عمومی

ترجمه کتاب «رونین برگمن» و تلاش متفاوت عباس سلیمی نمین

انواع روایت از بنیان فکری انقلاب کتاب «نیم قرن تا شکست» با ارائه تصویری از وقایع عاشورا، مبانی شهادت و داستان خشن این سوگواری را ارائه می دهد و فضایی را در این زمینه ایجاد می کند که برخلاف تصورات شهادت و عاشورا است و مبانی فکری انقلاب را زیر سوال می برد.

با توجه به اینکه امام راحل (ره) وعده تقسیم قدرت با مجاهدین هالک (منافقین) را داده اند، خود آنها (منافقین) در دیدار با امام راحل در نجف چنین قولی را داده اند، لازم به ذکر است که ادعایی نداشته است. انجام داد. چگونه چنین ادعایی دارید؟ روابط اقتصادی حکومت شاه و اسرائیل یکی از دلایل تغییر خاندان پهلوی بود. آنها روابط اقتصادی گسترده ای با خاندان پهلوی داشتند که جنبه اصلی آن تجارت اسلحه، بازار اسرائیل بود.

رونین برگمان در این کتاب سعی دارد با این ادعا توضیح دهد که اگر خاندان پهلوی باقی بماند، این اتفاق خواهد افتاد و خواهد شد. ایده اصلی در این تصویر نیز بر اساس همان قرارداد تسلیحاتی و اقلامی است که قرار بود در خلال آن قرارداد در خاندان پهلوی تحویل داده شود.

این کتاب به رویکرد اسرائیل به خاندان پهلوی اعتراف می کند. در این کتاب می بینیم که رابطه اسرائیل و خاندان پهلوی در سه بعد تعریف شده است. بخش اول روابط تجاری تسلیحات و بخش دوم ایجاد کمربند اتحاد اسرائیل در منطقه بود. سلسله پهلوی این دولت در آن زمان مخالف بود. وجه سوم این رابطه، روابط اطلاعاتی کشور با آمریکا در منطقه با همکاری حکومت خاندان پهلوی است. هر سه نشان می دهد که دولت پهلوی شرایط مساعدی را برای اسرائیل ایجاد کرده است.

ارائه شده در این کتاب هم ترجمه کتاب اصلی و هم نقد مفصلی است که به پاسخگویی بهتر از ادعاها و روایات گمراه کننده و نادرست نویسنده اصلی کتاب، روشی نوین کمک می کند.انتشار کتاب را با گذاشتن نظری نقد کنید. ممکن است مفید باشد به عنوان.

* سخنان در مراسم رونمایی از «شکست در نیم قرن» ساخته عباس سلیمی نمین.

دکمه بازگشت به بالا