عمومیکسب و کار برتر

راه اندازی کافی نت

این روزها، راه اندازی کافی نت به علت استقبال بالای افرادی که به اینترنت و کامپیوترهای شخصی دسترسی ندارند، رو به افزایش است. اگر در کنار داشتن روحیه‌ای خلاق به دنیای الکترونیک و کامپیوتر نیز علاقه دارید، بهترین ایده را برای کار آفرینی را انتخاب کرده‌اید. ارائه اینترنت پر سرعت و سایر خدمات مربوط به کامپیوترهای اختصاصی از اهداف اصلی راه اندازی کافی نت است. اگر عاشق نرم افزار و سخت افزار هستید و از بچگی رؤیای داشتن یک کافی نت را در سر می‌پروراندید، در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه فتوکپی یکی از انواع ماشین های اداری است که برای کپی گرفتن از اوراق مختلفی مانند اسناد، تصاویر، مدارک و غیره از آن استفاده می کنند. دستگاه کپی به یکی از ضروری ترین دستگاه ها در مکان های مختلف اداری تبدیل شده و آن را می توان در سازمان ها، ادارات، مدارس، دانشگاه ها، شرکت ها و منازل مشاهده کرد. نحوه کار دستگاه به این صورت است که، برای تولید کپی از متن یا تصاویر گرافیکی از نور، گرما، مواد شیمیایی یا بارهای الکترواستاتیک استفاده می کند. دستگاه های فتوکپی عموما از فناوری چاپ لیزری برای چاپ بهره می برند.

برند شارپ در زمینه تولید ماشین‌های اداری فعالیت دارد و دستگاه کپی شارپ یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های فتوکپی در بین کاربران دنیا است. دستگاه کپی، وظیفه‌ی چاپ و کپی کردن اسناد، مدارک یا هر اوراق دیگری را برعهده دارد و یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد اداری محسوب می‌شود. دستگاه های کپی انواع بسیار زیادی دارند و هر کدام دارای عملکرد، امکانات و ویژگی های خاص خود هستند. اکثر دستگاه های فتوکپی جدید از روش الکترو فتوگرافی برای کپی گرفتن استفاده می کنند. انواع دستگاه کپی شارپ با کاربری‌های مختلف و در ابعاد متفاوت تولیدشده‌اند که می توانند طیف گسترده ای از کاربری ها را پشتیبانی کند.

کافی نت کجاست؟

به مکان‌های عمومی که برای استفاده از اینترنت تجهیز شده‌اند، کافی نت می‌گویند. معمولاً کافی نت‌ها از ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان کسب درآمد می‌کنند. امروزه با توجه به گسترش اینترنت در ایران و ارائه خدمات الکترونیکی در بسیاری از مؤسسات و ادارات، راه اندازی کافی نت تبدیل به ایده‌ای سودآور شده است. برای مثال بسیاری از افراد به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت‌های خانگی برای ثبت نام کنکور و اعلام نتایج و حتی انتخاب رشته دانشگاه از طریق اینترنت به کافی نت‌ها رجوع می‌کنند .

همچنین بانکداری الکترونیک، پرداخت اینترنتی انواع قبوض، دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، پیگیری خدمات دولتی مانند کارت سوخت و … از دیگر خدمات کافی نت‌ها است.

مراحل راه اندازی کافی نت چیست؟

این روزها به واسطه پیشرفت تکنولوژی، نیاز به اینترنت پر سرعت و کامپیوتر به اندازه خوراک، پوشاک حس می‌شود. پس در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار در دست دارید. کافی است برای شروع یک سرمایه گذاری هیجان‌انگیز مراحل راه اندازی کافی نت را دنبال کنید. این مراحل تضمین می‌کند که ایده شما به خوبی اجرایی گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مکان مناسب برای راه اندازی کافی نت و خدمات کامپیوتری

اگر شما به دنبال آموزش کافی نت هستید و قصد راه اندازی یک خدمات کامپیوتری را دارید که باید بدانید مکان صنفی شما که قراره کسب و کارت رو توش بالا بیاری خیلی خیلی خیلی مهمه. اما دنبال چه جور جایی باید باشی؟

این کسب و کار بیشتر در مناطق پایین شهر جون داره… چرا ؟

خب معلومه بیشتر افرادی که با اینترنت سرو کار ندارن و کارهای اینترنتی خودشون رو برون سپاری میکنن این مناطق هستن و گرنه اگه شما این مغازه رو تو یه شهرک بالاشهر بزنی نتیجش مثل پایین شهر نمیشه.

چرا که اونا اکثرا کارای اینترنتی که چه عرض کنم تو مسائل روز کاملا وارد هستند و ازمن و شما بیشتر سر در میارن و سری در ارزهای دیجیتال و ترید کردن دارن

اگرم مکانی که برای راه اندازی کافی نت در نظر میگیرید در نزدیکی مدرسه یا دانشگاه یا ادارات پر تردد مثل مالیات، شهرداری و … باشد میتواند باعث افزایش درآمد شما شود، چرا که این قشر از جامعه برای انجام کارهای روزمره زیاد به این محل ها سر میزنند.

از لحاظ متراژی هم برای شروع میتونی یه مغازه از ۸ متر تا ۲۵ متر رو برای کارت در نظر بگیری که پاخور و ظاهر مناسبی داشته باشه.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی خدمات کامپیوتری

راه اندازی کافی هم مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به تجهیزاتی دارد که بدون آنها انجام کارها غیر ممکن یا سخت خواهد شد.  دراینجا برای آموزش کافی نت و یادگیری مهارت های لازم ۵ مورد از مهمترین لوازم را برای شما در زیر لیست کرده ام.

۱-کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب

لازم نیست که حتما ۱۰ تا سیستم برای راه اندازی کافی نت بخری و شبکه کنی و کلی داستان دیگه…

یه سیستم خوب که خودت داشته باشی کافیه، اگه تونستی یکی دو تا سیستم معمولی کارکرده هم برا مغازه بگیری که خوبه.

اما دیگه کافی نت ها مثل قدیم نیست چون کسی که بلده با سیستم کار کنه؛ یا سیستم داره و یا حداقل موبایل داره و میتونه کاراشو رو انجام بده پس نیازی نیست که بیاد و تو کافی نت ما بشینه.

پس امروزه کسایی که میرن کافی یا نمیتونن کارهایی اینترنتی خودشون رو انجام بدن و یا اینکه حوصلشو نداره پس تو باید تو این کارا حرفه ای باشی.

۲- اینترنت پر سرعت

یکی از مهمترین وسایل برای راه اندازی کافی نت یا خدمات کامیپوتری یک ADSL خوب و اینترنت پرسرعت هستش؛ چرا که هم خودت دائما به اینترنت نیاز داری و هم برخی از مشتری ها به خاطر بالا بودن سرعت اینترنت کافی نت ها به این مراکز مراجعه می کنند مثلا در هنگام انتخاب واحد دانشگاهی مسئله سرعت بسیار مهم میشه.

۳- میز و صندلی

اگر در بدو آموزش کافی نت و راه اندازی خدمات کامپیوتری هستید به دنبال چند عدد صندلی و میز شیک ومناسب برای خودت و مشتری ها باش تا هم خودت موقع کار کردن احساس راحتی کنی و هم مشتری ها در هنگام انتظار سختی نکشن.

حتما هم نیاز نیست زیاد هزینه کنی میتونی به صورت کارکرده از دیوار تهیه کنی که هزینت رو خیلی پایین بیاره.

۴- وسایل سرمایشی و گرمایشی در کافی نت

تو زمان خاصش باید به فکر زمستان و تابستان هم باشی و تجهیزات مناسب سرمایشی و گرمایشی مثل کولر و بخاری و .. رو برای مغازه در نظر بگیری تا هم خودت اذیت نشی و هم مشتری هات احساس بهتری داشته باشن.

۵- اسکنر و پرینتر

داشتن پرینتر و اسکنر در راه اندازی کافی نت بسیار برای شما مناسب خواهد بود، چرا که هم خروجی کار را میتوانید برای مشتری پرینت بگیرید و هم این که مشتری هایی که برای انجام کارهای مربوطه مراجعه میکنند که به راحتی آنها را پذیرا خواهید بود، پس اگر بفکر آموزش کافی نت هستید باید یاد بگیرید که با اسکنر و پرینتر هم کار کنید که خیلی راحته!! بعدا خودم بهت یاد میدم.

مهارت های لازم برای کار در کافی نت

راه اندازی خدمات کامپیوتری و آموزش کافینت مانند هر شغل دیگری نیاز به مهارت هایی دارد، برای آموزش مهارت های لازم برای کار در کافی نت شما نیاز به کارآموزی خاصی ندارید بلکه باید آشنایی اجمالی با آفیس آن هم بیشتر  word و مهارت تایپ کردن(که همه ی ما به صورت مبتدی بلدیم) و همچنین وبگردی و کار با سایت های اینترنتی مختلف داشته باشید.

پس از رسیدن دستگاه به مقصد نخست توسط تکنسین فنی ما راه اندازی و تست میگردد و سپس نسبت به آموزش و راه اندازی دستگاه اقدام می شود. پیش از خرید دستگاه کپی ، می توانید از مشاوره رایگان تلفنی نیز استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا