عمومی

مشاوره فنی خرید داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت چالش این روزهای اکثریت است. داکت اسپلیت (Ducted Split) اصطلاحی است که مورد استفاده بسیاری از کارشناسان فروش داکت اسپلیت برای اسپلیت های کانالی قرار می گیرد که امروزه یکی از رایج‌ترین سیستم‌های گرمایش و سرمایش در آپارتمان‌ها است. داکت اسپلیت یا اسپلیت های کانالی با تأمین هوای تازه در تابستان و هوای گرم در زمستان برای کلیه فضاهای یک واحد آپارتمانی و انتقال هوای سرد یا گرم از مجاری داخل سقف کاذب، حمل دمای اتاق دلخواه را برای آسایش و تنظیم ترموستات مورد نظر فراهم می‌کند.

داکت اسپلیت ها از 2 قسمت تشکیل شده است: واحد داخلی (تهویه هوا) و واحد فضای باز (کندانسور) این دو قسمت توسط 2 لوله مسی به یکدیگر متصل می‌شوند، هوای سرد را تأمین می‌کنند و آنها را از طریق کانال‌های اجرا شده داکت اسپلیت در اتاقها یا راهروهای هر واحد آپارتمانی (داخل سقف کاذب) توزیع می‌شود.

راهنمای خرید داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت به طور کلی، می‌تواند گزینه مناسبی برای تهویه مطبوع در خانه یا محل کار شما باشد. بنابراین اگر قصد خرید Duct Split را دارید، باید با مدل‌های مختلف آن آشنا باشید. سیستم‌های داکت در دو نوع معمولی و اینورتر به بازار عرضه می‌شوند. این دو در نوع نیروی محرکه تفاوت دارند. یعنی در مدل اینورتر سرعت می‌تواند متغیر باشد. در حالی که در نوع عادی، سرعت کمپرسور ثابت است.

البته مدل‌های اینورتر به دلیل امکان تغییر سرعت کمپرسور از قیمت بالاتری برخوردار هستند. اما صرف نظر از مارک تجاری، هنگام خرید داکت اسپلیت، به دو نکته اساسی توجه کنید.

ابتدا ظرفیت دستگاه را بر اساس مساحت محل انتخاب کنید. این بدان معناست که اگر دستگاه فضای زیادی را پوشش دهد، طبیعتاً باید ظرفیت بیشتری از لوازم خانگی داشته باشد. و دوم، به مصرف برق و کارایی سیستم توجه کنید. قیمت پایین‌تر از حد معمول برای یک دستگاه می‌تواند منجر به هزینه‌های اضافی در مصرف انرژی بالای آن شود.

داکت اسپلیت ها را می‌توان به دو گروه زیر تقسیم بندی نمود:

داکت اسپلیت (اسپلیت کانالی) معمولی درجه B

داکت اسپلیت کم مصرف اینورتر گرید A: این نوع داکت اسپلیت برای جلوگیری از هزینه‌های مصرف انرژی با کلاس انرژی A، طراحی شده و ساخته می‌شود. متغیر، که باعث کاهش سرعت کمپرسور هنگام کاهش دمای داخلی و افزایش سرعت کمپرسور هنگام افزایش دما می‌شود.

اصولاً از داکت اسپلیت ها چه مواقعی و برای چه فضاهایی استفاده می‌شود؟

برای خنک کردن و گرم کردن منازل، دفاتر، ویلا و غیره از داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی استفاده کنید. به عنوان گزینه‌ای لوکس و با هزینه برق معادل یا حتی بالاتر از کولرهای گازی اسپلیت بر اساس محاسبات بار گرفته شده. از داکت اسپلیت ها معمولاً به جای چندین اسپلیت در یک واحد استفاده می‌شود.

با استفاده از داکت اسپلیت ها، علاوه بر استقلال برای تأمین خنک کننده و گرمایش برای هر واحد آپارتمان به طور مستقل، هزینه‌های نگهداری و بهره برداری از یک سیستم خنک کننده نیز بسیار کاهش می‌یابد. کارشناسان می‌توانند بر اساس شرایط فنی و اقتصادی هر پروژه برای شما، سازندگان محترم و سازندگان انبوه، مناسب‌ترین انتخاب از بهترین مارک‌های Duct Split را به شما ارائه دهند.

 

منابع:

https://www.actronair.com.au/blog/difference-ducted-split-air-conditioners/

https://www.samsung.com/uk/business/multi-split-air-conditioners-fjm/duct-indoor/

دکمه بازگشت به بالا