عمومی

ادامه سریال «ویلموتسچای» – مجله خانواده

فدراسیون فوتبال ایران در زمان ریاست جمهوری مهدی تاج رویدادهای زیادی برگزار کرده است که برخی از آنها را می توان به عنوان پرچمداران انتخاب کرد. با این حال ، هیچ یک از شاهکارهای ساخته شده توسط مهدی تاج و مدیر صمیمی وی در فدراسیون سابق فوتبال به اندازه معامله “ویلموتچای” معروف نیستند.

به گزارش مجله خانواده ، این روزنامه مشرق وی در این مقدمه می نویسد: “رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران پس از قطع همکاری با کارلوس کی روش به مارک ویلموتس رفت و وی را به مربیگری معرفی کرد. تیم ملی ایران. با معرفی ویلموتس به عنوان سرمربی جدید ، فوتبال ایران شایعه شد که فدراسیون من یک معامله بزرگ با بلژیکی داشتم. من با واکنش شدید مهدی تاج و سایر فدراسیون های فوتبال روبرو شدم. معامله ویلموتس بسیار مناسب و حتی کمتر بود. آنها تأکید کردند که این به دلیل قرارداد کارلوس کی روش بوده است.

مبلغ قرارداد ویلموتس مبهم بود تا اینکه ویلموتس برای جلوگیری از دریافت اقساط پا به کفش گذاشت و از نشستن روی نیمکت تیم ملی خودداری کرد. با این حال ، در آن زمان ، فدراسیون فوتبال مجبور شد 2 میلیون یورو از زیرمجموعه شستا قرض بگیرد تا ویلموتس را ترغیب کند که با او همکاری کند. ویلموتس پس از دریافت 2 میلیون یورو برای بازی روی نیمکت نشست و با چمدانش راهی بلژیک شد. برای همیشه و البته شکایاتی از فدراسیون فوتبال ایران برای دریافت 6.2 میلیون یورو غرامت برای فیفا وجود دارد! به درخواست ویلموتس ، مورد تأیید فیفا ، همه شایعات مبنی بر حضور مهدی تاج و نزدیکانش در فدراسیون فوتبال صحت دارد و یکی از بزرگترین کلاه های ورزشی ایران ناپدید شده است. ارزش کلی ویلموتس 8.2 میلیون یورو است و فیفا ادعا می کند طرف ایرانی باید این مبلغ را پرداخت کند. در همین حال ، مقامات ورزشی ایران می خواهند با رساندن دادگاه به دادگاه عالی داوری ورزش ، غرامت ویلموت را پرداخت نکنند. با توجه به سابقه پرونده های ورزشی ایران در دیوان عالی داوری ، بعید است پایان خوبی داشته باشد.

در همین حال ، آخرین پرونده مربوط به اقدام قضایی شستا برای بازپرداخت 2 میلیون یورویی است که وی به فدراسیون مهدیتاژ قرض داد. فدراسیون قبلی به بهانه هزار و یک از پرداخت این مبلغ پرهیز می کرد تا اینکه خبر رسید که سرانجام شستا دستور توقیف املاک را گرفت و ساختمان فدراسیون فوتبال را به حراج گذاشت. آخرین مهلت اعطای فدراسیون به فدراسیون در مارس سال گذشته اعلام شد ، اما اکنون گزارش شده است که نه تنها ساختمان فدراسیون فوتبال ، بلکه شستا نیز که بخشی از ساختمان باشگاه پرسپولیس متعلق به فدراسیون است ، ساخته شده است. . ، تسلیم شوید و آنها را برای انتقال کامل کنید. مستندات به نفع اوست!

فاجعه جدید زمانی رخ داد که خیلی ها خیلی زود فراموش کردند که مقصر اصلی احتمالاً مهدی تاج ، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران است. وی با مارک ویلموتس قرارداد جنجالی امضا کرد و سپس به بهانه ای دلخراش استعفا داد. علیرغم استعفا از فدراسیون فوتبال ، عاملان این پرونده شرم آور به سرعت شناسایی و به آنها اعلام شد که به دلیل اقداماتشان مجازات خواهند شد! تاکنون این وعده باطل شده است و ظاهراً هیچ کس حتی نمی تواند به مهدی تاج بگوید: “این در چشمان تو است!” آیا این س seriouslyال به طور جدی این فرضیه را مطرح می کند که مهدی تاج در این پرونده همدست بوده و او را از تحقیق کامل باز داشته است؟ این سوالی است که ناظران و آژانس های بازرسی ممکن است در برخی موارد پاسخ دهند ، اما حداقل علائم نشان می دهد که مهدی تاج برای انعقاد این قرارداد سنگین خیلی مستقل عمل نکرده است.

ابتدا می توانیم در مورد نامه ای به مهدی تاج ، “سوusing استفاده از مارک ویلموتس” صحبت کنیم. در همان زمان گفته شد كه مراكز فرهنگي ايران و هلند با ارسال نامه اي ابراز علاقه به كمك به فدراسيون فوتبال ايران در انعقاد قرارداد با ويلموتس كرده اند. این نامه به مهدیجیت “پاس” داده می شود: “برای استفاده”. در حال حاضر تفسیر این مسئله دشوار است و مشخص نیست که این یک دستور بوده است یا تحقیق. این وزارتخانه گفت که این تحقیقات در دست بررسی است ، اما مهدی تاج معتقد است که تحقیقات ناکافی است. تاج در مورد نامه در آن زمان گفت: “این خیلی درست نیست که وزارت ورزش کاری با آن نداشته باشد.” “اینکه گفته شود 100٪ کشورهای مشترک المنافع بر اساس نامه وزیر عمل کرده اند نیز اشتباه است.”

این مسئله بیشتر پیچیده می شود که مهدی تاج ، با مشاوره “جزئی” ، همان مرکز فرهنگی ایران و هلند را “دور بزند” و مستقیماً با ویلموتس مذاکره و قرارداد می بندد. این نیز یک شخص “غیرمتعارف” است. مشخص نیست “افرادی” که چنین توصیه هایی به تاج می کردند متعلق به چه کسانی بودند ، اما شخصی مانند علی دایی در مورد نقش مهم “آگازاده” در قرارداد بزرگ فدراسیون فوتبال و فوتبال در آن زمان صحبت کرد. فدراسیون اگر ادعاهای علی دایی درست باشد ، به استثنای مهدی تاج و مدیر فدراسیون فوتبال وقت ، دیگران درگیر قرارداد عجیب و غریب با این پرونده هستند و احتمالاً ذینفع هستند. سرانجام ، آنچه می تواند جریان اصلی را گمراه کند ، نقش BZ ، بروس یا بهروز زنجانی در قرارداد مارک ویلموتس است. مهدی تاج که بهروز زنجانی را به عنوان علاقه مند به تیم ملی معرفی می کند ، در سفارت ایران در بلژیک با مارک ویلموتس دیدار کرد و بعداً در جلسه ای با وزیر ورزش با بهروز زنجانی برای بحث در مورد جنبه های قرارداد مارک شرکت کرد. Wilmots برای اظهار نظر نقش BZ در قرارداد ویلموتس هنوز به طور کامل روشن نشده است ، اما با توجه به اینکه پرونده توسط نهادهای نظارتی در حال بررسی است ، ممکن است روزی فرد بتواند به این س answerال پاسخ دهد.

عجیب ترین نکته در مورد معامله ویلموتس این است که نهادهای نظارتی هنوز از جدی گرفتن پرونده ویلموتس امتناع می ورزند ، حتی اگر این مسئله تهدیدی برای فدراسیون فوتبال ایران (با توجه به انتخابات و فدراسیون جدید) ایجاد نکند. پیش از این ، وقتی فیفا تهدید به توقف فوتبال ایران کرد (شاید با ارسال پیامی از داخل) ، این دو آژانس پرونده را بسیار جدی گرفتند و هشت نفر را به عنوان رئیس دادگاه معرفی کردند. با این حال ، متعاقباً عطش را فرو می نشاند و البته تهدید فیفا تحت تعقیب قرار نگرفت یا مخفیانه مورد تحقیق قرار گرفت. البته ، در این مورد احتمال فساد به صورت علنی و مستقیم وجود داشت (همانطور که بسیاری از دولتها برای از بین بردن فدراسیون فوتبال خود اقدام کردند) ، بنابراین پرونده را بررسی کنید و مجرم بالقوه را مجازات کنید. از این گذشته ، این اقدامات هرگز انجام نشده است. “هیچ کس مقصر یا همدست را مشخص نکرده است و ما هرگز مشکلات بی شماری را در این فوتبال برطرف نکرده ایم. اتفاقاً هنوز بسیاری از مدیران سابق فدراسیون در قلب آن حضور دارند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا