اقتصادیعمومیکسب و کار برتر

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم 2022 ترکیه

لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۲

رشته دندانپزشکی دانشگاه های ترکیه:  وزارت علوم هر ساله با در نظر گرفتن عملکرد دانشگاه، سطح علمی آن، امکانات و بسیاری دیگر از معیار های آن‌ها، دانشگاه هایی را در چند سطح رده بندی می کند و منابع مورد تأیید خود را اعلام می کند. به همین جهت اگر بخواهید بعد از تحصیل برای کار و یا ادامه تحصیلات به کشور برگردید، چنانچه در دانشگاه های مورد نظر درس خوانده باشید مدرک شما قابل قبول است.

البته لازم به ذکر است که دانشگاه هایی که در رده ج قرار دارند و به نوعی دانشگاه های متوسط هستند، اگر ثبت نامشان بعد از تاریخ مورد نظر باشد، مدارک تنها تا کارشناسی ارشد قابل ارزیابی خواهند بود. وزارت علوم هر سال تابستان این لیست را مجدداً مورد بررسی قرار می دهد و ممکن است بر اساس عملکردها مواردی را حذف و یا اضافه کند. آنچه ما در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم، لیست دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم ۲۰۲۲ است.

دانشگاه بیلکنت

رشته دندان پزشکی:  این دانشگاه یکی از ممتازترین دانشگاه های ترکیه است که سطح علمی بالایی دارد و بر اساس جدیدترین متدهای روز دنیا به ارائه دروس می پردازد. این دانشگاه در بین دانشگاه های خصوصی و غیر انتفاعی قرار می گیرد و افراد زیادی از داخل و خارج کشور ترکیه قصد تحصیل در آن را دارند. این دانشگاه در آنکارا واقع شده است و امکانات بسیار خوبی را در اختیار دانشجویانش قرار می دهد. دانشگاه بیلکنت دو زبانه است و دروس در آن به زبان‌های انگلیسی و ترکی آموزش داده می شوند و ۵ میلیون نفر در آن مشغول به کار و تحصیل هستند. یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ترکیه ۲۰۲۲ این گزینه است.

دانشگاه بغازیچی

این دانشگاه از مراکز علمی مهم و معتبر ترکیه است که در سال ۱۹۷۱ کار خود را آغاز کرد و توجه افراد زیادی را به خود جلب نمود. این دانشگاه در شهر استانبول قرار دارد و موقعیت بسیار مناسبی برای دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند حین تحصیل در شهری بزرگ و مدرن زندگی کنند. این دانشگاه در کنار پل بسفر واقع شده است و در حقیقت در مرز بخش‌های آسیایی و اروپایی ترکیه قرار دارد. این تلاقی می تواند محیط جذابی برای فرهنگ های مختلف ایجاد کند. این دانشگاه رتبه‌های خوبی نیز در سطح بین‌المللی دارد.

دانشگاه حاجت تپه

افراد زیادی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و از بین آن‌ها دانشجویان برجسته ای در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل می شوند. فرصت‌های زیادی برای دانشجویان فراهم است تا ضمن تحصیل از موقعیت‌های زندگی در این کشور استفاده کنند و با مدرک این دانشگاه نیز می توانند در کشور های اروپایی و حتی داخل کشور در مشاغل معتبر فعالیت کنند. سطح علمی این دانشگاه بسیار بالا است و دارای دو پردیس اصلی و همچنین ۲۴ مرکز تحقیقاتی می‌باشد. دروس نیز در زبآن‌های انگلیسی و ترکی تدریس می شوند.

دانشگاه کوچ

از بین دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت علوم ایران، دانشگاه کوچ است. این مرکز یکی از دانشگاه هایی است که اعتبار بسیار زیادی در بین مراکز علمی ترکیه دارد. این دانشگاه از اتحادیه اروپا و دولت ترکیه به عنوان دومین مرکز تحقیقاتی کمک‌هایی دریافت می کند. این دانشگاه در سال ۱۹۹۳ تأسیس شده است و یکی از مهم‌ترین دانشگاه های خصوصی ترکیه محسوب می‌شود. بسیاری از اساتید آن از کشور های اروپایی و از بین بهترین افراد انتخاب شده اند و سطح علمی بالایی دارد. مدرک این دانشگاه معتبر است و با استفاده از آن می توانید در کشور های اروپایی ادامه تحصیل دهید و یا مشغول به کار شوید.

دانشگاه کارابوک مورد تایید وزارت علوم | دانشگاه های ترکیه مورد تایید اروپا | دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید ایران

دانشگاه فنی خاورمیانه

این دانشگاه در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد و بر اساس موفقیت هایی که کسب کرده است، یکی از دانشگاه های برتر ترکیه محسوب می شود. بیش از ۴۰ درصد از دانشجویان فنی این دانشگاه درس خود را در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری ادامه می دهند. حدوداً ۳۰۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و اساتید آن نیز مجرب و با تجربه می باشند. این دانشگاه رشته‌های مختلفی را در مقاطع متفاوت پوشش می دهد و دانشجویان می توانند در این مرکز علمی رشد کنند و سطح خود را ارتقا دهند.

دانشگاه صبانچی

از بین بهترین دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ترکیه، دانشگاه صبانچی یکی از بهترین دانشگاه هایی است که می توانید در آن تحصیل کنید و با مدرک آن در موقعیت‌های خوبی مشغول به کار شوید. این مرکز علمی در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده است و دارای ۱۳ دوره کارشناسی، ۲۵ دوره کارشناسی ارشد و ۱۲ دوره دکتری می‌باشد. این دانشگاه رشته‌های مختلف تجربی، انسانی و ریاضیات را پوشش می دهد و افراد زیادی می توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. این دانشگاه در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر استانبول است و خدمات خوبی را به دانشجویان ارائه می کند.

دانشگاه آنکارا

آنکارا یکی از شهرهای بسیار مهم ترکیه است که بسیاری از فعالیت‌های علمی و حتی اقتصادی در آن انجام می شود. دانشگاه آنکارا در این شهر واقع شده است و یکی از مراکز علمی مهم ترکیه به شمار می رود. در این دانشگاه رقابت علمی زیادی بر قرار است و دانشجویان در رشته‌های مختلف به تحصیل می پردازند. محیط این دانشگاه بسیار مطلوب است و دانشجویان می توانند با خیال راحت در جو علمی آن رشد کنند. این دانشگاه در سال ۱۹۴۶ تأسیس شده است و طی سال‌ها رشد چشمگیری داشته است.

دانشگاه چانکایا

دانشگاه چانکایا در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده است. این مرکز علمی دو کمپ در اسکی شهیر و آنکارا دارد و دانشجویان می توانند بر اساس رشته ای که دارند، در دانشکده های مورد نظر تحصیل کنند. این دانشگاه موقعیت خوبی دارد و سطح علمی آن بالا می‌باشد. این دانشگاه با ۳۷ دانشگاه در ارتباط است و با ۱۷ کشور مختلف در دنیا تبادل دانشجو دارد. افرادی که می خواهند در رشته های مختلف تحصیل کنند، می توانند در این دانشگاه به هدفشان برسند. این دانشگاه دارای ۴۰ سال فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی است.

دانشگاه چوکوروا

دانشگاه چوکوروا دانشجویان زیادی را در رشته های مختلف در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می پذیرد و خدمات بسیار باکیفیتی را به دانشجویان می دهد. سطح علمی این دانشگاه بالا است و افراد می توانند با تحصیل در آن مدرک معتبر دریافت کنند. این دانشگاه دروس را در مقاطع مختلف به زبآن‌های ترکی و انگلیسی ارائه می کند و درواقع یک دانشگاه دو زبانه محسوب می شود. این دانشگاه شامل ۱۰ دانشکده، ۶ مدرسه و ۳ انستیتو می‌باشد. دانشجویان می توانند بعد از تحصیل در کشور های اروپایی مشغول به کار شوند.

دانشگاه دوکوز ایلول

این دانشگاه در سال ۱۹۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و بعد در طی اصلاحات کلی که در ترکیه صورت گرفت، از سال ۱۹۹۲ به ۴۱ موسسه در پنج شهر مختلف تقسیم شد. این دانشگاه شامل ۱۵ دانشکده و ۱۰ مرکز علمی تحقیقاتی است که دانشجویان زیادی در آن فعالیت می کنند و به تحصیل می پردازند. رقابت علمی بسیار خوبی در این دانشگاه برقرار است و دانشجویان می توانند رشته های مختلفی را در آن دنبال کنند. این دانشگاه حدود ۷۳ هزار دانشجو دارد که در مقاطع مختلف آن تحصیل می کنند.

دانشگاه اژه

این دانشگاه در ازمیر واقع شده است و افرادی که می خواهند وارد آن شوند، باید سابقه تحصیلی خوبی داشته باشند. رتبه بین‌المللی آن در رنک خروجی ۴۷۲ است و دانشجویان زیادی در داخل و خارج از کشور سعی می کنند به این دانشگاه راه پیدا کنند. دانشگاه اژه اساتید بسیار خوبی دارد و دانشجویان می توانند از فرصت‌های عالی تحصیل در آن استفاده کنند. شهر ازمیر نیز بسیار زیبا است و چشم انداز های فوق‌العاده‌ای دارد. رتبه های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه بسیار خوب هستند و سطح علمی آن را بالا می برند.

دانشگاه ارجیس

دانشگاه ارجیس موقعیت بسیار خوبی دارد. این دانشگاه فعالیت رسمی خود را در سال ۱۹۸۲ شروع کرد. تا پیش از آن شامل موسسه هایی وابسته به دانشگاه های دیگر مانند دانشگاه حاجت تپه بود. دانشگاه ارجیس یک مؤسسه علمی جوان و تازه کار محسوب می شود. با این حال پیشرفت بسیار خوبی داشته است و توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. امروزه این دانشگاه در سال ۲۰۱۰ در بخش پزشکی سومین دانشگاه برتر ترکیه شد. این مرکز علمی آینده درخشانی دارد و سطح علمی آن نیز بالا می‌باشد.

دانشگاه قاضی

بعید است سری به دانشگاه های مهم ترکیه بزنید و با دانشگاه قاضی برخورد نکنید. این دانشگاه بسیار ایده آل است و علاوه بر اینکه سطح علمی بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند، امکانات زندگی دانشجویی را نیز برای آنان فراهم کرده است. این دانشگاه شامل خوابگاه های خوبی می شود و غذاهایی که به دانشجویان می دهد نیز کیفیت بالایی دارند. این دانشگاه آزمون ورودی دارد و به همین جهت برای قبول شدن در آن باید تلاش کنید. دانشجویان با رتبه های خوب و استعداد بالا به این دانشگاه راه پیدا می کنند.

دانشگاه فنی استانبول

این دانشگاه ۶۷ برنامه درسی را در ۵ پردیس مدیریت می کند. دانشگاه فنی استانبول بسیار قدیمی است و حدوداً سابقه ای ۲۵۰ ساله دارد. طی اطلاعاتی که به دست آمده است، سطح علمی آن بسیار زیاد است و این دانشگاه در بین دانشگاه های معتبر ترکیه قرار می گیرد. به همین جهت دانشجویان زیادی قصد دارند در رشته های مختلف آن تحصیل کنند و علم خود را بالا ببرند. کیفیت دروس در این دانشگاه بر اساس استانداردهای اروپایی تدارک دیده می شود و از علوم به روز برای آگاهی دانشجویان استفاده می شود

منبع : globalacademia

دکمه بازگشت به بالا