عمومیکسب و کار برتر

تغییر رمز قفل درب ضد سرقت

آموزش تغییر رمز قفل دیجیتال به صورت مرحله به مرحله در این قسمت توضیح داده شده و سعی شده است تمامی جزئیات در این مراحل ذکر شود. در انتهای این صفحه، فیلم آموزش تغییر رمز قفل رمزدار درب ضدسرقت برای شما قرار داده شده است که با مطالعه آن به راحتی می توانید رمزهای خود را به صورت جداگانه و یا یکجا تغییر دهید. قفل دیجیتال کلیتک در سه مدل رمزدار، ریموت دار و سیم کارتی در بازار عرضه می شود که هر سه مدل این قابلیت تعریف ۱۰۰ رمز عبور را دارند و تغییر رمز قفل دیجیتال در هر سه مدل یکسان می باشد.

اگر شما قفل الکترونیکی کلیتک را روی درب ضدسرقت واحد خود نصب نمایید هر ۱۰۰ رمز عبور متعلق به شما می گردد و اگر قفل هوشمند کلیتک را روی درب حیاط یک آپارتمان چند واحده نصب کنید، هر واحد از آپارتمان شما صاحب یک رمز عبور مجزا می شود که اعضای آن واحد جهت ورود به آپارتمان می توانند از رمز عبور خود استفاده نمایند و هر وقت که صلاح دانستند اقدام به تغییر رمز عبور خود نمایند. بنابراین با نصب فقط یک دستگاه در کنار درب حیاط تمامی اعضای آپارتمان می توانند با رمز و ریموت و یا تلفن همراه خود وارد آپارتمان شوند و هزینه ی نصب یک قفل تقسیم بر تعداد واحدها می شود که طبیعتا برای اعضای آپارتمان صرفه ی اقتصادی هم دارد.

لازم به ذکر است که اگر شما مدل رمزی این دستگاه را خریداری کرده باشید و بعدها مایل به ارتقای آن به مدل ریموتی و یا سیم کارتی باشید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و ویدئوی آموزشی آن در بخش قرار داده شده است. بعد از مشاهده این ویدئو یاد می گیرید که چطور ریموت و سیم کارت را روی دستگاه خریداری شده ی خود اضافه نمایید.

هوشمند سازی ساختمان به انگلیسی Building Intelligence اصطلاحی است که برای کنترل و یکپارچه سازی تجهیزات ساختمان به کار می رود.

تغییر رمز قفل دیجیتال

راهنمای استفاده از قفل دیجیتال درب آپارتمان و حیاط:

حال مي توانيد با فشردن دکمه ی power دستگاه را در حالت آماده به کار قرار دهيد و رمز عبور خود را وارد نماييد. پس از وارد نمودن رمز عبور مي بايست مجدد دکمه ي power را فشار دهيد تا رمزتان پردازش شود. اگر رمزی که وارد نموديد صحيح باشد خروجي فعال شده و درب باز مي شود و اگر سه بار رمز عبور را اشتباه وارد کنيد دستگاه به دلایل امنیتی به مدت پنج دقيقه قفل مي شود و اجازه ی وارد نمودن رمز مجدد را به شما نمي دهد. در اين حالت يا بايد اين مدت را پشت درب بمانيد و يا مي توانيد به طريق ديگر وارد خانه شويد و دکمه ی B را فشار دهيد تا دستگاه دوباره فعال شود.

اکنون فرض کنید کسی در کنار شما ایستاده باشد و حین وارد کردن رمز عبور به انگشت شما نگاه کند. در این حالت شما می توانید قبل و بعد از رمز عبورتان ارقام کاذبی را جهت سردرگم کردن فرد حاضر در محل وارد نمایید. به طور مثال اگر رمز عبور شما عددی مثل ۴۲۳۷۰۹۸۸ باشد شما می توانید عددی مثل ۱۲۴۶۸۴۲۳۷۰۹۸۸۹۷۹۳۱۲۰۵ و یا اعداد دیگری را قبل و بعد از رمز عبور خود وارد نمایید. طبیعتا اگر تعداد ارقامی که وارد می کنید زیاد باشد به خاطر سپردن آن توسط فردی که در محل حضور دارد امکان پذیر نمی باشد. از این الگوریتم با نام ماتریس اطمینان یاد می شود که دارای گواهینامه ثبت اختراع می باشد و مختص شرکت کلیتک است.

در مرحله بعد می خواهیم در مورد تغییر رمز قفل دیجیتال کلیتک بیشتر صحبت کنیم. بهتر است بدانید برای رمز قفل درب می توانید پسوردها را به صورت تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی در سفر هستید؛ ناگهان به یاد وسایل گران قیمت در خانه‌تان بیفتید و دچار نگرانی و دلشوره شوید؟ شاید هم بعضی شب‌ها با این احساس که صدای پای غریبه‌ای را شنیده‌اید از خواب پریده باشید. فرقی نمی‌کند چقدر طلا و ارز و وسایل گران قیمت در خانه‌تان دارید؛ نگرانی بابت ورود سارقین به خانه ترس همیشگی همه افراد است و حتی می‌تواند منجر به بروز وسواس شود.

در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از هر اتفاق ناخوشایندی، نصب سیستم‌های امنیتی مثل است. اگر از این سیستم‌ها استفاده کرده‌اید؛ حتما می‌دانید که تغییر رمز قفل دیجیتال یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای بالا بردن امنیت خانه باید انجام دهید. در ادامه این مطلب، با نحوه انجام این کار کاملا آشنا خواهید شد.

نحوه تغییر رمز قفل رمزدار

معمولا قفل دیجیتال رمزدار، دارای کد یونیک یا کد مستر است که باید به طور مرتب تغییر کند تا لو نرود. برای اینکه امنیت قفل را بالاتر ببرید؛ علاوه بر تغییر رمز قفل دیجیتال، سعی کنید بیشترین تعداد رقم را برای رمز انتخاب کنید که قابل حدس زدن نباشد. اما چطور می‌توان این رمز را تغییر داد؟

تغییر رمز قفل دیجیتال برای هر قفل ممکن است روش مخصوصی داشته باشد؛ اما دستوری کلی برای تغییر رمز وجود دارد که برای بیشتر قفل‌ها کاربرد دارد:

  1. برای این کار، ابتدا دکمه روشن را بزنید
  2. سپس دکمه پاور یا روشن کردن را حدود 5 ثانیه نگه دارید تا آلارمی از آن بشنوید. این آلارم به معنای آن است که می‌توانید به مرحله بعد بروید.
  3. حالا باید نام کاربری خود را وارد کنید و دوباره دکمه تایید را بزنید.
  4. احتمالا در این مرحله، قفل هوشمند از شما خواهد خواست که شماره سریال قفل دیجیتال را وارد کنید و دکمه تایید را بزنید.
  5. اکنون باید پسورد فعلی‌تان را وارد کنید. اگر اولین بار است که می‌خواهید رمزتان را تغییر دهید، باید 5 رقم آخر شماره سریال را وارد کنید و دکمه را فشار دهید.
  6. پس از طی این مراحل، باید رمز جدید را وارد کنید. هنگام تغییر رمز قفل دیجیتال به این نکته توجه داشته باشید که معمولا تعداد کاراکترهای رمز بین 4 تا 8 رقم و یا بالاتر است. بعد از دو بار وارد کردن رمز و زدن دکمه تایید، باید چراغ سبز قفل دیجیتال روشن شده و آلارمی با مضمون تغییر رمز به شما نشان دهد.
  7. اگر چراغ قفل قرمز شد و آلارم خطا نشان داد، باید دوباره این مراحل را انجام دهید.

تعویض رمز قفل دیجیتال | تغییر رمز درب بازکن سیماران | تغییر رمز قفل alock

اگر رمز قبلی خود را فراموش کردید؛ می‌توانید گزینه فراموشی رمز را زده و رمز ادمین را وارد کنید. مراقب باشید که هنگام تغییر رمز قفل دیجیتال کسی اطرافتان نباشد و رمز انتخاب شده از اعدادی مثل شماره شناسنامه، شماره موبایل و.. تشکیل نشده باشد. اگر رمز ساده‌ای برای درب ورودی یا حتی و کابینت انتخاب کنید؛ احتمال دزدی و سرقت بالاتر می‌رود. در حالی که با رعایت این نکات ساده، دست هیچ دزدی به وسایل شما نخواهد رسید.

ویژگی‌های قفل دیجیتال رمزدار

اگر قصد نصب قفل دیجیتال را برای خانه خود داشته باشید؛ احتمالا همه به شما قفل دیجیتال رمزدار را توصیه خواهند کرد. موارد زیر از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های این قفل‌ها هستند:

  • قفل اتوماتیک: نیازی نیست هر بار موقع خروج از خانه، لیستتان را چک کنید و مطمئن شوید که همه اقدامات لازم را انجام داده‌اید. این قفل‌ها را می‌تاونید به شکلی برنامه ریزی کنید که مدتی بعد از بسته شدن درب منزل، قفل شوند.
  • قفل از راه دور: شاید شما هم تجربه ماندن پشت در را داشته باشید. اما با کمک نسل جدید قفل دیجیتال رمزدار، می‌توانید از راه دور هم در را باز کنید.
  • گزارش‌گیری: بعضی از قفل‌ها این قابلیت را دارند که ورود و خروج‌های بازه زمانی مشخصی را در حافظه خود ثبت کنند و شما می‌توانید از آن گزارش بگیرید.
  • اتصال به آیفون تصویری و ریموت: بهترین مزیت قفل دیجیتال را می‌توان به اتصال این سیستم با آیفون یا ریموت اشاره کرد. با کمک این قابلیت شما می‌توانید طوری آن را تنظیم کنید که تصویر آیفون را هم روی گوشی خود ببینید و از طریق گوشی درب را باز کنید.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال

هر قدر هم که به در خانه‌تان قفل‌های بزرگ و آهنی نصب کنید؛ باز هم نخواهید توانست جلوی دزدها را بگیرید! اما قفل دیجیتال و سیستم امنیتی هوشمند، سپر دفاعی نامرئی در برابر خانه‌تان ایجاد می‌کنند که کسی نمی‌تواند از آن عبور کند. البته قفل‌های دیجیتال، معمولا به غیر از داشتن آلارم ضد سرقت، قابلیت اعلام حریق و سیستم ضد شوک هم دارند.

قفل‌های دیجیتال معمولا در چند مدل تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

  • قفل دیجیتال با اثر انگشت: با ، شما می‌توانید اثر انگشت خودتان و سایر افراد خانواده را در سیستم تعریف کنید تا براحتی تنها با اثر انگشت خود درب را باز نمایید.
  • قفل دیجیتال کارتی: معمولا این قفل‌ها در هتل‌ها و واحدهای اداری و آزمایشگاهی به کار می‌روند و تنها با کارت مخصوص باز می‌شوند. امکان ورود افراد غریبه را از بین می‌برند.
  • قفل دیجیتال رمزی: پرکاربردترین قفل برای ساختمان‌های مسکونی، است. این قفل‌ها ممکن است دارای صفحه کلید باشند. نکته مهم، تغییر رمز قفل دیجیتال به صورت متناوب است.
  • قفل ریموت دار: برخی از قفل‌ها هم با ریموت باز می‌شوند که امکان دزدیده شدن یا گم شدن ریموت در مورد آنها وجود دارد.

نکته مهم دیگری که باید در مورد قفل‌های دیجیتال بدانید؛ این است که بسیاری از آنها کلید هم دارند تا در صورت فراموشی رمز یا کار نکردن قفل، بتوانید با کمک کلید آنها را باز کنید.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر نحوه تغییر رمز قفل رمزدار بع مزایای استفاده از این نوع قفل و دیگر قفل‌های هوشمند در بازار بپردازیم. چنانچه هنوز هم برای تغییر رمز قفل دیجیتال به کمک نیاز دارید، با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

جداگانه و یا با هم تغییر دهید.

تغيير رمز قفل دیجیتال درب ضدسرقت و چوبی به صورت یکجا:

تغيير رمز قفل دیجیتال درب چوبی و ضد سرقت به صورت جداگانه:

تا اینجا کار با و تغییر رمز قفل دیجیتال به صورت یکجا و جداگانه را یاد گرفته اید. اگر سوالی داشتید لطفا در قسمت دیدگاه ها مطرح نمایید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده شود. محصولات اورویبو از لوکس ترین انتخابات هوشمندسازی ساختمان است که با اتصال به وای فای امکان کنترل تمامی سیستم های خانه را به کاربر می‌بخشد.

 

دکمه بازگشت به بالا