مدیریت پسماند مازندران نیازمند برنامه مشخص است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پسماند | مازندران | مدیریت پسماند

مدیریت پسماند مازندران نیازمند برنامه مشخص است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در جلسه مدیریت پسماند استان با اظهار اینکه باید برای هر پهنه یک برنامه مشخصی داشته باشیم، گفت: تفکیک زباله از مبدا باید به یک برنامه تبدیل شود.

استاندار مازندران با عنوان اینکه پهنه‌های ۹ گانه باید تعیین تکلیف شوند، ادامه داد: اکنون برای ۱۰۰ زباله استان در حال هزینه دادن هستند و باید این رویه تغییر پیدا کند.

استاندار مازندران با اظهار اینکه باید ۹ برنامه برای ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت پسماند در استان تهیه شود، گفت: برای سال آینده ۹ پهنه زباله در استان باید دارای برنامه باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید سیاست تنبیه و تشویق در زمینه مدیریت پسماند در استان مشخص شود، گفت: باید شهرهای برتر در زمینه مدیریت پسماند در استان معرفی شود.

استاندار مازندران با اشاره به معضل فاضلاب خانگی در استان گفت: در برخی از شهرها هنوز سیستم جمع آوری فاضلاب تکمیل و یا اجرا نشده است درحالی که باید وضعیت استان در زمینه فاضلاب خانگی روشن و مشخص شود.

وی خواستار طراحی و اجرای همایش پسماند استان شد و گفت: همچنین برای ساماندهی وضعیت پسماند استان باید فراخوانی صادر و ظرفیت دانشگاه و نخبگان در این زمینه استفاده شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید در نوروز امسال تحولی در مدیریت ساماندهی زباله‌ها صورت گیرد، ادامه داد: باید مازندران امن، پاکیزه و پاک در معرض دید مردان ترسیم کنیم.

وی با زیباسازی محیط‌های شهری را مهم دانست و گفت: آنلاین با طبیعت آنلاین با اجتماع به عنوان شعار محوری این طرح مد نظر قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا