اقتصادیسلامت و تندرستیعمومیکسب و کار برتر

بررسی تأثیر مصرف قهوه موکا در کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

فواید قهوه برای سلامتی:

در مورد فواید قهوه گفته می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلفی مانند دیابت نوع ۲، سرطان و بیماری آلزایمر را کاهش دهند. نتایج برخی تحقیقات نشان دهنده فواید قهوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات بوده است.

قهوه موكا دكتر بیز: مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. اما به افرادی که در حال حاضر به دیابت مبتلا هستند توصیه می‌شود قبل و ۲-۱ ساعت بعد از مصرف این نوشیدنی قند خون خود را اندازه‌گیری کنند. زیرا تاثیر این نوشیدنی بر این بیماران می‌تواند متفاوت باشد.

در مبتلایان به ف نیز توصیه می‌شود قبل و بعد از مصرف قهوه فشارخون خود را اندازه‌گیری کنند و در صورتی که فشارخون‌شان افزایش پیدا کرده بود از مصرف قهوه خودداری نمایند.

نوشیدن قهوه احتمالاً برای مبتلایان به بیماری پارکینسون نیز سودمند است. محققان با انجام مطالعاتی مشاهده کردند ترکیبات موجود در قهوه می‌تواند سرعت تخریب مغز را در این بیماران کاهش دهد. هر چند برای تائید این یافته باید مطالعات بیشتری انجام شود.

بیماری پارکینسون یک بیماری پیش‌رونده مغزی است که با علائمی مانند لرزش، سفتی عضلات، کندی حرکات و اختلال در راه رفتن و حفظ تعادل بدن همراه  است. در حال حاضر برای این بیماری درمان قطعی وجود ندارد.

طبق نتایجی که محققان اسپانیایی در سال ۲۰۱۸ منتشر کردند مصرف ۳ تا ۶ فنجان قهوه در طی روز خطر مرگ زود هنگام را کاهش می‌دهد. احتمالاً یکی از ترکیبات موجود در آن که پلی‌فنول نام دارد بر روند پیری سلولی اثر می‌گذارد. این ترکیب یک است.

جالب است بدانید مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ در مجله Journal of Psychopharmacology منتشر شد که نشان داد نوشیدن قهوه قبل از انجام کارهای گروهی سبب افزایش تعامل افراد با یکدیگر می‌شود. به اعتقاد محققان افزایش هوشیاری که بعد از مصرف این نوشیدنی رخ می‌دهد سبب می‌شود شما احساس بهتری نسبت به خود و دیگران داشته باشید.

در مطالعات زیادی مشاهده شده که حتی نوشیدن قهوه بدون کافئین نیز برای سلامتی مفید است. این امر بیانگر آن است که اثربخش بودن این نوشیدنی تنها به دلیل وجود کافئین در آن نیست. بلکه ترکیبات مفید دیگری هم در آن وجود دارند که باید با انجام تحقیقات بیشتر شناسایی شوند.

اگرچه مصرف قهوه برای سلامتی سودمند است اما به علت داشتن کافئین اگر در مقادیر زیاد مصرف شود می‌تواند سبب اضطراب، تحریک‌پذیری و بی‌خوابی شود. مصرف بیش از حد این نوشیدنی از طریق افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار استحکام استخوان‌ها را کاهش می‌دهد.

فواید قهوه در کاهش خطر بیماریپوستی روزاسه:

محصولات دکتر بیز: بیماری پوستی روزاسه در ظاهر شبیه آکنه است، اما در اصل با آن تفاوت دارد. روزاسه یک بیماری التهابی مزمن و شایع است که سبب قرمزی و تورم صورت می‌شود. در بیماری پوستی روزاسه حتی ممکن است رگ‌های خونی قابل مشاهده باشند. گاهی اوقات نیز روزاسه گوش‌ها، سینه و پشت را درگیر می‌سازد. این علائم ممکن است چند هفته ظاهر شوند و سپس بهبود پیدا کنند.

درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و علت دقیق بروز آن نیز نامشخص است. به نظر می‌رسد که عوامل ارثی و محیطی در بروز بیماری پوستی روزاسه نقش داشته باشند. احتمالاً آسیب پوست که از نور آفتاب ناشی می‌شود می‌تواند سبب بروز اولین تحریکات پوستی شود.

احتمال ابتلا به این بیماری پوستی در زنان، افراد بالای ۳۰ سال، افراد سیگاری، افرادی که پوست روشنی دارند و افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به روزاسه را  دارند بیشتر است.

خواص قهوه فوری موکا حاوی عصاره قارچ گانودرما و پودر شکلات | خواص قهوه گانودرما موکا دکتر بیز | زمان مصرف قهوه گانودرما موکا

تحقیق جدیدی که در مجله JAMA Dermatology منتشر شده نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری پوستی روزاسه مفید باشد. نتایج این تحقیق با بررسی عادات غذایی حدود ۸۳ هزار زن به دست آمده است.

