عمومیکسب و کار برتر

بهترین نکاتی که قبل از خرید آنلاین ادکلن باید در نظر بگیرید

جای عطر و ادکلن مهم است

به نقل از رها پرفیوم عطر مانند یک موجود زنده است، عطر ها به شدت نسبت به تغییرات اطرافشان واکنش نشان می دهند. به گفته فرانسیس، نباید عطر را از مکانی سرد به مکانی گرم برد. این تغییرات دمایی موجب واکنش های شیمیایی ناخواسته ای در عطر می شود که موجب کاهش عمر عطر می شود.

قرار دادن عطر در مکانی مرطوب هم نمی تواند فکر خوبی باشد چراکه “طراوت” را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی پرتو فرابنفش روی رنگ عطر تاثیر می گذارد و می تواند رنگ کهربایی را به سبز تغییر دهد. به همین دلیل باید عطر را به دور از پرتو خورشید نگه داشت.

در کمال تعجب، بهترین مکان برای نگهداری عطر، جعبه آن است و بهترین دما هم ۲۱ درجه سلسیوس است. اگر می خواهید یک قدم پیش تر بروید، می توانید عطر را در یخچال قرار دهید.

عطرهایی با جعبه کوچک بخرید

آمواج میندر: عطر های ارزشمند باید در جعبه های کوچک خریداری شوند تا سریع تر از عطر های عادی خالی شوند. عطری که برای مدت زیادی مورد استفاده قرار گیرد، کم کم با اکسیژن واکنش می دهد که بد ترین خبر ممکن است چراکه اکسیژن آهسته آهسته با مولکول های عطر واکنش می دهد و ساختار آن را تغییر می دهد، در نتیجه عطر بوی خود را از دست می دهد. البته اگر شما روی عطر خاصی تاکید دارید و به صورت روزانه از آن استفاده می کنید، خرید یک عطر بزرگ فکر بدی به نظر نمی رسد. به غیر از این حالت، کوردیجان روی خرید عطر های کوچک تاکید دارد. عطر ها در حالت عادی تا ۳ ماه تازگی خود را حفظ می کنند اما با قرار دادن عطر در یخچال، می توانید این رقم را افزایش دهید.

بهترین عطر گرمی مردانه | راهنمای خرید ادکلن اصل | راهنمای خرید عطر زنانه

عطر مصنوعی ایده بدی نیست

آمواج اپیک:  عطر های طبیعی طرفداران زیادی دارند اما عطر هایی که می خرید انقدر ها هم طبیعی نیستند. بوی گل هایی مانند سوسن یا فریزیا را نمی توان از طبیعت دریافت کرد چراکه این گل ها اصلا نمی توانند به حد مورد نیاز بو و عطر تولید کنند به همین دلیل کارخانه های عطر سازی مجبور به تولید این عطر ها با استفاده از واکنش های شیمیایی می شوند. بعضی از کارخانه های عطر سازی از قرن نوزدهم به مخلوط عطر های طبیعی و مصنوعی پرداخته اند، به همین دلیل قوانین سفت و سختی در این رابطه شکل گرفته تا عطر ها در رابطه با سالم بودن و البته خطرناک نبودن تغییرات شیمیایی به وجود آمده، کنترل شوند. از نظر کوردیجان این دسته از عطر ها بیشترین کیفیت را دارند. از طرفی نحوه استفاده از عطر ها هم تغییر کرده، برای مثال مشک زمانی به عنوان بوی اصلی در عطر ها تولید می شد اما حالا نحوه استفاده از آن تغییر کرده و در کنار عطر های دیگر قرار می گیرد و برای بیشتر کردن اثر عطر مورد استفاده قرار می گیرد.

عطر و ادکلن را فقط اسپری کنید

بیشتر افراد هنگام عطر زدن، آن را روی مچ دست خود اسپری می کنند و در نهایت، مچ ها را به هم مالش می دهند؛ از نظر فرانسیس انجام این کار اشتباه است. چراکه اصطکاک ناشی از این کار موجب افزایش دمای پوست و تولید آنزیم هایی طبیعی می شود، این آنزیم ها می توانند بوی عطر را تغییر دهند. انجام این کار همچنین دوام و میزان پخش شدن بو را هم تحت تاثیر قرار می دهد. برای درک بهتر این مسئله گل ها را در نظر بگیرید، گل ها با گرم تر شدن اطرافشان میانه خوبی ندارند و در صورت حضور در این فضا ها پژمرده می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق و افزایش دوام عطر، آن را روی مچ هایتان اسپری کنید و اجازه دهید عطر جذب پوست شود. همین!

پوست مرطوب، موی بلند

عطر روی پوست خشک دوام زیادی ندارد  به همین دلیل بهتر است اول پوست را با مرطوب کننده ها کمی مرطوب کنید. در نظر داشته باشید که بوی این مرطوب کننده ها با بوی ادکلن هماهنگی داشته باشند و یا اصلا بویی نداشته باشند تا تداخلی ایجاد نشود.

مکانی که عطر را روی آن اسپری می کنید هم مهم است؛ جایی را انتخاب کنید که با لباس هایتان پوشانده نشود و با هوا در ارتباط باشد مانند گردن یا مچ دست. اما اگر در مکانی گرم قرار دارید، استفاده از عطر برروی پوست مناسب نیست چراکه با عرق کردن بدن، اثر عطر از بین می رود.

اسپری خوشبو کننده ها روی شال، مقنعه و مو های بلند موجب پخش شدن بیشتر بو می شود و دوام آن ها را نیز افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا