عمومی

اشتغالزایی با راه اندازی گلخانه‌های کوچک در هفتکل

به منظور افزایش اشتغالزایی در هفتکل ، طرح توسعه گلخانه‌ها به ویژه گلخانه‌های کوچک مقیاس در هفتکل در دستور کار قرار گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس در فضای روستا‌ها علاوه بر تأمین امنیت غذایی به اقتصاد روستائیان کمک کرده و زمینه ساز ایجاد اشتغال می شود.

صدور مجوز برای گلخانه‌های کوچک مقیاس تسهیل شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت شهرستان مجوز ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس را دریافت کنند .

همچنین به منظور حمایت از روستائیان تسهیلات ارزان قیمت نیز برای راه اندازی گلخانه های مقیاس کوچک در نظر گرفته شده است و روستائیان متقاضی ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در خصوص افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای، افزایش بهره‌وری از زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی، افزایش اشتغال، تسهیل و تسریع در فرآیند صدور مجوز‌ها و پروانه ساخت، ساماندهی و تاسیس واحد‌های گلخانه‌ای کوچک مقیاس در اراضی روستا‌یی و شهری در مساحت‌های کمتر از ۳۰۰ مترمربع در حال انجام است.

 

دکمه بازگشت به بالا