بر اساس نتایج این مطالعه در کسانی که با نوشیدن قهوه روزانه ۱۰۰ میلی‌گرم کافئین دریافت می‌کردند خطر بروز روزاسه ۴ درصد کمتر بود. در افرادی که حداقل ۴ فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که ماهانه کمتر از ۱ فنجان از این نوشیدنی را مصرف می‌کردند احتمال بروز این بیماری پوستی به طور قابل توجهی کمتر بود.

مصرف سایر منابع حاوی کافئین، مانند چای و شکلات، و همچنین مصرف قهوه بدون کافئین ارتباطی با کاهش خطر بروز این بیماری نداشت. با این حال، لازم است در این زمینه تحقیقات بیشتری انجام شود.

تحقیقات در مورد مکانیسم اثر قهوه بر روی بیماری روزاسه ادامه دارد. اما محققان بر این باورند که کافئین می‌تواند بر روی قدرت انقباض عروق و قدرت سیستم ایمنی اثر داشته باشد. همچنین فواید کافئین می‌تواند به اثر آن بر روی هورمون‌ها (از جمله آدرنالین، نورآدرنالین و کورتیزول) و عوامل آنتی‌اکسیدانی موجود در آن مرتبط باشد.

آشنایی با فواید قهوه تلخ

قیمت قهوه گانودرما لاته دکتر بیز: قهوه تلخ، ترکیبی از مواد مفید برای بدن است که از جمله آنها می‌توان به آنتی‌اکسیدان، انواع ویتامین‌های B، منیزیم، پتاسیم و غیره اشاره کرد. نوشیدن مداوم قهوه خطر، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش داده و از گرفتگی عروق خونی جلوگیری می‌کند. قهوه تلخ همچنین دارای موادی چربی‌سوز است که بخصوص با ازبین‌بردن چربی‌های دور شکم، کمک زیادی به لاغری و کاهش وزن می‌کند.

نوشیدن قهوه حتی در زمان سرماخوردگی و بیماری‌های مشابه نیز مفید است و به بهبود سریع‌تر کمک می‌کند، مگر اینکه تب بیمار زیاد باشد. تحقیقات نشان داده که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز طول روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.

نوشیدن قهوه تلخ حتی برای افراد مسن هم توصیه می‌شود، زیرا قهوه دارای ترکیباتی است که حافظه را تقویت کرده و از وقوع بیماری خطرناک آلزایمر جلوگیری می‌کند. قهوه برای سلامت اعصاب و روان نیز بسیار مفید است و مصرف مداوم آن می‌تواند باعث آرامش شود. چرا که قهوه مراکزی از مغز را تحریک می‌کند که منجر به ترشح هورمون‌های شادی شده و به این ترتیب مانع از ابتلای فرد به افسردگی می‌شود.

درست است که قهوه دارای خواص مفیدی است، اما به شرطی که در خوردن آن افراط نشود. مصرف زیاد این نوشیدنی ممکن است باعث گیجی و بی‌خوابی شده و تمرکز فرد را به هم بزند. پس تنها در صورت اعتدال در نوشیدن قهوه است که فرد می‌تواند از مزایای آن بهره‌مند شود و گرنه زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند به ارگان‌های مختلف بدن صدمه بزند.

فواید قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو نوعی قهوه محبوب است که طرفداران زیادی دارد. این نوع قهوه بسیاری از مشکلات کلیه و کبد را رفع کرده و تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد. تقویت مو و کاهش قند خون از دیگر فواید قهوه اسپرسو است. مصرف همیشگی این نوع قهوه می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را در حدود زیادی بهبود بخشیده و از بسیاری از مشکلات قلبی نیز جلوگیری کند. بسیار خوشمزه بوده و می‌توان گفت با اکثر ذائقه‌ها سازگار است.

علت اینکه این نوع قهوه را اسپرسو می‌نامند، سرعت‌بالای آماده‌سازی آن است. این ویژگی باعث شده که گزینه مناسبی برای پذیرایی در مهمانی باشد. آنتی‌اکسیدان و بسیاری از ویتامین‌ها در ترکیب قهوه اسپرسو موجود است و کمک زیادی به عملکرد کبد می‌کند. کبد از اعضای حیاتی بدن بوده و مسئولیت انجام بسیاری از فعالیت‌های مهم بدن را به عهده دارد. به دلیل تغییر سبک زندگی در دنیای مدرن امروزی، افراد زیادی به بیماری چربی کبد مبتلا می‌شوند. تحقیقات نشان داده که مصرف مداوم قهوه اسپرسو می‌تواند امکان ابتلا به بیماری‌های کبدی و از جمله چربی کبد را کاهش دهد.

امروزه اضافه‌وزن و چاقی دغدغه بسیاری از افراد در سراسر جهان است. تحرک در زندگی‌های امروز بسیار کم شده و از طرف دیگر، وضعیت اقتصادی مردم نیز بهبودیافته و افراد چربی‌ها و شیرینی‌های زیادی را مصرف می‌کنند. این سبک زندگی ناسالم سبب اضافه‌وزن بسیاری از اقشار جامعه شده است. قهوه اسپرسو می‌تواند در حد زیادی به لاغری و کاهش وزن کمک کند. این نوع قهوه دارای خاصیت چربی‌سوزی بالایی است

دکمه بازگشت به بالا