عمومی

راه‌اندازی ایستگاه جابجایی زائرین اربعین در پایانه مسافری بوشهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالکریم نجومی چهارشنبه شب در جلسه کارگروه هماهنگی سفر اربعین در بوشهر گفت:

رئیس راهداری و راهداری کشور افزود: این ایستگاه با همکاری انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری کشوری به منظور هماهنگی و ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی تأسیس شده و در ایام اربعین فعالیت خواهد کرد.

نجومی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه های مسئول در سفر زیارت آلبانی گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد زیارت البین کشور، طرح ملی جابجایی زائران حسینی از دهم تا پنجم شهریور ماه اجرا می شود. زائران پس از 27 روز اقامت از شهر محل سکونت خود به سمت مرزهای تعیین شده و بالعکس حرکت می کنند.

معاون حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: در اربعین 98 در مجموع 27 هزار زائر و 909 سفر وسایل نقلیه عمومی از کشور به مرز شلمچه اعزام شدند و 28 هزار زائر و 868 ناوگان عمومی متشکل از 868 زائر از کشور به مرز شلمچه اعزام شدند. به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از این مرز به ایالت منتقل شد.

وی با اشاره به افزایش احتمالی تقاضا برای سفر اربعین و لزوم هماهنگی مدیران کاروان ها با معاونت حمل و نقل، افزود: اربعین حسینی است که از مدیران کاروان‌ها خواسته شده است تا هماهنگی‌های لازم را با مسئولان بخش حمل‌ونقل در این زمینه انجام دهند و تقاضای سفر برای سفرهای زیارتی 20 درصد و احتمالاً 30 درصد افزایش یافته است.

طالع بینی تصریح می کند: هماهنگی ها و تمهیدات لازم برای جابجایی زائران و علاقمندان به سفر معنوی البین با همکاری دستگاه های مسئول به ویژه معاونت حمل و نقل کشور انجام می شود. زائران اربعین حسینی در سفر معنوی اربعین مشکلی ندارند.

دکمه بازگشت به بالا