عمومیکسب و کار برتر

معرفی کلاه کاسکت SMK، بهترین کلاه موتور در ایران

کلاه کاسکت‌ها از انواع مختلفی برخوردارند، از کلاه های ارزان قیمت پلاستیک فشرده یا اصطلاحاً ترمو پلاستیک گرفته تا مدل‌های فببرکربن پیشرفته که برای موتور سواران حرفه‌ای داخل پیست ساخته شده‌اند. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام کلاه برای من مناسب است.

یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید کلاه ایمنی می‌بایست در نظر گرفت سایز آن است. برای این که شما کلاه مناسب با سایز سر خود تهیه کنید ابتدا باید سایز سر خود را اندازه بگیرید. پس متر را بردارید و دور سر خود را اندازه بزنید. سپس بعد از اندازه گیری کلاه متناسب با سایز سر خود را خریداری نمائید. البته اگر می‌خواهید از فروشگاه آنلاین کلاه بخرید مقاله انتخاب سایز کلاه کاسکت را مطالعه کنید.

دومین چیزی که برای خرید کلاه کاسکت مناسب باید در نظر گرفت کارایی آن و جنس آن است. اگر شما موتور سیکلت معمولی دارید که به فرض 10 میلیون تومن می ارزد لازم نیست کلاه کاسکت یک میلیونی بخرید. کلاهی بخرید که اولاً اندازه سرتان باشد دوماً ایمنی شما را در تصادفات احتمالی تضمین کند. ضمناً شما با موتور ساده ای که دارید قرار نیست سرعت بالایی را تجربه کنید که در صورت ایجاد حادثه صدمات خیلی جدی ببینید، بنابراین کلاه کاسکت شما لازم نیست خیلی گران و پیشرفته باشد.

اگر بخواهیم همه معیارهای مهم در انتخاب کلاه کاسکت باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نوع کلاه کاسکت
  • قیمت
  • جنس لایه بیرونی
  • نوع تو دوزی (جنس داخل کلاه)
  • وزن
  • رنگ طلق
  • زاویه دید
  • دریچه تهویه
  • قابلیت نصب دوربین
  • دارای بادشکن
  • دارای سایه‌بان
  • دارای شبرنگ

ویژگی کلاه کاسکت حرفه‌ای

اکثر کلاه کاسکت‌های پیشرفته از ترکیبات و آلیاژهای فیبرکربن ساخته می شود به این صورت که ابتدا لایه‌هایی از ابر و نوعی رزین با هم مخلوط می شوند و لایه ای از فیبر کربن روی آن را می‌پوشاند. این نوع کلاه کاسکت ها از ایمنی مطلوبی برخوردارند و نسبتاً سبک هم هستند و مناسب برای اکثر موتور سواران می باشد.

در برخی از کلاه‌های ایمنی فیبرکربنی از پوسته کولار به جای لایه‌های ابری استفاده می شود که این کار مقاومت آنان را چندین برابر می‌کند در عین حال وزن این نوع کلاه‌ها بسیار پایین است. توجه داشته باشید که یک کلاه کاسکت پلاستیکی که از ایمنی مطلوبی برخوردار است قطعاً پلاستیک زیادی را در خود جای داده است و عملا سنگین‌تر از کلاه ایمنی فایبر گلاس است. این جنس و فایبرگلاس هر دو از شما در مقابل حوادث احتمالی محافظت می کند اما احتمالا بعد از یکسال استفاده از کلاه سنگین‌تر، دچار آرتوروز گردن خواهید شد  بنابراین سبک بودن کلاه ایمنی موتور سواری یکی دیگر از فاکتور های مهم انتخاب است.

 

انواع کلاه کاسکت

توجه کنید باید با توجه به کاربری خود از موتور سیکلت، کلاه کاسکتی انتخاب کنید که بیشترین شباهت را با سبک موتور سواری شما داشته باشد. شما با انتخاب بهترین دسته، هم می‌توانید راحتی بیشتری با این وسیله بکنید و هم بودجه خرید خود را بی‌دلیل هدر ندهید، همچنین توجه کنید کلاهی انتخاب کنید که با سایز تجهیزات موتور سواری شما جور باشد.

نکات مهم هنگام خرید کلاه کاسکت

جنس کلاه: اولین نکته ای که باید در حین خرید کلاه کاسکت به آن توجه داشته باشید، جنس آن است. یک کلاه ایمنی برای موتورسوار از ۳ قسمت خارجی، داخلی و طلقی تشکیل می شود که باید محصول مورد نظر شما در تمامی این بخش ها دارای استانداردهای روز دنیا باشد و از مقاومت مطلوبی نیز در مقابل ضربه و سایش برخوردار باشد. معمولا جنس بیرونی کلاه های کاسکت از فایبرگلاس، کامپوزیت، پلی کربنات و غیره می باشد. پوشش داخلی آن نیز از یونولیت طراحی می شود تا مانع از وارد شدن ضربه به سر موتورسوار شود. طلق کلاه نیز عمدتا باید همچون شیشه جلوی خودرو باشد؛ یعنی هم از مقاومت بالایی برخوردار باشد و هم سبب ایجاد دیدی مناسب برای موتورسواران شود. ناگفته نماند امروزه طلق بسیاری از کلاه های کاسکت کمی دودی مانند طراحی می شوند تا مانع از رسیدن مستقیم نور خورشید به چشمان موتورسواران بشوند.

وزن محصول: همیشه یادتان باشد یک کلاه کاسکت باید از وزنی بین ۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم برخوردار باشد. نه آنقدر سبک باشد که نشان از عدم کیفیت بکار رفته در خود را نمایان کند و نه آنقدر سنگین باشد که در دراز مدت سبب آسیب رساندن به عضلات گردن شما شود. یادتان باشد وزن مناسب برای یک کلاه کاسکت در راحتی به هنگام استفاده از آن نیز بسیار موثر است.

متناسب با اندازه سر: یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید کلاه کاسکت باید به آن توجه داشته باشید، سایز مناسب آن با ابعاد سر شما می باشد. یادتان باشد چنانچه کلاه کاسکت تنگ و نسبت به سر شما کوچک باشد، سبب کاهش هوشیاری شما به هنگام موتورسواری می شود و اگر هم بزرگتر از اندازه سر شما باشد، در حین حرکت مدام جا به جا می شود و دید شما را نسبت به جاده پیوسته تغییر می دهد. پس بهتر است با اطلاع از ابعاد سر خود اقدام به خرید یک کلاه ایمنی مجهز برای موتورسواری تان بکنید!

بهترین کلاه کاسکت ایرانی | بهترین کلاه کاسکت جهان | قیمت کلاه کاسکت smk

امتحان کردن آن: توصیه می کنیم پیش از خرید یک کلاه کاسکت ایمن و باکیفیت، حتما برای مدت زمانی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه از آن بر روی سر خود استفاده کنید و اگر در این مدت دچار گرفتگی در نواحی پیشانی و یا درد در قسمت های مختلفی از سرتان شده اید، فورا کلاه را از سر خارج کرده و به سراغ خرید یک مدل و یا یک ساز دیگر از آن بروید.

قیمت کلاه کاسکت: امروزه عوامل زیادی بر روی قیمت کلاه کاسکت تاثیر می گذارد؛ از سبک و مدل یک کلاه ایمنی گرفته تا نوع متریال بکار رفته در ساخت آن همگی از جمله دلایل ارزان و یا گران تمام شدن بهای یک کلاه ایمنی برای شما موتورسواران عزیز می باشد. منتها توجه داشته باشید که استفاده از یک کلاه ایمنی مناسب و مقاوم می تواند سبب دفع بسیاری از خطرات برای شما شود که با وسیله موتوری خود زیاد به این طرف و آن طرف می روید و در حقیقت نباید در خرید یکی کلاه کاسکت مناسب، خیلی خساست به خرج دهید!

تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید کلاه کاسکت مناسب آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ کلاه کاسکت ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. همه این کلاه کاسکت ها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره محصول به دست بیاورید.

خرید کلاه SMK فک متحرک عینک دار SMK با بهترین قیمت وکیفیت اصل . برای مشاهده مشخصات و بررسی دقیقتر کلیک کنید

منبع: سایت SMK

دکمه بازگشت به بالا