عمومیکسب و کار برتر

روتین پوستی برای صورت لک دار

لک چیست و چرا تشکیل می‌شود؟

لک صورت زمانی اتفاق می‌افتد که پوست رنگدانه‌هایی به نام ملانین را بیشتر تولید می‌کند. تغییر رنگ پوست یا می‌تواند به صورت ژنتیکی و یا می‌تواند به صورت اکتسابی در اثر تماس با نور خورشید باشد. عوامل زیادی در بوجود آمدن لک صورت دخیل هستند. بر اساس منبع معتبر موسسه ملی سرطان، برخی از عواملی که می‌توانند منجر به لک شوند عبارتند از: التهاب پوست، بارداری، آسیب ناشی از اشعه ‌های مضر نور خورشید و داروهای سرطان می‌باشد.

 برای کنترل لک چه درمان‌هایی رایج می‌باشد؟

برای درمان لک ابتدا باید نوع آن تشخیص داده شود و سپس با توجه به منشأ آن درمان‌های لازم توسط پزشک، روش‌های داخل مطب مانند میکرودرم ابریژن و یا مراقبت‌های روزانه که شامل محافظت از پوست در برابر نور خورشید که در اکثر موارد منشأ ایجاد لک می‌باشد، صورت گیرد. اما آنچه حائز اهمیت است مراقبت از پوست و جلوگیری از ایجاد لک و درمان آن در یک روتین مراقبتی مناسب مثل استفاده از صابون زردچوبه برای سفیدی صورت برای کاهش لک‌های ایجاد شده و استفاده از مکمل‌ها و محصولات مراقبتی و درمانی تخصصی و با کیفیت می‌باشد. در این راستا یک روتین ضدلک و استفاده از صابون جلبک دریایی بیز همراه با رعایت درست مراتب آن و با استفاده از محصولات تخصصی با ادعای ضدلک و ترکیبات و اکتیو های کارامد، نقش حائز اهمیتی در کاهش لک‌های پوستی دارد.

چه ترکیباتی در درمان و کاهش لک‌های پوست رایج هستند؟

مشاوره مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است درمان موضعی با نسخه یا بدون نسخه (کرم‌ها یا پمادهایی که روی پوستتان می‌زنید) را توصیه کند و این کرم‌ها معمولا حاوی ترکیباتی از جمله سیستئامین،  آزلائیک اسید، کورتیکواستروئیدها، گلیکولیک اسید (آلفا هیدروکسی اسید)، هیدروکینون، کوجیک اسید(یک ماده شیمیایی که می‌تواند میزان ملانین تولیدی بدن را کاهش دهد)، سالیسیلیک اسید، ترتینوئین، ویتامین C یا نیاسینامید (ویتامین B3) می‌باشند.

یک روتین ضد‌لک چه کمکی به درمان لک می‌کند؟

اگرچه درمان لک، پروسه ای زمان‌بر است. اولین قدم در جهت کنترل و درمان لک، استفاده از فرآورده های موضعی است. استفاده از قیمت صابون خاک رس در این روند بی تاثیر نیست. چگونگی استفاده از این محصولات و مدت زمان استفاده از آن‌ها در یک روتین مناسب، بسته به نوع محصولات، می‌تواند از مراقبت از پوست به شما کمک کند. انجام 5 مرحله ساده می تواند به پوست شما در برابر هر نوع تغییر رنگ کمک کند.

مرحله 1: از یک شوینده روشن‌کننده صورت استفاده کنید

برای شروع روتین ضدلک می‌توانید با پاک ‌کننده‌ صورت که روی تغییر رنگ پوست تاثیر می‌گذارد، شروع به کار کنید. و به دنبال محصولاتی باشید که دارای مواد روشن کننده باشند. زیرا به یکدست شدن رنگ پوست و محو شدن لک‌های تیره کمک می‌کنند. شوینده صورت ملایم سیسپرسا با دارا بودن خواص نیاسینامید و با فرمولی ملایم، علاوه بر شویندگی مناسب، موجب درخشان شدن پوست می‌شود. نیاسینامید (ویتامین B3)، به ساخت پروتئین در پوست و حفظ رطوبت برای محافظت از آن دربرابر آسیب‌های محیطی کمک می‌کند.

همچنین مشخص شده است که به عنوان یک عامل روشن‌کننده برای لک‌های تیره و رنگدانه عمل می‌کند. شوینده صورت ملایم سیسپرسا همچنین یک شوینده فاقد سولفات می‌باشد، پوست را تحریک نکرده و با استفاده از ترکیبات آلفا بیزابولول و ویتامین B5 موجب تسکین التهاب و ترمیم پوست می‌شود و یک درمان مکمل مناسب برای استفاده روزانه در روتین پوست‌های تحت درمان لک می‌باشد.

مرحله 2: با یک تونر به صورت عمقی پوست را پاکسازی کنید

تونرها نه تنها تعادل pH پوست را بازیابی می‌کنند، بلکه بخشی ضروری از یک روتین مراقبت از پوست تحت درمان لک هستند. گنجاندن یک تونر بدون الکل در روتین ضدلک که حاوی مواد فعال روشن‌کننده و مرطوب کننده است، علاوه بر پاکسازی عمقی پوست موجب رطوبت‌رسانی و افزایش طراوت پوست می‌شود.

مرحله 3: از یک سرم ویتامین C و یا کرم با ادعای ضد‌لک استفاده کنید

هنگامی که با مشکل روشن‌کنندگی و تغییر رنگ پوست سر و کار دارید، مهم است که مراحل مراقبتی را که به برنامه روزانه خود اضافه می‌کنید، در تمام روز و نه فقط در شب، به رفع این مشکل کمک کنند. استفاده از سرم ویتامن C در روز می‌تواند به اصلاح تیرگی پوست کمک کند. ویتامین C دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی بوده و همچنین با آنزیم تیروزیناز(دخیل در تشکیل رنگدانه های پوست) تداخل کرده و میزان تشکیل ملانین را کاهش می‌دهد.

استفاده از یک کرم ضدلک با ترکیبات تخصصی و مکانیسم اثر کاهش رنگدانه ملانین پوست نیز موجب رفع لک و تسریع دوره درمان آن می‌شود. کرم ضدلک تخصصی سیستئامین سیسپرسا به واسطه تنظیم مسیر ملانوژنز بدون ایجاد هرگونه عارضه‌ جانبی باعث درمان انواع لک‌های پوستی به واسطه سیستئامین لیپوزومال با اثر بخشی فوق العاده می‌شود (استفاده از این کرم یک‌بار در روز و یا در شب و بنا به نحوه مصرف آن توصیه می‌شود).  این کرم همچنین حاوی آلفا آربوتین، ویتامین C و نیاسینامید لیپوزومال می‌باشد. نیاسینامید یک ترکیب موثر روشن‌کننده پوست است که با مهار انتقال ملانوزوم از ملانوسیت‌ها به کراتینوسیت‌ها عمل می‌کند.

مرحله 4: از یک مرطوب کننده جوان کننده استفاده کنید

خشکی اغلب دلیلی برای تغییر رنگ، و یا حداقل آن را بدتر می‌کند، زیرا پوست را تکه تکه و پوسته پوسته می‌کند. حتماً یک مرطوب کننده با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید تا پوست شما تغذیه شود و با لک های تیره (هایپرپیگمانتاسیون) مبارزه کند. مرطوب ‌کنندۀ حاوی ویتامین B3 که به روشن ‌کردن رنگ پوست معروف است، بهترین گزینه است.

مرحله 5: روتین ضدلک را با SPF تمام کنید

لک چیست و چند نوع لک وجود دارد؟

قبل از اینکه سراغ معرفی روتین ضد لک برویم، بهتر است با لک بیشتر آشنا شویم. اگر بخواهیم لک را به زبان ساده توضیح دهیم، اینطور بیان می کنیم که:

لک عارضه ای است که پوست در اثر آسیب ناشی از عوامل مختلف مانند اشعه های UV، افزایش سن، بارداری، تغذیه نامناسب، دارو های شیمیایی، محصولات نامناسب و … به وجود می آید.

لک همچنین در اثر عوامل دیگری هم ایجاد می شود. این عوامل معمولا پس از بهود از خود بر روی پوست اثر گذاشته و ما را رها نمی کنند. عواملی مانند:

  • آکنه
  • جوش های سر سیاه
  • جوش های کیستی
  • رشد مو در زیر پوست
  • اثر باقی مانده از جراحات پوستی

لک همچنین می تواند به دو صورت قهوه ای و قرمز بر روی پوست ظاهر شود. لک های قهوه ای معمولا روند بهبود و درمان راحت تری دارند. اما لک های قرمز اینطور نیستند. لک های قرمز معمولا نیاز به مراقبت بیشتری داشته و باید زیر نظر پزشک درمان شوند. ما در این مقاله بیشتر سعی داریم بر روی درمان لک های قهوه ای بپردازیم و محصولات مناسب روتین ضد لک این نوع لک ها را بررسی کنیم.

بهترین روتین ضدلک برای درمان انواع لک پوست

قصد ما این نیست که با معرفی تعداد زیادی از محصولات ضدلک، هزینه های گزافی را بر شما متحمل کنیم. در این مقاله می خواهیم یک روتین ضد لک پوستی به شما معرفی کنیم که در کنار صرفه اقتصادی که دارد، می تواند بسیار هم موثر باشد.

برای اینکه پوستمان را از شر لک ها و تیرگی های مزاحم راحت کنیم، به این محصولات نیاز داریم:

الف) حتما از شوینده استفاده کنید

اولین قدم برای هر روتین پوستی، استفاده از است. پوست ما باید از هرگونه آلودگی پاک شود تا بتواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. با جستجو در فروشگاه آیمادورا می توانید انواع شوینده های روشن کننده و ضد لک را بیابید و به روتین ضد لک خود بیافزایید.

ب) تونر را هیچگاه فراموش نکنید

تونرها پای ثابت هر روتین پوستی هستند. تونرها PH پوست را به حالت نرمال خود بر می گردانند و اثرات ناشی از استفاده از شوینده ها را خنثی می کنند.

پ) حال نوبت ضد لک است

تخصصی ترین بخش معرفی روتین پوستی ضد لک، استفاده از مناسب پوست است. ضد لک ها انواع مختلفی دارد. از سرم ضد لک گرفته تا کرم آن که می تواند باعث درمان و از همه مهم تر، جلوگیری از ایجاد دوباره لک شود.

ضد لک ها با مهار آنزیم های تولید کننده ملانین و البته مبارزه با رادیکال های آزاد، باعث درمان لک و جلوگیری از ایجاد دوباره آن می شوند. این محصولات دارای ترکیباتی مانند ویتامین C بوده که به مرور پوست را شفاف و روشن می کنند. ضد لک ها علاوه بر رفع لک های پوستی، باعث لایه برداری و آبرسانی به پوست هم می شود.

ت) استفاده از سرم های ویتامین C

اگر بخواهم به شما یک ضد لک و روشن کننده حرفه ای معرفی کنم، قطعا سرم های ویتامین C است. این ویتامین اثر فوق العاده ای بر روی جوانی و شادابی پوست دارد. . این ویتامین روتین ضد لک شما را تکمیل می کند.

تقریبا تمام پزشکان برای درمان لک شما را به مصرف سرم ویتامین C تشویق می کنند. سرم های ویتامین C در کنار ضد لک ها باعث می شوند تا روتین پوستی شما به یک روتین حرفه ای تبدیل شده و در کوتاه ترین زمان ممکن شما بهترین نتیجه را بگیرید!

ث) استفاده از آبرسان ها را جدی بگیرید

آب و رطوبت پوست به مرور کاهش پیدا می کند و جای خود را به چربی های مضر و اضافی می دهد. در نتیجه باعث بروز جوش شده و لک های پوستی را ایجاد می کند. با تامین رطوبت مورد نیاز پوست، از خشکی آن جلوگیری کرده و پوست را همیشه شاداب و جوان نگه می دارد.

ج) خطر عدم استفاده از ضد آفتاب را جدی بگیرید

یک عضو جدا نشدنی پوست ما است. اگر نمی خواهید زود پوستتان را از دست بدهید، باید استفاده مدام از روتین ضد لک را جدی بگیرید. ضد آفتاب ها علاوه بر اینکه از اثر مخرب اشعه های UV بر روی پوست جلوگیری کرده و مانع از آفتاب سوختگی می شوند، برای روتین پوست های لک های بسیار ضروری و هم هستند. چرا که سرم های ویتامین C و ضد لک های حاوی این ویتامین، به نور حساس بوده و باعث می شوند تا پوست حساس تر و آسیب پذیر تر شود.

سوالات متداول کاربران پیرامون روتین پوستی ضد لک

آیا روتین پوستی ضدلک ما را از هر اقدام درمانی دیگر برای درمان لک بی نیاز می کند؟

خیر در واقع برای درمان لک شما نیاز به یک روتین صحیح در کنار یک درمان صحیح دارید.

آیا روتین ضد لک باتوجه به دلایل به وجود آورنده لک متفاوت است؟

قطعا همینطور است. در این مقاله به طور کلی به آیتم هایی اشاره کردیم که می بایست در یک روتین ضد لک وجود داشته باشند. اما برای این که یک درمان ضد لک اساسی انجام دهید باید علت به وجود آمدن لک مشخص شود و محصولات مطابق با آن انتخاب شود.

دکمه بازگشت به بالا