگاه احساس کردید جاروبرقی ذرات روی زمین را خوب جمع نمی‌کند قدرت مکش آن را تغییر دهید و ببینید که مشکل حل می‌شود یا خیر.

بیشتر جاروبرقی‌های مدرن دارای دو نوع فیلتر هستند. یک فیلتر مانع از رسیدن گرد و غبار به موتور می‌شود و طول عمر آن را افزایش می‌دهد، فیلتر دیگر هم فیلتر خروجی هوا است که از پخش شدن ذرات گرد و غبار در هوا جلوگیری می‌کند و موجب جلوگیری از تنفس گرد و غبار در حین جارو کردن می‌شود.

این فیلترها یا دارای یک قاب پلاستیکی هستند و یا فیلترهایی اسفنجی هستند که گرد و غبار را جذب می‌کنند. گردش هوا در عملکرد جاروبرقی نقش مهمی دارد بنابراین اگر فیلترهای هوا مسدود شده باشند هوا به خوبی داخ

بیشتر جاروبرقی‌های مدرن دارای دو نوع فیلتر هستند. یک فیلتر مانع از رسیدن گرد و غبار به موتور می‌شود و طول عمر آن را افزایش می‌دهد، فیلتر دیگر هم فیلتر خروجی هوا است که از پخش شدن ذرات گرد و غبار در هوا جلوگیری می‌کند و موجب جلوگیری از تنفس گرد و غبار در حین جارو کردن می‌شود.

این فیلترها یا دارای یک قاب پلاستیکی هستند و یا فیلترهایی اسفنجی هستند که گرد و غبار را جذب می‌کنند. گردش هوا در عملکرد جاروبرقی نقش مهمی دارد بنابراین اگر فیلترهای هوا مسدود شده باشند هوا به خوبی داخل دستگاه به گردش در نمی‌آید و قدرت مکش کاهش پیدا می‌کند. بیشتر فیلترهای هوا قابل شست و شو هستند و می‌توان هر چند وقت یک بار آنها را تمیز کرد و بعد از خشک شدن در جای خود قرار داد.

فیلترهایی که قابل شست و شو هستن یک علامت شیر آب روی بدنه خود دارند. اگر مشکل مکش ارو برقی از کثیفی فیلتر است و فیلتر قابل شست و شو نیست یک فیلتر مشابه همان فیلتر خریداری کنید و در داخل جارو برقی نصب کنید.

ل دستگاه به گردش در نمی‌آید و قدرت مکش کاهش پیدا می‌کند. بیشتر فیلترهای هوا قابل شست و شو هستند و می‌توان هر چند وقت یک بار آنها را تمیز کرد و بعد از خشک شدن در جای خود قرار داد.

فیلترهایی که قابل شست و شو هستن یک علامت شیر آب روی بدنه خود دارند. اگر مشکل مکش ارو برقی از کثیفی فیلتر است و فیلتر قابل شست و شو نیست یک فیلتر مشابه همان فیلتر خریداری کنید و در داخل جارو برقی نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

  1. مسدود شدن لوله خرطومی جاروبرقی

لوله خرطومی جاروبرقی لوله ای است که آشغال‌ها را به کیسه زباله جاروبرقی هدایت می‌کند. اگر مشکل مکش جاروبرقی با خالی کردن کیسه زباله جاروبرقی حل نشد باید نگاهی به لوله خرطومی بیاندازید و مطمئن شوید که مسدود نشده باشد.

اگر متوجه شدید یک توده مو یا جسم دیگر لوله خرطومی را مسدود کرده است لوله را از جاروبرقی و قسمت فلزی جدا کنید و با کمک موچین توده یا جسم مسدود کننده را بیرون بکشید.

می‌توانید از یک جسم بلند هم برای رفع انسداد کمک بگیرید اما مراقب باشید که به لوله خرطومی صدمه ای وارد نشود. زمانی که جسم بلند مانند چوب را وارد لوله می‌کنید سر آن را داخل سطل زباله بگذارید تا آشغال‌ها به سطل انتقال پیدا کنند و روی زمین پخش نشوند.

  1. مسدود شدن سر جاروبرقی ( کم شدن مکش جارو برقی )

سر جاروبرقی دارای فرچه‌هایی است که موها به آن می‌چسبند. اگر مقدار زیادی مو و کرک در سر جاروبرقی جمع شود قدرت مکش جاروبرقی کاهش پیدا می‌کند.

با کمک یک قیچی یا جسم نوک تیز دیگر موهای جمع شده در این قسمت را جدا کنید و انسداد سر جاروبرقی را برطرف کنید. سپس جاروبرقی را روشن کنید و بررسی کنید که قدرت مکش آن به حالت عادی بازگشته است یا خیر.

  1. جاروبرقی هوابندی نشده یا از قسمتی نشتی هوا دارد

جاروبرقی دستگاه است که با ایجاد خلأ زباله‌ها را از روی زمین جمع می‌کند. اگر هوا از قسمتی از جاروبرقی وارد دستگاه شود مکش کاهش پیدا می‌کند و ذرات خارجی به داخل کشیده نمی‌شوند.

گاهی این اتفاق به دلیل یک سهل انگاری ساده در نصب لوله خرطومی به جارو برقی است و مشکل فنی وجود ندارد اما سوراخ شدن یا پارگی لوله خرطومی هم می‌تواند از دلایل بروز این مشکل باشد.

اگر لوله خرطومی صدمه دیده است آن را تعویض کنید در غیر این صورت بررسی کنید که لوله خرطومی محکم به بدنه جاروبرقی متصل شده است.

سر لوله خرطومی را در محل اتصال در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا اتصال آن محکم شود. اگر انتهای لوله خرطومی درست وارد کیسه جاروبرقی نشود زباله‌ها به جای کیسه وارد اتاقک داخلی جاروبرقی می‌شوند و این مسئله موجب آسیب رسیدن به موتور جاروبرقی می‌شود.

نشتی هوای داخل جاروبرقی به بیرون هم مکش جاروبرقی را کاهش می‌دهد و همین مشکلات را به وجود می‌آورد. بررسی کنید که هم لوله خرطومی و هم لوله‌های فلزی محکم و بدون درز به همدیگر متصل شده باشند تا نه هوایی وارد دستگاه شود و نه هوایی از آن خارج شود.

بیشتر بخوانید:

اگر تمام موارد فوق را بررسی کردید و هنوز جاروبرقی شما مکش کافی ندارد. دلیل کم شدن مکش جارو برقی ممکن است که مشکل بزرگ‌تری وجود داشته باشد. در بعضی مدل‌ها علت کمتر شدن قدرت مکش جاروبرقی خرابی موتور آن است.

در اثر خرابی موتور جاروبرقی ممکن است جاروبرقی در حین کار خاموش شود یا حتی از آن دود بلند شود. در این شرایط باید جاروبرقی را نزد یک تعمیرکار متخصص ببرید تا موتور را برایتان تعویض کند.

در بعضی از جاروبرقی‌ها موتور دارای یک تیغه پلاستیکی است که می‌چرخد و مکش ایجاد می‌کند. این تیغه فن مستقیماً به محور موتور متصل می‌گردد.

زباله‌ها و ذرات خارجی از میان پره‌های فن عبور می‌کنند و وارد کیسه می‌شوند. اگر این تیغه‌های پلاستیکی بشکنند موتور کار نمی‌کند یا مرتعش می‌شود.

این مسئله موجب از بین رفتن مکش جاروبرقی و خاموش شدن دستگاه می‌شود. اگر مشکل موتور جاروبرقی همین است تنها کافی است تیغه‌های پلاستیکی را تعویض کنید.

نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد از مهم‌ترین علت‌های کمتر شدن مکش جاروبرقی محسوب می‌شوند. اگر تک تک روش‌های گفته شده را امتحان کردید اما نتوانستید به بازگشت قدرت مکش جاروبرقی خود کمک کنید احتمالاً در قسمتی دیگر از دستگاه مشکل وجود دارد یا شما به خوبی نتوانسته اید عوامل کاهنده قدرت مکش را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید:

اگر خودتان موفق به حل مشکل نشدید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آنان درخواست یک تعمیرکار متخصص کنید یا فرم درخواست تعمیرات را به صورت آنلاین پر کنید تا تعمیرکاران ما در کوتاهترین زمان مشکل جعلت کم شدن مکش جاروبرقی

یکی از مشکلات رایج جاروبرقی، کم شدن مکش آن است که ممکن است به دلایل گوناگونی رخ بدهد:

افزایش قدرت مکش جاروبرقی | تست مکش جاروبرقی | تعمیر مکش جاروبرقی

چگونه مشکل عدم مکش جاروبرقی را برطرف کنیم؟

اگر جاروبرقی شما مکش ندارد قبل از تماس با تکنسین موارد زیر را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید برای و تشخیص علت کاهش مکش، از کمک بگیرید.

  1. لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جاروبرقی را بررسی کنید

لوله تلسکوپی جاروبرقی همان لوله محکمی است که به سر جاروبرقی متصل می شود و ارتفاع آن قابل تنظیم است. در ادامه آن لوله خرطومی قرار دارد که پلاستیکی و قابل انعطاف است و به جاروبرقی متصل می‌شود.

در صورتی که هر یک از این دو لوله مسدود یا کیپ شوند، مکش جاروبرقی کم می‌شود. ممکن است آشغال‌های ریز، جوراب، توده مو، پرزها و… به مرور در لوله تلسکوپی و لوله خرطومی جمع شوند و سبب مسدود شدن آن‌ها شوند.

  • لوله تلسکوپی را در آورده و لوله خرطومی را نیز به دقت از جاروبرقی جدا کنید.
  • به کمک یک تکه چوب یا سیخ انسداد لوله‌ها را بررسی کنید.
  • می‌توانید به کمک یک چراغ قوه از یک سر لوله نور بتابانید و از سر دیگر به داخل آن نگاه کنید.
  • اگر لوله خرطومی مسدود باشد، نور چراغ را نمی‌بینید و اگر تا حدودی گرفته شده است، آن را ناقص خواهید دید.
  • توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار لوله‌ها را جدا کرده و بررسی کنید.

تعمیر تخصصی جارو برقی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. سر جاروبرقی را از نظر هرگونه گرفتگی بررسی کنید

برخی مواقع گرفتگی سر دستگاه، علت عدم مکش جاروبرقی است. به مرور زمان پرزهای فرش و موهای ریخته شده روی زمین، به برس‌های سر جارو گیر کرده و سبب گرفتگی بخشی از ورودی آن می‌شوند.

بنابراین هر از چند گاهی بهتر است سر جارو برقی خود را تمیز کنید.

  1. کیسه جاروبرقی را تعویض کنید

یکی از ساده‌ترین دلایل عدم مکش جاروبرقی یا کاهش قدرت آن، پر شدن پاکت یا کیسه جاروبرقی است. البته در مدل‌های بدون کیسه پر شدن محفظه جاروبرقی سبب این اتفاق است.

بنابراین پس از چندبار جارو کشیدن، کیسه دستگاه را بررسی و آن را خالی کنید. کیسه جاروبرقی به دو صورت وجود دارد. کیسه‌های عادی و کیسه‌های یکبار مصرف.

  • می‌توانید برای راحتی کار خود از کیسه‌های یکبار مصرف استفاده کنید تا هر بار مجبور به خالی کردن آن نباشید.
  • نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، قرار دادن دوباره کیسه جاروبرقی به صورت صحیح در جای مناسب خود است.
  • متاسفانه بسیاری از افراد کیسه جاروبرقی را پس از تخلیه آن به درستی در جای خود در درون جارو قرار نمی‌دهند و ارتباط لوله خرطومی با کیسه تراز نمی‌شود.
  • همین امر ممکن است آشغال‌ها را به درون دستگاه هدایت کند و به موتور نیز آسیب برساند.
  1. اتصالات و قطعات جاروبرقی را بررسی کنید

جاروبرقی به صورت ایجاد یک خلا نسبی درون خود و مکش هوای بیرون و به همراه آن آشغال‌های روی سطوح، کار خود را انجام می‌دهد.

حال اگر شکافی درون این محفظه ایجاد شود، خلا نسبی از بین خواهد رفت.

  1. در صورتی که شکاف یا درزی در بدنه جاروبرقی شما باشد یا اینکه لوله خرطومی از قسمتی دچار ترک و پارگی شده باشد یا اتصال لوله خرطومی به جاروبرقی صحیح نباشد، هوا به داخل جاروبرقی نفوذ کرده و می‌تواند علت عدم مکش جاروبرقی باشد.
  2. اگر اشکال از لوله خرطومی است، باید آن را تعویض کنید.
  1. فیلتر هوای جاروبرقی را از نظر گرفتگی بررسی کنید

فیلتر هوای جاروبرقی برای گرفتن خرده آشغال‌ها، گرد و خاک و… از هوایی که به داخل جارو می‌آید تعبیه شده است. به مرور و در اثر استفاده زیاد از جارو برقی، این فیلتر می‌تواند به دلیل تجمیع گرد و غبار مسدود شود.

بنابراین جهت افزایش قدرت مکش جاروبرقی لازم است تا فیلتر هوا را نیز بررسی کنید. اگر فیلتر قابل شستشو است آن را بشویید و پس از خشک شدن داخل جارو برقی قرار دهید. برخی از فیلترها نیز باید تعویض شوند.

  1. از سالم بودن موتور جاروبرقی مطمئن شوید

اگر پس از بررسی موارد فوق همچنان مشکل مکش جاروبرقی برطرف نشد، ممکن است موتور دستگاه دچار مشکل شده باشد. برای بررسی موتور جاروبرقی لازم است از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید. اگر موتور دچار مشکل شده باشد باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

برخی مواقع علت عدم مکش جاروبرقی، پر بودن پاکت، گرفتگی فیلتر هوا، انسداد و گرفتگی لوله خرطومی و لوله تلسکوپی است. گاهی نیز وجود مشکل در موتور جاروبرقی علت بروز این مشکل است که در این صورت عیب یابی و رفع ایرادات باید توسط تکنسین متخصص انجام شود.

در هر شهر یا استانی که هستید قبل از مراجعه به تعمیرگاه مربوطه از معتبر بودن و حرفه ای بودن آن مرکز اطمینان حاصل کنید. کاراباما خدمات خود را در مناطق مختلف ارائه می‌دهد. برای ، رشت، کرج، تهران و … می توانید از خدمات این مرکز تدیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت مکش نداشتن جاروبرقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟ چرا قدرت مکش جاروبرقی بعد از مدتی استفاده کم می شود؟ کم شدن قدرت مکش جاروبرقی در حین استفاده یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای اغلب افرادی که از جاروبرقی استفاده می کنند، اتفاق بیافتد. کم شدن قدرت جاروبرقی باعث پایین آمدن عملکرد و کارایی جاروبرقی می شود. به همین علت بهتر است به تشخیص علت کاهش مکش جاروبرقی در حین استفاده پرداخته شود. در این مقاله از آی‌پی امداد به بررسی علت مکش نداشتن جاروبرقی و روش های رفع مشکل کاهش قدرت مکش در جاروبرقی می پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد اینکه چرا مکش جاروبرقی کم است، می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران  به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از عیب یابی کم یا عدم مکش در جاروبرقی

کاربران گرامی آی‌پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، در این بخش؛ به خلاصه ای از عیب یابی کم یا عدم مکش در جاروبرقی میپردازیم.

علت مکش نداشتن جاروبرقی چیست؟
  1. اگر کیسه جاروبرقی پُر باشد و یا پارگی داشته باشد، جاروبرقی مکش ندارد. همچنین اگر جاروبرقی شما به جای کیسه، مخزن دارد، آن را خالی نمایید.
  2. فیلتر موتور و پاکت جاروبرقی را بررسی نمایید تا کثیف نباشد.
  3. مسدود بودن شلنگ یا لوله باعث از بین رفتن مکش جاروبرقی شما می شود.
  4. بُرس را تمیز کنید. با گذشت زمان، آنها ممکن است به دلیل گرد و غبار یا مو مسدود شود و باعث از بین رفتن مکش جاروبرقی شما شود.
  5. اتصالات شُل باعث از بین رفتن مکش جاروبرقی شما می شود. مطمئن شوید که محفظه گرد و غبار، شلنگ، لوله و بُرس به درستی وصل شده اند.
  6. با خرید جاروبرقی تقلبی و بی کیفیت، به مرور زمان مکش جاروبرقی از بین میرود.
  7. موتور جاروبرقی قدرت مکش را از دست داده است. (قطعات موتور و خود آن باید بررسی شود.)
  8. خراب شدن یا شکستن پروانه موتور جاروبرقی، باعث عدم مکش و خراب شدن موتور میشود. توجه داشته باشید که اگر گرد و خاک یا آشغال از کیسه یا فیلتر عبور کند، وارد پروانه موتور میشود و در نهایت منجر به خرابی این قطعه و عدم مکش میشود.
چرا جاروبرقی روشن میشود ولی مکش ندارد؟
  • اگر جاروبرقی روشن میشود، اما مکش ندارد؛ باید دقت نمایید که موتور سالم باشد و مسیر مکش (فیلتر، کیسه، لوله خرطومی، بُرس) مسدود نباشد.
علت کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟
  •  علت کم شدن مکش جاروبرقی مربوط به کثیف بودن فیلتر، پُر بودن پاکت یا پارگی آن، گیر کردن یک جسم در لوله خرطومی و یا بُرس میباشد.
  • همچنین اگر دهانه کیسه (جا پاکتی) را به درستی نصب نکرده باشید، جاروبرقی مکش خوبی ندارد و تمام آشغال ها وارد فیلتر و موتور میشود.
  • استفاده مکرر در روز از جاروبرقی باعث داغ شدن موتور، کم شدن مکش و حتی خاموش شدن آن میشود.
  • اگر لاستیک های نگهدارنده موتور که دور آن تعبیه شده است، دفرمه شود و موتور از جای خود خارج شود، باعث کم شدن مکش جاروبرقی میشود.

8 دلیل مکش نداشتن جاروبرقی

عوامل متعددی هستند که باعث کم شدن مکش جاروبرقی در حین استفاده یا بعد از مدتی استفاده می شوند. در بسیاری از موارد علت کاهش مکش جاروبرقی ممکن است تنها به خاطر گیر کردن زباله در لوله یا کیسه باشد. همچنین در مواقعی ممکن است علت کم شدن مکش جاروبرقی ناشی از خرابی قطعات باشد. دلایل کم شدن قدرت مکش جاروبرقی هر چه که باشد، باید هرچه سریع تر تعمیر شود تا بتوان با بهترین کیفیت به تمیزی محیط اطراف پرداخت. ۸ علت کم شدن مکش جاروبرقی عبارت است از:

  1. خرید جاروبرقی تقلبی به جای اصل
  2. خراب شدن موتور جاروبرقی
  3. شکستن یا خراب شدن تیغه فن پلاستیکی موتور
  4. خراب شدن یا از کار افتادن برس
  5. گرفتگی در مکش یا وجود مانع در اتصالات
  6. کثیف شدن فیلتر
  7. پر شدن کیسه
  8. استفاده مداوم از جاروبرقی

کاربران گرامی آی پی امداد، اگر جاروبرقی روشن میشود اما مکش ندارد، باید در ابتدا بررسی نمایید تا مسیر مکش مسدود نباشد و یا گرفتگی نداشته باشد، سپس موتور و قطعات آن چک شود.

با خرید جاروبرقی تقلبی به مرور زمان مکش آن کم میشود

آیا می دانید یکی از دلایلی که باعث خراب شدن جاروبرقی بعد از مدتی استفاده می شود، چیست؟ خرید جاروبرقی تقلبی به جای اصل یکی از دلایلی است که باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت دستگاه بعد از مدتی استفاده می شود. در واقع همانطور که پیداست، در کالاهای تقلبی از قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد برای تولید جاروبرقی استفاده می کنند که بعد از مدتی خراب شده و کارایی خود را از دست می دهند. به همین دلیل ممکن است علت مکش نداشتن جاروبرقی، خرید جاروبرقی تقلبی باشد. بنابراین در حین خرید بهتر است به اصل یا تقلبی بودن آن توجه کنید.

خراب شدن موتور باعث از بین رفتن مکش جاروبرقی میشود

اصلی ترین دلایل مکش نداشتن جاروبرقی مربوط به خرابی موتور دستگاه است. در بسیاری از موارد ممکن است ضعیف شدن یا خراب شدن آن باعث شود که جاروبرقی مکش کافی برای کشیدن زباله ها به درون کیسه را نداشته باشد. در مواردی که موتور جاروبرقی خراب باشد، ممکن است دستگاه بعد از مدتی خاموش شده و یا جاروبرقی با سر و صدای زیادی همراه باشد. برای رفع این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات جاروبرقی کمک گرفته شود. در واقع اگر علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش به دلیل خرابی موتور باشد؛ می توان از طریق تعمیر یا تعویض آن به رفع مشکل کاهش قدرت مکش جاروبرقی حین استفاده پرداخت.

شکستن یا خراب شدن پروانه موتور جاروبرقی باعث عدم مکش میشود

پروانه فن موتور باعث خنک شدن موتور و مکش خوب در جاروبرقی میشود. یکی از دلایل مکش نداشتن جاروبرقی ممکن است به دلیل شکستن یا خراب شدن پروانه جاروبرقی باشد‌. خراب شدن و شکستن تیغه پروانه جاروبرقی در مواقعی باعث اختلال در عملکرد موتور جاروبرقی و در نتیجه خاموش شدن یا کم شدن مکش جاروبرقی بعد از مدتی استفاده می شود. برای رفع این مشکل کافیست تا به تعمیرگاه آی‌پی امداد مراجعه  کرده و درخواست تعمیر یا تعویض تیغه فن را داشته باشید.

توجه نمایید که اگر گرد و خاک یا آشغال از کیسه یا فیلتر عبور کند، وارد پروانه موتور میشود که در نهایت منجر به خرابی این قطعه و عدم مکش میشود. با ورود آشغال ها، به مرور زمان بلبرینگ ها خراب میشوند و باعث صدای زیاد در جاروبرقی و همچنین خرابی خود موتور میشود.

مسدود شدن یا از کار افتادن بُرس جاروبرقی باعث عدم مکش میشود

آیا خراب شدن برس چرخان در کم شدن مکش جاروبرقی تاثیر گذار است؟ قطعا یکی از دلایل مکش نداشتن جاروبرقی سامسونگ خراب شدن برس چرخان است. برس چرخان یا لرزه گیر یکی از قطعات جاروبرقی است که بعد از مکش هوای آلوده و زباله ها به داخل جاروبرقی، مواد آلوده  و گرد و غبار موجود را جدا کرده و باعث مکش بیشتر دستگاه می شود. در مواقعی که برس چرخان جاروبرقی خراب باشد؛ جاروبرقی باید مواد آلوده بیشتری را به داخل دستگاه بکشد که ممکن است باعث کم شدن مکش جاروبرقی نیز شود. علاوه بر برس چرخان، کمربند درایو نیز در کم شدن مکش جاروبرقی نیز تاثیرگذار است. خراب شدن کمربند درایو مانع چرخش برس چرخان و در نتیجه مکش نداشتن جاروبرقی اسنوا  و سایر جاروبرقی ها از برندهای دیگر نیز می شود. شما می توانید با تعویض کردن یا تعمیر برس چرخان به افزایش مکش جاروبرقی بپردازید.

وجود مانع در جریان هوای جاروبرقی

اگر با این سوال که چرا مکش جاروبرقی کم شده است همراه هستید، باید بتوانید به بررسی بخش های مختلف قطعات جاروبرقی بپردازید. وجود هر نوع مانع در مسیر جریان هوای جاروبرقی باعث کم شدن مکش جاروبرقی نیز می‌شود. بر این اساس وجود مانع در لوله خرطومی، لوله متصل به خرطومی، دهنک و بخش های دیگری که هوا از میان آن عبور می کند، باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر قادر به تشخیص مانع در میان جریان هوا باشید؛ با حذف آن می توانید باعث افزایش مکش جاروبرقی شوید. البته هر نوع شکستگی و سوراخ در این قطعات باعث مکش نداشتن جاروبرقی نیز می شود.

شلنگ و اتصالات را از هم جدا کنید تا ببینید آیا جسمی، گرد و غبار یا گلوله های مو وجود دارد که جریان هوا را محدود می کند. می توانید شلنگ را با کمک یک چوب بلند یا دسته جارو باز کنید. شلنگ را برای ترک یا پارگی بررسی کنید، زیرا نفوذ هوا از طریق ترک یا پارگی باعث از بین رفتن مکش می شود.

خراب شدن یا کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

فیلتر یکی از است که در صورت نداشتن مکش باید مورد بررسی قرار بگیرد. کثیف شدن فیلتر یا تمام شدن تاریخ مصرف فیلتر جاروبرقی از عوامل موثر بر کم شدن مکش جاروبرقی است. به همین علت در صورت کم شدن مکش جاروبرقی بهتر است ابتدا فیلتر را از جاروبرقی جدا کرده و سپس شروع به تمیز کردن آن کنید. در صورتی که فیلتر جاروبرقی خراب شده باشد، می توانید با اقدام به بیشتر شدن مکش کنید.

تمیز بودن فیلتر در روند کار جاروبرقی موثر است. اگر فیلتر جاروبرقی شما قابل شستشو نیست، آن را هر 6 ماه یا یک سال یکبار تعویض کنید. اگر فیلتر جاروبرقی شما قابل شستشو است، مراقب باشید که اگر تغییر شکل داده یا گرد و غبار از آن عبور می کند، آن را تعویض کنید.

پر شدن کیسه جاروبرقی و خراب شدن آن

آیا می خواهید بدانید که چگونه اختلال در کیسه جاروبرقی باعث کاهش مکش جاروبرقی می شود؟

  •  پُر شدن یا پارگی آن از دلایل عدم مکش در جاروبرقی است.
  • پُر شدن کیسه باعث می شود تا جاروبرقی نتواند زباله و آلودگی های بیشتری را به خود راه دهد. بر این اساس باعث می شود تا مکش کم شده و باعث از کار افتادن جاروبرقی می شود.
  • همچنین سوراخ شدن کیسه جاروبرقی علاوه بر عدم مکش باعث سوختن موتور هم میشود.
  • بنابراین برای رفع مشکل  عدم مکش یا مکش کم در جاروبرقی در ابتدا باید کیسه را بررسی و تعویض کنید.
  • اگر دهانه کیسه جاروبرقی را به درستی نصب نکنید، دستگاه شما مکش خوبی نخواهد داشت.

استفاده مداوم از جاروبرقی

استفاده مداوم از جاروبرقی از دلایل عمده کم شدن مکش جاروبرقی است. ساختار جاروبرقی به گونه ای است که استفاده مداوم از آن باعث کاهش عملکرد آن می شود. در صورتی که در طول روز چندین مرتبه از جاروبرقی استفاده شود، ممکن است عملکرد جاروبرقی دچار اختلال شود. به همین علت است که کسانی که در طول روز چندین مرتبه از جاروبرقی استفاده می کنند ممکن است با مکش نداشتن جاروبرقی همراه باشند. البته قدیمی شدن جاروبرقی از دلایلی است که باعث خراب شدن جاروبرقی یا کم شدن مکش جاروبرقی می شود.

پیشنهاد میکنید بعد از 10 دقیقه استفاده از جاروبرقی، 5 دقیقه به آن استراحت دهید تا موتور داغ نکند.

علت کم شدن مکش جاروبرقی چیست؟

کاربران گرامی آی‌پی امداد توجه نمایید که اگر جاروبرقی شما مکش دارد، اما قدرت آن کم است، موارد زیر را بررسی نمایید.

  • احتمالا مسیر مکش مسدود شده است یا گرفتگی دارد.
  • در ابتدا بررسی نمایید تا فیلتر ها کثیف نباشند.
  • فیلتر پشت موتور و پشت پاکت بررسی شود. در بعضی از مدل های جاروبرقی یک فیلتر تعبیه شده است.
  • اگر کیسه جاروبرقی پُر شده است یا پارگی دارد، اقدام به تعویض آن نمایید.
  • چنانچه مکش جاروبرقی کم شده است، دقت نمایید تا جا پاکتی را به درستی نصب کرده باشید.
  • اگر دهانه پاکت جاروبرقی به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد، آشغال ها وارد مخزن میشود و بعد از عبور از فیلتر وارد موتور میشود که در نهایت امکان خرابی موتور هم وجود دارد.
  • استفاده مکرر از جاروبرقی در طول روز باعث گرم شدن موتور، کاهش مکش و حتی خاموش شدن آن می شود.
  • دور موتور یک لاستیک تعبیه شده است که نگهدارنده موتور میباشد. اگر آن لاستیک دفرمه شده باشد، موتور از جای خود خارج میشود و باعث کم شدن مکش جاروبرقی میشود.

نظر تعمیرکار آی پی امداد درباره مشکل مکش نداشتن جارو برقی

به طور کلی برای اینکه جاروبرقی بتواند به درستی اقدام به تمیز کردن محیط نماید، باید از قدرت مکش مناسبی برخوردار باشد. اما یکی از مشکلات رایجی که برای جاروبرقی ها پیش می آید، مشکل مکش نداشتن جارو برقی است. در ادامه تعمیرکار آی پی امداد عوامل موثر در بروز این مشکل را برای کاربران شرح خواهد داد:

  • بررسی پر بودن کیسه جاروبرقی اولین کاری است که افراد باید اقدام به انجام آن نمایند؛ زیرا پر بودن کیسه منجر به مکش نداشتن دستگاه خواهد شد.
  • در صورتی که برای دستگاه جاروبرقی تنظیمات اشتباهی مشخص شود، نیم تواند قدرت مکش لازم برای نطافت منزل را داشته باشد.
  • در برخی موارد کم شدن مکش جاروبرقی به علت کثیف بودن و انسداد فیلتر هوای دستگاه است که باید آن را تمیز یا تعویض نمایید.
  • چنانچه لوله های جاروبرقی به هر دلیلی مسدود شوند، باید سریعا آنها را رفع انسداد کنید تا قدرت مکش دستگاه افزایش پیدا کند.
  • در اثر خرابی موتور جاروبرقی، دستگاه مشک لازم را ندارد و باید سریعا موتور دستگاه تعمیر یا تعویض گردد.

/ad_link]

در صورت کم شدن مکش جاروبرقی چه اقدامی باید انجام داد؟

ما در این مطلب به بررسی علت کم شدن مکش جاروبرقی پرداختیم. در صورت کم شدن مکش جاروبرقی ابتدا باید از یک تعمیرکار متخصص و حرفه ای بخواهید تا به بررسی علت مکش نداشتن جاروبرقی بپردازد. بعد از تشخیص دلایل کم شدن مکش جاروبرقی، تعمیرکار با تعمیر جاروبرقی اقدام به تعمیر آن می کند. شرکت آی پی امداد یکی از پزشکان حاذق و با تجربه است که تعمیرات انواع جاروبرقی بوش، فیلیپس، پاناسونیک، اسنوا، ال جی، سامسونگ و … را انجام می دهد. تعمیر کاران مجموعه آی پی امداد در کمتر از یک ساعت در محل حاظر شده و اقدام به با استفاده از قطعات اصلی می کنند.

خصصی استفاده کنید.

اروبرقی شما را برطرف کنند.

دکمه بازگشت به بالا