عمومیکسب و کار برتر

از تاتامی و مت تا زیره کفش: علم پشت گرانول Eva

ای وی آ نوعی از ترکیبات شیمیایی پلیمری است. این محصول به عنوان یک ماده اولیه استراتژیک در صنایع زیادی کاربرد دارد. اتیلن و وینیل استات تحت پروسه تولید فوم Eva ترکیب می شوند. این دو ماده نوعی پلیمر شیمیایی هستند که کاربرد فراوانی در صنایع دارند. فوم ای وی آ در ساخت و تولید انواع کفپوش ورزشی به کار می رود. تاتامی های ورزشی تولید شده از این محصول را می توانید در باشگاه های ورزشی ببینید. فوم ایروبیک، مت یوگا، تاتامی رزمی و … از انواع فوم با ضخامت محتلف تولید می شوند.

اغلب ورزشکاران فوم Eva را با نام کفپوش تاتامی فومی می شناسند. مورد مصرف فوم ای وی آ تنها تولید تشک های ورزشی نیست.  بلکه این محصول در ساخت کیف و کفش ورزشی و فوم زیره کفش هم کاربرد فراوانی دارد.استفاده از Ethylene-vinyl acetate در صنعت پزشکی به دلیل خصوصیات ضد باکتریایی و ایمنی این ماده متداول است . کفپوش تاتامی فومی در سالن های ورزشی، محوطه بازی کودکان، کفپوش مهد کودک ها، دیوارپوش مهدکودک و  کفپوش نمایشگاهی و ….. بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده است.

ویژگی های فوم Eva

در مقایسه با سایر متریال به نظر می رسد نقاط قوت فوم ای وی آ بسیار بیشتر باشد. تاتامی ورزشی ساخته شده با این متریال در بین ورزشکاران بسیار پر طرفدار است. طول عمر بالا و دوام فوم ورزشی Eva بسیار بالاست به این ترتیب هزینه ای که برای خرید مت ورزشی پرداخته می شود مقرون به صرفه تر است. محصولات تولید شده با این متریال نظیر کیف و کفش، دوام خوبی دارند و می توانند بارها مورد استفاده قرار گیرند. اما این تنها دلیل برتری فوم Eva نیست.

فوم تاتامی بسیار سبک بوده و به راحتی قابل حمل و نقل است. ورزشکارانی که از مت ورزشی ساخته شده با فوم Eva استفاده می کنند به راحتی آن را با خود حمل می کنند. حتی انواع تشک های تک نفره ورزشی با قابلیت تا شو تولید شده که به شکل کیف دستی جمع می شود و با وزن کمی که دارد جمل و نقل آن بسیار ساده تر است.  فوم ای وی آ انعطاف پذیری زیادی دارد و قابلیت تا شدن و لوله شدن را نیز دارد.

فوم زیره کفش یا تاتامی ورزشی و یا هر محصول دیگری که از این متریال ساخته می شود، به معنای واقعی ضربه گیر است. تاتامی های فوم مانع آسیب به بدن ورزشکاران می شوند و بعد از ورزش و نرمش، خستگی ناشی ار تحرک بسیار کمتر است. تصور کنید کفش های ورزشی با زیره فوم چقدر راحت تر از کفش های غیر استاندارد طراحی شده اند. زیره کفش فوم از جنس ای وی آ مناسب ترین جنس برای کفش ورزشی است. حتی می توان از این فوم به عنوان دیوارپوش اتاق کودک نیز استفاده کرد. لازم است تا دیوار اتاق کودکان زیر 3 سال با فوم ایمن سازی شود.

این محصول کاملا بهداشتی است و موجب تحریک پوست نمی شود. فوم ای وی آ تولید عرق نمی کند و در صورت کثیفی می توان آن را با آب شستشو داد. رنگ های به کار رفته در فوم ای وی آ کاملا ثابت بوده و در اثر مرور زمان و یا شستن تغییر نخواهد کرد. کفپوش تاتامی فدراسیونی بافوم، کفپوشی از جنس فوم EVA است که طبق استانداردهای جهانی تولید و عرضه می‌شود. از آن برای ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت‌های ورزشی ورزشکاران بخصوص رزمی‌کاران در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استفاده می‌شود تا از آسیب‌دیدگی آنها پیشگیری شود.

کفپوش تاتامی را با نام‌های دیگری مثل کفپوش تاتامی ورزشی یا، شیاپچانگ تکواندو هم می‌شناسند. تراکم و مقاومت بسیار بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های این تشک است. علاوه بر این، سطح انعطاف‌پذیری خوبی دارند و بسیار نرم هستند. این ویژگی‌ها سبب می‌شود ورزشکاران بتوانند بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی بر روی تشک، به مسابقات خود بپردازند. به همین دلیل معمولاً از آن در سالن ورزش‌های رزمی مثل تکواندو، کاراته، کیک‌بوکسینگ، جودو، آیکیدو، بوکس و … استفاده می‌شود.

کفپوش گرانولی چیست

کفپوش EVA Granule از دانه های بازیافت شده تایر خودرو تولید می شود. این دانه ها با مش معین به همراه چسب پلی اورتان مخلوط شده و در پرس حرارتی پخته و بلوک زنی می شود. محصول تولید شده به دلیل وجود لاستیک، خاصیت ارتعاش و ضربه گیری مناسبی دارد. کفپوش گرانولی مقاومت بالایی به فشار، نیروهای تکراری، سرما و گرما دارد. به دلیل این ویژگی های خاصی که محصول مورد اشاره دارد، امروزه مورد استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته است.

به طور کلی فوم EVA دارای ظرافت و لطافت بیشتری است و رنگ بندی آن بسیار متنوع است. این محصول برای فاضاهای سقف دار و پا خوردن های عادی گزینه مطلوبی خواهد بود. کفپوش گرانولی مقاومت بالایی دارد و در کارکردهای سنگین طول عمر آن به مراتب بیشتر است. می توان روی آن تجهیزات سنگین ورزشی قرار داد. این کفپوش در مکان های باز و بیرونی به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. حتما با پرسش هایی نظیر اینکه کجا می خواهید این باشگاه کوچک را قرار دهید، چه مساحتی برای این کار نیاز دارید، از چه وسایلی قرار است استفاده کنید، چه کسی قرار است از این باشگاه کوچک خانگی استفاده کند و سوالاتی مانند این موارد .

یک از مهمترین نکاتی که در راه اندازی این باشگاه کوچک باید رعایت کنید این است که برای راه اندازی آن طوری برنامه ریزی کنید که برای سالیان سال بتوانید از آن استفاده کنید و این محیط برای سال ها برای شما جذاب جلوه کند. این محیط در آینده شاهد فعالیت های فراوانی خواهد بود و شما باید طوری آن را آماده کنید که به طور مستمر از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد زیرزمین یا گاراژ خود را به این کار اختصاص می دهند. بعد از انتخاب این فضا به عنوان یک محیط مناسب برای انجام هنر های رزمی نوبت انتخاب کفپوش مناسب است. چه انتخابی بهتر از کفپوش هنرهای رزمی!

اما به نظر شما این مکان محیط مناسبی برای انجام فعالیت های هنر های رزمی است؟! این موضوع بستگی به نوع فعالیت شما دارد. اگر به دنبال گسترش فضای خود در آینده هستید این محیط انتخاب مناسبی به نظر نمی رسد، اما اگر تعداد افرادی که قرار استکفپوش گرانولی از خانواده کفپوش ها است که از ترکیب لاستیک و نوعی چسب تولید شده و بسیار سخت و مقاوم می باشد. برای اطلاع از توضیحات جامع در خصوص کفپوش گرانول کمی وقت بگذارید و مقاله ما را با دقت مطالعه کنید. برای تولید این کفپوش ها از Properties of EVA granules که از بازیافت لاستیک های فرسوده به دست می آید و تمام این مراحل در مجموعه بزرگ پاورکفپوش انجام می گردد. در این محیط به فعالیت بپردازند محدود است، انتخاب مناسبی را انجام داده اید.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می نمایید،کفپوش گرانولی یک نوع کفپوش از هزاران نوع کفپوش می باشد.این کفپوش با نام های دیگری مانند کفپوش لاستیکی،کفپوش باشگاهی،کفپوش بدنسازی و کفپوش پارکی شناخته می شود.کفپوش لاستیکی به این دلیل نامگذاری شده است که جنس این کفپوش ها از لاستیک های ازکار افتاده خودروهاست و به همین دلیل به آن کفپوش لاستیکی می گویند. نام دیگر کف مطرح شد کفپوش باشگاهی است .دلیل این نامگذاری استفاده این کفپوش ها در باشگاه های بدنسازی و ورزشی از جمله سالن های رزمی ،ایروبیک ، وزنه و …. می باشد.همچنین نامگذاری این کفپوش ها با کفپوش پارکی به علت استفاده و نصب  آن در پارک ها می باشد.پس به خاطر داشته باشید که مشاهد هر یک از این اسامی ،منظور کفپوش های گرانولی است.

امروزه این کفپوش ها بسیار معروف و شناخته شده در بین مردم هستند.طبق تجربه بنده به عنوان مدیر فروش و بازرگانی شرکت بزرگ پاورکفپوش ،امروزه می بینیم که کاربرد این کفپوش ها به چه اندازه گشترش داشته است.در اوایل مدتی که این کفپوش ها در کشور ما وارد و به مصرف رسید تنها در باشگاه ها مورد استفاده قرار می گرفت.رفته رفته به دلیل اینکه ویژگی ضربه گیری خوبی دارند در پارک ها و زمین های بازی نیز مورد استفاده قرار گرفتند.پس از آن زمین های بازی کودک در مهد کودک ها و حیاط مدارس با این کفپوش ها تجهیز شدند.تا جایی که اکثریت مردم با این کفپوش ها آشنا  شده و حالا در حیاط خانه های خود نصب می کننده تا فرزندانشان در حین بازی اگر زمین خوردند آسیب کمتری را متحمل شوند.

بنابراین با کمی تامل و تفکر می توان متوجه اهمیت  کفپوش های گرانولی در زندگی امروزی را دریافت.و از آنجایی زندگی بشر همواره به سمت راحتی ، امنیت بیشتر و مدرن شدن می رود باید بخشی از تولید را به این مسائل اختصاص دهیم.به همین دلیل شرکت تولیدی و معتبر پاورکفپوش اقدام به تولید این کفپوش ها با بهترین کیفیت نموده است. شاید تمامی تولید کنندگان بگویند که بهترین تولید کننده هستند و محصولاتشان با کیفیت ترین و ارزان ترین است.اما هرگز سند و مدرکی ارائه نمی کنند تا ادعایشان را ثابت کنند. اما مفتخرم که اعلام دارم محصولات برند پاورکفپوش در کنار دارا بودن بالا ترین کیفیت بازار ،کمترین قیمت را دارند.و برای این ادعا اسناد و دلابل مهمی و معتبری را در ادامه مطرح خواهیم ساخت.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا