عمومیکسب و کار برتر

از مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی چه میدانید؟

سوال در مورد خرید ملک در قبرس یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری سرمایه گذاران خارجی است. خوب است بدانید که برای خرید و سرمایه گذاری در املاک در قبرس، داشتن دانش خوب از قوانین قبرس مهم است. توصیه می کنیم با استخدام یک وکیل معتبر و با تجربه در زمینه املاک و مستغلات، مراحل اخذ اقامت و سرمایه گذاری را به راحتی طی کنید. در اینجا برخی از مسائل خرید ملک در قبرس را به شما می گوییم. با دانستن مسائل خرید ملک در قبرس مطمئنا سرمایه گذاری مطمئنی را انجام خواهید داد.

از مشکلات خرید ملک در قبرس شمالی چه میدانید؟

مقصد ایرانیان برای سرمایه گذاری در املاک قبرس است. از طرفی هزینه زندگی در قبرس بسیار بالاست. یکی از مشکلات ایرانیان خرید ملک در قبرس این است که اجازه خرید ملک با کیفیت بالا را ندارند. یکی دیگر از مشکلات خرید ملک در قبرس این است که داشتن مجوز اقامت در قبرس به این معنا نیست که متقاضیان اجازه شهروندی و اجازه کار را دریافت می کنند. با وجود مشکلات فراوان خرید ملک در قبرس، خرید ملک در قبرس مزایایی نیز دارد. متقاضیان می توانند با خرید ملک از مزایای مالیاتی برخوردار شوند.

همچنین اکثر واحدهای مسکونی در قبرس دارای نرخ بهره پایین هستند. از سوی دیگر، قبرس اخیراً در بسیاری از زمینه ها مانند آموزش، بهداشت، بانکداری، صنعت و فناوری پیشرفت کرده است. توصیه ما این است که بدون اطلاعات مناسب و مشاوره با وکیل مجرب اقدام به خرید ملک در قبرس نکنید. زیرا در صورت بروز بحران املاک، بازنده واقعی خریدار است.

جلوگیری از مشکل خرید ملک در قبرس

از آنجایی که کمپین های تبلیغاتی زیادی در کشورهای اروپایی مانند قبرس وجود دارد. به شما توصیه می کنیم قبل از خرید ملک در قبرس با افراد مجرب مشورت کنید. مشاوره با افراد مجرب شما را از مشکلات خرید ملک در قبرس نجات می دهد. اگرچه دولت قبرس از سرمایه گذاران حمایت قانونی می کند، اما در برخی موارد می توانید هنگام خرید ملک در قبرس از خریدار سوء استفاده کنید.

از یک وکیل مجرب کمک بگیرید

به عنوان مثال در برخی موارد متقاضی می تواند هزینه ملک را پرداخت کند اما فروشنده به تعهدات خود عمل نمی کند. در این شرایط خریدار می تواند به دادگاه شکایت کند و از طرف خود تقاضای انتقال ملک کند. بهتر است بدانید در صورت در دسترس نبودن مدارک لازم، خریدار امکان ثبت ملک را نخواهد داشت.

خرید ملکی که قبلاً مجوزهای لازم را دریافت کرده باشد ملکی امن محسوب می شود.

می توانید صحت این مجوزها را با یک وکیل مجرب بررسی کنید. از طرفی برخی از متقاضیان بر این باورند که خرید ملک در روستاهای قبرس ریسک کمتری نسبت به خرید ملک در مرکز شهر قبرس دارد. اگر قصد خرید ملک در روستا را دارید بهتر است به یک سری نکات توجه کنید. به عنوان مثال خرید مکان هایی که در روستا در زمین همسایه ساخته می شود خریدار را با مشکلات بزرگی مواجه می کند. توصیه می کنیم هنگام خرید ملک در روستا تصویر ثبت شده توسط نقشه بردار مرزهای زمین را به دقت بررسی کنید.

نکاتی برای خرید ملک در قبرس

نکته مهم هنگام خرید ملک در یک شهر یا شهرستان قبرس، مشورت با یک وکیل مجرب است. داشتن یک وکیل مجرب شما را از تمامی خطرات و مشکلات خرید ملک در قبرس محافظت می کند. متقاضیان می توانند با اخذ اقامت قبرس و ملک در قبرس تابعیت یک کشور اروپایی را به دست آورند. اما متقاضیان باید به چند نکته مهم توجه کنند تا در هنگام خرید ملک در قبرس دچار مشکل نشوند.

از جمله نکات مهم خرید ملک در قبرس می توان به قیمت ملک، میزان رشد آن در نقاط مختلف قبرس، خطر توقیف، سطح تورم، رشد اقتصاد این کشور و وضعیت سیستم قضایی قبرس اشاره کرد. البته از زمان پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا، دولت قبرس قصد دارد بخش املاک و مستغلات را کاهش دهد. دولت قبرس در نظر دارد تمام املاک بدون سند را تنظیم کند تا از بروز مشکلات در هنگام خرید ملک در قبرس جلوگیری کند.

شرایط خرید ملک در قبرس

سرمایه گذاران می توانند با ارائه تنها 30 درصد از هزینه خرید ملک، مابقی هزینه ملک را به صورت وام بانکی 5 ساله با سود 7 یا 8 درصد پرداخت کنند. قیمت یک آپارتمان در مرکز قبرس تا 27000 یورو می رسد. در حالی که قیمت ویلاها از یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار یورو متغیر است. در اینجا این سوال پیش می آید که با وجود قیمت بالای ملک، چرا ایرانی ها برای خرید ملک در قبرس اقدام می کنند؟

سرمایه گذاران ایرانی برای دو منظور در قبرس ملک می خرند. اولین هدف سرمایه گذاران اخذ مجوز اقامت دائم در قبرس است. هدف دیگر سرمایه گذاران تحصیل کودکان در دانشگاه های خارجی است.

بنابراین افرادی که قصد سرمایه گذاری در قبرس را دارند باید از وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور آگاه باشند. تغییرات اخیر در قوانین املاک و مستغلات خطرات خرید ملک در قبرس را کاهش داده است. خوب است بدانید که حداقل سرمایه گذاری ملکی برای اخذ اقامت موقت قبرس 300000 یورو است اما اقامت دائم شرایط خاص و سخت تری است. برای اخذ اقامت دائم، متقاضیان باید ثابت کنند که حداقل درآمد سالانه 30000 یورو دارند.

ارائه مدارک به اداره مهاجرت

متقاضیان باید فرم درخواست را به همراه مدارک دارایی با ارزش بازار روزانه 300000 یورو یا مدرک پرداخت حداقل 200000 یورو به مقامات مهاجرت ارسال کنند. یکی دیگر از شرایط اخذ اقامت دائم قبرس، ارائه ضمانت نامه صادر شده توسط بانک قبرس با حداقل مبلغ 30000 یورو می باشد. این مقدار باید حداقل سه سال به صورت بلوک باشد. متقاضیان همچنین باید متعهد شوند که نباید در قبرس کار یا تجارت کنند.

در پایان

اگر قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارید میتوانید به یورومای مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا