عمومیکسب و کار برتر

انواع استایل ساعت مچی

ساعت مچی یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در استایل است. با شناخت ویژگی‌های هر استایل و اصول ست‌کردن ساعت با لباس می‌توانید به بهترین شکل از ساعت مچی خود استفاده کنید. اگر شما نیز خواهان یادگیری اصول برای استفاده درست از ساعت مچی هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

تاثیر ساعت مچی در استایل خانم­ها

انتخاب یک ساعت مچی مناسب برای خانم‌ها باعث می‌شود تا ظرافت و جزئیات استایل آن‌ها بهتر دیده شود. علاوه بر این پوشیدن ساعت مچی جذاب کمک می‌کند سایر اکسسوری‌ها مثل دستبند و گردنبند جلوه بیشتری داشته باشند. در واقع ساعت موندوشاپ یک المان جذاب برای تکمیل‌کردن استایل خانم‌ها و آقایان است.

تاثیر ساعت مچی در استایل آقایان

از آنجایی که آقایان دسترسی محدودتری به اکسسوری‌ها دارند، ساعت مچی انتخاب مناسبی برای استایل آن‌ها است. به عنوان مثال: اگر شما کارمند یا مدیر یک شرکت هستید، استفاده از ساعت مچی کلاسیک می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر کند. یا ست­کردن ساعت مچی چرم با کفش و کمربند استایل شما را رسمی‌تر نشان می‌دهد.

شناخت انواع مدل های ساعت مچی

یکی از اصول ست­کردن ساعت مچی با استایل شناخت انواع مختلف ساعت است. به ­عنوان مثال، بسیاری از افراد نحوه ست کردن ساعت مچی نقره با لباس­های مختلف را نمی­دانند. امروزه، در بازار انواع مختلفی از ساعت مچی وجود دارد که شما با توجه به استایل خود می‌توانید مناسب‌ترین نوع را انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ترین انواع ساعت مچی را برسی می‌کنیم. ساعت رسمی: ساعت مچی رسمی در مقایسه با انواع دیگر ساعت­ها ظاهر ساده‌تری دارد. در واقع، این سادگی ویژگی اصلی ساعت‌های رسمی است. از آنجایی که رنگ تیره مشخص‌کننده استایل رسمی است ساعت مچی‌های رسمی بیشتر به رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی تولید می‌شوند. بند این نوع ساعت‌ها بیشتر از جنس چرم مرغوب و استیل است.

ساعت اسپرت: ساعت مچی اسپرت یکی از پرطرفدارترین انواع ساعت مچی است. این ساعت‌ها صفحه نسبتا بزرگی دارند و قابشان محکم و انعطاف­پذیر است. این اکسسوری‌ها معمولا از استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند. بعضی از این نوع ساعت‌ها ویژگی‌هایی مثل قطب‌نما، کیلومتر شمار و صفحه نمایش تعداد ضربان قلب را دارند. ساعت غواصی: ساعت مچی غواصی یکی از محبوب‌ترین انواع ساعت مچی است که با استایل‌های مختلف هماهنگ می‌شود. این ساعت که به­ طور ویژه برای غواصان و شناگرها طراحی شده، مقاومت بالایی در برابر آب و ضربه دارد.

این ساعت‌‍‌ها معمولا صفحه نمایش نورانی و پررنگی دارند که باعث می‌شود به راحتی، زمان را مشاهده کنید. علاوه بر این موارد، یکی از ویژگی‌های مهم ساعت مچی غواصی قاب چرخشی آن است. ساعت نقره: یکی از زیباترین انواع ساعت مچی است که در استایل زنانه و مردانه کاربرد دارد. ویژگی اصلی این ساعت ظرافت و براقی آن است. برخی از ساعت‌های نقره با نگین کار شده‌اند و مناسب استایل‌های مجلسی زنانه هستند. ساعت‌های نقره آبکاری ­شده مرغوب اغلب موتورهای ژاپنی و سوئیسی دارند. ساعت نقره سیاه‌قلم یکی دیگر از انواع ساعت نقره زنانه است که زیبایی متفاوتی به استایل شما می‌دهد.

نکات مهم برای انتخاب ساعت مچی

*توجه به اندازه ساعت: یکی از نکات مهمی که در هنگام استفاده یا باید به آن توجه کنید انتخاب سایز مناسب آن‌ها است. اگر مچ دست باریکی دارید، ساعت‌های ظریف مناسب شما هستند و اگر مچ دستتان بزرگ است ساعت‌هایی که بند ضخیم دارند برای شما مناسب‌اند. توجه به ترکیب رنگ ساعت و استایل: ست کردن ساعت براساس رنگ استایل یکی از راحت­ترین روش­ها است. اگر قهوه‌ای و کرم، رنگ‌های مورد علاقه شما هستند و همیشه در استایل شما دیده می‌شوند؛

می‌توانید برای بهتر شدن استایل خود از ساعت‌هایی با رنگ طلایی استفاده کنید. علاوه بر  این در استایل‌های رسمی و نیمه­رسمی استفاده از ساعت‌های تیره با بند مشکی یا قهوه‌ای بهترین انتخاب است. به طور کلی استفاده از ساعت‌های با رنگ خنثی مناسب هر استایلی است. این نوع ساعت‌ها به راحتی با سایر اکسسوری‌ها هماهنگ می‌شوند. در ضمن برای راحتی خود از ساعت مچی‌هایی که بند تنگ یا کوتاه دارند هم استفاده نکنید.

اصول ست کردن ساعت در استایل­ های مختلف

این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که: ساعت نقره مناسب چه نوع لباس‌هایی است؟ ساعت نقره مناسب لباس‌های مجلسی و مات در رنگ‌های خاکستری و آبی است. با توجه به این که استایل شما چیست ساعت مچی شما باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. تناسب میان این دو فاکتور باعث می‌شوند تا تاثیر ساعت مچی بر روی استایل به‌مراتب بهتر دیده شود و ظاهری جذاب‌تر و معقول‌تر داشته باشید. در ادامه اصول ست کردن ساعت در ۳ استایل مهم را برسی می‌کنیم.

* اصول ست کردن ساعت در استایل­ رسمی

برای داشتن یک استایل رسمی جذاب با ساعت مچی از ساعت‌های ساده و فرمال استفاده کنید. دقت کنید که صفحه این ساعت‌ها باید سایز استانداردی داشته باشند. بیشتر ساعت‌های مچی رسمی صفحه دایره و مستطیلی شکل دارند. اگر از ساعت مچی بند چرمی استفاده می‌کنید می‌توانید رنگ چرم ساعت را با کمربند و کفش خود ست کنید.

* اصول ست کردن ساعت در استایل اسپرت

ویژگی اصلی استایل اسپرت راحتی آن است و استفاده از ساعت مچی در این استایل باعث افزایش جذابیت ظاهری و راحتی شما می‌شود. ساعت اسپرت با لباس­های جین، پیراهن دکمه‌دار و کت اسپرت ست می‌شود. در استایل اسپرت استفاده از رنگ‌های متنوع و شاد برای ست کردن ساعت رایج است.

* استفاده از ساعت در استایل کژوال

استایل کژوال از جمله محبوب‌ترین استایل‌های غیررسمی است. برخی به اشتباه آن را با عنوان استایل اسپرت می‌شناسند (در صورتی که این دو با یکدیگر متفاوت هستند). در استایل کژوال از طیف رنگی ثابت و لباس‌های راحت استفاده می‌شود. ساعت مچی مناسب برای ست­کردن با این استایل، ساعت‌های ظریف با جزئیات ریز هستند که موتور مکانیکی دارند. ساعت‌های کژوال با استایل‌های نیمه­رسمی هم به خوبی ست می‌شوند و گزینه مناسبی برای استایل‌های روزمره هستند.

اگر قصد خرید ساعت مچی را دارید …

اگر می‌خواهید با توجه به استایل خود یک ساعت را انتخاب کنید اما نمی‌دانید چه نوع ساعتی مناسب شما است می‌توانید با ما در کوبیک تماس بگیرید. فروشگاه کوبیک یک مجموعه فعال در زمینه فروش اکسسوری‌های نقره و غیر نقره  از جمله ساعت، دستبند، گردنبند، گوشواره و … است. اگر قصد ، ساعت و هر نوع زیورآلات دیگری را دارید کافیست با ما در ارتباط باشید. برای آن که ساعت مچی مناسب استایل تان را بشناسید لازم است با ویژگی های هر سبک از ساعت مچی آشنا شوید. برای آنکه یک استایل بی نقص و کامل داشته باشد باید به نکات هر چند کوچک توجه کنید. برای خرید یک ساعت مچی مناسب با این مقاله از همراه باشید.

انتخاب صحیح ساعت مچی مناسب استایل

از آنجایی که ساعت شما، نشانه شخصیت شماست، باید در هنگام به نکات مهمی توجه کنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام خرید ساعت، به فرم صفحه، نوع بند، اندازه ساعت مچی و رنگ پوست‌تان دقت کنید. این موارد نقش مهمی در زیبایی ساعت و استایل‌ های مختلف برای شما ایفا خواهد کرد. در انتخاب رنگ ساعت مچی بسیار دقت کنید، چرا که در اولین نگاهی که به ساعت می‌شود، رنگ آن جلوه می‌کند. به طور مثال ساعت دخترانه با رنگ مشکی می‌تواند جذاب باشد، چون رنگ مشکی هیچ وقت قدیمی نمی‌شود؛ اما اگر علاقه‌ای به رنگ مشکی ندارید، می‌توانید در انتخاب ساعت مناسب با استایل از رنگ صورتی استفاده کنید، زیرا رنگ صورتی رنگ شیک و مناسبی برای دختران است.

بند ساعت، معمولاً در دو نوع چرمی و استیلی استفاده می‌شود. ساعت‌های جدید با بند چرمی وزن سبکی دارند، اما ساعت‌هایی که بند استیلی دارند، معمولاً فانتزی و شیک‌تر هستند. هرچه صفحه ساعت ظریف‌تر باشد، استایل شما شیک‌تر و جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. سعی کنید در انتخاب ساعت مناسب با استایل از ساعت‌هایی استفاده کنید که صفحه آنها ظرافت داشته باشد. اگر به ساعت‌هایی با صفحه بزرگ علاقه دارید، ساعت‌هایی را انتخاب کنید که حس ساعت مردانه را منتقل نکنند.

همانطور که گفته شد، ساعت مچی، باید با توجه به رنگ پوست شما انتخاب شود. ساعت مچی طلایی برای پوست‌های گرم مانند برنزه و گندمی تند، مناسب است. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، سعی کنید ساعت‌تان را با یک انگشتر سبز یا فیروزه‌ای بپوشید تا چشم‌نواز باشد. ساعت مچی نقره‌ای مناسب افراد با پوست‌های سفید و خنک است. پوشیدن یک انگشتر صورتی یا عقیق به همراه ساعت نقره‌ای بسیار جذاب خواهد بود. ساعت مچی با بند چرم یا قهوه‌ای رنگ، برای پوست‌های گرم مناسب نبوده و برای پوست‌های سفید مناسب‌تر است.

مابقی ساعت ها یا طراحی ساده دارند، یا فقط مناسب افرادی هستند که از مد پیروی می کنند و یا مناسب اشخاص خاصی مثل ورزشکاران یا سلبریتیها هستند. انتخاب رنگ و جنس مورد نظر ساعتی که انتخاب می کنید باید از نظر رنگی با پوشش تان تناسب داشته باشد. در واقع رنگ آن باید با متوسط رنگی که به صورت معمول در پوششتان بکار می برید هم خوانی داشته باشد. همچنین جنس آن می تواند متناسب با موقعیت انتخاب شود. برای مثال، صفحه ساعت می تواند شیشه ای، کریستال، تلق یا پلاستیکی باشد و جنس بدنه آن می‌تواند از سرامیک، استیل، لاستیک، چرم و فلزاتی مانند طلا یا و یا تلفیقی باشد.

نکات مهم خرید ساعت مچی

  1. برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند.
  2. برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.
  3. بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد.
  4. بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان می‎دهد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا