عمومیکسب و کار برتر

معرفی جدیدترین روندهای زیبایی

هنر میکاپ چرا ایجاد شد!؟

به دلیل گرایش کلیه زنان جهان به سمت و سوی ، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی به طور چشمگیری رونق پیدا کرد. هر روز با ورود محصولات جدید در این زمینه، سبک و ظاهر آرایش نیز متمایزتر می‌گردد. به گونه ای که امروزه در جهان، شاهد حضور مدل های جدیدی از تکنیک ها و روش های آرایشی خانم هستیم.
ممکن است لوازم آرایشی مورد استفاده شما مشابه باشند. اما از سبک های مختلفی با توجه به شرایط و موقعیت، بهره گرفته شود. در این مقاله قصد داریم تمام سبک و مدل های آرایش مهم و شناخته شده در جهان را معرفی کنیم.

تاریخچه جالب آرایش در جهان

احتمالا بسیاری از افراد فکر می کنند که لوازم آرایشی یک اختراع و کشف جدید است. در حالی که قدمت آن به هزاران سال قبل برمیگردد. بقایای پالت هایی با قدمت 10000 ساله کشف شده است که حاوی آثاری از رنگدانه های مخلوط میباشد. این پالت های رنگی به احتمال قوی برای تزئینات و زیبایی بدن مورد استفاده قرار می گرفتند.
سال ها بعد، مصریان باستان از روغن ها و پمادهای معطر برای نرم کردن و تمیز کردن پوست خود و همینطور محافظت بدن در برابر آفتاب، مورد استفاده قرار میدادند.

زیباتر شوید: .

سیر تکامل میکاپ یا آرایش در طی تاریخ

از طرفی، سورمه یا مداد دور چشم در مصر به عنوان یک بیانیه زیبایی و همچنین محافظت در برابر ارواح شیطانی و بهبود بینایی، رواج یافت. افرادی که آن زمان در ترکیه زندگی میکردند با کرم های گرفته شده از چربی حیوانی در 3000 سال قبل از میلاد مسیح، برای تسکین پوست خود بهره میگرفتند.
یونانیان باستان، سرب سفید را روی صورت خود میزدند تا ظاهری رنگ پریده و خشمگین بدست بیاورند. همچنین آنها لب های خود را با خمیری از اکسید آهن و یا مخلوطی از روغن زیتون رنگ میکردند و همینطور سورمه را برای سایه چشم و پیوند ابروها به کار می بردند.

در چین باستان نیز مردم برای نمایش یک طبقه اجتماعی خاص، ناخن های خود را رنگ آمیزی میکردند. بلافاصله مردم چین شروع به استفاده از سرخاب برای لب ها و پودر برنج برای سفید کردن صورت خود کردند. رومیان باستانی نیز با استفاده از پودر گچ، سرب سفید و کرمی از چربی حیوانی، نشاسته و اکسید قلع، پوست خود را کم رنگ تر مینمودند. در نهایت، حنا در حدود 300 الی 400 سال بعد از میلاد به عنوان و برای طرح های پیچیده روی دست و پا در بخش هایی از شمال آفریقا، شبه جزیره عربستان و جنوب آسیا رایج شد.

اگر به دنبال جذاب‌تر و زیباتر کردن خود هستید فراموش نکنید که قبل از آموزش انواع مدل آرایش باید سبک و مدل میکاپ خود را بر اساس ، و حتی خود انتخاب کنید که شرح تمام آنها را در مجله زیبایی و آرایشی ، آموزش خواهید دید. در زیر با 15 مورد از شیکترین و جدیدترین انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ آشنا خواهید شد:

برای بهبود ظاهر و فعالیت های روزانه، مدل آرایش طبیعی و مینیمال () به وجود آمده است. رویکرد میکاپ طبیعی، فقط شامل تغییرات ساده و نه عمده در ظاهر و صورت بانوان میباشد. این سبک از انواع مدل آرایش و میکاپ در معاشرت با دوستان، محل کار و یا برای یک مهمانی غیررسمی مناسب خواهد بود. از این مدل آرایش بیشتر در بهره گرفته میشود.

مدل آرایش مینیمال یا طبیعی، یکی از انواع مدل میکاپ راحت و لایت

اسپانسرهای ما

در صورتیکه میخواهید شیک و زیبا به نظر برسید، اما نه با میکاپ زیاد، سبک مینیمال به کار می‌آید. این مدل از انواع میکاپ؛ شما را بی عیب و نقص نشان داده و در عین حال از ویژگی های طبیعی شما منحرف نمیشود. شما می‌توانید با استفاده از به گونه و لب خود رنگ طبیعی ببخشید.

در این سبک از آرایش از آرمان های پیروی میکند. برای آشنایی کامل با به این مقاله از مجله وقت مد مراجعه بفرمایید.

شما برای شرکت در یک مهمانی شب یا عصر به سبک متفاوتی از میکاپ نیاز دارید. سبک و مدل آرایش مهمانی یا شب، بسیار درخشان، پر زرق و برق، ظریف و جسورانه است. اما چرا آرایش شب با روز کاملا فرق میکند؟

چون برای روز باید از لوازمی استفاده کنید که از گرد و غبار و نور آفتاب در امان باشید. در حالی که برای آرایش عصر، احتیاجی به این محصولات نیست. در این شب، میهمانان زیادی حضور دارند و قطعا شما دوست دارید در میان همه خانم ها بدرخشید.

بنابراین سبک آرایش و میکاپ شب یا میهمانی () به شما کمک میکند. در موقعیت هایی مانند جشن، میهمانی با دوستان یا همکاران، عروسی، نامزدی و بسیاری از موارد دیگر، بانوان به آرایش شب نیاز خواهند داشت.

اسپانسر های ما

زیباتر شوید: .

افراد پیر و مسن را نمیتوان جدا از زیبایی و توجه دید. سبک و مدل آرایش ضد پیری ()، به دلیل جوان تر و شاداب تر به نظر رسیدن زنان مسن تر مورد استفاده قرار میگیرد. در این مدل از انواع سبک آرایش و میکاپ، هدف این است که با محصولات مناسب، چین و چروک و لک های صورت را مخفی کرد. این مدل از آرایش میتواند در ایجاد جذابیت و جوانی کمک شایانی به خانم های سن بالا کند.

یکی دیگر از انواع مدل های آرایشی که معمولا از مد نمی‌افتد و در تمام دنیا طرفدار دارد، سبک کلاسیک () است. زمانی که به آرایش کلاسیک فکر میکنیم، به یاد یا بالدار، لب های قرمز پررنگ و چشم های دودی تیره می افتیم.
مطالعه بیشتر: .

هنرمندان حرفه ای در این زمینه، با حفظ تکنیک های قدیمی این سبک و در عین حال افزودن روش های مدرن و رنگارنگ، مدل کلاسیک را کامل تر کرده اند. شخصیت های معروفی مانند مرلین مونرو، رنگ قرمز لب را در میان مردم محبوب کردند و به دیگران الهام می دهند تا این مد جسورانه را بازسازی کنند. در این مدل از آرایش، از پیروی شده است.

اسپانسر

بیشتر بدانید: .

سبک و مدل آرایش ژاپنی یا شرقی

پس از زلزله بزرگی که در ژاپن شرقی اتفاق افتاد و در پایان سال 2012، شاهد ظهور مجدد رنگ های روشن به ویژه لب های قرمز بودیم. از سال 2016 به بعد، یکی از بزرگترین ترندهای زیبایی، آرایش تک رنگ بوده است که شامل میکاپ چشم ها، گونه ها و لب ها در یک طیف رنگی است.
در سبک و مدل آرایش ژاپنی یا شرقی؛ تمام حالت های رنگی فقط از یک تناژ رنگی استفاده میکنند. بدین صورت که آرایش چشم، لب، گونه و به کل صورت فقط از یک رنگ پیروی میکند.

همچنین رنگ های نارنجی مایل به قهوه ای، توجه ویژه ای را به خود جلب کرده اند. این در حالی است که رنگ های صورتی برای آرایش از سال 2017 بسیار محبوب بودند و همچنان پر طرفدار هستند. احتمالا، رنگ های دیگری مانند نارنجی، دودی و صورتی های اسطوخودوس برای افزودن ظرافت به صورت وارد سبک آرایش شرقی یا ژاپنی شوند. تمامی نشانه های این رنگ ها را در مطلب بخوانید.

مدل آرایش عربی یا خلیجی

در کشورهای عربی، میکاپ و آرایش مخصوص خلیجی که غالبا بسیار غلیظ است، مورد استفاده قرار میگیرید. برای این مدل آرایش ابتدا باید کرم پودر رنگ پوست، زده شود. برای روشن کردن زیر چشم و ابرو از رنگ روشن بهره می گیرند. مهم است که رو برای این سبک آرایش داشته باشید. بعد از انجام این کارها، نوبت به برجسته ترین بخش آرایش عربی یعنی گونه ها می رسد. بنابراین، فونداسیونی که یک یا دو تن تیره تر از رنگ پوست باشد را بر روی استخوان گونه ها فیکس می کنند.

میکاپ و آرایش عربی یا خلیجی چیست؟

در مورد پلک ها نیز از ریمل استفاده کنید و یا از مژه مصنوعی بهره مند شوید اما برخی افراد انجام می‌دهند. در نهایت، از آنجایی که عرب ها از رنگ های تیره مانند قرمز و شرابی استفاده مینمایند، لب ها را بدون فراتر رفتن از رنگ کنید.

به صورت کلی مدل آرایش عربی یا خلیجی، یکی از انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ است که به صورت بسیار غلیظ بوده و تمام صورت را پوشش میدهد. در این سبک از ، با ایجاد رنگ های بسیار تند و مواد آرایشی بسیار زیاد، سعی در خودنمایی صورت فرد را دارد. این سبک از میکاپ از پیروی میکند.

بیشتر بدانید: .

یکی از جذاب ترین و خاص ترین انواع مدل های آرایش دنیا، سبک آرایش و میکاپ هندی () است. در این سبک از آرایش، با استفاده از یک کرم پودر مایع که یک درجه روشن تر از رنگ پوست است را بر روی صورت پخش میکنند. سپس برای مات کردن پوست، پودر سفید را به کار میبرند.

مهمترین ویژگی مدل آرایش و میکاپ هندی چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، مهمترین ویژگی مدل آرایش و میکاپ هندی؛ استفاده از کرم پودر نزدیک به رنگ پوست، پودر سفید کننده صورت، مداد سیاه و پخش کردن نامساوی آنها است.

مادامی که یک نفر قصد دارد تا مدل عکاسی شود، قطعا سبک آرایش مو و صورت او متناسب با شخصیت مورد نیاز عکاس، منحصر به فرد خواهد بود. همانطور که مدل ها در لباس های خود با چیزی غیر معمول و متفاوت را به تصویر بکشند. اساسا با کمک یک میکاپ آرتیست، میتوان به این ظاهر مطلوب و هنری دست یافت. برای میکاپ و آرایش صورت عکاسی، و متناسب با سبک کارتان انتخاب کنید.

سبک میکاپ و آرایش اروپایی یا HD

دوربین های دقیق می توانند به آسانی تک تک خطوط و چین های صورت را (طبیعی و یا با آرایش) ثبت کنند. سبک آرایش با وضوح بالا یا HD، همان چیزی است که افراد را در تلویزیون و صفحه نمایش بزرگ نشان میدهد. میکاپ و ، روشی است که در آن از آرایش خالص یا گریم، استفاده میشود که خطوط و چین ها را پنهان می نماید. بنابراین با این تکنیک زیبایی، پوست صورت را برای ساعات طولانی به شکل بی عیب و نقصی برای جلوی دوربین آماده میشود.


این لوازم و استفاده از تکنیک های مخصوص، لایه ای صاف و بی عیب و نقص در ظاهر بانوان و عروس ایجاد میکند. ممکن است با این سبک زیبایی، کمی احساس سنگینی در صورت خود کنید اما ماندگاری آن زیاد است.

انواع و سایزهای مختلفی از ایربراش برای انجام آرایش عروس خانم ها وجود دارد. معمولا از برس های پهن تر برای گونه ها و مدل های براق آنها برای چشم استفاده میکنند. ناگفته نماند که این سبک، هر گونه را میپوشاند، بدون اینکه غیر طبیعی به نظر برسد.

بیشتر بدانید: .

این سبک از جدیدترین انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ، در عین حال که جسورانه و ظریف است، برای هر نوع آب و هوایی اعم از سرد و گرم عالی خواهد بود. همچنین مدل آرایش مات، مناسب برای انواع مناسبت ها است که به پوست اجازه تنفس میدهد و پررنگ به نظر میرسد. آرایش مات؛ سبکی خاص از میکاپ است که در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد که به دختران اجازه میدهد تا ظاهری خیره کننده داشته باشند.

زیباتر شوید: .

این سبک از انواع مدل میکاپ و آرایش؛ در عین زیباسازی ظاهر، هیچ گونه آسیبی به صورت نمیرساند.

تمرکز اصلی این مدل از انواع مدل آرایش، بر روی چشم ها است. با چشم های تیره و لب های پررنگ، ظاهری جسور و جذاب برای شما ایجاد خواهد کرد. سایه های مشکی و خاکستری به دلیل ساخت یک ظاهر دودی تیره و سایه های قهوه ای برای درست کردن چشمان دودی استفاده میشوند.

بیشتر بدانید: .

مژه های مصنوعی، سورمه و ، اقلام ضروری چشم ها در این سبک هستند. با توجه به مناسبت، آرایشگر میتواند لب ها را بدون رنگ بگذارد تا چشم ها برجسته تر شوند و یا آنها را پررنگ کند. مدل آرایش اسموکی، همه چیز درباره زنان امروزی است بدون اینکه خیلی مدرن باشد. از این سبک آرایش برای عروس ها نیز بهره میگیرند.

زیباتر شوید: .

کدامیک از انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ را استفاده کنیم؟!

بانوان عزیز در سرتاسر جهان به دلیل داشتن تمایل غریزی به سمت زیبایی ممکن است از لوازم آرایشی متعددی بهره مند شوند. از این رو مشاهده میکنید که اخیرا، انواع مدل ها و سبک های میکاپ فراگیر شده است. ما در این مطلب هر آن چه که نیاز بود درباره مدل ها و سبک های آرایش دنیا گفتیم. 15 مورد از سبک های جهان از جمله میکاپ هندی، عربی، شرقی، مینیمال، نچرال، آرایش شب و غیره که همگیافزایش سن یک روند اجتناب‌ ناپذیر در بدن ما است که خواسته یا ناخواسته تغییراتی هم روی پوست صورتمان می‌گذارد. اما جوانی و شادابی پوست صورت چیزی نیست که وقتی پیر شدید به فکر آن باشید. بلکه مجموعه‌ای از اقدامات پیشگیرانه است که روند پیری پوست را کندتر کرده و به تعویق می‌اندازد.

اغلب اوقات شنیدیم که تغذیه مناسب، ورزش، دوری از استرس و نوشیدن آب راهکارهای ساده‌‌ای برای شادابی و نشاط پوست صورت هستند. اما عواملی مثل آلودگی هوا و استفاده مداوم از لوازم آرایش وجود دارند که همچنان بر پیری و شکستگی پوست صورت تاثیر می‌گذارند. اما سوال بسیاری از افراد این است که چطور تاثیر این عوامل را کم کنیم؟ و از چه روش‌هایی برای صورت استفاده کنیم؟ جدیدترین متد جوانسازی پوست چیست؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به این سوالات حواب دهیم.

روش های داشتن پوستی شاداب و جوان چیست؟

پوست صورت اولین لایه‌ای است که بدن را در مقابل آسیب‌های بیرونی محافظت می‌کند. همچنین پوست صورت شما می‌تواند نشانه‌هایی از سلامتی یا بیماری‌های درون بدنتان را هم آشکار کند. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم روش‌هایی برای مراقبت و جوانسازی پوست صورت معرفی کنیم تا ظاهری شاداب‌تر داشت باشید.

پیشگیری و داشتن روتین مناسب با نوع پوست

پیشگیری از پیری پوست روش‌های متنوع و آسانی دارد. در ادامه ما ساده‌ترین اما موثرترین روش‌هایی که برای پیشگیری از پیری پوست و جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شوند را معرفی کرده ایم.

پوست صورتتان را تمیز نگه دارید

با توجه به اینکه چقدر پوست صورتتان چرب یا خشک است و اینکه در طول روز چقدر در معرض آلودگی قرار دارید بهتر است حداقل روزی دوبار صورتتان را بشویید. شست و شوی صورت باید با آب ولرم، شوینده مناسب و به آرامی  انجام شود.

روتین پاکسازی پوست مناسب داشته باشید

با توجه به نوع پوستتان یک روتین پوستی برای پاکسازی صورتتان داشته باشید و هر صبح و شب آن را تکرار کنید. روتین پوستی شامل شست و شوی صورت، کرم آبرسان و دور چشم، سرم ویتامین سی و ضد آفتاب می‌شود.

همچنین برای خانم‌ها بهتر است بعد از انجام روتین پوستی آرایش کنید.

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید

برخورد پرتوهای مستقیم خورشید با پوست باعث بوجود آمدن لکه‌های قهوه‌ای رنگ و چین و چروک دور چشم و پیشانی می‌شود. به همین دلیل ضد آفتاب بزنید و از عینک آفتابی استفاده کنید.

آفتاب گرفتن یا سولار را کنار بگذارید

آفتاب گرفتن یا دستگاه های سولار پوست را در معرض اشعه UV قرار می‌دهد که خطرناک است.

هیچ وقت پوستتان را خشک نگذارید

اگر بدنتان دچار کم آبی باشد تاثیر آن را به وضوح روی پوست صورتتان می‌بینید. همچنین بسیاری از افراد که پوست چربی دارند استفاده از مرطوب کننده‌ها و آبرسان را فراموش می‌کنند. یادتان باشد همانطور که شما تشنه می‌شوید پوستتان هم نیاز به آبرسانی دارد!

استرس و اضطراب را کم کنید

اغلب افراد معتقدند که منشاء تمام بیماری‌ها و ناخوشی‌ها استرس و اضطراب است. البته بی‌راه هم نمی‌گویند! چرا که استرس فعالیت غدد و بقیه اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خواب کافی داشته باشید

خواب فرصت مناسبی برای ترمیم و بازسازی بافت‌های بدن است. به همین دلیل متخصصان پیشنهاد می‌کنند که نوجوان در طول شبانه روز حدود ۹ ساعت و بزرگسالان ۷ تا ۸ ساعت بخوابند.

از پزشک متخصص کمک بگیرید

اگر نشانه‌های غیر طبیعی مانند جوش‌های ملتهب، قرمزی و خارش یا لکه‌های قهوه‌ای پیش رونده روی پوستتان دیدید به درمان‌های خانگی و پیشنهادات دوستان اکتفا نکنید. بلکه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 از بهترین روش های موثر و جدید جوانسازی پوست استفاده کنید

درست است که عادت‌ها یا راه‌های مختلفی برای پیشگیری از پیری پوست وجود دارند که از آن استفاده کنید. اما این به این معنی نیست که اهمیت روش‌های کلینیکال را دست کم بگیرید یا استفاده از این روش‌ها را به زمانی موکول کنید که دیگر دیر شده باشد!

امروزه بهترین و جدیدترین متدهای جوانسازی پوست صورت با بروزترین تجهیزات به کمک شما آمده اند تا به حفظ زیبایی و سلامت پوست صورت شما کمک کنند. پس از آن بهره ببرید!

جدیدترین متد جوانسازی صورت چیست؟

پیشرفت‌های علم و تکنولوژی روش‌های جدیدی برای جوانسازی پوست صورت در اختیار ما قرار داده که از روش‌های قدیمی جوانسازی پوست صورت موثرتر و حتی بدون خطرتر هم هستند. در ادامه درباره عملکرد، مزایا و معایب این روش‌ها بیشتر می‌خوانیم.

هایفوتراپی

به گفته انجمن جراحی پلاستیک آمریکا ()، هایفوتراپی یکی از روش‌های غیر جراحی است که در طول سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده. بطوری که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ تعداد افرادی که برای جوانسازی پوست صورت از هایفوتراپی استفاده کرده اند ۶۵% افزایش داشته است. هایفوتراپی استفاده از امواج فراصوت برای تحریک سلول‌ها به تولید بیشتر کلاژن است. از آنجایی که تاثیر آن روی لایه‌های میانی پوست است آسیبی به لایه‌های رویی و سطح پوست نمی‌رساند.

مراحل انجام هایفوتراپی برای جوانسازی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می‌شود. بطوری که این امواج به تمرکز بر روی لایه‌های میانی پوست باعث گرم شدن پوست و سلول‌های پوست می‌شود. دستگاه هایفو (HIFU) از طول موج مشخصی استفاده می‌کند تا گرمای مشخصی را ایجاد کند. این گرما به گونه‌ای به سلول‌های پوست آسیب می‌رساند و آن‌ها را مجبور می‌کند تا کلاژن و الاستین بیشتری بسازند. تولید بیشتر کلاژن به سفت شدن پوست صورت و از بین بردن لکه‌های پوستی کمک می‌کند.

مزایا هایفو تراپی

از مزایای هایفوتراپی می‌توان به کاهش چین و چروک، سفت شدن پوست صورت و گردن، از بین بردن خطوط دور چشم، خط اخم و خطوط پیشانی و خوش فرم شدن صورت اشاره کرد.

معایب و عوارض هایفو تراپی

هایفوتراپی یکی از کم عوارض‌ترین روش‌ها برای جوانسازی صورت است. اما از آنجایی که با امواج سر و کار دارد اگر طول موج دستگاه با نوع پوست شما متناسب نباشد و توسط پزشک غیر متخصص انجام شود باعث سوختن پوست و از بین رفتن سلول‌های پوستی می‌شود.

از معایب هایفوتراپی می‌توان به این اشاره کرد که شاید برای همه مناسب نباشد. برای مثال بهتر است افرادی که بیشتر از ۳۰ سال سن دارند و خاصیت کشسانی پوستشان از دست رفته از این درمان استفاده کنند.

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال یک درمان جدیدتر نسبت به روش‌های قبلی است که دردناک‌تر بودند. در این روش قسمت مشخصی از پوست در معرض تابش اشعه قرار می‌گیرد. لیزر فرکشنال روی سطح پوست تاثیری ندارد. بلکه لایه میانی پوست که سلول‌های کلاژن و الاستین در آن قرار دارند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مراحل انجام لیزر فرکشنال برای جوانسازی

لیزر فرکشنال با هزاران پرتو بسیار باریک بر هر دو لایه اپیدرم و درم تاثیر می‌گذارد. این پرتوهای لیزری بصورت ستونی به درون پوست نفوذ می‌کند و لایه اپیدرم را تخریب می‌کند. برای مثال اگر در قسمتی از پوستتان که دچار لک شده از لیزر فرکشنال استفاده کنید رنگدانه‌های لک‌های پوستی هم تخریب می‌شوند و با ساخت و ساز دوباره پوست جدید و روشن جای آن را می‌گیرد.

مزایا لیزر فرکشنال

از مزایای درمان و فرکشنال می‌توان به از بین بردن لکه‌های پوستی و ملاسما اشاره کرد. اغلب این لکه‌ها به علت تابش مستقیم نور خورشید بوجود آمده اند اما با لیزر فرکشنال از بین می‌برند.

همانطور که گفتیم لیزر فرکشنال باعث افزایش تولید کلازن می‌شود. در نتیجه به استحکام و لیفت شدن پوست صورت کمک می‌کند. همچنین در پیشگیری از بوجود آمدن چین و چروک و حتی درمان چین و چروک صورت هم موثر است.

یکی دیگر از مزیت‌های لیزر فرکشنال این است که این روش دردناک نیست و دوره نقاهت هم ندارد.

معایب و عوارض لیزر فرکشنال

قرمزی و التهاب پوست از عوارض طبیعی انجام هر نوع لیزر است. پس نگران قرمزی یا سوزش پوست بعد از لیزر فرکشنال نباشید. چرا که پس از گذشت چند روز بهبود می‌یابند.

اما یکی از معایب لیزر فرکشنال این است که بعد از لیزر باید بیشتر از گذشته از پوستتان در برابر خورشید محافظت کنید. تا جای ممکن بیرون نروید. کرم ضد آفتاب بزنید و از کلاه آفتاب گیر استفاده کنید.

همچنین لازم به ذکر است که درمان به روش لیزر فرکشنال نیازمند صبر و مداومت است و بعد از چند جلسه نتایج بسیار عالی آن مشهود می‌شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک روش پیشگیری و درمان چین و چروک صورت است که طرفداران زیادی دارد. مواد بوتاکس از سم بوتولینیوم ساخته شده. اما این ماده برای بدن خطری ندارد. اغلب افراد برای جلوگیری از بیشتر شدن خطوط پنجه کلاغی، خطوط پیشانی، خط اخم و خط خنده به تزریق بوتاکس روی می‌آورند که نتایج مطلوبی هم دارد.

مراحل تزریق بوتاکس برای جوانسازی

تزریق بوتاکس در واقع ارتباط بین ماهیچه‌ها و عصب‌ها را مسدود می‌کند. در نتیجه ماهیچه‌های صورت بدون حرکت و راحت می‌مانند. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که بوتاکس مانع ایجاد چین و چروک می‌شود آن است که حرکت زیاد عضلات جلوگیری می‌کند. در نتیجه پوست صورت جوان‌تر می‌ماند.

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس همانطور که به جوانسازی پوست صورت کمک می‌کند، در خوش فرم شدن صورت هم نقش دارد.

تزریق بوتاکس علاوه بر اینکه برای جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود کاربردهای دیگری هم دارد. برای مثال بسیاری برای جلوگیری از تعریق و درمان میگرن و خنده لثه‌ای یا (gummy smile) هم از آن استفاده می‌کنند.

معایب و عوارض تزریق بوتاکس

از آنجایی که تزریق بوتاکس با سرنگ انجام می‌شود قرمزی و التهاب پوست و همچنین کمی درد هنگام تزریق از عوارض طبیعی آن است.

اما نکته مهم دیگری که باید هنگام تزریق بوتاکس به آن توجه کنید حساسیت و آلرژی است. بسیاری از افراد ممکن است به مواد بوتاکس حساسیت داشته باشند.

تزریق ژل و چربی

تزریق ژل و چربی یکی دیگر از روش‌های جوانسازی پوست صورت است. تزریق ژل و چربی هم می‌تواند به عنوان یک درمان مکمل در کنار تزریق بوتاکس استفاده شود و هم در فرم دهی قسمت‌های مختلف صورت کاربرد دارد. برای مثال بسیاری برای خوش فرم شدن صورت از تزریق چربی و ژل به بینی، لب، فک و گونه استفاده می‌کنند.

مراحل تزریق ژل و چربی برای جوانسازی و زیبایی

در تزریق چربی از چربی خود بدن برداشته می‌شود. ناحیه اهدا کننده چربی معمولا شکم است. بخشی از چربی از این قسمت برداشته و آماده سازی می‌شود. سپس به محل مورد نیاز تزریق می‌شود.

تزریق ژل هم مانند تزریق بوتاکس است اما با این تفاوت که ژل برای پر کردن حجم از دست رفته پوست استفاده می‌شود و چین و چروک‌های صورت را پر می‌کند.

مزایا تزریق ژل و چربی

یکی از بزرگترین مزیت‌های تزریق ژل و چربی این است که احتمال حساسیت و آلرژی آن بسیار کم است. در تزریق چربی از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود که خطری ندارد. در تزریق ژل هم از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید نوعی ماده طبیعی است که به گفته  به صورت طبیعی در بدن وجود دارد.

معایب و عوارض تزریق ژل و چربی

کبودی و درد خفیف در ناحیه برداشت چربی و تزریق از عوارض طبیعی تزریق چربی است. اما با طی کردن دوره نقاهت کوتاه مدت بر طرف می‌شود.

یکی دیگر از عوارض احتمالی تزریق ژل و چربی اگر توسط پزشک متخصص انجام نشود عدم تقارن صورت است که برای متقاضی بسیار ناخوشایند است.

چرا برای جوانسازی پوست صورت به کلینیک صدف مراجعه کنیم؟

پوست صورت با ارزش‌ترین دارایی شما است. پس بهتر است برای جوانسازی پوست صورت به یک کلینیک مجرب و متخصص مراجعه کنید تا در آخر کار از نتایج مطلوب آن راضی باشید. کلینیک تخصصی پوست و مو صدف از بهترین و مجرب‌ترین کلینک‌های تهران است که بروزترین و حرفه‌ای ترین خدمات زیبایی را انجام می‌دهد.

در بهترین سالن زیبایی مجرب‌ترین کادر زیبایی را دارد که بروزترین و حرفه‌ای ترین خدمات زیبایی را انجام می‌دهد.

پزشکان و کادر درمان متخصص کلینیک صدف از صفر تا صد خدمات زیبایی در کنار شما هستند و با مشاوره رایگان و پشتیبانی بیست و چهار ساعته شما را همراهی می‌کنند.

جمع بندی

سلامت و جوانی پوست صورت تاثیر زیادی بر زیبایی و حتی اعتماد بنفس شما دارد. به همین خاطر امروزه اکثر خانم‌ها و آقایان به دنبال جدیدترین متدهای جوانسازی پوست صورت هستند. متدهای جوانسازی پوست صورت روش‌هایی هستند که از پوست صورت در برابر تغییرات ناشی از افزایش سن مراقبت می‌کند. برای مثال چین و چروک از شایع‌ترین مشکلاتی است که با افزایش سن نمایان می‌شود. اما از طرفی همین چین و چروک‌ها با اقدام به موقع و تزریق بوتاکس یا بقیه مراقبت‌های جوانسازی پوست قابل پیشگیری است.

 بخش کوچکی از زیبایی را در جهان تزمان اقدام برای جوانسازی پوست

بهترین زمان برای دریافت درمان‌های جوانسازی پوست به شرایط شما بستگی دارد. این که چه زمانی علائم پیری برایتان آزاردهنده یا نگران کننده می‌شود و چقدر از پوست خود محافظت کرده‌اید، از جمله عوامل موثر بر زمان جوانسازی هستند. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب، شستن پوست و تمیز نگه‌داشتن آن مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی هستند که می‌توانند در کاهش سرعت پیری پوست موثر باشند.

برخی از متقاضیان جوانسازی پوست، از اوایل ۳۰ سالگی دچار علائم اولیه پیر پوستی مانند چین و چروک‌های ظریف می‌شوند. افتادگی و لکه‌های پوستی هم ممکن است در این سنین مشاهده شود. درمان‌های لیزری، لایه برداری و هایفوتراپی از جمله روش‌های کم‌تهاجمی و موثری هستند که می‌توانند باعث بهبود ساختار پوستی و جلوگیری از پیری شوند.

دهه‌ی چهارم زندگی زمانی است باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. بدن خانم‌ها با نزدیک شدن به سنین یائسگی دچار تغییرات هورمونی می‌شود که تاثیر فراوانی روی صورت دارند. نمایان شدن چین‌ و چروک‌های اطراف چشم و دهان، خشکی و لکه‌های پوستی از جمله مواردی هستند که در سنین بالای ۴۰ سالگی رخ می‌دهند. در این سنین هم روش‌های کم‌تهاجمی‌تر مثل هایفوتراپی، لیزر درمانی، تزریق ژل یا تزریق بوتاکس توصیه می‌شود.

آمپول جوانسازی پوست | انواع کارهای زیبایی | بهترین روش جوانسازی پوست نی نی سایت

علائم پیری پوست

بالا رفتن سن باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می‌شود. پروتئین‌های و الاستین از جمله‌ی این اجزا هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف می‌شود.

برای این که علایم پیری پوست را بهتر متوجه شوید، باید لایه‌های پوست و بافت‌های مجاور آن را بشناسید. خود پوست از سه لایه تشکیل شده که شامل روپوست (اپی درم)، درم و زیرپوست (هیپودرم) است. روپوست بخشی است که با چشم می‌بینیم. لایه‌ی میانی شامل سلول‌های تولید کننده‌ی روپوست و برخی از گیرنده‌های حسی است. زیر پوست یا هیپودرم هم از بافت پیوندی یا همبند و بافت چربی تشکیل شده است. هیپودرم، پوست را به لایه‌ی عضلانی زیرین متصل می‌کند. عضلات هم روی استخوان‌ها قرار گرفته‌اند.

افزایش سن روی تمامی لایه‌های پوست و بافت‌ها مجاور تاثیر می‌گذارد. در واقع پیر پوستی با ۴ علامت اصلی شناخته می‌شود که در روش‌های جوانسازی پوست به دنبال راهی برای درمان آن‌ها هستیم. برویم نگاهی به علایم پیری پوست بیندازیم:

چین و چروک

خطوط پوستی از اولین نشانه‌های افزایش سن است. این‌ها از سن ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست ظاهر می‌شوند و به مرور زمان عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌گردند. خطوط پوستی ناشی از حرکت عضلات صورت هستند. در سنین جوانی تنها زمانی که می‌خندید، اخم می‌کنید یا مشغول صحبت هستید، این خطوط نمایان می‌شوند؛ اما وقتی خطوط پوستی تبدیل به چین و چروک شوند، بدون حرکت عضلات صورت هم روی پوست دیده می‌شوند. اصطلاحاً می‌گویند خطوط متحرک به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می‌شوند.

شایع‌ترین محل‌های چین و چروک:

  • خط افقی پیشانی،
  • خط اخم (بین ابروها به صورت عمودی)،
  • خطوط شعاعی دور چشم و ،
  • خط خنده (کناره‌های بینی تا بالای لب)،
  • خطوط شعاعی دور لب.

کاهش حجم

با افزایش سن، چند اتفاق مهم برای پوست و لایه‌های زیرین می‌افتد. پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابند و پوست ما شل می‌شود. چربی زیر پوست در نواحی گونه، گیج‌گاه، چانه، بینی و چشم‌ها تحلیل می‌رود و صورت ظاهر اسکلتی پیدا می‌کند. استخوان‌های صورت به ویژه در اطراف دهان و چانه تحلیل می‌روند.

البته این موارد در سنین بالای ۵۰-۶۰ سالگی خودشان را نشان می‌دهند؛ ولی رو‌ش‌های جوانسازی پوست وقتی موثرند که در سنین پایین‌تر انجام شوند تا ظهور این علایم را به تاخیر بیندازند. کاهش حجم می‌تواند باعث افتادگی و چین و چروک شده و شادابی صورت شما را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

شایع‌ترین محل‌های کاهش حجم:

  • زیر چشم،
  • گونه‌ها،
  • زوایای فک و چانه،
  • اطراف لب و بینی.

از دست رفتن خاصیت کشسانی

بخش‌های عمقی پوست از چند جز اصلی تشکیل شده که قوام و شادابی پوست را ایجاد می‌کنند. اول از همه باید به رشته‌های پروتئین کلاژن اشاره کنیم که اسکلت اصلی بافت پیوندی زیر پوست را می‌سازد. هیالورونیک اسید جز دوم است که همچون سیمان بین بافتی عمل کرده و فضای بین رشته‌های کلاژن را پر می‌کند. در نهایت رشته‌های پروتئین الاستین، باعث خاصیت کشسانی یا الاستیسته پوست می‌شوند.

در پیری پوست، هم شاهد افتادن پوست هستیم، هم از دست رفتن خاصیت کشانی. افتادگی به دلیل کاهش حجم اتفاق می‌افتد که ناشی از تحلیل رفتن چربی زیر پوست، کاهش حجم هیالورونیک اسید و تخریب استخوان‌ها است. تحلیل رفتن قوام پوست و از دست رفتن خاصیت کشسانی آن، ناشی از فرسودگی و تخریب رشته‌های کلاژن و الاستین است. به این ترتیب استحکام و کشش پوست کاهش می‌یابد. تغییراتی مانند خشک‌ و سفت شدن لایه‌های سطحی پوست هم مزید بر علت می‌شوند تا پوست حالت شکنندگی پیدا کند.

شایع‌ترین محل‌های کاهش خاصیت کشسانی:

  • دور لب،
  • کناره‌های فک،
  • زیر چشم،
  • پیشانی.

تغییر در لایه‌های پوست

پوست ما از سه لایه تشکیل شده است. لایه‌ی سطحی اپی‌درم یا روپوست نام دارد. این لایه از چند لایه‌ی سلول تشکیل شده و به مرور زمان خشک، زمخت و نسبت به اشعه‌ی مضر آفتاب (فرابنفش) حساس‌تر می‌شود. ایجاد لکه‌ها و خال‌ها از جمله تغییراتی است که در این لایه مشاهده می‌شود.

لایه میانی یا درم از سلول‌های سازنده پوست، غدد چربی و عرق و بافت پیوندی (شامل رشته‌های کلاژن، رشته‌های الاستین و هیالورونیک اسید) تشکیل شده است. همانطور که گفتیم میزان اجزای ساختمانی بافت پیوندی در فرآیند پیری پوست کاهش می‌یابد. لایه‌ی میانی علاوه بر در شکل دادن به پوست و حفظ قوام آن نقش، وظیفه‌ی حفظ آب پوست را نیز برعهده دارد. به همین دلیل با تحلیل رفتن این لایه، پوست خشک و کم‌طراوت می‌شود.

لایه‌ی زیرین، زیرپوست یا هیپودرم نام دارد که حاوی بافت پیوند و بالشتک‌ها یا پدهای چربی است. با افزایش سن، تعداد سلول‌ها، ضخامت هیپودرم و حجم بالشتک‌های چربی کم می‌شود. این وقایع منجر به کاهش حجم پوست و ظاهر شدن چین و چروک‌ها می‌گردد.

روش‌های جوان سازی پوست

روش‌های جوان سازی پوست را می‌توان در سه دسته‌ی کلی قرار داد:

  • روش‌های تهاجمی شامل جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست.
  • روش‌های کم‌تهاجمی شامل هایفوتراپی، اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل.
  • روش‌های غیرتهاجمی شامل مراقبت‌های کلی پوست مثل کرم‌های ضد چروک و درمان های خانگی برای جوانسازی پوست.

روش‌های تهاجمی معمولاً هزینه‌های گزاف، نیاز به بستری شدن، دوره‌ی نقاهت طولانی و عوارض و خطرات بسیاری دارند؛ اما می‌توان گفت که ماندگارترین نتایج را دارند. روش‌های غیرتهاجمی کم‌خطرترین و ساده‌ترین روش‌ها هستند؛ اما تاثیر چندانی روی پوست نمی‌گذارند. روش‌های جوانسازی کم‌تهاجمی، عوارض و خطرات بسیار محدودی دارند، از روش‌های تهاجمی ارزان‌تر هستند و اثرات چشمگیری روی پوست می‌گذارند.

تا زمانی که بتوان از روش‌های کم‌تهاجمی برای جوانسازی استفاده کرد، راه‌هایی مانند جراحی یا کشیدن پوست توصیه نمی‌شود. چرا که خطرات و عوارض روش‌های تهاجمی بیشتر است. پس قبل از اقدام برای جراحی یا روش‌های جوانسازی تهاجمی، روش‌های کم‌تهاجمی را امتحان کنید.

در کلینیک تخصصی خانه‌ سفید همواره تلاش کردیم تا بهترین و به‌روزترین روش‌های درمانی را برای مراجعین عزیز تدارک ببینیم. با توجه به این که بیشترین توجه علم پزشکی امروزی به سمت روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست است، سعی کردیم تا خدمات متنوعی در این حوزه به مراجعین خود ارائه کنیم. در ادامه برخی از روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست که در کلینیک خانه‌ سفید انجام می‌شوند را معرفی کرده‌ایم.

لیزر اندولیفت

یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست است. در این روش کم تهاجمی، فیبر بسیار نازکی وارد پوست می‌شود و درون لایه‌‌های عمقی پوست قرار می‌گیرد. فیبری با استفاده از اشعه‌ی لیزر مادون قرمز (فرو سرخ) کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و باعث ذوب شدن تجمعات اضافی چربی می‌شود. به این ترتیب شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست خواهیم بود.

برخی از کاربردهای اندولیفت در جوانسازی پوست:

  • زاویه‌سازی فک و صورت،
  • افزایش قوام و سفتی پوست گردن،
  • کاهش چین و چروک و عمق خطوط خنده،
  • کاهش چربی‌های موضعی به ویژه در ناحیه‌ی غبغب.

هایفوتراپی

در از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن، سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها می‌شود.

هایفوتراپی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

برخی از کاربردهای هایفوتراپی در جوانسازی پوست:

  • کاهش چین و چروک پوست،
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب،
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها،
  • بهبود وضعیت خط چانه،
  • صاف و سفت کردن پوست صورت،
  • لیفت گردن و دکلته،
  • اصلاح طرح لبخند.

کربوکسی تراپی

در گاز دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست تزریق می‌شود. در هر منطقه از بدن که غلظت گاز دی اکسید کربن افزایش یابد، بدن ما برای اکسیژن رسانی و جبران تجمع دی اکسید کربن، خونرسانی به آن بخش را افزایش می‌دهد. به این ترتیب با تزریق گاز دی اکسید کربن، بدن را وادار به افزایش خونرسانی به منطقه‌ای خاص می‌کنیم. با افزایش خون‌رسانی، ترمیم سلولی اتفاق می‌افتد و وضعیت پوست بهبود می‌یابد.

یرخی از کاربردهای کربوکسی تراپی در جوانسازی پوست:

  • رفع تیرگی و خطوط دور چشم،
  • رفع چین و چروک‌های صورت،
  • کاهش چربی موضعی،
  • رفع شل شدگی و افتادگی پوست،
  • جوانسازی پوست بدن (پشت دست و دکلته).

تزریق ژل

یا فیلرها به لایه‌های مختلف پوست باعث حجم‌دادن به منطقه‌ی تحت درمان می‌شوند. فیلرها یا حجم‌دهنده‌ها به سه دسته‌ی دائمی، نیمه‌دائم و موقت تقسیم می‌شوند که مواد دائمی به علت عوارض و خطرات دیگر استفاده نمی‌شوند. مواد نیمه‌دائم هم به دلیل مشابه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ژل‌های موقت که بهترین فیلرها هستند، از جنس هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. همان ماده‌ای که در ابتدای متن راجع بهش صحبت کردیم و گفتیم که مانند سیمان بین‌بافتی است.

برخی از کاربردهای تزریق ژل در جوانسازی پوست:

  • پر کردن خطوط صورت (خنده، اخم، چین‌های دور چشم و دور لب)
  • افزایش حجم لب بالا و پایین.

تزریق چربی

در ، بافت چربی با استفاده از روش لیپوساکشن از قسمتی از بدن برداشت شده و به دورن بالشتک‌های چربی زیر پوست تزریق می‌شود. ماندگاری این روش زیاد است و عوارض کمی دارد. بالشتک‌های چربی در نقاط مختلف پوست صورت مشاهده می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بالشتک‌ گونه‌ها اشاره کرد.

برخی از کاربردهای تزریق چربی در جوانسازی پوست:

  • پر کردن چین و چروک صورت،
  • درمان افتادگی و شل شدن پوست صورت،
  • برجسته کردن سینه‌ها، لب‌ها و پشت دست.

تزریق بوتاکس

یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست در سرتاسر دنیا است. ماده‌ای که در بوتاکس استفاده می‌شود، نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات می‌شود. با فلج شدن عضلات صورت، خطوط و چین و چروک‌ها تا حد زیادی از بین می‌روند. تزریق بوتاکس در صورتی که  تحت نظر یا توسط پزشک انجام شود، روشی بسیار ایمن و موثر در بهبود ظاهر صورت است.

برخی از کاربردهای تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست:

  • برطرف کردن خطوط صورت (خطوط اخم، پیشانی، دور چشم، دور لب)،
  • شکل دادن به ابروها،
  • بالا بردن گوشه‌های لب.

شکیل داده اند.

اینکه شما از کدام یک انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ استفاده کنید به شدت به سلیقه شما، قومیت و فرهنگ شما، مکان جغرافیای شما و آداب و رسومتان ربط دارد. شما کدام یک از این مدل های میکاپ و آرایش را میپسندید؟

بیشتر بدانید: .

 

دکمه بازگشت به بالا