عمومیکسب و کار برتر

پروژه های دولتی چیتگر

بهترین و مطمئن‌ترین پروژه‌ های سرمایه‌گذاری در چیتگر ، همانطور که مستحضرید محدوده چیتگر در منطقه ۲۲ تهران بالاترین آمار ساخت و ساز را در بین مناطق ۲۲ گانه تهران دارا است و علت آن نیز به جدید بودن و وسعت این منطقه بر می‌گردد. در حالی ‌که در مناطق دیگر تهران فضای لازم و کافی برای ساخت و ساز کمتر پیدا می‌شود و باید خانه‌های کلنگی را تبدیل به ساختمان‌های جدید کرد، اما منطقه چیتگر تهران کماکان برای ساخت و ساز فضای کافی دارد. اما سوالی که مطرح است این است که پروژه ‌های مطمئن چیتگر کدامند؟ در ادامه این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

خرید و پیش فروش پروژه های مطمئن چیتگر

خرید و پیش فروش پروژه های مطمئن چیتگر علاوه بر یک زندگی مدرن و راحت، فرصت یک سرمایه‌گذاری عالی برای صاحبان و ساکنان را فراهم می‌کند. منطقه چیتگر امکانات رفاهی فراوانی مثل مراکز تفریحی، مراکز خرید و غیره دارد که این منطقه را به قطب گردشگری استان تهران تبدیل کرده است. علاوه بر داشتن امکانات گفته شده، دارای آب و هوای بسیار خوب است. البته دنج بودن منطقه چیتگر باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال خرید آپارتمان در این منطقه باشند.

پروژه تندیس چیتگر، یکی از مجلل‌ ترین و منحصر به‌ فرد ترین پروژه های آکام سازه در منطقه ۲۲ تهران است و از ۲ برج تشکیل شده‌ است. این پروژه مسکونی در بلوار اردستانی منطقه‌ ۲۲ تهران قرار داشته و توسط تعاونی کیانمهر پارس در زمینی به مساحت ۲۶۹۸۵۹ در حال ساخت می‌ باشد.

کارفرمایان دولتی یا خصوصی، کدام‌یک را انتخاب کنیم؟

بعد از تبدیل منطقه چیتگر به منطقه‌ای با الگوی روز جهانی ارگان‌های دولتی که مالک زمین‌ها بودند، تصمیم به ساخت و ساز واحد مسکونی برای اعضای خود کردند. در واقع اولین گروهی که ساخت و ساز در این منطقه را شروع کرد، ارگان‌های دولتی بوده و تعاونی‌های دولتی برج‌های بسیاری در این منطقه ساخته‌اند.

بعد از ساخت و ساز عظیمی که توسط بخش دولتی انجام شد، سازندگان خصوصی نیز به ساخت و ساز در این منطقه پرداختند. البته با این تفاوت که پروژه‌های اجرا شده توسط بخش خصوصی به وسعت پروژه‌های دولتی نبود و شرایط پیش فروش آن نیز به مانند تعاونی‌ها نبوده است.

چه مواردی را باید زمان خرید پروژه‌ها رعایت کرد؟

برای خرید پروژه های مطمئن چیتگر باید ریشه زمین مورد نظر را بررسی کنید. اگر زمین مورد نظر ریشه نداشته باشد، مشکوک است. باید مطمئن شوید که آپارتمان یا پروژه مذکور دارای سند رسمی و ۶ دانگ باشد تا دچار موارد دیگر نشوید.

از زمان خود جلو باشید

در هنگام خرید آپارتمان در منطقه ۲۲ چه به صورت آماده چه به صورت پیش فروش، این را بدانید که زمان برای شما پول زیادی به ارمغان می‌آورد. چون پول‌تان جای امنی است و اگر زمانی پروژه به تاخیر بی‌افتد اقساط واریزی نیز به تاخیر می‌افتد.

سازندگان پروژه‌ها را بشناسید

همیشه این نکته را باید بدانید که پول و سرمایه خود را به چه شخصی واگذار می‌کنید. برای خرید پروژه های مطمئن چیتگر باید بدانید که کدام پروژه را چه تعاونی‌ها و یا سازنده‌ای در اختیار دارند. زیرا پیش فروش آپارتمان در چیتگر با چالش های بزرگی روبه‌رو است و به همین دلیل است که سازنده مورد نظر شما باید از امکان و شرایط مالی برای پرداخت را داشته باشد.

تعاونی‌های دولتی چگونه کار می‌کنند؟

فلسفه تشکیل تعاونی‌های مسکن به این صورت است که عده‌ای جمع می‌شوند و تصمیم بر خرید زمین و ساخت سازه‌ای در آن را می‌گیرند و سپس از بین خود یک نفر را به عنوان مدیر عامل و چند نفر به عنوان هیات مدیره انتخاب می‌کنند که بر روند مالی و اجرایی پروژه نظارت داشته باشند.

بخش خصوصی چگونه فعالیت می‌کند؟

در این نوع ساخت و ساز، یک سازنده از ابتدا تا انتهای پروژه را انجام می‌دهد و با قیمت قطعی و مصالح و متریال مشخص و با شرایط پرداخت منظم که معمولا پرداخت ۴۰ تا ۵۰ درصد مبلغ کل واحد در ابتداست و مابقی با پیشرفت پروژه به صورت اقساط دریافت می‌گردد و پروژه را به اتمام می‌رساند. اگر پروژه با تاخیر مواجه شود، سازنده باید به خریدار خسارت تاخیر پرداخت کند.

معایب و مزایای بخش خصوصی و دولتی کدام است؟

برای بررسی این‌که کدام پروژه از پروژه های مطمئن چیتگر است، اول باید مطمئن شویم که سرمایه خود را در اختیار کدام یک از سازنده قرار می‌دهیم. پروژه‌هایی که بخش خصوصی آن را انجام می‌دهد، اگر توسط سازنده‌های معتبر انجام شوند، قطعا به موقع تحویل خریدار خواهند شد. اما مبلغی که در ابتدا باید پرداخت ‌کنید بسیار بالا و در واقع قیمت روز ملک ساخته شده در همان منطقه است.

پروژه های آماده تحویل چیتگر | پروژه های چیتگر ارتش | پیش فروش آپارتمان چیتگر دیوار

اما پروژه‌هایی که توسط تعاونی‌های دولتی در حال ساخت و ساز هستند همیشه با تاخیر مواجه بوده‌اند. اما قیمت آنها قطعی است ولی به این معنی نیست که اگر شما امروز قصد خرید پروژه‌ای دولتی را داشته باشید، عضو تعاونی فروشنده به عنوان مثال قرارداد ساخت متری ۲ میلیون تومانی خود را به همان قیمت به شما بدهد! خیر!

در این مواقع برای اینکه جایگزین عضو تعاونی شوید باید مبلغی را به شخص پرداخت کنید تا امتیاز خویش را به خریدار اعطا کند و خریدار را جایگزین خود کند. البته قیمت فروش نیز بر اساس قیمت روز محاسبه می‌شود.

یکی از مشکلات مهم تعاونی‌های خصوصی نیز بدین شکل است که باید دائما در حال جمع‌آوری هزینه‌های ساخت، سلب امتیاز و یا جایگزین کردن افراد بدهکار با افراد جدید باشند. این کار باعث ایجاد مشکل افزایش قیمت در بین مراحل قیمت‌گذاری، جمع‌آوری هزینه و اجرا است که همیشه این تاخیر باعث هزینه‌های اضافی برای اعضای تعاونی می‌شود. از آنجایی که پروژه‌های در حال ساخت در منطقه ۲۲ تهران بسیار گسترده‌تر از قبل شده است، قطعا برای دریافت اطلاعات کامل و خرید پروژه های مطمئن چیتگر باید به گروه مشاورین معتبر مراجعه کنید.

کلام آخر| پروژه های مطمئن چیتگر

در این مطلب سعی کردیم شرایط پروژه‌های ساختمانی را در منطقه چیتگر توضیح دهیم. بهترین حالت ممکن برای خرید پروژه‌ های مطمئن چیتگر تلفیق بخش خصوصی و دولتی است. مانند که در چند قسمت مختلف با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حال ساخت است. در این حالت بخش دولتی اجرای پروژه را به دست بخش خصوصی می‌سپارد و بخش خصوصی نیز همزمان با اجرای تعهدات پیشرفت پروژه، حق فروش مقدار مشخصی از سهم خود به عنوان سازنده را در اختیار خواهد گرفت. در این نوع مشارکت هم شرکت خصوصی متعهد به تامین مالی پروژه و اجرای آن در زمان مشخص است و هم کنترل مستقیم توسط بخش دولتی به عنوان کارفرما بر روی آن وجود دارد.

.

پروژه های منطقه 22 و دریاچه چیتگر شامل پروژه های تجاری-اداری و پروژه های مسکونی بسیاری می باشد که در این بخش به معرفی و تحلیل آنها پرداخته و پروژه های مربوطه را از نظر کیفی و کمی بررسی کرده و در مورد سازندگان آنها اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

در این مقاله خواهید خواند:

منطقه 22 تهران واقع شده در شمال غرب شهر تهران ,با توجه به امکانات رفاهی و تفریحی آن و همچنین آب و هوای مطلوبی که دارد یکی از خوش آتیه ترین مناطق تهران یا حتی کشور برای سرمایه گذاری در بخش مسکن می باشد.

منطقه 22 تهران دارای وسعت زیادی است و طبق مستندات این منطقه در اصل متعلق به فرمانروایان بوده است که بعدا به اراضی ملی تبدیل شده است و برای جبران کمبود امکانات رفاهی تهران روی آن برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر دارای محیط‌های پراکنده‌ای است و در بین بزرگراه‌های مهمی مانند شهید خرازی، همت، حکیم و آزادگان قرار گرفته است.
با توجه به پروژه های در حال اجرای منطقه 22 و زیرساخت های شهری آن، هدف مدیران شهری و طراحان منطقه 22 برای ایجاد و عرضه این حجم از واحدها و مجتمع های تجاری-اداری، تبدیل منطقه به قطب تجاری اداری تفریحی کشور بوده است که تا حدود زیادی این طرح در حال اجرا و توسعه می باشد.

منطقه 22 شهرداری تهران به سبب موقعیت جغرافیای مناسب، آب هوای مطلوب و چشم انداز آینده آن،  از پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت برخوردار بوده و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین سبب در این منطقه شاهد برج سازی های متعدد بوده و هستیم. بطوری که تاکنون پروژه های تجاری-اداری و همچنین پروژه های مسکونی بسیار لوکسی در این منطقه اجرا و ساخته شده و یا در حال ساخت می باشد. از جمله این پروژه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از جمله پروژه های تجاری و یا اداری این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد که جزو شاخص ترین پروژه های تجاری آن می باشد.

مجتمع تجاری-اداری رزمال

این مجموعه دارای 25 طبقه بوده و در مساحتی به وسعت 200000 متر مربع در منطقه 22اجرا و ساخته شده است. طبقات این مجموعه دارای کاربری هایی از جمله تجاری، اداری و ورزشی می باشد بطوری که تقسیم بندی های زیر را در این مجموعه شاهد هستیم:

  • 5 طبقه منفی مشتمل بر پارکینگ، استخر و کارواش
  • 5 طبقه تجاری،فرهنگی، ورزشی و شامل سالن های چندمنظوره و هایپرمارکت (مجموعه تجاری)
  • 2 برج 14 و 15 طبقه اداری با چشم انداز کامل دریاچه، آبشار تهران و پارک چیتگر.

مجتمع تجاری-اداری لکسون

پروژه مجتمع لکسون در ساحل شرقی دریاچه چیتگر و در قالب 30 طبقه با کاربری تجاری و اداری و خدمات هتلینگ، توسط تعاونی مسکن توسعه ابنیه همت سپاه در حال اجرا می باشد. این پروژه دارای کاربری های متفاوتی با تقسیم بندی زیر می باشد:

  • طبقه -1 تا 3: واحدهای تجاری(30 الی 300 متر)
  • طبقه 4-6: خدمات هتلینگ
  • طبقه 7-21: واحد های اداری(60 الی 160 متر)

از مزایای این مجموعه می توان به ارائه همزمان خدمات هتلینگ و اداری، در کنار یکدیگر اشاره کرد که شرایط بسیار خوبی جهت اقامت میهمانان بخش اداری فراهم آورده است.

مجتمع تجاری-اداری آرتمیس

پروژه مجتمع تجاری آرتمیس در شمال دریاچه چیتگر در منطقه 22 شهرداری تهران قرار گرفته و دارای کاربری های مختلفی می باشد. این مجموعه که از 6 برج مجزا تشکیل شده دارای خدماتی از جمله تاکسی هوایی، مرکز همایش‌ های بین المللی، سینما، شهربازی، هایپرمارکت، مجموعه های ورزشی شامل استخر، سونا و بدن سازی، فودکورت, رستوران های بین المللی و … می باشد.

برج های مجموعه آرتمیس دارای7 طبقه پارکینگ و 4 طبقه تجاری بوده و دیگر طبقات دارای کاربری اداری می باشند.

علاوه بر پروژه های تجاری شاهد پروژه های مسکونی بسیاری نیز در این منطقه هستیم که توسط اشخاص و یا ارگان های مختلفی از جمله ارتش، سپاه، بانک ها و … اجرا و ساخته شده اند. از جمله این پروژه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروژه پدافند هوایی پهنه C شهرک امام رضا(چیتگر)

این پروژه در پهنه C شهرک امام رضا (شهرک چیتگر) و بلوار پژوهش در منطقه 22 تهران قرار گرفته و توسط تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش در حال اجرا می باشد. برج های این پروژه با نام های  C و H به ترتیب دارای 30 و 42 طبقه بوده و از امکانات بسیاری از جمله سازه فلزی پیچ و مهره، سیستم لرزه گیر(میراگر) برخوردار می باشد.

برج مرجان با 42 طبقه بلندترین برج مسکونی منطقه به حساب آمده و توسط نیروی دریایی ارتش در پهنه C شهرک چیتگر در حال اجرا می باشد. این برج لوکس از موقعیت مکانی بسیار مناسبی برخوردار می باشد که چشم انداز زیبایی را برای آن فراهم آورده است. علاوه بر این از امکانات بسیاری از جمله سازه فلزی دارای سیستم میراگر و نیروگاه انرژی جهت تامین برق و گاز نیز برخوردار می باشد.

برج های مسکونی تریتیوم مخصوصا تریتیوم vip در منطقه 22 تهران، شهرک گلستان، ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) قرار گرفته و توسط توسط شرکت نیکان سازه سدید در حال ساخت و اجرا می باشد. این مجموعه به سبب موقعیت مکانی مناسب دارای دسترسی های بسیار خوبی از جمله دسترسی به بازار بزرگ ایران(ایران مال) و دسترسی به بزرگراه های شهید خرازی (همت)، شهید همدانی (حکیم) و آزادگان می باشد. پروژه تریتیوم vip از امکانات فوق العاده ای برخوردار بوده و علاوه بر استفاده از متریال درجه یک و با کیفیت در ساخت از لحاظ ظاهری و نما هم یکی از زیباترین و شکیل ترین برج های منطقه 22 است.

پروژه زاگرس با موقعیت جغرافیایی عالی در چند قدمی دریاچه چیتگر و باملند قرار دارد وبرای کسانی که خواهان سرمایه گزاری در برج های نزدیک دریاچه هستند بهترین گزینه به شمار می رود . از مزایای عالی پروژه زاگرس قدرالسهم تجاری آن است که قطعا سرمایه گزاری در آن ارزش افزوده بیشتری را برای سرمایه گزاران فراهم خواهد کرد . با توجه به ارقامی که جهت پروژه زاگرس پرداخت می شود و با بررسی املاک تجاری آماده در اطراف پروژه زاگرس قطعا سرمایه گزاران محترم تصدیق خواهند کرد که پروژه زاگرس مهیای سود آوری عالی در آینده خواهد بود.

پروژه نیکان جزو پروژه های معتبر در حال ساخت در شهرک مروارید شهر میباشد که توانسته جواز ساخت پروانه کسب نماید و هم اکنون در حال ساخت میباشد.این پروژه که کاربری آن تجاری مسکونی بود در زمینی به مساحت 19300 متر مربع توسط تعاونی ثمین اجرای دقیق درحال ساخت میباشد.

استقبال از پروژه نیکان در زمان پذیره نویسی به خوبی انجام گرفت به دلیل آنکه سازنده پروژه نیکان یکی از زیر مجموعه های سازمان هوافضای وزارت دفاع است.

تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و جزو اتحادیه رسا بوده و بیش از ۴ هزار واحد تحویل داده است که شامل برج های نمونه،برج های پارسیا و شهرک شهید باقری و …..، که نشان داده رزومه فوق العاده درخشانی را در منطقه دارد و همین امر باعث شده اکثر افرادی که به دنبال پیش خریدی مطمئن بوده اند این پروژه را به عنوان گزینه ای برای سرمایه گذاری انتخاب نموده اند.

نارنجستان 5 در شمال غربی اتوبان همت در کنار کوه و در نزدیکی مسیر دسترسی به روستای وردیچ و واریش در حال اجرا و ساخت است و دسترسی مناسبی به اتوبان های همت ، حکیم و آزاد راه تهران کرج (شهید فهمیده) دارد.

نوع سازه و اجرای پروژه نارنجستان 5 به نحوی است که سازنده آن از برج پروژه نارنجستان 5 به عنوان پیوند دقت مهندسی و زیبایی معماری و آسمان و پنجره ها و ابرها و منظره ها یاد می کند .

پروژه نارنجستان ۵ دارای ۱۴ طبقه است که ۱۱ طبقه آن مسکونی میباشد. در هر طبقه برج نارنجستان ۵، ۸ واحد مسکونی قرار گرفته است.

ارتباط با کارشناسان و مشاورین املاک صدف:

 

دکمه بازگشت به بالا