عمومیکسب و کار برتر

نحوه گرفتن وام از جهاد کشاورزی

وام جهاد کشاورزی ۱۴۰۲  از جمله تسهیلاتی است که کشاورزان و دامداران می توانند برای انجام امورات مختلف از جمله توسعه شغلی، خریداری نهاده، ابزار آلات و غیره از آن استفاده کنند. کشاورزی و دامپروری مهم ترین مشاغل مولد در کشور محسوب می شوند که باید توجه ویژه ای به آن ها شود. این بخش ها به صورت مستقیم زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی قرار داشته و ارائه خدمات به آن ها از طریق این وزارت خانه انجام می گیرد. از جمله تصمیماتی که در سال های اخیر برای حمایت از کشاورزان و دامپروان کشور اخذ شده، ارائه تسهیلات و وام های گوناگون می باشد.

افراد واجد شرایط از طریق ثبت نام وام جهاد کشاورزی در سامانه های تعیین شده، می توانند درخواست شان را برای دریافت این تسهیلات ارائه دهند. در ادامه، کارشناسان درخواست های ارسالی را بررسی کرده تا از واجد شرایط بودن متقاضیان مطمئن شوند. در صورتی که داوطلب شرایط لازم را داشته باشد، امکان دریافت وام مذکور برای وی فراهم خواهد شد.

همان طور که گفتیم، وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان و دامداران کشور اقدام به ارائه طرح های تسهیلاتی گوناگونی نموده است. این تسهیلات عمدتا در قالب وام کشاورزی اعطا می شوند که مبلغ و نرخ بهره آن ها با توجه به نوع شان، متفاوت است.

افرادی که در این رسته ها مشغول به فعالیت هستند، باید اطلاع کاملی از تسهیلات مختلف در نظر گرفته شده داشته باشند تا در صورت نیاز، به سادگی بتوانند نسبت به بررسی شرایط و ثبت نام وام جهاد کشاورزی اقدام کنند.

با توجه به این موضوع، در ادامه تعدادی از مهم ترین طرح های تسهیلاتی ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی کشور در سال جاری را معرفی کرده ایم. در صورتی که برای انجام امورات مختلف در حوزه شغلی خود نیاز به تسهیلات دارید، می توانید این موارد را بررسی کرده و در صورتی داشتن شرایط لازم، برای نام نویس اقدام کنید. مهم ترین انواع وام جهاد کشاورزی در سال 1402 به شرح ذیل می باشند:

تسهیلات سرمایه در گردش نهاده های دام، طیور و شیلات

یکی از بهترین وام هایی که توسط جهاد کشاورزی برای فعالان این حوزه در نظر گرفته شده است، تسهیلات سرمایه در گردش نهاده های دام، طیور و شیلات می باشد. بر این اساس، آن دسته از کشاورزان، دامداران و فعالان در بخش های پرورش آبزیان و شیلات که برای انجام امورات نیاز به سرمایه دارند، می توانند جهت استفاده از تسهیلات ثبت نام کنند. این نوع وام در دو دسته اصلی ارائه می شود که شرایط آن ها تا حدودی با هم فرق دارد.

اولین گروهی که امکان استفاده از این نوع وام جهاد کشاورزی ۱۴۰۲ را دارند، واحدهای سنتی و کوچک هستند. این واحدها امکان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش را تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان خواهند داشت. نرخ بهره تعیین شده برای این وام هم ۱۰ درصد می باشد که نسبت به تسهیلات عادی بانک ها پایین تر بوده و به شدت ارزش استفاده دارد؛ از این رو فرصت خوبی برای دارندگان واحدهای سنتی و کوچک به منظور جذب سرمایه مورد نیازشان خواهد بود.

گروه دومی که امکان استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش را خواهند داشت، واحدهای صنعتی و بزرگ بخش کشاورزی هستند. این واحدها هم می توانند ثبت نام وام جهاد کشاورزی در این بخش را انجام داده و از تسهیلات در نظر گرفته شده، استفاده کنند. نکته قابل توجه در رابطه با پرداخت این نوع وام به واحدهای کشاورزی صنعتی و بزرگ، این است که تسهیلات مذکور بدون محدودیت و با توجه به جمعیت دامی در واحد تولیدی پرداخت می شود.

البته نرخ بهره در نظر گرفته شده برای این واحدها هم بیش تر بوده و بسته به شرایط، تا ۱۸ درصد متفاوت است. متقاضیان جهت دریافت این نوع وام جهاد کشاورزی دو راه اصلی برای ثبت نام پیش رو دارند که شامل شیوه های حضوری و غیر حضوری می شوند. برای دریافت این وام در روش حضوری باید درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود ارائه دهد. شیوه غیر حضوری هم استفاده از سامانه جهاد کشاورزی است که در ادامه به آن می پردازیم.

تسهیلات کارخانجات خوراک دام و طیور

در کنار واحدهای مختلف پرورش دام و کشاورزان، کارخانجات تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان هم می توانند از تسهیلات سازمان جهادد کشاورزی کشور بهره مند شوند. با توجه به این که نهاده های دامی به صورت مستقیم در رونق این گونه کسب و کارها تاثیر دارد، در میان انواع وام جهاد کشاورزی ۱۴۰۲ طرحی هم با عنوان تسهیلات کارخانجات خوراک دام و طیور وجود دارد که امکان دریافت وام را برای این کارخانه ها فراهم می سازد.

در صورتی که کارخانه ها برای انجام امورات مختلف از جمله ایجاد فازهای جدید، خرید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز و سایر موارد این چنینی به تسهیلات نیاز داشته باشند، می توانند نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند. ثبت نام وام جهاد کشاورزی این کارخانه ها هم به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می گیرد که روش اینترنتی ساده تر و سریع تر خواهد بود؛ پس از بررسی درخواست وام توسط کارشناسان، در صورت تایید آن اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

تسهیلات سرمایه درگردش واحدهای پرورش نژاد آرین

این روزها گوشت مرغ به یکی از مهم ترین وعده های غذایی مردم تبدیل شده و تامین مرغ مورد نیاز برای مصرف کشور اهمیت بالایی پیدا کرده است. در همین راستا، استفاده از نژادهای مناسب مرغ برای جوجه ریزی که هم هزینه ها را کم کرده و همه بهره وری را افزایش دهند، یکی از مهم ترین مسائلی است که در این زمینه باید به آن پرداخته شود. مرغ لاین نژاد آرین در این دسته قرار می گیرد که در عین حال، مزرعه های پرورش مرغ کشور کم تر از آن استفاده می کنند.

در همین راستا، ارائه وام جهاد کشاورزی با عنوان تسهیلات سرمایه درگردش واحدهای پرورش نژاد آرین محرکی است تا مزرعه های پرورش مرغ بیش تر به این نژاد توجه کنند. نکته قابل توجه در رابطه با این نژاد، محدودیت دسترسی به دانش و تکنولوژی لازم برای تولید، حفظ و تکثیر این نوع مرغ استراتژیک در میان کشورهای مختلف دنیا است.

در حال حاضر، تنها هشت کشور در سراسر دنیا توانایی تولید و تکثیر نژاد مرغ لاین آرین را دارند که شامل آمریکا، انگلیس، هلند، برزیل، هند، آلمان، فرانسه و ایران می باشند. استفاده مناسب از این نژاد در جوجه ریزی ها نه تنها باعث می شود که کشور از نظر تامین مرغ مورد نیاز به خودکفایی برسد، بلکه امکان صادرات را هم فراهم می سازد.

در همین راستا، میان انواع وام جهاد کشاورزی ۱۴۰۲ طرح تسهیلات سرمایه درگردش واحدهای پرورش نژاد آرین هم قرار گرفته است تا مرغداری ها و مزارع پرورش مرغ کشور به پرورش این نژاد تشویق شوند. کسانی که این فرایند را آغاز می کنند، می توانند با مراجعه به سامانه جهاد کشاورزی جهت استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده برای آن اقدام نمایند. پس از ثبت نام وام جهاد کشاورزی در بخش مرغ نژاد آرین، شرایط مزرعه و روند کار شما توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید، تسهیلات مربوطه در اختیارتان قرار می گیرد.

از جمله دیگر تسهیلاتی که توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار شاغلین در بخش های کشاورزی، دامپروری و سایر رسته های مرتبط قرار می گیرد، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ است. بر اساس بند مذکور در تبصره ۱۸ قانون بودجه، دولت موظف است بخشی از درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها را به ایجاد، توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی اختصاص دهد.

در همین راستا، وام جهاد کشاورزی بند الف تبصره ۱۸ هم به داوطلبانی که قصد کارآفرینی، تولید و ایجاد اشتغال در این زمینه را دارند، اعطا می شود. به عبارت دیگر، دولت باید بخشی از درآمد خود از هدفمندسازی یارانه ها را که به تولید اختصاص داده، به صورت متناسب بین دستگاه های مختلف تقسیم کند.

از جمله این دستگاه ها هم سازمان جهاد کشاورزی است که بودجه فوق را در اختیار کشاورزان، دامپروران و سایر فعالان این حوزه قرار می دهد تا به تولید و کارآفرینی مشغول شوند؛ بنابراین در صورت داشتن شرایط لازم، می توانید برای دریافت این وام جهاد کشاورزی ۱۴۰۲ اقدام کنید.

طرح هایی که تا این جای کار معرفی کردیم، مهم ترین تسهیلاتی هستند که در سال جاری توسط سازمان جهاد کشاورزی در اختیار فعالان این حوزه قرار داده می شود؛ از این رو متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند برای ثبت نام هر یک اقدام نمایند. شرکت توسعه تجارت آریا فردا دارای چندین سال سابقه کاری در خصوص مشاوره، تسهیل و اخذ وام‌های بانکی در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین سود ممکن می‌ باشد.

ثبت نام وام دامداری جهاد کشاورزی ۱۴۰۲

از جمله مهم ترین اقشاری که شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات جهاد کشاورزی را دارند، دامداران می باشند. در واقع، چند مورد از انواع وام جهاد کشاورزی ۱۴۰۲ برای این قشر مناسب بوده و در صورت تمایل، می توانند برای ثبت نام آن ها اقدام نمایند. برای مثال، وام سرمایه در گردش تولید دام و طیور یکی از مهم ترین آن ها است که امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان را برای واحدهای سنتی و کوچک دامپروری فراهم می سازد. واحدهای صنعتی و بزرگ هم بسته به جمعیت دام خود، می توانند بدون محدودیت از این تسهیلات استفاده نمایند.

علاوه بر این، برخی استان ها هم به صورت ویژه از دامپروری خود حمایت می کنند که نمونه آن، اعطای وام ۲ میلیارد تومانی جهاد کشاورزی سمنان به دامداران این استان است. به هر حال، ثبت نام وام جهاد کشاورزی برای دامداران هم کاملا مشابه با انجام این کار برای سایر تسهیلات جهاد یعنی از طریق مراجعه به سامانه آن یا مدیریت جهاد هر شهرستان خواهد بود.

وام جهاد کشاورزی برای گلخانه

وزارت جهاد کشاورزی در راستای بهبود شرایط کشور در زمینه تولید گل و گیاه، میوه ها و سبزیجات گلخانه ای، برای فعالان این حوزه هم تسهیلاتی در نظر گرفته است. در صورتی که قصد ایجاد گلخانه داشته یا این که برای توسعه یا پایداری شغل خود به نقدینگی نیاز دارید، می توانید از وام جهاد کشاورزی برای گلخانه استفاده نمایید. این وام در قالب طرح بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ارائه می شود که در ابتدای مطلب اطلاعات لازم در رابطه با آن را بیان کردیم.

جهت ثبت نام در این طرح هم باید وارد سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری یا سیتا جهاد کشاورزی شده و درخواست خود را جهت استفاده از تسهیلات در حوزه گلخانه ارائه دهید. نرخ بهره در نظر گرفته شده برای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ در رسته فعالیت باغبانی برای مناطق محروم ۷ درصد و مناطق برخوردار ۹ درصد می باشد که کاملا مناسب است؛ پس در صورت داشتن شرایط لازم، دریافت این نوع وام جهاد کشاورزی ۱۴۰۲ یک فرصت مناسب خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا