عمومی

ویروس کرونا ویروس (SARS-KOV-2)


ویروس کرونا ویروس به عنوان یک سلاح ژنتیکی در آزمایشگاه ایالات متحده برای ضربه زدن به چین و ایران ایجاد شد.[i]. اما در روند جابجایی این هیولا ، او از شیشه بیرون آمد و زندگی سازنده خود را هدف قرار داد. این محتوا یکی از اولین گمانه زنی ها در مورد شیوع این بیماری در چین و اخبار شیوع کوما بود. بعداً فرضیه های دیگری ظهور کرد که منشأ آن را نتیجه تکامل طبیعی در نوع قبلی کرونا ویروس می نامد.[ii]. با این وجود ، فرضیه تکامل طبیعی به این سؤال پاسخ نداد که آیا این به دلیل دخالت در طبیعت انسان در محیط زندگی است یا اینکه آیا این یک تکامل طبیعی چرخه زندگی بوده است یا خیر. از آنجایی که پاسخ به این سؤالات تأثیر تعیین کننده ای بر سیاست آینده و ساختار افکار عمومی تعقیب شده توسط دولت دارد ، ما نمی توانیم به سادگی آنها را نادیده بگیریم.

دلیل اصلی کمک بین المللی یا رد پزشکان مرز ، اعتقاد به ویروس سلاح بیولوژیکی است ، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود. موضوع آن دفاع بیولوژیکی است. از حمله محافظت کنید. اگر سیاست گذاران این مسئله را در نظر نگیرند ، اکنون خواهیم دید که ایران در مجامع بین المللی نقش جهانی ایفا می کند و همکاری های جهانی را گسترش می دهد.

مفهوم تغییر طبیعی نیز تأثیر مستقیمی در نحوه برخورد جهان با بیماریهای عفونی دارد. اگر منبع ویروس کاملاً طبیعی باشد ، تنها راه مبارزه با آن افزایش مقاومت بیولوژیکی انسان است. دستیابی به یک راه حل جهانی برای متوقف کردن این مداخله ملی؛ ما باید برای امنیت آینده و تصویری از دنیای پس از استعمار پاسخ صحیح به این سؤال بدهیم. منشأ این ویروس چیست؟ این یادداشت تلاش می کند تا جواب این سؤال را تا حدی که یک یادداشت کوتاه باشد ، مجاز سازد.

ظهور و شیوع بیماری

با شروع سال نو 2021 ، نوع جدیدی از بیماری حاد ویروسی تنفسی (پنومونی) در مرکز چین گزارش شده است. با آن تعداد افراد نیز به سرعت در حال افزایش بود. در نتیجه ، مقامات بهداشت چینی گفتند که مشکلی در اینجا وجود دارد. بیماران قبل از ایجاد شرایط تنفسی حاد از جمله تب و سرفه خشک علائم بیماری را نشان می دهند. چندین بیمار بر اثر این بیماری جان باختند. پزشکان این بیماری را COVID-19 توصیف کردند و منبع آن ویروسی به نام SARS-COV-2 بود. ویروس بین المللی هوایی ، زمینی و حتی دریایی در سایر کشورها پخش شده است. با گسترش ویروس ، گمانه زنی ها برای شناسایی منبع ویروس شدت گرفتند

کسانی که ویروس را یک سلاح اصلاح شده ژنتیکی می نامیدند ، شواهد علمی کمتری دارند. ادعاهای آنها بیشتر به تخمین های ایمنی و دفاعی بستگی دارد. این باور را می توان با ساختار عاطفی بیرونی این عقاید از ارزیابی تهدیدات خارجی توضیح داد. از سوی دیگر ، هنگامی که همه گیری در قرون وسطی گسترش یافت ، کلیسا یهودیان و جذام را مقصر دانست.[iii]. بنابراین ، طبق معمول کلیساها ، آتش زدن افرادی که با دین مخالف بودند ، از جمله یهودیان ، جذامیان و جادوگران ، آتش سوزی شد.[iv].

برخلاف تصور رایج ، تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی از توالی داده های ژنتیکی و ارثی serous-CoV-2 و سایر ویروس های خانواده نشان می دهد که ویروس CoVID-19 در نتیجه جهش ویروس از طریق فرآیندهای طبیعی و نه مداخله مستقیم انسان سرچشمه گرفته است. یا[v]. برگردیم به ارزیابی نقش غیرمستقیم انسانها در شکل گیری کورو ویروس 19. این سؤال که آیا ظهور بیماری هایی مانند HIV ، Ebola ، SARS و MRS نتیجه تغییرات طبیعی ویروس قبلی بوده است یا به دلیل مداخله انسان در طبیعت. در این یادداشت آمده است که بیماری کرون با استفاده از تجارت حیوانات وحشی و حیوانات وحشی به انسان منتقل شده است. بنابراین ، انسان به ویروس آلوده شده که چرخه ایمنی بیولوژیکی ندارد.

تجارت در مورد حیوانات وحشی و پذیرش حیوانات وحشی و ظهور ویروس عروق کرونا ویروس-1

مقامات پزشکی چین هنگام تلاش برای یافتن منبع ویروس عروق کرونا ویروس ، منبع احتمالی را کشف کردند: بازار مواد غذایی ووهان در چین جزو 5 بیمار اول بود که از این تعداد 2 بیمار در بازار بودند. البته این شواهد قطعی نبود اما مقامات چینی به سرعت بازار را بستند. آنها این پدیده را دقیقاً مانند این بازار دیدند. در سال 2002 بود که ویروسی از خانواده Coronavirus در همان بازار ظاهر شد. مقامات بهداشتی در تلاش بودند تا علت شیوع بیماری به نام SRS را دریابند. این ویروس همچنین در قسمت جنوبی سرزمین اصلی چین ظاهر شد و بعداً در سراسر کشور گسترش یافت و ماهها بعد کشته شد. ویروس به آرامی در 25 کشور آلوده شده است و 7474 نفر را کشته است[vi]. هجده سال بعد ، ویروس بیش از 10 میلیون نفر را در حداقل 180 کشور جهان آلوده کرد و قبل از انتقال بیش از 55000 نفر را کشت. این بازارها با یکدیگر چه ارتباطی دارند و دلایل ظهور این بیماری چیست؟ و چرا این دو حادثه در چین اتفاق می افتد؟

حیوانات از ویروس های زیادی ناشی می شوند که انسان را آلوده می کنند[vii]. برخی از ویروس هایی که باعث ایجاد آنفولانزای مرغ ها و خوک ها می شوند ، ویروس HIV که باعث ایجاد ایدز از شامپانزه ها و خفاش ها شده می تواند منبع ویروس کشنده ابولا باشد. در مورد ویروس SARS-COV-2 یا coronavirus virus-1 ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد یک نوع ضد تومور قبل از آلوده شدن به انسان از خانواده خفاش به پانگوولین منتقل شده است.[viii].

پرش های ویروس در بین گونه های حیات وحش بسیار متداول است.[ix]پرش از روی آنها و انتقال آنها به انسان یک اتفاق نادر است ، زیرا مستلزم حضور همه این میزبان ها به طور همزمان یا در محل است. اینجا جایی است که ووهان برای بازی در بازار مرطوب می آید. بازار مرطوب محلی است که حیوانات وحشی در آن ذبح می شوند و برای مصرف به فروش می رسند.

استادیار سیاستهای شرق آسیا در دانشگاه هیوستون و متخصص سیاست های چینی در انستیتوی مطالعات انسانی.[x]او چنین گفت[xi]*

“از نظر من و بسیاری از دانشمندان ، این موضوع اصلاً تعجب آور نبود. حیوانات در بازار نگهداری می شوند و حیوانات تحتانی به خون ، مدفوع و مایعات از حیوانات بالاتر آلوده می شوند. این دقیقاً همان چیزی است که از یک ویروس به ویروس دیگر منتقل می شود.” وی ادامه داد: “اگر فردی با آن حیوان تماس برقرار كند یا گوشت آن را مصرف كند ، می تواند آن را آلوده كند ، و اگر به شخص دیگری كه آلوده شده باشد آلوده شود ، نقطه شروع بیماری همه گیری خواهد بود.”

بازارهای مرطوب در نقاط مختلف دنیا از جمله چین ، هنگ کنگ ، مکزیک ، سنگاپور و تایلند در دسترس است. با این حال ، بازارهای چین به دلیل تنوع بالای دام خود به ویژه حیوانات وحشی بدنام نیستند. شکل 3 لیستی از انواع حیوانات ارائه شده در اینجا را نشان می دهد. این حیوانات از مناطق مختلف جهان آلوده شده و هرکدام می توانند ویروس خود را حمل کنند. جای تعجب نیست که گوشت معمولی آنها بدون رعایت بهداشت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد[xii].

این تاریخچه شکل گیری بازار است

দশ چین در طول دهه چین دچار قحطی شدیدی شد و بیش از 36 میلیون نفر را کشت. دولت کمونیست چین سپس تولید مواد غذایی را کنترل کرد. قادر به تغذیه 5 میلیون نفری خود نیست ، به حیوانات وحشی اجازه تغذیه داده است. تا سال 1978 ، شرکت های بزرگ به طور فزاینده ای روی تولید گوشت خوک تمرکز می کردند ، در حالی که برخی از کشاورزان کوچک به دلیل مجوزهای زیاد طعمه حیوانات وحشی و غیر وحشی را جمع می کردند.

دکتر پیتر لی می گوید: “در ابتدا حیواناتی مانند لاک پشت ها بیشتر برای تغذیه در خانواده ها و خانه ها نگهداری می شدند و این نقطه شروع تجارت حیات وحش بود.” از آنجا که به تهیه غذا کمک کرد ، دولت چین از آن حمایت کرد. “برای دولت ضروری بود كه مردم را ترغیب كند كه به هر روشی كه بخورند ، از فقر و قحطی خودداری كنند.” اما در 3 ماه مه ، دولت چین تصمیم گرفت تجارت تجارت حیوانات وحشی را دگرگون كند. و قانون حمایت از زندگی و مال[xiii]قبول می کند این قانون حیوانات را به عنوان “دارایی های متعلق به دولت” تعیین می کرد و از افرادی که در استفاده از حیوانات وحشی فعال بودند ، محافظت می کرد.

ماده 3: زندگی و دارایی یکی از دارایی های دولت است. دولت از حقوق و منافع قانونی مؤسسات و اشخاصی كه در توسعه یا استفاده از داراییهای حیاتی خود درگیر هستند ، حمایت می كند.

ماده 4: دولت باید اصل حفاظت از منابع حیات وحش ، اهلی کردن و پرورش گونه های حیوانات وحشی و توسعه منطقی و بهره برداری از منابع حیات وحش را اتخاذ کرده و تحقیقات علمی در مورد حیات وحش را ترغیب کند. واحدها و اشخاصی که اقدامات مهمی در زمینه حفظ یا حفظ حیات وحش برداشته اند ، از سوی دولت پاداش می گیرند.

پیتر لی افزود: “این دو ماده مخرب ترین بخش قانون است.” از آنجا که حیات وحش یک منبع طبیعی محسوب می شود ، به این معنی است که استفاده از آن برای انسان مفید است. “ماده 8 این قانون همچنین باعث پرورش و نگهداری این حیوانات و دام های آنها می شود.

ماده 4: دولت باید برای پرورش و پرورش حیوانات وحشی زمینه را فراهم کند. تحت حمایت ویژه دولت محلی ، هر کسی که مایل به جمع آوری حیوانات وحشی باشد ، مجاز خواهد بود این مجوز ملی را زیر نظر شورای دولتی اجرا کند ، که باید توسط اداره حیات وحش تهیه شود.

با تصویب این قانون یک صنعت ایجاد شد و مزارع کوچک محلی به صنایع بزرگ تبدیل شدند. به عنوان مثال ، مزرعه زنبورداری با تنها 3 خرس آغاز شد و سپس بیش از 1000 خرس در آنجا پرورش داد. جمعیت بیشتر به معنی شانس بهتری برای شیوع این بیماری است. یک حیوان بیمار به راحتی می تواند حیوانات دیگر را آلوده کند.

کشاورزان انواع مختلفی از حیوانات را در مزرعه پرورش می دهند ، به این معنی که انواع مختلفی از ویروس ها در گونه های جانوری در این مزرعه وجود دارد. با این حال ، این حیوانات راه خود را برای تجارت در بازارهای مرطوب فراهم کردند. با شروع به رشد حیات وحش ، سایر حیوانات وحشی و در معرض خطر انقراض مانند ببر ، کرگدن و پنگوئنها پوشش صنعت غیرقانونی را در اختیار داشتند و این حیوانات از چین شروع به قاچاق کردند.

در اوایل دهه 2000 ، بیشتر این بازارها حیوانات وحشی بودند که در سیرک به طور غیر منتظره ای اتفاق افتاد. آخرین ویروس کشنده SARS گسترش یافته است. فقط در چین ، بیش از 1.5 مورد رخ داده است. این چیزی است که مسئولان بهداشت از آن می ترسند. در سال 2003 ، SARS به بازار مرطوب در جنوب چین گسترش یافت. در شهر فوشان ، گوانگدونگ. دانشمندان ردپای این ویروس را در مزارع موجود در نژادهای گربه (CIVET) پیدا کرده اند. پس از آن ، مقامات چینی به سرعت این بازارها را تعطیل کردند و پرورش این حیوانات را ممنوع اعلام کردند ، اما ماهها پس از شیوع SARS ، مقامات چینی این گونه ها را حیوانات وحشی از جمله گربه های CIVET به دلیل قانون اصلاح اعلام کردند. تا سال 2004 ، ارزش صنعت حیات وحش حدود 100 میلیارد یوان بود و تأثیر شدیدی بر دولت چین داشت.

“سهم صنعت حیات وحش در تولید ناخالص داخلی چین بسیار ناچیز بود ، اما تأثیرات زیادی بر لابی های انرژی چین و توانایی مذاکره در مورد قیمت ها گذاشت” ، به همین دلیل دولت چین مجدداً به این بازارها اجازه فعالیت داد. به عنوان مثال ، در سال 2016 ، دولت اجازه انقراض گونه های در معرض خطر مانند ببر و پنگوئن را صادر کرد. در طول سال 2018 ، ارزش صنعت حیات وحش به 148 میلیارد یوان رسیده است و راهبردهای هوشمندانه ای را برای فعال نگه داشتن این بازارها ابداع کرده است.

“این صنعت محصولات توانمندسازی حیوانات وحشی ، مکمل های بدن سازی و سیستم ایمنی را به عنوان ابزاری برای پیشگیری از بیماری ، از جمله جنس و تقویت تبلیغ کرده است. شواهد کمی برای حمایت از هر یک از این ادعاها وجود دارد.” در بین مردم محبوبیت فراوانی یافته است. »اکثر شهروندان چین پیوند می خورند هنوز حیوانات بخورند. وی گفت: “بخشی که این حیوان را فرو می برد ثروتمند و قدرتمند است. این علاقه سوداگرانه تعدادی از مصرف کنندگان حیوانات وحشی و منافع ملی چین را به خطر انداخته است.”

با شیوع ویروس جدید ، دولت چین بازار مرطوب را به حالت تعلیق درآورد و تجارت حیوانات وحشی را به طور موقت ممنوع اعلام کرد.[xiv]. بسیاری از رسانه های اجتماعی و سازمان های بین المللی برای پایان دادن به تحریم ها تلاش کرده اند. ভবিষ্যদ্বাণী করা হয় যে ভবিষ্যতে প্রকৃতির ক্রমে মানুষের হস্তক্ষেপ এবং এর উত্সগুলিতে অ্যাক্সেস এবং এ জাতীয় নীতিগুলি গুরুতর পরিবর্তন সাপেক্ষ না হওয়া পর্যন্ত ভবিষ্যতে এই জাতীয় ঘটনার সম্ভাবনা দেখা দেবে।

উপসংহার

এটি এ সিদ্ধান্তে পৌঁছানো যায় যে এই ভাইরাসটির উত্থানের জন্য এখনও অবধি সবচেয়ে অনুমানযোগ্য অনুমান হ’ল ভাইরাসটি বন্য প্রাণী থেকে মানুষের মধ্যে হোস্ট হিসাবে স্থানান্তরিত হওয়ার সম্ভাবনা, এর মানুষের মধ্যে রূপান্তর এবং মানব বিশ্বে এর সংক্রমণ। যতক্ষণ না অন্য কোনও নির্ভরযোগ্য হাইপোথিসিস না থাকে ততক্ষণ আমাদের কাছে এটিই সবচেয়ে দৃ conv় বিশ্বাসযোগ্য হাইপোথিসিস।

আর একটি উপসংহার গ্লোবাল ইন্টিগ্রেশন পুনরায় নিশ্চিতকরণ। একটি খারাপ অভ্যাস বা একটি অনুমানমূলক সিদ্ধান্ত, যদিও প্রাথমিকভাবে বেঁচে থাকার প্রয়োজনীয়তা এবং প্রচেষ্টার উপর ভিত্তি করে, বিশ্বের এক অংশে কয়েক মিলিয়ন মানুষের জীবনকে বিপন্ন করতে পারে এবং কোটি কোটি মানুষের জীবনকে আরও কঠিন বা এমনকি দুর্বিষহ করে তুলতে পারে। গেলা। আবারও, বিশ্বব্যাপী সংহতি মানবতার সকল প্রকারে নিজেকে প্রকাশ করে এবং শান্তিপূর্ণ সহযোগিতা, বৈশ্বিক সংহতি এবং বৈশ্বিক সংহতির প্রয়োজনীয়তা সবার কাছে প্রমাণিত। যারা মনে করেন যে দেশগুলির সীমানা বন্ধ হয়ে যেতে পারে এবং একটি বন্ধ বিশ্বকে এখনই তৈরি করতে হবে তাদের অবশ্যই বুঝতে হবে যে এটি সম্ভব নয় এবং বিশ্বব্যাপী মানুষের একসাথে থাকার দরকার এবং জাতীয় অনুপাত বেঁচে থাকার পক্ষে যথেষ্ট নয়। অতএব, এই মেমো বিশ্বাস করে যে ভাইরাসটির উত্স বুঝতে পেরে উত্তর-করোনো পরবর্তী বিশ্বের কাউন্টারিং এবং বিল্ডিংয়ের নীতিকে ব্যাপকভাবে প্রভাবিত করে। এটি দেখায় যে ইরানের অতীত দুই দশকের নীতি কতটা ভুল হয়েছে।

এই রোগগুলির বিস্তারকে মোকাবেলায় সংক্রামক রোগের বিস্তার সম্পর্কিত বিশেষজ্ঞরা ভাইরাসগুলির উত্পাদন ও বিতরণ চক্রের অবসানকে জোর দেন। মেমোটি ভাইরাসের উত্স দেখায়; তাই ইরান সহ সমস্ত দেশকে চীন ও আন্তর্জাতিক সম্প্রদায়ের প্রতি আহ্বান জানাতে হবে যে, তার জীবনযাত্রার এই দখল বন্ধ করতে এবং এটির বিরুদ্ধে লড়াইয়ের জন্য বিশ্বব্যাপী দৃ determination়সংকল্প প্রতিষ্ঠা করতে হবে। এটি ইরানের জনসাধারণের কূটনীতির অন্যতম মিশন হতে পারে।

* সাবেক সড়ক ও নগর উন্নয়ন মন্ত্রী এবং তেহরান বিশ্ববিদ্যালয়ের অধ্যাপক ড

* লেখকের ওয়েবসাইটে প্রকাশিত। এপ্রিল 6, 2016

27215


نوشته های سایت توسط پرتال پیشرفته خبری، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سامانه بر خط مجله خانواده هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا