عمومیکسب و کار برتر

مه پاش چیست و چگونه کار می‌کند؟

همانطور که از نام آن پیداست، ماشین های مه پاش مانند مه طبیعی کار می کنند. وقتی در یک محیط مه آلود هستید، مستقیماً صدای افت آب را نمی شنوید، بلکه فقط صدای محیط سرد و مرطوب را می شنوید. دستگاه دارای محفظه ای است که آب را می ریزد و پس از کار روی آب وارد محیط می شود. در واقع آبی که وارد محیط می شود بسیار غبارآلود است و اندازه قطرات آن به کوچکی مه است. به همین دلیل است که شیر در دسترس محیط زیست و افرادی که آنجا هستند نیست. قطره آب باعث افزایش رطوبت و خنک شدن منطقه می شود. قطرات آب ظرفیت گرمایی بالایی دارند و این امر دمای محیط را تا حد زیادی متعادل می کند.

با توجه به استفاده از محیط زیست، دئودورانت ها، آفت کش ها، سموم مایع و غیره. همچنین می توان آنها را به آب موجود در آن اضافه کرد تا به صورت قطرات آب وارد محیط شوند.

سیستم مه چگونه کار می کند؟

سیستم های رطوبت ساز نازل کاربردهای زیادی دارند. نحوه کار این سیستم به این صورت است که آب با افت فشار ناگهانی تبخیر می شود. اندازه تقریبی ذرات آب 3-20 میکرون است و به دلیل سبکی در هوا معلق بوده و رطوبت فضا را افزایش می دهد. ذرات آب را به طور مساوی در فضا پخش می کند و این آب گرما را از جو جذب کرده و تبخیر می شود. بنابراین محیطی خنک با رطوبت کافی ایجاد می کند. سیستم های آن به انواع زیر تقسیم می شوند.

خانگی

صنعت

حرفه ای

سیستم مه پاش صنعتی

سیستم دیگری که بیشتر برای گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم تهویه صنعتی است. در این سیستم تولید رطوبت و مه با استفاده از پمپ فشار قوی برای تحت فشار قرار دادن محیط انجام می شود. آب با استفاده از پمپ فشار قوی به مخزن آب پمپ شده و فشرده می شود. این آب به یک لوله مخصوص فرستاده می شود. این فشار معمولاً در سیستم تزریق تنظیم می شود. لوله با سوراخ هایی به ضخامت 10-30 میکرون متصل می شود. فشار آب پشت نازل باعث می شود که آب از سوراخ های کوچک عبور کند و با هوا مخلوط شود و مه ایجاد کند. از این نوع سیستم در گلخانه های پرورش گل و گیاه، پارک ها و … استفاده می شود. در حال استفاده است.

صدای کم و کیفیت کار بالا، استفاده از این نوع نازل را در مکان های عمومی مانند پارک ها خاص تر می کند. همچنین می توان آن را بر روی سنسورها و ترموستات های مختلف برای کنترل رطوبت، زمان و دما قرار داد. البته راه اندازی این سیستم کمی دشوارتر از دو مورد قبلی است، اما آنقدرها هم سخت نیست و می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

2 – لوازم جانبی برای سمپاشی آفت کش ها – هزینه هر آفت کش – یک اسپری انگلیسی Vitco

انواع تجهیزات مه پاش و کاربرد آنها

همانطور که می بینید انواع مختلفی وجود دارد و هر کدام می توانند روی سیستم عامل های مختلفی کار کنند. هر سیستم بسته به عملکرد خود در محیط های مختلفی استفاده می شود و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین هر سه مدل موجود هستند و در بازار استفاده می شوند. سمپاش ها از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند که به دو دسته اصلی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند.

انواع مه خانگی

همانطور که از نام آن پیداست کاربرد محدودی دارد و در منازل، ادارات و محل کار استفاده می شود. رطوبت و دمای محیط به ویژه برای کسانی که از بیماری های پوستی، تنفسی، قلبی عروقی و … رنج می برند بسیار مهم است. از طرف دیگر، خانه یا محیط کار ممکن است نیاز به ضدعفونی یا بو زدایی داشته باشد.

معمولاً با سیستم فشار پایین کار می کنند و نیازی به برق ندارند. طراحی آنها به گونه ای است که می تواند از نظر زیبایی در طراحی داخلی مفید واقع شود. رطوبت سرد ایجاد شده توسط محیط باعث تنفس بهتر، جلوگیری از بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا و حتی خنک شدن محیط در تابستان می شود. اما می توان از آنها به روش های دیگری نیز استفاده کرد. برای خوشبو کردن محیط می توان همراه با آب وارد دستگاه شده و آن را در محیط پراکنده کرد. بنابراین بوی دئودورانت یکنواخت تر خواهد بود.

همچنین در صورت وجود مشکلات بهداشتی در محیط و یا ابتلای ساکنین به بیماری های خاص، می توان مایع ضد عفونی کننده را به محیط ریخته و همراه با مولکول های آب این ماده ضدعفونی کرد. بنابراین سیستم بسیار موثر و مفیدی در منازل، بیمارستان ها، محیط های اداری و … می باشد.

سیستم های خانگی طراحی متفاوتی نسبت به انواع صنعتی دارند و می توانند در رنگ ها و طرح های مختلف متناسب با سلیقه های مختلف تولید شوند. همچنین میزان مه خروجی از آنها نیز متفاوت است و برخی از مدل ها میزان مه را از دستگاه تنظیم می کنند.

منبع: مه پاش نیمه صنعتی آب نیرو

دکمه بازگشت به بالا