سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

روشن کردن پوست با چای سبز به عنوان تونر

احتمالاً می دانید نوشیدن چای سبز برای شما مفید است، اما آیا می دانستید که چای سبز می تواند به پوست شما کمک کند؟ شما می توانید از چای سبز برای تهیه محصولات مخصوص پوست خود استفاده کنید و می توانید آن را به لوسیون پاک کننده صورت مورد علاقه خود اضافه کنید تا چهره شما را شاداب کرده و به مقابله با آکنه کمک کند. با استفاده از تونر چای سبز، ماسک صورت، لوسیون پاک کننده و درمان با بخار، می توانید تنها با یک روش درمانی، پوست روشن تر و شفاف تری داشته باشید.

جوانسازی پوست چیست؟

چین و چروک، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است.

4 روش استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی زیبا

اسپری چای سبز برای پوست نی نی سایت | تونر چای سبز برای پوست چرب | تونر چای سبز نی نی سایت

روش اول: درست کردن تونر چای سبز

  1. یک قابلمه یا کتری را از آب پر کرده و تا زمانی که تقریبا جوش بیاید، حرارت دهید

آب را با درجه حرارت بالا گرم کنید تا زمانی که حباب از پایین قابلمه به سمت بالا حرکت کند. سپس، آب را از روی حرارت برداشته تا از آن برای تهیه چای استفاده کنید.

  • نیازی نیست تا آب به دمای جوش برسد. اگر شروع به جوشیدن کرد، کاملا مناسب است. با این وجود، دم کردن چای و خنک کردن آن بیشتر طول خواهد کشید.
  1. یک کیسه چای سبز (چای سبز کیسه ای) را در فنجان قرار دهید

برای تهیه چای سبز، از 8 تا 12 اونس مایع (240 تا 350 میلی لیتر) استفاده کنید تا چای سبز دم کشیده و بتوانید یک تونر خوب از آن تهیه کنید. چای کیسه ای را در پایین فنجان قرار دهید و نخ کیسه چای را در بیرون از فنجان بگذارید.

  • اگر ترجیح می دهید از چای خشک (برگ چای) استفاده کنید، یک یا دو قاشق غذاخوری (2 تا 4 گرم) چای را در داخل یک صافی قرار دهید و سپس صافی را در داخل فنجان بگذارید.
  1. آب گرم را بر روی کیسه چای بریزید

همانطور که به آرامی آب را در داخل فنجان می ریزید، برای محافظت از دست خود، از یک حوله استفاده کنید. هنگامی که لیوان تقریبا پر شد، قابلمه را بر روی اجاق گاز خنک شده یا بر روی حوله قرار دهید. سپس به آرامی کیسه چای را در داخل فنجان تکان دهید تا چای سبز در داخل آن پخش شود.

  • آب فنجان باید فورا شروع به تغییر رنگ کرده و به رنگ سبز چرک تغییر کند.
  1. اجازه دهید تا چای برای 5 تا 10 دقیقه خیس بخورد

نخ کیسه چای را آویزان کرده یا آن را در گوشه فنجان خود قرار دهید. سپس برای 5 تا 10 دقیقه یک زمان سنج را تنظیم کنید و صبر کنید تا چای خیس بخورد. هنگامی که این مدت به پایان رسید، کیسه چای را از فنجان خارج کرده آن را دور انداخته یا برای یک درمان دیگر نگه دارید.

  • می توانید با استفاده از برگ های دم کرده چای، یک ماسک صورت تهیه کنید.
  1. صبر کنید تا چای سبز خنک شود، که حدودا 30 دقیقه طول می کشد

چای سبز داغ را بر روی پوست خود قرار ندهید. در عوض، می توانید یک تایمر را برای مدت 30 دقیقه تنظیم کرده و صبر کنید تا فنجان چای خنک شود. بعد از اینکه زمان تایمر به اتمام رسید، چای را با دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که کاملا خنک شده است.

  • اگر چای هنوز کمی گرم است، مشکلی نیست.

تذکر: برای چیزی که فورا پوست شما را سر حال بیاورد، کیسه چای سبز خنک شده را مستقیما بر روی پوست تمیز خود مالش دهید. به جای اینکه پوست صورت خود را با آب بشوئید، صبر کنید تا چای سبز بر روی پوست شما خشک شود. این کار می تواند قرمز شدن پوست را کم کرده، چهره شما را شفاف کرده و به درمان آکنه کمک کند.

  1. اگر پوست شما چرب است یا آکنه دارد، 5 تا 10 قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید

اگرچه این کار اختیاری است، اما می تواند پوست های چرب یا مستعد آکنه را درمان کند. کافی است تا بطری روغن درخت چای را بالای چای کیسه ای گرفته و 5 تا 10 قطره از آن را در داخل چای سبز دم کرده بریزید. به آرامی آن را هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

  • شما می توانید عصاره روغن درخت چای را از فروشگاه های مواد غذایی محلی تهیه کرده یا به صورت آنلاین خریداری کنید.
  1. چای خنک شده را در داخل یک بطری تمیز و قابل استفاده مجدد بریزید

برای نگهداری تونر خود، از یک بطری اسپری یا ظرف محکم استفاده کنید. ظرف خود را در بالای سینک ظرف شویی نگه داشته و سپس به آرامی تونر را از لیوان در درون ظرف بریزید. در انتها، درب بطری را محکم بپیچانید.

نکته: اگر قیف در دسترس خود دارید، از آن برای انتقال تونر به داخل بطری استفاده کنید، بنابراین هیچ چیزی هدر نمی رود.

  1. پس از پاکسازی پوست خود، از دستان خود برای مالیدن تونر به پوست استفاده کنید

کمی تونر را بر روی دست خود ریخته سپس با استفاده از انگشتان دست آن را بر روی پوست خود بمالید. در صورت لزوم برای پوشاندن تمام صورت، تونر بیشتری را روی پوست خود بمالید تا تمام صورت شما را پوشش دهد.

  • اگر برای این کار از بطری اسپری استفاده می کنید، می توانید به سادگی تونر را بر روی صورت خود بپاشید.
  • بعد از شستن صورت، یک یا دو بار در روز از تونر استفاده کنید.

روش دوم: بخار صورت با چای سبز

  1. آب جوش را در داخل کاسه مقاوم در برابر حرارت بر روی میز خود بریزید

یک قابلمه آب را بر روی حرارت زیاد گرم کرده تا زمانی که حباب هایی بر روی سطح آن ظاهر شوند. سپس، آن را از روی حرارت خارج کرده و در داخل یک کاسه مقاوم در برابر حرارت بریزید. برای قرار دادن کاسه روی میز کنار صندلی، از یک حوله یا دستگیره استفاده کنید.

  • مراقب آب داغ باشید؛ زیرا ممکن است خود را با آن بسوزانید.
  1. کیسه چای سبز را پاره کرده و برگ های موجود در آن را در داخل آب جوش بریزید

از یک قیچی برای باز کردن چای کیسه ای استفاده کرده یا آن را با دست خود پاره کنید. سپس، برگ های چای را بر روی آب بپاشید. آنها سریعا شروع به خیس خوردن می کنند.

  • از تمام برگ های چای برای حصول بهترین نتیجه استفاده کنید.

تذکر: اگر ترجیح می دهید، فرو کردن کیسه چای در داخل آب نیز مشکلی ایجاد نمی کند. این کار ساده تر است، اما ممکن است به خوبی اثر نکند؛ زیرا چای سبز به طور مناسب در اطراف کاسه پخش نمی شود.

  1. اجازه دهید قبل از اینکه صورت خود را با چای سبز بخار دهید، چای سبز به مدت یک تا دو دقیقه خیس بخورد

همانطور که شما از چای سبز برای بخار دادن استفاده می کنید نیز چای به خیس خوردن ادامه می دهد. با این وجود، بهتر است که به مدت 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا با شروع بخار دادن صورت، از فواید چای سبز به طور کامل بهره ببرید. به علاوه، این باعث می شود تا آب کمی خنک شود و باعث می شود که پوست خود را با بخار آب جوش نسوزانید. در زمانی که منتظر می مانید، به ساعت نگاه کرده یا از تایمر استفاده کنید.

  • همانطور که آب خواص چای را به خود می گیرد، شما باید تغییر رنگ آب را مشاهده کنید.
  1. یک حوله را بر روی سر خود بکشید و خود را به سمت ظرف آب خم کنید

یک حوله بزرگ حمام را روی قسمت پشت سر و شانه های خود قرار دهید. سپس، به سمت کاسه آب خم شوید تا سر شما مستقیما بالای کاسه آب قرار بگیرد. حوله بخار را در اطراف صورت شما به دام می اندازد، پس می تواند پوست شما را مداوا کند.

  • مطمئن شوید که حوله کاملا اطراف کاسه را پوشانده است تا بتوان بخار را در داخل حوله به دام انداخت.
  • اگر بیش از حد گرم شد، حوله را باز کنید تا کمی بخار از آن خارج شود.
  1. صورت خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه بخار دهید

سر خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه در بالای کاسه قرار دهید. عمیق نفس بکشید و سعی کنید آرام باشید و یک تجربه آبگرم داشته باشید. این کار به بخار زمان می دهد تا در پوست شما نفوذ کند و ناخالصی ها را از بین ببرد.

  • اگر احساس گرما کردید، اشکالی ندارد که درمان را زودتر متوقف کنید.
  • بهتر است که تایمر را بر روی زمان 5 تا 10 دقیقه تنظیم کنید تا بدانید دقیقا برای چه مدت باید صورت خود را بخار دهید.
  1. صورت خود را با آب سرد بشوئید تا ناخالصی ها پاک شود

پس از بخار دادن صورت خود، به سمت سینک رفته و شیر آب سرد را باز کنید. سپس آب سرد را بر روی صورت خود بپاشید تا عرق و ناخالصی هایی که بخار آنها را درمان کرده، از روی صورت خود پاک کنید.

  • در صورت تمایل، می توانید صورت خود را نیز با یک پاک کننده کرمی بشوئید. با این وجود، این کار ضروری نیست.
  1. صورت خود را با یک حوله تمیز و نرم پاک کنید

از حوله حمام یا حوله دستی استفاده کنید تا به آرامی صورتتان خشک شود. سپس، می توانید به روال معمول مراقبت از صورت خود ادامه دهید

  • این درمان را هر چند هفته یکبار تکرار کنید.

روش سوم: مخلوط ماسک چای سبز

  1. برگ های چای سبز را با عسل برای تهیه ماسک سریع ترکیب کنید

یک فنجان چای سبز را دم کرده، سپس کیسه چای سبز را از آن خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود. کیسه چای سبز را پاره کرده و تفاله های چای سبز خیس خورده را در داخل یک کاسه بریزید. به اندازه یک قاشق غذاخوری امریکایی (15 میلی لیتر) عسل را به برگ های چای سبز اضافه کرده و آنها را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. خمیر را بر روی پوست تمیز خود بمالید و قبل از اینکه ماسک صورت را با آب گرم بشوئید، به مدت 15 دقیقه به پوست خود استراحت دهید.

  • سپس از مرطوب کننده پوست صورت مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • این ماسک می تواند صورت شما را لایه برداری کرده، قرمزی پوست را کاهش داده و آکنه را درمان کند.
  • هفته ای یک بار از این ماسک صورت استفاده کنید.
  1. برای شفافیت پوست، چای سبز، روغن نارگیل، عسل و آبلیمو را با هم مخلوط کنید

یک قاشق غذاخوری (2 گرم) برگ های چای سبز، دو قاشق آمریکایی غذاخوری (30 میلی لیتر) عسل، یک قاشق غذاخوری (4.9 میلی لیتر) روغن نارگیل، و دو قاشق آمریکایی غذاخوری (30 میلی لیتر) از آبلیمو را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. سپس از یک قاشق یا همزن دستی برای مخلوط کردن آنها تا زمانی که مخلوط یکدست شود، استفاده کنید. ماسک را با انگشتان بر روی صورت خود بمالید، سپس 5 تا 10 دقیقه به صورت خود استراحت دهید. در نهایت، ماسک را با آب گرم از روی صورت خود پاک کنید.

  • بعد از شستن صورت خود، از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • این ماسک می تواند پوست شما را مرطوب کرده و هنگام استرس یا آفتاب سوختگی پوست را بهبود ببخشد.
  • از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.
  1. با استفاده از چای سبز و کاغذ برنج، یک ماسک ورقه ای تهیه کنید

یک فنجان چای سبز را دم کرده و سپس آن را در داخل یک سینی پخت کوچک بریزید. کاغذ برنج را بر روی چای سبز قرار دهید و مطمئن شوید که کاملا با چای سبز اشباع شده باشد. به مدت 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا کاغذ برنج خیس بخورد، سپس آن را از چای سبز بیرون بیاورید. کاغذ برنج را بر روی صورت خود قرار داده و 10 تا 15 دقیقه قبل از جدا کردن آن، به پوست خود استراحت دهید. نگران شستن صورت خود نباشید.

  • این ماسک، ضمن مرطوب کردن پوست صورت، با التهاب و پیری پوست مبارزه می کند.
  • سپس از مرطوب کننده صورت مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • برای حصول بهترین نتایج، هفته ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.
  1. ماسکی از چای سبز و ماست درست کنید تا پوست شما را لایه برداری کرده و تقویت کند

یک کیسه چای سبز را برای 5 دقیقه خیس کنید. چای کیسه ای را خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود. سپس، یک قاشق غذاخوری (2 گرم) از برگ های خیس چای سبز را در داخل کاسه بریزید. یک قاشق آمریکایی غذاخوری (15 میلی لیتر) از ماست پرچرب را به کاسه اضافه کرده و آنها را تا زمانی که کاملا مخلوط شوند، هم بزنید. از انگشت دست خود برای قرار دادن ماسک بر روی صورت تمیز خود استفاده کنید و برای 30 دقیقه به صورت خود استراحت دهید. در نهایت، ماسک را با آب گرم مرطوب کرده سپس آن را با انگشتان خود از روی پوست جدا کنید.

  • بعد از اینکه پوست خود را شستید، از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید.
  • برای کسب بهترین نتیجه، از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

روش چهارم: چای سبز را به لوسیون پاک کننده صورت خود اضافه کنید

  1. یک کیسه چای سبز را در داخل یک کاسه کوچک خالی کنید

برای این کار نیازی به دم کردن چای نیست. تنها کافی است تا یک کیسه چای سبز را پاره کرده و آن را در داخل یک کاسه بریزید.

  • همچنین برای این کار می توانید از چای خشک استفاده کنید. حدود یک تا دو قاشق غذاخوری (2 تا 4 گرم) از برگ های خشک چای را در داخل کاسه بریزید.
  1. یک قاشق آمریکایی غذا خوری (15 میلی لیتر) از لوسیون پاک کننده صورت را در داخل کاسه بریزید

شما می توانید از هر لوسیون پاک کننده صورت برای مخلوط کردن با چای سبز استفاده کنید. از قاشق اندازه گیری (پیمانه) برای اندازه گیری دقیق لوسیون پاک کننده صورت جهت ریختن در کاسه استفاده کنید.

  • بهتر است که از لوسیون های پاک کننده معطر استفاده کنید، زیرا با این کار چای سبز، عطر کمتری خواهد داشت.
  1. چای سبز و لوسیون پاک کننده صورت را هم بزنید تا زمانی که کاملا مخلوط شوند

از یک قاشق یا دست خود برای هم زدن چای و لوسیون صورت استفاده کرده تا آنها را با هم مخلوط کنید. وقتی که برگ های چای سبز به طور مساوی در داخل لوسیون پخش شوند، مخلوط آماده است.

  1. از انگشت خود برای اعمال پاک کننده بر روی صورت استفاده کنید

چای سبز را بر روی انگشتان خود ریخته و سپس بر روی پوست خود بمالید. سپس با انجام حرکات دایره ای با انگشتان خود، به آرامی مخلوط را بر روی پوست خود مالش دهید. مطمئن شوید که پوست خود را با لایه ای از این لوسیون پاک کننده به طور کامل پوشش داده اید.

  • با قرار دادن لایه لوسیون بر روی صورت، پوست شما به آرامی لایه برداری خواهد شد.
  1. برای لایه برداری بیشتر، اجازه دهید تا لوسیون به مدت 5 دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند

اگرچه این کار اختیاری است، اما قرار دادن لوسیون به صورت ماسک بر روی پوست به حذف سلول های مرده از روی پوست شما کمک می کند. این ماسک، سلول های مرده پوست را نرم می کند، سپس هنگام شست و شو صورت از روی پوست جدا می شوند. تایمر را بر روی 5 دقیقه تنظیم کرده و برای حصول نتیجه بهتر، در این مدت استراحت کنید.

  • اگر 5 دقیقه زمان ندارید، مشکلی نیست و می توانید صورت خود را بشوئید. با این وجود، در صورتی که صبر کنید تا در پوست شما نفوذ کند، فواید بیشتری به همراه خواهد داشت.
  1. لوسیون پاک کننده صورت را با آب گرم مرطوب کرده و آن را از روی پوست خود جدا کنید

آب گرم را بر روی ماسک پاشیده تا آن را خیس کنید، سپس از نوک انگشتان خود برای ایجاد حرکت های حلقه ای بر روی صورت استفاده کنید. صورت خود را کاملا با آب گرم بشوئید تا تمام ماسک را از صورت خود پاک کنید.

  • در صورت تمایل، می توانید هر روز چای سبز را با لوسیون تمیز کننده صورت خود مخلوط کنید. با این وجود، تنها یک یا دو بار در هفته اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند. در غیر این صورت، پوست شما را تحت فشار قرار خواهد داد.

منبع: تونر به مایعی ارگانیک گفته می‌شود که برای پاکسازی کامل پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. چای سبز دارای خواص ضد التهابی ، ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی است. این بدان معنی است که چای سبز ممکن است برای طیف وسیعی از مشکلات پوستی و برای سلامت عمومی پوست شما مفید باشد. پس با بلاگ جدید همراه باشید تا درست کردن یک تونر خانگی عالی را با چای سبز یاد بگیرید.

تونر چای سبز برای داشتن پوستی بهتر

برای دستیابی به این مزایا می توانید تونر چای سبز را در خانه تهیه کنید. به راحتی با استفاده از چای سبز تازه دم کرده یک تونر بسازید. سپس، دو بار در روز از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مواد مورد نیاز برای ساخت تونر

1 کیسه چای سبز یا 1 قاشق چای خوری (5 گرم) چای سبز
آب جوش
1 قاشق غذاخوری آب لیمو (اختیاری)
2 قاشق غذاخوری عسل (اختیاری)
سرکه سیب (اختیاری)
3-5 قطره روغن ویتامین E (اختیاری)
30 قطره روغن درخت چای (اختیاری)
30 قطره روغن اسطوخودوس (اختیاری)

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه تونر چای سبز

در مرحله اول به 1 قاشق چای خوری چای سبز نیاز دارید. از چای سبز ساده استفاده کنید. بهتر است که طعم دار نبوده و کاملا ارگانیک باشد. (برای تهیه چای سبز کاملا ارگانیک و طبیعی لیل کلیک کنید.) سپس را درون لیوان بریزید.

در مرحله دوم آب را در یک کتری چای یا مایکروویو در یک ظرف مناسب بگذارید تا جوش بیاید. سپس، آب جوش را روی چای بریزید. می‌توانید از آب فیلتر شده یا آب لوله کشی استفاده کنید.

مطالب بیشتر چای لیل:

ساخت تونر داشتن پوست سالم

در مرحله بعدی چای را به مدت 3 تا 5 دقیقه خیس کنید. پس از اینکه آب را اضافه کردید برگهای چای را به هم بزنید و اجازه دهید چای برای مدت زمان 3 تا 5 دقیقه بماند.
در صورت نیاز ، ممکن است لازم باشد چای را تا 10 دقیقه خنک کنید. از آنجا که دیگر آن را نخواهید نوشید ، دیگر نگران تلخ شدن آن نخواهید بود.

نکته: در حالی که چای خنک است ، مواد دیگری را که می خواهید اضافه کنید. مانند لیمو یا چیزهای دیگری که برای پوست شما بسیار مفیدند.

اضافه کردن مواد مفید پوستی

در این مرحله از تفاله گیر استفاده کرده و تمام برگ‌های چای سبز را از مایع جدا کنید. یک لیوان چای سبز شفاف خواهید داشت. اگر قصد افزودن سایر مواد را دارید ، از تفاله گیر استفاده کنید و آنها را 10 دقیقه درون تونر خود نگه دارید.

نگهداری تونر

می توانید از یک بطری اسپری کوچک و تمیز برای نگهداری تونر چای سبز خود استفاده کنید.
نکته: اگر چای سبز را به یک بطری اسپری یا ظرف دیگر با دهانه باریک منتقل می کنید ، از قیف استفاده کنید. قیف را روی دهانه ظرف قرار دهید و مایع را از طریق آن بریزید.

چه چیزهایی را می‌توان به تونر چای سبز اضافه کرد؟

برای گرفتن نتیجه بهتر از تونر خانگی خود، می توانید برخی مواد بسیار مفید را به تونرتان اضافه کنید.

آب لیمو به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. بنابراین اگر پوست شما مات و کدر به نظر می رسد یا لکه هایی در آن می‌بینید، این گزینه می تواند گزینه خوبی باشد.

سرکه سیب معمولی یا خام به تعادل pH پوست شما کمک کرده و به آرامی آن را لایه برداری می کند.

برای استفاده از فواید ضد پیری می توانید از عسل استفاده کنید.

ویتامین E را به صورت روغن به تونر اضافه کنید. این ویتامین خاصیت مرطوب کنندگی را به تونر اضافه می کند. بنابراین اگر پوست شما خشک یا حساس است حتما این گزینه را در نظر بگیرید.

با کمک از بلاگ بسیار عالی در ابتدا چای سبز در کشور چین بسیار پرطرفدار بود و برای مصارف درمانی زیادی از سردرد گرفته  تا افسردگی برای قرن ها استفاده می شد. امروزه، مردم در همه جای کره ی زمین از چای سبز برای خواص درمانی متععد آن استفاده می کنند.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها، آنریم ها، آمینو اسید ها ،فیتوکمیکال ها مانند پلی فنول ها و همچنین ویتامین های گروه بی، فولیک اسید، منگنز، پتاسیم، منیزنم و کافئین است.

چای سبز علاوه بر خواص درمانی ای که دارد، خواص مراقبتی بسیاری هم برای پوست و مو دارد. برای افزایش زیبایی تان، می توانید از چای سبز در ماسک های زیبایی خود استفاده کنید. همچنین روزانه چند استکان از این نوشیدنی محبوب بنوشید.

خواص چای سبز برای پوست و مو

در ادامه به معرفی ماسک صورت چای سبز و خواص چای سبز برای زیبایی پوست و مو می پردازیم:

۱ . بهبود رنگ پوست

این چای رنگ پوست شما را شفاف تر می کند و پوست را سالم نگه می دارد.

به دفع سموم پوست شما کمک می کند، لکه ها و جای زخم ها را التیام می بخشد و التهاب را کم می کند. این چای حتی قابلیت ارتجاعی پوست را نیز بیشتر می کند.

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ انجام شد مشخص گردید چای سبز به نیز کمک می کند.

به همین دلیل می تواند برای درمان صدمات پوستی و زخم ها استفاده شود.

# طرز تهیه

  1. دو عدد چای سبز کیسه ای را باز کنید و محتویات آن را خارج کنید.
  2. دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.
  3. به آن کمی آبلیمو اضافه کنید.
  4. آن را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند.
  5. با آب ولرم صورت خود را بشویید.
  6. هفته ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید.

۲ . کاهش پف آلودگی چشم و سیاهی دور آن

آنتی اکسیدان ها و تانن (نوعی قابض) موجود در چای سبز به از بین رفتن پف چشم و سیاهی اطراف آن کمک می کنند.

آنها عروق زیرپوستی اطراف چشم را مقبض کرده و به ظرافت پوست اطراف چشم کمک می کنند. همین باعث کاهش ورم و پف آلودگی اطراف چشم می شود.

به علاوه ویتامین k موجود در چای سبز به روشن شدن حلقه سیاه کمک می کند.

# طرز تهیه 

  1. دو عدد چای سبز کیسه ای را برای ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.
  2. چشمانتان را ببندید و کیسه ی چای سبز سرد را روی چشمان خود بگذارید.
  3. برای ۱۵ دقیقه استراحت کنید ودر همان حالت بمانید.
  4. تا وقتی که احساس رضات کنید روزی دو بار از این درمان استفاده کنید.

۳ .جلوگیری از بروز نشانه های پیری

چای سبز دارای خواص ضد پیری و آنتی اکسیدن است که می تواند بروز نشانه های پیری مانند چروک پوست، آفتاب سوختگی، لکه های پوستی و خطوط پیری و چین ها را به تاخیر بیاندازد.

پلی فنول های موجود در چای سبز به از بین بردن رادیکال های آزاد خطرناک که باعث صدمه به پوست و تسریع روند پیری می شوند، کمک می کنند. به علاوه  باعث جلوگیری از سرطان پوست نیز می شوند.

# طرز تهیه 

  1. سه قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق غذاخوری برگ چای سبز و مقدار کمی زردچوبه را با هم مخلوط کنید.
    آن را روی صورت و گردن خود بگذارید ، بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. هفته ای یک یا دو بار از این ماسک استفاده کنید.
  2. راه ساده دیگر این است که یک قاشق غداخوری چای سبز و مقداری آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. اگر پوست خشکی دارید ، نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل خام نیز به آن اضافه کنید. آن را روی پوست خود بگذارید تا کاملا خشک شود و بعد آن را با آب گرم بشویید . چند بار در هفته این کار را انجام دهید.

۴ .درمان آکنه و جوش

کاتچین های موجود در چای سبز به دلیل خواص آنتی باکتریال به از بین بردن باکتری های مسبب جوش کمک می کند.

کاتچین ها همچنین به تنظیم هورمون های بدن کمک کرده و از قرمزی و التهاب می کاهد.

ماسک چای سبز برای جوش می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد مشاهده شد که کاتچین های موجود در چای سبز، به بهبود آکنه با تعدیل فرآیند های درون سلولی و محدود کردن باکتری کمک می کنند.

# طرز تهیه

  1. ربع لیوان دم کرده چای سبز تازه و آب را با هم مخلوط کنید.
  2. مخطوط به دست آمده با با پنبه به محل مورد نظر بمالید.
  3. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.
  4. تا از بین رفتن آکنه ها روزی ۲ بار این کار را انجام دهید.

۵ .استفاده به عنوان شیرپاک کن

این نوشیدنی محبوب می تواند نقش شیرپاک کن طبیعی هم داشته باشد، به از پاک شدن مواد زائد کمک می کند ، منافذ پوست را کم می کند و پوست شما را سالم و درخشان می کند.

همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست شما که برای سلامت آن لازم است کمک می کند.

# طرز تهیه

  1. دو استکان چای سبز دم کنید و بگذارید خنک شود.
  2. مقداری روغن به انتخاب خودتان به آن اضافه کنید.
  3. محلولتان را در یک بطری اسپری تمیز بریزید.
  4. محلولتان را روی صورت خود اسپری کنید یا با پنبه آن را به صورتتان بمالید.

افرادی که مشکلات پوستی مثل پسوریازیس یا روزاکا دارند میتوانند از این محلول استفاده کنند.

۶ .تحریک رشد مو

چای سبز مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که به ارتقای رشد مو کمک می کنند. کاتچین ها به توقف عمل دی هیدروتستوسترون کمک می کنند که این ماده یکی از دلایل اصلی ریزش مو می باشد.

حتی می تواند به رشد مجدد موها کمک کرده و به برطرف شدن خشکی پوست سر و شوره هم کمک کند.

# طرز تهیه

  1. بعد از شستن موها آنها را با چای سبز تازه دم خنک ماساژ دهید. بگذارید برای ۱۰ دقیقه بماند و بعد با آب خنک موهایتان رو بشویید. برای چند ماه هفته ای ۲ یا ۳ بار این کار را انجام دهید.
  2. همچنین میتوانید برای داشتن موهایی سالم و زیبا روزی دو تا سه استکان چای سبز بنوشید.

۷ .حفاظت از صدمات نور خورشید

چای سبز حتی می تواند پوست شما را از آسیب اشعه ی ماورابنفش خورشید حفظ کند. مواد موجود در این چای می توانند به ترمیم پوست آسیب دیده در اثر اشعه ی UV  نیز کمک کنند.

بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد مواد موجود در جای سبز با محدود کردن فعالیت ژن های التهاب زا از نوعی سرطان پوست به اسم ملانوما جلوگیری می کنند.

# طرز تهیه

  1. دو یا سه استکان چای سبز دم کنید و آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید
  2. پارچه ای را در چای بخیسانید و آن را روی محل آفتاب سوخته شده قرار دهید
  3. روزی دو تا سه بار این کار را تکرار کنید تا درد و قرمزی آن کاهش یابد

۸ .درخشان کردن موها

همراه با سالم و قوی ساختن موهایتان، چای سبز به درخشندگی و لطافت موهای شما کمک می کند.

علاوه بر آن موهای شما را از صدمات آلاینده ها حفظ می کند. به علاوه فراوانی پانتنول و ویتامین های ای و ث در چای سبز به سلامت موهای شما کمک می کند.

# طرز تهیه ماسک چای سبز

  1. دو یا سه چای سبز کیسه را برای یک ساعت در چهار استکان آب داغ قرار دهید.
  2. کیسه های چای را خارج کنید و بگذارید محلولتان خنک شود.
  3. موهایتان را مرطوب کنید و بعد با محلولتان آن را ماساژ دهید.
  4. بگذاریده ده دقیقه بگذرد و بعد موهایتان را با شامپو بشویید.
  5. موهایتان را با آب خنک آب بکشید تا درخشان بمانند.
  6. دو تا سه بار در هفته این کار را انجام دهید.

۹ .کاهش منافذ پوست

با توجه به آنتی اکسیدان ها و خواص قابضشان، چای سبز می تواند به بستن و از بین بردن منافذ پوستی کمک کند و حتی آنها را از باکتری عاری سازد. بدین ترتیب به صاف و یکدست شدن پوست شما کمک میکند.

# طرز تهیه

  1. یک استکان چای سبز غلیظ درست کنید و بگذارید خنک شود. مقداری از آن را به پودر های آرایشی خمیر ساز اضافه کنید تا یک خمیر درست شود. آن را روی صورتتان قرار دهید تا کاملا خشک شود.در آخر آن را با آب گرم از صورت تان کاملا بشویید.
  2. همچنین روزانه چند استکان چای سبز بنوشید تا به دفع سموم از بدنتان کمک کند.

۱۰ .لایه برداری پوست

مقداری برگ خشک این چای به لایه برداری پوست شما و از بین رفتن سلول های مرده و بقیه ی مواد زائد کمک می کند.

# طرز تهیه

  1. یک قاشق غذاخوری چای سبز خشک ،یک پیمانه شکر ،نصف پیمانه روغن زیتون خام و دو قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. آن را روی پوست یا بدن خود قرار دهید و بمالید ،در آخر آن را با آب گرم بشویید. از این لایه بردار یک یا دوبار در هفته استفاده کنید.
  2. راه دیگر این است که یک چای سبز کیسه ای را در ۳/۱ فنجان آب دم کنید ،بگذارید خنک شود ،دو قاشق غذاخوری از آن را در یک کاسه بریزید و دو قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.
    اگر آبکی بود ، باز هم شکر اضافه کنید. از لایه بردار هفته ای یک یا دو بار اسفاده کنید.

در پایان در نظر داشته باشید، تمام توصیه های دارویی و یا طبیعی ذکر شده در مقاله فوق در تمام افراد موثر نیست و یا ممکن است در بعضی از افراد با حساسیت های پوستی، ایجاد واکنش یا عارضه نماید، به همین منظور خواهشمند است حتما جهت درمان تحت نظر پزشک باشید، جهت مشاوره حضوری رایگان با پزشک با شماره های ذکر شده در پایان همین مقاله تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

حمیدرضا عبدی

اولویت فعالیت های ژوابکس بر پایه تحقیق و توسعه و تولید فرآورده های بر پایه هیالورونیک اسید است و محصولات خلاقانه تخصصی ای را به پزشکان جهت تامین نیازهای بیماران مطابق با مقررات اروپا و ایالات متحده آمریکا ارائه می دهد.
دکمه بازگشت به بالا