عمومیکسب و کار برتر

لوازم جانبی ضروری پراید

تمامی اتومبیل‌ها دارای امکانات و وسایل اولیه جهت راحتی راننده و سرنشینان هستند که تا حدی می‌توانند انتظارات ما از یک اتومبیل مجهز و راحت را برآورده سازند. اما در بسیاری از مواقع به خصوص در هنگام مسافرت به دلیل گذراندن مدت زمان طولانی‌تر در ماشین به لوازم و امکانات بیشتری احتیاج داریم تا در اتومبیل خود احساس راحتی کامل داشته باشیم. به نظر شما این امکانات شامل چه مواردی می‌شود و بهترین لوازم جانبی خودرو کدامند؟

وسایل جانبی ماشین طیف گسترده‌ای از لوازم کوچک و بزرگ را شامل می‌شود که همگی در جهت فراهم آوردن راحتی بیشتر در اتومبیل طراحی و تولید شده‌اند. افرادی که در طول روز زمان زیادی را در اتومبیل سپری می‌کنند باید با خریداری انواع لوازم جانبی خودرو و وسایل اولیه موردنیاز، ماشین خود را به خانه دوم‌شان تبدیل کنند تا خستگی کمتری احساس کنند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید و یا دائما با اتومبیل خود مسافرت می‌کنید حتما به انواع لوازم جانبی خودرو احتیاج پیدا خواهید کرد. به همین بهانه در ادامه این مطلب از پارس اسپرت بهترین لوازم جانبی خودرو را به همراه کاربرد آنها به شما معرفی می‌کنیم تا با خریداری این وسایل احساس راحتی کاملی در اتومبیل خود داشته باشید. خرید از سایت پارس اسپرت امکان پذیر است.

وسایل جانبی ماشین چه کاربردی دارند؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم استفاده از انواع لوازم جانبی خودرو احساس راحتی بیشتری را برای راننده و البته سرنشینان فراهم می‌آورد. برخی لوازم ساده اما کاربردی همچون آفتاب گیر، آینه‌های کمکی، پایه‌ نگهدارنده موبایل، شارژر فندکی، پشت گردنی، کنسول،‌ جعبه ابزار و غیره همگی از جمله لوازمی هستند که باید در هر اتومبیلی وجود داشته باشند. با استفاده از آنها می‌توانید به بعضی امکانات رفاهی و ضروری موردنیاز خود در بیرون از منزل نیز دسترسی داشته باشید و اتومبیل خود را خانه دومتان بدانید.

استفاده از وسایل جانبی ماشین تجربه لذت بخشی از سفر و یا رانندگی طولانی مدت در شهر را برای شما رقم می‌زند و امکانات رفاهی لازم را برای شما فراهم می‌آورند. البته در کنار استفاده از لوازم مرتبط با راحتی و آسودگی راننده و سرنشینان همچنین باید از برخی لوازم جانبی فنی و امنیتی اتومبیل همچون سنسور دنده عقب و یا جی پی اس نیز استفاده کنید تا نگرانی بابت امنیت وسیله نقلیه خود نداشته باشید. بنابراین با خرید بهترین لوازم جانبی خودرو می‌توانید آرامش و آسایش را برای خود و سرنشینان فراهم آورید و از رانندگی و یا مسافرت‌های جاده‌ای خود لذتی دو چندان ببرید.  برای مثال اگر گرمای نابستان برای شما در تابستان اذیت کننده اس می توانید از آفتابگیر ماشین استفاده کنید.

Essential pride accessories

معرفی بهترین لوازم جانبی خودرو

لوازم جانبی و کاربردی بسیاری جهت فراهم آوردن آرامش و راحتی بیشتر در اتومبیل وجود دارند که با خریداری آنها می‌توانید برخی امکانات رفاهی منزل را در اتومبیل خود داشته باشید. در این بخش شما را با کاربردی ترین لوازم جانبی خودرو و کارکرد آنها آشنا می‌کنیم. بهترین لوازم جانبی خودرو که در هر اتومبیلی باید وجود داشته باشند شامل:

جعبه ابزار

جعبه ابزار یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی خودرو است که پیش از خرید هر لوازم دیگری ابتدا باید نسبت به خرید آن اقدام کنید. جعبه ابزار خودرو شامل لوازم اولیه و ضروری تعمیرات همچون انواع مختلف آچارها، پیچ گوشتی، جک، کابل باتری،‌ قیف، وسایل موردنیاز برای پنچرگیری و غیره است. جعبه ابزار به شما کمک می‌کند تا در مواقع ضروری بتوانید تعمیرات جزئی اتومبیل خود را بدون نیاز به مکانیک انجام دهید و در در طول سفر با مشکل مواجه نشوید.

پمپ باد فندکی

یکی دیگر از بهترین لوازم جانبی خودرو پمپ باد فندکی است که با استفاده از آن می‌توانید در عرض چند دقیقه باد لاستیک‌های اتومبیل خود را تنظیم کنید. پمپ باد فندکی دارای صفحه نمایشگر درجه تنظیم باد است که از طریق آن می‌توانید میزان باد ورودی به لاستیک‌ها را تنظیم نمایید. این دستگاه کاربردی به باطری و یا برق احتیاجی ندارد و انرژی موردنیاز خود را از جافندکی خودرو تامین می‌کند. بنابراین برای استفاده از آن نگرانی بابت تامین برق و یا پیدا کردن پریز نخواهید داشت.

قفل چرخ خودرو

از دیگر وسایل جانبی ماشین می‌توانیم به قفل چرخ اشاره کنیم که کارکرد آن شبیه به قفل فرمان و یا قفل پدال بوده و در واقع نوعی وسیله ضد سرقت است. قفل چرخ خودرو بر روی چرخ‌‌ها نصب می‌شود و مانع حرکت آنها خواهد شد. بدین ترتیب احتمال سرقت اتومبیل شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و با خیال آسوده می‌توانید اتومبیل خود را در مکان‌های خلوت و یا ناآشنا پارک کنید.

شارژر فندکی

شارژر فندکی یکی دیگر از بهترین لوازم جانبی خودرو است که برای مسافرت و افرادی که مدت زمان زیادی بیرون از منزل هستند بسیار کاربردی بوده و مشکل شارژ موبایل آنها برطرف خواهد کرد. شارژر فندکی نوعی شارژر فوری و همراه است که برق موردنیاز خود را از طریق فندک ماشین تامین می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید موبایل خود را بدون نیاز به پریز برق شارژ کنید.

پایه نگهدارنده موبایل

پایه نگهدارنده موبایل یا هولدر از دیگر وسایل جانبی ماشین است و برای افرادی مانند رانندگان تاکسی که مجبورند برای پیدا کردن بهترین مسیر، دائما از موبایل خود استفاده کنند کارایی بسیاری دارد. هولدرقابلیت نصب بر روی نقاط مختلف اتومبیل از جمله شیشه، فرمان و یا دریچه کولر را دارد و به راحتی می‌توانید موبایل خود را به آن وصل کرده و در حین رانندگی به آن دسترسی داشته باشید. پایه نگهدارنده همچنین خطر سرقت و یا گم شدن موبایل را نیز کاهش می‌دهد.

کیف نظم دهنده صندوق

کیف نظم دهنده صندوق یکی دیگر از کاربردی ترین لوازم جانبی خودرو است که می‌توانید تمامی وسایل درون صندوق عقب را در آن قرار دهید تا جای کمتری را اشغال کنند. با استفاده از این کیف تمامی لوازم شما در یک محفظه محکم قرار می‌گیرند و هر وسیله نیز جای مخصوص به خود را خواهد شد و بدین ترتیب هیچ یک از آنها گم نخواهند شد. کیف نظم دهنده صندوق در مسافرت نیز بسیار کاربردی است و با خریداری آن می‌توانید از تمامی ظرفیت صندوق عقب اتومبیل خود استفاده کرده و وسایل بیشتری را در آن قرار دهید.

کنسول وسط خودرو

کنسول وسط خودرو نیز در فهرست بهترین لوازم جانبی خودرو قرار دارد که کاربرد آن دو منظوره است. یعنی هم می‌توانید از آن به عنوان تکیه گاه دست استفاده کنید و هم می‌توانید برخی لوازم شخصی خود همچون موبایل، عینک، کیف پول، شارژر و غیره را در کنسول قرار دهید.

سنسور دنده عقب

سنسور دنده عقب یا سنسور پارکینگ یکی دیگر از لوازم جانبی ضروری و پرکاربرد است که بر روی سپر اکثر اتومبیل‌ها نصب می‌شود. سنسور دنده عقب دارای چندین حسگر و یک صفحه نمایشگر است که با نصب آن می‌توانید در هنگام خروج از پارکینگ و یا پارک کردن اتومبیل خود دید کاملی از محیط پیرامون داشته باشید و با خیال آسوده رانندگی کنید. این سنسور برای سپر جلو نیز قابل نصب بوده و ضد آب است؛ یعنی در روزهای برفی و بارانی و حتی در تاریکی مطلق نیز به خوبی کار می‌کند.

رو آینه ای درجه دار

رو آینه‌ای درجه دار نیز بدون شک یکی از بهترین لوازم جانبی خودرو است که با نصب آن بر روی آینه وسط ماشین می‌توانید زاویه دید خود را تا 170 درجه افزایش دهید. این رو آینه‌ای میدان دید وسیع‌تری را نسبت به آینه فابریک اتومبیل در اختیار شما قرار می‌دهد و با استفاده از آن بسیار راحت‌تر رانندگی خواهید کرد.

پشت گردنی

پشت گردنی صندلی یکی از لوازمی است که باید در هر ماشینی وجود داشته باشد تا راننده و سرنشینان احساس راحتی بیشتری بر روی صندلی داشته باشند. این وسیله همانطور که از نام آن پیداست بر روی صندلی قرار می‌گیرد و در هنگام نشستن، فضای خالی پشت گردن شما پر می‌کند و برای استراحت بسیار مناسب و نرم است. با استفاد از پشت گردنی دیگر در هنگام رانندگی و یا نشستن طولانی مدت در اتومبیل احساس خستگی یا گردن درد نخواهید داشت.

کیسه زباله خودرو

کیسه زباله مخصوص خودرو یکی دیگر از لوازم کاربردی اتومبیل است که از جنس‌های مختلفی همچون پلی استر یا الیاف مصنوعی ساخته می‌شود و در قسمت‌های مختلف اتومبیل نیز قابل نصب است. شما می‌توانید این کیسه را به وسیله بند به اهرم تعویض دنده و یا دستگیره درب‌ها آویزان کرده و زباله‌های خود را در آن بیاندازید. استفاده از این کیسه کمک بسیاری به حفظ نظافت داخلی اتومبیل شما می‌کند و به راحتی نیز خالی می‌شود.

کیف پشت صندلی

کیف پشت صندلی نیز یکی از کاربردی‌ترین وسایل جانبی ماشین برای سرنشینان عقب است که به قسمت پشتی صندلی‌های جلوی اتومبیل وصل می‌شود. این کیف دارای چندین محفظه بزرگ است که در طول سفر بسیار پرکاربرد بوده و می‌توانید تمامی لوازم موردنیاز خود را در آن قرار دهید تا جای کمتری اشغال شود.

جارو فندکی خودرو

جارو فندکی یکی دیگر از بهترین لوازم جانبی خودرو است که برق موردنیاز خود را از طریق جا فندکی اتومبیل تامین می‌کند. با استفاده از این جاروی کوچک و جمع و جور به راحتی می‌توانید تمامی قسمت‌های داخلی اتومبیل خود را تمیز کرده و نیازیخیلی‌ها عاشق سفر و رفتن به مسیرهای طولانی هستند. ابزارهایی که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، رانندگی و مسافرت را برای آنها راحت‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد:

مدیا بریج، نگهدارنده تلفن‌همراه

بهتر است با این قانون واجب و ضروری که هنگام رانندگی نباید با تلفن‌همراه صحبت کنید، شروع کنیم. بیایید زمانی را تصور کنیم که به دلایل موجه (مثل استفاده از جی‌پی‌اس) باید از تلفن‌ همراهتان استفاده کنید. در این گونه مواقع به مکانی خوب برای قرار دادن تلفن نیاز دارید. نگهدارنده‌هایی که روی شیشه جلوی خودرو قرار می‌گیرد، ممکن است مزاحم دیدتان شود. البته اگر جایی زندگی می‌کنید که از تهویه‌های هوا باید استفاده کنید، قرار دادن تلفنتان روی دریچه‌های هوا هم چندان مناسب نیست. در عوض می‌توانید از نگهدارنده خوبی مانند مدیابریج استفاده کنید. این وسیله به اندازه کافی محکم است که هرگز نگران پرت شدن تلفن همراهتان نخواهید شد.

گرم یا سردکننده خوراکی

در سفرهای جاده‌ای، حتی وجود وسایل بسیار جزئی، می‌تواند آسایش بیشتری برایمان فراهم کند. مثلا در تابستان‌ها خنک نگه‌داشتن نوشیدنی و سالم نگه‌داشتن غذاهای گوشتی ضروری است و البته گرم و مطلوب نگه داشتن این خوراکی‌ها در زمستان هم بسیار مهم است. این وسیله گرم یا سردکننده با استفاده از نیروی الکتریسیته کار می‌کند و جمع و جور و براحتی قابل حمل است. برای کار کردن باید پنج دقیقه روی حالت خنک یا گرم‌کنندگی آن بگذارید تا روی حالتی که لازم دارید، قرار بگیرد. این دستگاه در حالت خنک‌کنندگی، 38 تا 68 وات و در حالت گرم کنندگی، 30 تا 55 وات نیرو احتیاج دارد.

سیستم رهیاب ( GPS )

سیستم‌های هاد، از مفیدترین فناوری‌هایی است که در ارتش به کار برده شده و مدتی است به درون خودروها نیز راه باز کرده‌ است. البته هنوز روی تمام خودروها تعبیه نشده‌اند، اما در برخی خودروها به کار می روند. این سیستم نه‌تنها کار رهیابی را انجام می‌دهد، بلکه با تلفن‌همراه نیز هماهنگ می‌شود و موسیقی، سرعت حرکت، تماس یا پیام‌های ارسال شده به تلفن‌همراهتان را نیز درست مقابل چشمانتان قرار می‌دهد.

باربند خودرو

در مسافرت‌های بیرون از شهر، هر سانتی‌متر از فضای خودرو، به کار می‌آید. به همین دلیل، باربند روی سقف خودرو بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. می‌توانید وسایلی را که هنگام رانندگی به آنها نیاز ندارید، آنجا ذخیره کنید و فضای داخل خودرو را برای وسایل ضروری مانند دستگاه‌های خنک‌کننده غذاها، خالی بگذارید. این باربند براحتی روی خودرو نصب می‌شود و ظاهری زیبا و آیرودینامیک دارد که هوا را به اطراف هل داده و از سرعت خودرو نمی‌کاهد. از آنجا ‌که لبه‌هایش گرد است، صدای باد نیز آزاردهنده نخواهد بود. این باربند کوچک و بزرگ می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا