عمومیکسب و کار برتر

قرار دادن لوگو در پس زمینه فتوشاپ

آموزش ساخت واترمارک و درج لوگو روی تصویر در فتوشاپ

نحوه ایجاد واترمارک لوگو در فتوشاپ

خب اگه قصد دارید به جای واترمارک کردن نام خودتان از لوگویی که دارید استفاده کنید ابتدا باید مطمئن باشید که بک نقش لوگو در موشن گرافی شما ترنسپرنت یا همان شفاف است. معمولا این فایل ها دارای پسوند PNG یا GIF و یا حتی گرافیک برداری هستد. اگر شما مطمئن نیستید که لوگوی شما ترنسپرنت است یا نه می توانید از طراح لوگوی خود سوال کنید. در تصویر زیر شما می توانید یک لوگو با بک گراند ترنسپرنت را مشاهده کنید.

حالا لوگو به عکس اضافه می شود شما می توانید گوشه های لوگو را بگیرید و آن را تغییر اندازه دهید البته فراموش نکنید که کلید Shift را هم نگه دارید.

اگر شما کاربر اندروید هستید می توانید از ۱۰ روش برتر استفاده کنید.

اما اگر عکس لوگوی شما ترنسپرنت نیست می توانید از روش زیر استفاده کنید و آن را ترنسپرنت کنید. عکس لوگوی خود را در فتوشاپ باز کنید.

حالا قفل باز می شود.

حالا بک گراند عکس شما باید مانند تصویر زیر باشد. فایل خود را با پسوند PNG ذخیره کنید و مانند روش قبلی از آن برای واترمارک کردن عکس های دیگر استفاده کنید.

برای می توانید از ۶ روشی که قبلا در انزل وب آموزش داده ایم استفاده کنید توجه داشته باشید که این روش ها برای اندروید و آیفون کاربردی نیست و تنها در صورتی که از کامپیوتر استفاده می کنید از این روش ها استفاده کنید.

نحوه واترمارک زدن و دج آرم متنی روی عکس در فتوشاپ

حالا متنی که می خواهید را تایپ کنید.

حالا اضافه های سند شما حذف می شود و فقط متنی که تایپ کرده اید باقی می ماند.

اکنون به منوی Edit بروید و گزینه Define Brush Preset را انتخاب کنید.

پنجره ای مانند زیر برای شما باز می شود که باید در آن برای قلم موی خود نامی انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید و ابزار قلم موی خود را انتخاب کنید، همانطور که مشاهده می کنید در لیست قلم موهای شما قلموی جدیدی که تعریف کرده اید وجود دارد حالا می توانید هر عکسی که می خواهید را باز کنید و قلم  مو را انتخاب کنید و تنها یکبار روی عکس کلیک کنید تا واترمارک به عکس اضافه شود.

نحوه استفاده از اکشن واترمارک فتوشاپ

روش ساخت واترمارک با استفاده از برنامه Lightroom

برای واترمارک کردن شما هم می توانید از عکس استفاده کنید و هم از متن. به یاد داشته باشید همیشه بهترین نتیجه وقتی بدست می آید که شما از فایل PNG که دارای بک گراند ترنسپرنت است استفاده کنید. اگر قصد دارید از متن برای واترمارک استفاده کنید خیلی ساده متن خود را در کادر سفیدی که زیر عکس قرار دارد وارد کنید. شما می توانید از سمت راست فونت، رنگ، سایه و اندازه واترمارک را تعریف کنید. به عکس نگاه کنید و ببینید که آیا تنظیماتی که انجام داده اید مورد قبولتان است یا نه.

بعد از اعمال تغییرات واترمارک شما باید به صورت زیر باشد که البته خروجی کار بستگی به تنظیمات شما دارد.

بعد از اینکه تمام تنظیمات را انجام دادید Export را انتخاب کنید و تنظیمات واترمارک خود را انجام دهید.

تبدیل عکس به لوگو در فتوشاپ | تکرار واترمارک در فتوشاپ | درج لوگو روی هزاران عکس با یک کلیک در فتوشاپ

خروجی شما به صورت زیر خواهد بود.

اگر قصد دارید روی فایل ورد خود واترمارک ایجاد کنید می توانید از ۵ روش گذاشتن عکس، استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

ایجاد واترمارک روی عکس کار سختی نیست و تنها چند دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می دهد. اگر در برنامه فتوشاپ روش دیگری می شناسید و یا اگر در حین ساخت واترمارک در فتوشاپ با سوالی مواجه می شوید می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

آموزش امروز مربوط به و توضیحات کلی در مورد اینکه واترمارک چیست و چطور و کجا می توانید از آن استفاده کنید می باشد.

واترمارک چیست

واترمارک عکس در فتوشاپ در اصل هر وقت بخواهید آرم نوشته نشانه یا هر چیز دیگر را بر روی عکس فیلم یا محتوای خود بگذارید به صورتی که مشخص باشد عکس متعلق به شما می باشد و در عین حال این علامت شما به گونه ای نباشد که عکس فیلم و محتوای شما کامل دیده نشود و جلوی دید را بگیرد کردن تصاویر می تواند برای برندینگ و معرفی برند شما نیز استفاده شود تا هرکس محتوای شما را مشاهده کرد متوجه شود عکس یا فیلم مربوط به برند شما بوده

اصول اولیه واترمارک و عکس PNG

برای اینکه بتوانید روی عکس خود در یا هر برنامه گرافیکی دیگر واتر مارک بگذارید نیاز هست با یک سری اصول اولیه آشنا شوید یکی از مهم ترین موارد در واترمارک عکس در فتوشاپ لوگو طرح یا نوشته شما می باشد برای واترمارک کردن عکس روش های زیادی وجود دارد.

شما می توانید اسم خود را به صورت ساده تایپ کنید یا از لوگو استفاده کنید و موارد دیگر یکی از مهم ترین مسائل در واترمارک عکس در فتوشاپ فایل PNG می باشد اگر بخواهید از لوگو در عکس استفاده کنید باید فایل PNG لوگو خود را داشته باشد.

برای تفاوت میان طرح عادی و طرح بدون زمینه به عکس پائین توجه بفرمائید:

محل قرار دادن واترمارک

واترمارک عکس در فتوشاپ محل قرار گیری طرح شما در عکس به عنوان واترمارک مورد بسیار مهمی می باشد این مورد به هدف شما از واترمارک کردن عکس بستگی دارد در بعضی موارد شاید شما قصد دارید برند خود را معرفی کنید و اطلاع رسانی کنید این محتوا متعلق به شما می باشد به دلیل اینکه زیاد موارد کپی رایت در ایران دقیق نیست این مورد کاربرد زیادی دارد تا از محتوا و عکس و برند خود علاوه بر بند سازی و معرفی کردن آن محافظت هم بکنید تا کسی از محتوای شما به نام خود استفاده نکند برای این حالت در این آموزش واترمارک عکس در فتوشاپ از سایت 4فتوشاپ پیشنهاد می کنیم واترمارک را در گوشه ها و اطراف کار استفاده کنید برای مثال این حالت می توانید عکس زیر را مشاهده کنید.

بهتر هست سایز و اندازه واترمارک در این حالت به صورتی نباشد که توجه مخاطب را از عکس اصلی به واتر مارک جلب کند فقط به صورت اطلاع رسانی و معرفی برند شما باشد و رنگ آن نیز شدید و زیاد نباشد.

حالت بعدی در واترمارک عکس در فتوشاپ برای جلوگیری از هرگونه کپی برداری استفاده می شود.

مواردی که موخواهید نمونه کاری را برای مخاطب خود ارسال کنید یا طرح را در جایی قرار دهید و کسی نتواند از آن کپی کند می توانید برند خود را در مرکز کار و به صورت بزرگ قرار دهید این حالت را می توانید در عکس زیر مشاهده کنید.

در این حالت واترمارک عکس در فتوشاپ بهتر هست میزان شفافیت لوگو را زیاد کنید تا کار از زیر آن قابل مشاهده باشد و از رنگ های روشن در لوگو و برند خود استفاده کنید در ادامه آموزش ساخت واتر مارک را برای شما توضیح خواهیم داد.

حالت سوم واترمارک عکس در فتوشاپ: گذاشتن واتر مارک به تعداد زیاد و در سایز و اندازه کوچک در کل کار از این حالت زمانی استفاده می کنیم که از تمام قسمت های کار و عکس خود می خواهیم محافظت کنیم تا از هیچ قسمتی کپی برداری نشود نمونه آن را در عکس زیر مشاهده می کنید.

رنگ و شفافیت در واترمارک

در عکس می توانید تفاوت را مشاهده کنید:

بهتر هست اگر لوگوی شما رنگ های زیادی دارد از طرح ساده و تک رنگ لوگوی خود استفاده کنید تا توجه مخاطب خود را از عکس اصلی و موضوع اصلی دور نکنید.

در ادامه آموزش واترمارک عکس در فتوشاپ ما نیز از لوگوی ساده شده سایت 4فتوشاپ استفاده کردیم و شما می توانید این مورد را مشاهده کنید.

آموزش اضافه کردن واترمارک به عکس در فتوشاپ

منبع:

روش اول (ساده تر)

توی ، فتوشاپ رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! با فتوشاپ کاری نیست نتونی انجام بدی. همه رو انگشت به دهان می کنی یا اصلا باهاش میتونی راحت پول در بیاری!

برای واترمارک کردن عکس‌ها هم می‌توانید از این قابلیت کمک بگیرید، فقط کافی است لوگوی مورد نظرتان را در یک فایل جداگانه ذخیره کنید و سپس تمام عکس‌ها را به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل کنید. در این صورت اگر تغییری در لوگو ایجاد کنید، لوگوی تمام عکس‌ها نیز تغییر خواهد کرد. خب حالا که با مفاهیم اولیه آشنا شدید، بهتر است آموزش را شروع کنیم.

۱لوگوی مورد نظرتان را بسازید

برای اینکه واترمارک را به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل کنید، اول از همه باید در یک فایل جداگانه لوگو بسازید. در لوگو می‌توانید اطلاعات کپی‌رایت، سال شروع فعالیت، آدرس سایت و… را قرار بدهید.

در عکس زیر پنل لایه‌ها را می‌بینید. عکس پس‌زمینه را مشکی انتخاب کردیم تا به‌راحتی بتوانید متن و شکل لوگو را ببینید.

۲لایهٔ پس‌زمینه را خاموش کنید

برای اینکه لوگو مورد نظرتان را به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل کنید، باید آن را در یک فایل جداگانه ذخیره کنید، اما از آنجایی که می‌خواهیم فقط متن لوگو ذخیره شود، به همین دلیل باید لایهٔ پس‌زمینهٔ مشکی را خاموش کنید تا لوگویتان ترنسپارنت شود.

با این کار لوگو به یک عکس ترنسپارنت (شفاف) تبدیل می‌شود.

۳بعد از ذخیره کردن لوگو، فایل آن را ببندید

اسم فایلتان را لوگو و یا هر چیزی که دوست دارید بگذارید و بعد از انتخاب کردن مسیر ذخیره، آن را با فرمت Photoshop.PSD ذخیره کنید.

برای بستن فایل مسیر File>Close دنبال کنید.

چطور لوگو را به‌عنوان واترمارک به عکس اضافه کنیم؟

خب بعد از ساخت و ذخیرهٔ لوگو، نوبت اضافه کردن آن به عکس است. برای واترمارک کردن لوگو مراحل زیر را دنبال کنید:

واترمارک را به عکس اول اضافه کنید

چطور واترمارک را به‌عنوان لینکت اسمارت آبجکت به عکس اضافه کنیم؟

با این کار لوگوی مورد نظرتان در وسط عکس ظاهر می‌شود.

اندازه و موقعیت لوگو را بنا به سلیقه‌تان عوض کنید

با کلیک کردن در داخل کادر لوگو می‌توانید آن را در هر کجایی از عکس که دوست دارید قرار دهید. برای ثبت کردن تغییرات باید کلید Enter(در ویندوز)/Return(در مک) را فشار دهید.

چطور بفهمیم که لوگو به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است یا نه؟

اگر به پنل لایه‌ها دقت کنید می‌بینید که زیر لوگو، آیکون لینک قرار دارد و این به معنی آن است که لوگوی مورد نظرتان به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است.

به همین راحتی واترمارک را به عکس اولتان اضافه کردید.

واترمارک را به عکس دوم اضافه کنید

خب دوباره باید مراحل بالا را تکرار کنید تا واترمارک در عکس دومتان اعمال شود.

با این کار لوگو در وسط عکس ظاهر می‌شود.

زیر لوگو، آیکون لینک قرار دارد و این به معنی آن است که لوگوی مورد نظرتان به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است.

حالا واترمارک به عکس دومتان اضافه شد.

واترمارک را به عکس سوم اضافه کنید

با این کار لوگو در وسط عکس ظاهر می‌شود.

حالا هر سه عکس باهم در یک فایل لینکت اسمارت آبجکت قرار دارند

زیر لوگو، آیکون لینک قرار دارد و این به معنی آن است که لوگوی مورد نظرتان به لینکت اسمارت آبجکت تبدیل شده است.

به همین راحتی واترمارک به عکس سومتان نیز اضافه شد.

عکس ها را ذخیره کنید و آنها را ببندید

چطور فایل لوگو را ادیت کنیم؟

فرض کنید بعد از اضافه واترمارک به هر سه عکس، لازم باشد که لوگو را تغییر دهید و تغییرات در همهٔ عکس‌ها اعمال شود، اما چطور باید این کار را کرد؟ به کمک لینکت اسمارت آبجکت به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

با کلیک کردن روی عکس، آن را در صفحه فتوشاپ ظاهر کنید.

لینکت اسمارت آبجکت را باز کنید

برای این کار کافی است در پنل لایه‌ها دو بار روی آیکون لینکت اسمارت آبجکت کلیک کنید.

با این کار فایل هر سه عکس که قبلاً آنها را به لینک اسمارت آبجکت تبدیل کرده بودید باز می‌شود.

متن اسمارت آبجکت را ادیت کنید

حالا لوگوی مورد نظرتان را ادیت کنید. برای دیدن لوگو می‌توانید عکس پس‌زمینه را روشن کنید.

با کلیک کردن روی لوگوی دوم می‌توانید آن را در پس‌زمینه مشکی ببینید.

تغییرات را ذخیره کنید

از آنجایی که می‌خواهیم فقط متن لوگو ذخیره شود، به همین دلیل باید لایهٔ پس‌زمینهٔ مشکی را خاموش کنید تا لوگویتان ترنسپارنت شود.

برای بستن فایل مسیر File>Close دنبال کنید.

با این کار لوگوی جدید جانشین لوگوی قبلی می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید اندازه و موقعیت لوگو را عوض کنید.

اگر نگاهی به عکس بیندازید، متوجه می‌شوید که به‌طور خودکار لوگوی جدید جانشین لوگوی قبلی شده است. به همین راحتی با تغییر دادن یک فایل، تغییرات روی تمام فایل‌ها اعمال می‌شود.

چطور لوگوی فایلی را که بسته شده است تغییر دهیم؟

برای این کار مسیر File>open را دنبال کنید.

روی فایل مورد نظرتان دو بار کلیک کنید تا باز شود.

با باز شدن عکس می‌بینید که لوگوی این عکس تغییر نکرده است، چون در مرحله قبل بعد از ذخیره کردن عکس، آن فایل را بستیم.

آیکون هشدار در پنل لایه‌ها به این معنی است که با تغییر دادن لوگوی دو عکس قبلی، لوگوی عکس سوم تغییر نکرده است.

در حالت کلی اجزای ست اداری شامل : سربرگ ، پاکت ، کارت ویزیت می باشد و درجه دوم یادداشت ، فاکتور ، فولدر ، لیبل و فرم ها در ابعاد و اندازه های استاندارد یکی از اصلی ترین ابزار های مکاتبات داخلی و خارجی یک مجموعه می باشد.

جهت قیمت طراحی لوگو کلیک کنید

 

دکمه بازگشت به بالا