جامعهعمومیکسب و کار برتر

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور

برخی از دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاهی بهتر و معتبرتر هستند و مهاجرت تحصیلی به کشوری دیگر یکی از راه های رسیدن به این هدف است. با این حال، باید در نظر داشته باشید که این تصمیم بر تمام جنبه های زندگی شما تأثیر می گذارد. بنابراین لازم است تمام جوانب این تصمیم را در نظر بگیرید و از مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور آگاه باشید تا بتوانید برای هر جنبه با دقت برنامه ریزی کنید و به آرامی برنامه ریزی کنید. از جمله این عوامل، فرصت های اقتصادی بسیار خوبی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. در عین حال باید از مسیر تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود به خوبی آگاه باشید.

مزایای تحصیل در خارج از کشور

رشته و دانشگاه مورد علاقه شما:

مردم خارج از کشور  با https://euromy.info/ تحصیل می کنند و دور از خانواده درس می خوانند، بنابراین به فکر تحصیل در یک دانشگاه برتر هستند. و اگر رشته تحصیلی شما در بالاترین سطح یک دانشگاه خارجی ارائه شود، برای ورود به آن دانشگاه باید سخت تلاش کنید.

شما با فرهنگ جدید و مکان های جدید آشنا می شوید:

در حین زندگی در یک کشور خارجی، با آشنایی با فرهنگ محلی و بازدید از مکان های مختلف تاریخی و گردشگری، تجربه جالب و جذابی را به دست خواهید آورد. یکی از مزیت های تحصیل در خارج از کشور فرصت دیدن زندگی از منظری متفاوت است که در آن با فرهنگ و اعتقادات مردم آن جامعه آشنا می شوید.دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می روند بر خلاف گردشگران زمان کافی برای بازدید دارند. مکان های تاریخی کشور مقصد را در اختیار دارند و در حین تحصیل فرصت آشنایی با مکان های تاریخی را دارند.

زبان یک کشور دیگر را یاد بگیرید:

تسلط بر یک زبان جدید، به ویژه یک زبان بین المللی مانند انگلیسی، می تواند فرصت های شغلی خوبی را برای شما فراهم کند. این بهترین فرصت ها را در زمینه حرفه ای به شما می دهد. هیچ راهی بهتر از زندگی در این کشور و برقراری ارتباط با مردم آن برای یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد. بنابراین دانستن زبان دیگر یکی از مزایای تحصیل در خارج از کشور است.

معایب تحصیل در خارج از کشور

برای تحصیل در خارج از کشور باید مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور را همزمان بسنجید. تحصیل در خارج از کشور مزایا و معایب خود را دارد. معایب تحصیل در خارج از کشور را در نظر بگیرید.

احساس انزوا و تنهایی در کشوری دیگر.

باید بدانید که ما ایرانی ها نسبت به مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی احساساتی تر هستیم و بیشتر به خانواده وابسته هستیم و احساس بیگانگی یکی از عواملی است که خیلی ها را دلسرد می کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی ارتباط بصری با خانواده و دوستان بهتر شده و حمل مسافت آسانتر شده است.

هزینه های بالای تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور بدون احتساب بورسیه هزینه های قابل توجهی دارد. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده، باید قبل از تصمیم گیری، هزینه تحصیل و زندگی در کشور مقصد را بررسی کنید.

عدم آگاهی از زبان کشور مقصد

اکثر دانش آموزانی که برای ادامه تحصیل در قبرس می روند معمولاً به دلیل عدم آشنایی با زبان این کشور در برقراری ارتباط با افراد ساکن در این کشور مشکل دارند. برای حل این مشکل باید زبان مادری افراد را یاد گرفت و بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد.

آیا حاضرید روی باورهای خود قدم بگذارید؟

مشکل دیگر اختلاف نظر بین شما و افراد مدرسه شماست، هیچکس نمی تواند منکر مخالفت آنها با دیگران شود. گاهی اوقات قبل از خود ایده هایی را می بینید که با آنها بزرگ شده اید، برای پیروی از اعتقادات خود یا ادامه تحصیل در خارج از کشور.

تحصیل رایگان در خارج از کشور

بسیاری از مردم برای ساختن آینده ای بهتر، تحصیل در آمریکا را انتخاب می کنند. می توان گفت آمریکا مجهزترین و بهترین دانشگاه های دنیا را دارد. با توجه به سطح علمی بالای دانشگاه های آمریکا، رقابت زیادی در این زمینه وجود دارد. تحصیل در آمریکا گران است اما می توانید هزینه ها را کاهش دهید و یا حتی تحصیل رایگان در آمریکا بگیرید یکی از راه های تحصیل رایگان در کشورهای مختلف گرفتن بورسیه است.


انواع بورسیه تحصیلی

● حقوق ماهانه یا سالانه هزینه های دانشگاه را پوشش می دهد

● بورسیه های غیر قابل استرداد یا بلند مدت

● بورسیه برای زنان و افراد با توانایی های خاص

مراحل و شرایط تحصیل در خارج از کشور

تهیه تمام مدارک برای درخواست ضروری نیست. شما می توانید با ارسال رزومه تحصیلی به یکی از اساتید واجد شرایط دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایید. لطفا توجه داشته باشید که روند درخواست طولانی است و ممکن است تا یک سال طول بکشد. رزومه و مدارک خود را به صورت مرحله ای آماده کنید. پس از نوشتن رزومه کامل، بسته به کشور مقصد، مدرک زبان الزامی است. این مدارک در برخی از دانشگاه ها متفاوت است، به عنوان مثال در آمریکای شمالی GRE و GMAT، در حالی که در کشورهای دیگر تافل و آیلتس شرط ورود هستند.

تاثیر معدل بر تحصیل در خارج از کشور

با این حال، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که حداقل و حداکثر معدل برای گرفتن بورسیه چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که حداقل معدل در مقطع کارشناسی 15 و برای کارشناسی ارشد 17 می باشد.

محدودیت سنی تحصیلی

اکثر ایالت ها برای تخصص های پزشکی محدودیت سنی دارند. اما در برخی از کشورها به عنوان مثال در گرجستان محدودیت سنی وجود ندارد. برای کسانی که سن بالاتری دارند، احتمال رد شدن درخواست آنها برای پذیرش زیاد است. اما با ارسال رزومه، معدل بالا و مقاله می توانید احتمال رد درخواست خود را کاهش دهید.

دکمه بازگشت به بالا