عمومیکسب و کار برتر

طراحی جعبه با هوش مصنوعی

 

هر محصولی نیاز به بسته بندی دارد تا هم ظاهری شیک و باب میل مشتری داشته باشد و هم محصول مورد نظر در جابه‌جایی ضربه نخورد. جعبه‌ها باید طوری طراحی شوند که از نظر سایزی مناسب محصول باشد و ظاهری متناسب با نوع محصول داشته باشد. یکی از روش‌های طراحی جعبه استفاده از هوش مصنوعی است که این ابزار کمک شایانی به طراحان کرده ‌است. اگر شما می‌خواهید جعبه طراحی شده، خاص و منحصر‌به‌فرد به نظر برسد از هوش مصنوعی استفاده کنید تا با سرعت و با کیفیت بالا جعبه‌ای خاص داشته باشید.

چگونگی طراحی جعبه با هوش مصنوعی

شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی جعبه دلخواهتان را طراحی کنید که در ادامه، برخی از این برنامه‌ها را معرفی خواهیم کرد.برنامه Adobe Illustratorیکی از بهترین برنامه‌های طراحی جعبه است که به راحتی می‌توانید هر متنی را به گرافیک تبدیل کنید. ایلوستریتور نرم افزار حرفه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا طرحی که مد نظرتان است را طراحی کنید با استفاده از این برنامه می‌توانید تمام تصویر‌های رنگارنگ، نمادها، لوگوها و همه‌ی شاخه‌های طراحی را با ایلوستریتور انجام دهید. شکل و اندازه و حروف را به دلخواهتان می‌توانید تنظیم کنید و یا با بقیه‌ی موارد ترکیب کنید و یک سری آیکون‌ها بسازید.

از ابزارهای ارائه شده توسط چاپ جعبه در اصفهان  در زمینه طراحی جعبه با بهره گیری از هوش مصنوعی می توان به بسترهای اینترنتی و نرم افزارهای متنوع اشاره کرد. از جمله مزیت های این فناوری هوشمند بایستی از عدم نیاز به صرف زمان زیاد، پرداخت هزینه پایین و بسیاری از موارد دیگر نام برد. نحوه طراحی جعبه با استفاده از هوش مصنوعی از جمله موارد مبهم برای افراد بوده که در ادامه به این مبحث پرداخته می شود

داشتن یک کالای متمایز جهت فروش در بازار نیاز به یک بسته بندی متمایز دارد که بر همین اساس افراد به دنبال طراحی جعبه در سایزهای متنوع با طرح های گوناگون می باشند. هوش مصنوعی با بهره گیری از تفکر انسانی به عنوان یکی از شاخه های علم کامپیوتر شناخته می شود که قابلیت طراحی جعبه را نیز در کنار بسیاری خدمات به افراد ارائه می دهد. عدم آشنایی کاربران با این فناوری از چالش های پیش رو بوده که در ادامه در ارتباط با آن توضیح داده می شود.

طراحی جعبه با هوش مصنوعی فرآیند ترسیم الگوی آن با استفاده از الگوریتم پردازش تصویر و قدرت یادگیری ماشین می باشد. در این عملیات فرد با ورود به پلتفرم های موجود این قابلیت را داشته تا پس از درج سایز و انتخاب طرح به الگوی جعبه دست پیدا کند. سرویس های ارائه شده در این زمینه به صورت خودکار جعبه را طراحی کرده و طرح نهایی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

افراد فعال در حوزه گرافیک برای طراحی و ترسیم یک جعبه نیاز به مهارت کار با ابزارهای فوتوشاپ و دیگر برنامه ها داشته و در این را بایستی مراحل طراحی را طی کنند. اما افراد عادی با ورود به پلتفرم های طراحی جعبه با هوش مصنوعی بدون نیاز به تخصص، فرآیند طراحی بسته بندی هوشمند را طی خواهند کرد.

در قفسه‌ های فروشگاهی، باید بتواند نگاه مشتری را به خود جلب کند. طراحی منحصر به فرد جعبه، با استفاده از عناصر ظاهری مانند رنگ، شکل، نوشته ‌ها و لوگو، توانایی برقراری ارتباط بصری موثر با مشتری را دارد. از این رو، طراحی جعبه بسته بندی می ‌تواند عاملی مؤثر در انتخاب و خرید محصول باشد.

همچنین، طراحی جعبه نه تنها به بسته بندی زیبا و جذاب کمک می‌ کند، بلکه عاملی برای حفاظت از محصولات نیز محسوب می‌ شود. با انتخاب مواد مناسب و استفاده از تکنیک ‌های مهندسی، جعبه می ‌تواند به محصولات شما حفاظت کافی را ارائه دهد. از جنبه‌ های فیزیکی مانند مقاومت در برابر ضربه، حفظ کیفیت و عدم آسیب رساندن به محصول، تا جنبه‌ های محیطی مانند حفظ بهداشت و ایمنی محصولات، طراحی جعبه بسته بندی نقش بسزایی را ایفا می ‌کند

منظور از طراحی جعبه یا بسته‌بندی چیست؟

منظور از طراحی جعبه یا بسته‌بندی، جعبه‌ای است که به طور خاص برای شرکت شما و محصولی که تولید می‌کنید طراحی شده است. این یعنی جعبه باید سازگاری کامل با محصول داشته و علاوه‌بر جذابیت و برجسته کردن محصول، با هدف محافظت از آن طراحی شود.

اغلب اوقات، بسته‌بندی باید یک فرآیند مهندسی، طراحی، نمونه‌سازی اولیه و آزمایش را از سر بگذراند تا مطمئن شویم که کاملاً قابل استفاده است؛ اما علاوه‌بر پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز این فرآیند، ویژگی‌های فیزیکی جعبه یا بسته‌بندی نیز مهم هستند. از جمله مزایای بسته‌بندی سفارشی می‌توان به چاپ آرم شرکت روی جعبه‌ها، استفاده از الگوها، شکل‌ها، تصاویر یا هر چیز دیگری که شرکت می‌خواهد در بسته‌بندی سفارشی خود قرار دهد که مطابق با برند آن باشد، اشاره کرد

از میوه و صیفی جات تا قطعات صنعتی مثل تسمه تایم و بلبرینگ و محصولات دارویی همه به یک بسته بندی احتیاج دارند که این نیاز را شرکت های کارتن سازی تامین می نماید. این کارخانه جات با تولید جعبه های بسته بندی مقوایی و کارتنی که دوام و استحکام کافی دارند، خیال تولید کنندگان را من باب حفظ کالاهایشان از آسیب های احتمالی آسوده خاطر می نماید. همان گونه که پیشتر نیز بیان داشتیم، امروزه هوش مصنوعی پیشرفت های چشمگیری داشته و شرکت های کارتن سازی نیز از آن بی نصیب نمانده است. در واقع هوش مصنوعی به صنعت چاپ و بسته بندی نیز نفوذ کرده که این میتواند اتفاق مبارکی باشد.

هوش مصنوعی میتواند برای اهداف کنترل کیفیت با بررسی تمام جنبه های فرآیند های تولید از ابتدا تا انتها از جمله فرآیند های منبع یابی و تولید مواد خام، قبل از ارسال کالای نهایی برای عرضه و فروش در بازار سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد

فناوری هوش مصنوعی میتواند به شما در ایجاد یک محصول بهتر و پر رنگ شدن برند تجاری‌تان کمک نماید زیرا قادر خواهد بود راه حل هایی را برای افزایش کیفیت محصول ارائه دهد و اطمینان حاصل کند که نیاز های مصرف کنندگان را برآورده می‌سازد. از این رو وقتی سبک جعبه بسته بندی که با دستگاه ها و نرم افزارهای هوش مصنوعی تولید میگردد میتوان این تفاوت را در کنار بسته بندی های رقبا در قفسه ها فروشگاه احساس نمود و همین امر باعث متفاوت جلوه دادن میگردد و نهایت در حافظه بیننده نقش خواهد بست و تا مدتها فراموش نخواهد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا