عمومی

«اول اونا شروع کردن!» – مجله خانواده

بازیکنانی که به یکدیگر حمله کردند کمی سرشان را برگرداندند و به سولاش رفیعی نگاه کردند. بازیکنانی که همین دو سال پیش در مسابقه پرسپولیس و سپاهان با استنلی کیروش جنگیدند و در این مبارزه شرکت کردند اکنون برای موفقیت سپاهان با استنلی می جنگند! بد نبود سعید آقایی ، یکی از اعضای سپاهان که همین یکی دو سال پیش بود ، در حالی که کبوتر قرمزی در دست داشت برای مردم پرسپولیس آواز می خواند ، بد بود و حالا پرسپولیس در آتش سوخت!

به گزارش مجله خانواده عصر ایران وی می نویسد: “در دنیای عقلانی ، همه چیز می توانست در جهات مختلف پیش رود.” بازیکنان پرسپولیس و سپاهان پس از تساوی یک بر یک با یکدیگر دست دادند. او با بیان اینکه خسته نشده است ، به رختکن می رود و در بازی بعدی تمرکز می کند ، مخصوصاً قرمز که باید جمعه مقابل استقلال بازی کند. کبریت ظریف. اما در فوتبال ایران پس از تساوی ، بازیکنان با مشت و لگد ، فحش ، فریاد و فریاد به یکدیگر حمله می کنند. نتیجه؟ افزایش نفرت در بین هواداران ، احتمال سرقت از برخی بازیکنان ، افزایش عصبانیت و خشونت ، افزایش درگیری بین دو شهر اصفهان ، ادامه بحث در شبکه های اجتماعی ، مزاحمت مدیر ، تمرکز بازیکن عدم و غیره

حتی برنامه های برتر فوتبال هم نمی توانستند به داستان کمک کنند. طرفین داستان هنوز معتقدند که “نه تنها حق ماست ، بلکه حالمان نیز خوب است”. “ما بی گناه هستیم و همه اینها به خاطر رقبا است.” این به این دلیل است که حتی پیروان پرسپولیس ، افسین و پیروان سپاهان صالچ موضع قاطعی دارند بدون اینکه نرم شوند.

مطمئناً ، در چنین مواقعی می خواهیم علاقه مندان به مشروبات الکلی نوعی مزیت داشته باشند ، اما حتی مدیران باشگاه چگونه از این هیجان بهره می برند؟ هرکسی که مانند یک چیز بزرگ رفتار کند و انتظار می رود هسته را پایین بیاورد ، خودش یک آتش است!

بیایید فرض کنیم در آن جنگ ها بازیکنان توانستند بینی و دندان یکدیگر را بشکنند. یعنی به جای این مشت ها و ضربات گرد ، دست هایشان به هم می خورد و مشت و لگد می زند. نتیجه؟ شاید ماهها محرومیت ، جریمه های باشگاهی ، کمی عصبانیت هوادار به کمبود بازیکن در تیم ، کسر امتیاز و … چه چیز دیگری می تواند به دست آورد؟ چند قطعه شعر و شعار می خوانید؟ چه چیز دیگری؟ بازیکنان حرفه ای که همیشه فوتبال حرفه ای بازی می کنند ، انتظار دریافت حقوق حرفه ای را دارند و می خواهند دیگران با آنها حرفه ای برخورد کنند ، چقدر حرفه ای هستند؟

بازیکنانی که به یکدیگر حمله کردند کمی سرشان را برگرداندند و به سولاش رفیعی نگاه کردند. بازیکنانی که همین دو سال پیش در مسابقه پرسپولیس و سپاهان با استنلی کیروش جنگیدند و در این جنگ شرکت کردند اکنون برای موفقیت سپاهان با استنلی می جنگند! بد نبود سعید آقایی ، یکی از اعضای سپاهان که همین یکی دو سال پیش بود ، در حالی که کبوتر قرمزی در دست داشت برای مردم پرسپولیس آواز می خواند ، بد بود و حالا پرسپولیس در آتش سوخت!

آسان است. مزایای این شغل چیست؟ به جز تاریک شدن فضای فحاشی و توهین ، به جز مشکلات و حواشی ، به جز ایجاد نفرت بین هواداران دو باشگاه. عمل هنگام رفتن به تیم دیگر و پرتاب سنگ چقدر مفید است؟

برخی می گویند این در همه جای دنیا صدق می کند ، آقا. آرژانتین و کلمبیا را می بینید! آیا دوست دارید رفتار بازیکنان ایتالیایی و اسپانیایی ، نحوه برخورد آنها بعد از سوت داور و آرژانتین و کلمبیا به عنوان الگو را ببینید؟ فوتبال باشگاهی از نظر فرهنگی ، تمدنی ، مذهبی و اخلاقی با این کشورها که فوتبال باشگاهی نمونه ای از هولیگان در سراسر جهان است ، چه مشترکاتی دارد؟

بازیکنان داخل زمین باید سخت بازی کنند ، سخت کار کنند و مانند سربازان وظیفه شناس باشند تا اینکه به یکدیگر فشار بیاورند ، اما استفاده از این مشت و لگدها در پایان بازی چیست؟ به جای طعنه زدن یا پرتاب مشت از دور ، با پا توپ را بزنید! “این یک عمل غلط ، رفتار و رفتار اشتباه است ، و حتی اگر 83 میلیون نفر از آن دفاع کنند ، این اشتباه است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا