عمومیکسب و کار برتر

دور زدن دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دور زدن یا تقلب در دستگاه حضور غیاب انگشتی

استفاده از دستگاه‌های اثر انگشتی به دلیل امنیت بالاتر نسبت به نمونه‌های کارتی و رمزی و قیمت مناسب‌تر، نسبت به سایر دستگاه‌های کنترل تردد بیومتریک از محبوبیت بیشتری برخوردار است. با این حال تقلب در سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی وجود دارد و بسیاری افراد در حال پیدا کردن راهی برای نفوذ و از کار انداختن دستگاه هستند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نفوذ به این سیستم، در اختیار داشتن اثر انگشت یکی از ادمین‌های دستگاه است.

ساخت اثر انگشت برای دستگاه حضور و غیاب

چگونه حسگر اثر انگشت را فریب دهیم؟ در نگاه اول جعل اثر انگشت دستگاه حضور غیاب کار سختی به نظر آمده، اما گرفتن اثر انگشت با فریب کار ساده‌ای است و می‌توان از اثر انگشت باقی مانده بر روی یک لیوان سیلیکونی سوء استفاده کرد و با استفاده از پرینتر سه بعدی یا دستکش لاتکس حسگر اثر انگشت را فریب دهیم. در گذشته‌ای نه‌چندان دور یکی از روش‌های تقلب در دستگاه اثر انگشتی و جعل اثر انگشت بدست آوردن یک نمونه از اثر انگشت اصلی و ساخت اثر انگشت با ژلاتین بود. گرفتن اثر انگشت با فریب به روش‌های مختلف از جمله استفاده از یک تکه بتونه یا اثر انگشت فرد بر روی یک لیوان سیلیکونی براحتی قابل انجام بود.

یکی دیگر از روش‌های نفوذ به دستگاه اثر انگشتی، ساخت اثر انگشت با چسب است که در آینده نزدیک به بررس این روش در این مقاله خواهیم پرداخت.

نحوه تشخیص اثر انگشت جعلی

برند  ZKTeco نیز در سنسورهای جدید خود از تکنولوژی تشخیص  اثر انگشت زنده استفاده می کنند که می تواند به طور کامل از جعل اثر انگشت جلوگیری کند. در این روش از دو نوع نور اشعه مادون قرمز و نور سفید استفاده می شود که باعث شناسایی اثر انگشت جعلی ساخته شده بوسیله ژلاتین،سیلیکون، چسب و … می گردد. در واقع الگوریتم های احراز هویت برای امنیت بیشتر در این دستگاه ها به گونه ای می باشد که پس از نصب و تعریف اولیه اثرات انگشت پرسنل، رمزنگاری های لازم را انجام شده و سپس اثرات انگشت را حذف می­ کند تا کسی امکان دسترسی به آنها را نداشته باشد. همچنین با استخدام پرسنل جدید نیز ابتدا اثر انگشت وی تعریف شده و سپس از سیستم حذف می­ شود تا هیچگونه راه سواستفاده از سیستم حضور و غیاب الکترونیکی باقی نماند.

جعل اثر انگشت برای دستگاه حضور و غیاب | حذف اثر انگشت از دستگاه حضور غیاب | رمز مادر دستگاه حضور غیاب

انواع روش‌های شناسایی اثر انگشت جعلی:

محاسبه الکتریسیته ساکن:  اندازه گیری الکتریسیته ساکن انگشت قرار داده شده روی سطح سنسور دستگاه

بررسی حرارت بدن: با قرار گرفتن انگشت روی اسکنر، نور مادون قرمز به سطح آن تابیده و فرکانس بازتاب شده به جهت شناسایی اثر انگشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنسور مورد استفاده در برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب به منظور بررسی بافت اثر انگشت، به بررسی حرارت و الکتریسته ساکن سطح انگشت با استفاده از نور مادون قرمز می‌کنند. به این ترتیب براحتی می‌توان اثر انگشت زنده را از نمونه‌های جعلی به راحتی تشخیص داد.

خرید نرم افزار حضور و غیاب

نرم‌ افزار حضور و غیاب و حقوق و دستمزد یکپارچه با شعار فناوری در مدار مدیریت منابع انسانی پدید آمد تا به عنوان رهبر بازار نرم افزار های حضور غیاب در ایران، به یکپارچه سازی روابط مدیر و کارمندان در کسب کار ها و سازمان ها بپردازد.
شرکت ما به عنوان مطمئن ترین شریک تجاری شرکت ها و مدیران سعی دارد تا در ایجاد پیوند موثر بین کسب و کارها و کارکنان بکوشد و آنها را به سمت و سوی انتخاب استراتژی های موفق در جذب کارکنان جدید، حفظ و نگهداری کارکنان، رضایت کارکنان و افزایش وفاداری کارکنان سوق دهد. علاوه بر این هدف اصلی این مجموعه از ایجاد این نرم افزار کاربردی، رفع کاستی ها و پر کردن خلل های موجود در سیستم کنترل تردد، خرید نرم افزار حضور و غیاب و خدمات پشتیبانی با استفاده از به روز ترین فناوری های مرکز تماس و مدیریت مشتریان است.
شرکت به عنوان مجموعه ای برخواسته از توانمندی متخصصین داخلی، همکاری با وزارت صنعت و معدن و اخذ گواهی تحقیق توسعه را در اولویت کاری خود قرار داده و با حمایت ویژه از این موسسات، گام موثری در رونق کسب و کار آنان برداشته است تا با ارائه نرم افزار جامع مدیریتی، تازه ترین سبک مدیریت جهانی را در کسب و کار آنها پیاده سازی کند.

شیوه استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

در کنار یک دستگاه حضور و غیاب دوربین دار خوب، استفاده از یک قدرتمند، هرگونه امکان خرابکاری و از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب را کاهش می‌دهد. با نصب دستگاه در محل مناسب، برای تخصیص اثر انگشت به  هر کد پرسنلی، کارمند مورد نظر باید در مقابل دستگاه قرار گیرد و با قرار دادن صحیح انگشت خود بر روی سنسور اسکن انگشت، اثر انگشت خود را در دستگاه ثبت کند. در بسیاری از دستگاه‌ها به منظور سهولت در استفاده، امان تعریف الگوی برای تمام انگشتان در نظر گرفته شده تا در صورت آسیب دیدن یکی از انگشت‌ها بتوان از سایر انگشت‌ها برای ثبت تردد استفاده کرد.

تا اینجای کار مشاهده کردیم که تا فرد صاحب اثر انگشت اقدام به ثبت اثر انگشت خود نکند، دستگاه هیچ گونه ترددی برای وی ثبت نمی‌کند. اما با استفاده از روش‌های گفته شده، امکان سوء استفاده از دستگاه وجود دارد. در واقع با در اختیار داشتن اثر انگشت ادمین یا یکی از کاربران دستگاه، براحتی می‌توان به داده‌های دستگاه دسترسی داشت.

فروش سیستم حضور و غیاب با کیفیت، کمترین قیمت بازار، پشتیبانی از نرم افزار در کمترین زمان ، پاسخگویی آنلاین و گارانتی کامل جهت خرید کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا