عمومی

آشنایی کامل با قیمت و خرید تمپو

تمپو یکی از انواع سازهای کوبه‌ای است. این ساز به نام‌های دیگری همچون تندا و دارکوبا نیز شناخته‌شده است. ساز تمپو ایرانی نیست و بیشتر برای موسیقی‌های عربی و ترکی استفاده می‌شود. این ساز در ایران نیز دارای محبوبیت خاصی بوده و در سبک‌های موسیقی کاربرد دارد. تمپو ظاهری شبیه به تنبک دارد. درواقع تمپو همان شکل تغییریافته تنبک می‌باشد. در بازار ایران مدل‌های مختلفی از این ساز وجود دارد. ازاین‌رو برای اطلاع از قیمت و خرید تمپو بهتر است این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید تا ساز مناسبی را خریداری نمایید.

اجزاء و ساختمان تمپو

تمپو دارای اجزاء و ساختمان پیچیده‌ای نیست. این ساز از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود. ازاین‌رو مقداری اجزاء و ساختمان تمپو با توجه به مدل آن متفاوت است. به‌طورکلی اجزاء تشکیل‌دهنده این ساز عبارت‌اند از:

بدنه تمپو

بدنه تمپو یکی از قسمت‌های اصلی این ساز می‌باشد. بدنه تمپو می‌تواند از جنس آلومینیوم، استیل، فولاد، پلاستیک و یا سفال باشد.

صفحه روی تمپو

صفحه روی تمپو معمولاً از طلق و پلاستیکی می‌باشد؛ اما برخی از صفحه‌ها نیز از پوست طبیعی تولیدشده‌اند.

محل اتصال پوست و بدنه تمپو

محل اتصال پوست و بدنه تمپو از جنس‌های مختلفی می‌باشد. در تمپو فلزی این اتصال با استفاده از پیچ و مهره انجام می‌گیرد. در تمپوهای سفالی برای اتصال این دو قسمت یا از چوب و یا از یک‌رشته طناب استفاده می‌شود. هنگام خرید تمپو تک‌تک اجزاء و ساختمان تمپو را موردبررسی قرار دهید.

نکات مهم در خرید تمپو

در خرید هر سازی باید نکاتی را در نظر گرفت تا انتخاب مناسبی داشته باشید و دچار سردرگمی نشوید. برخی از نکات مهم در خرید تمپو عبارت‌اند از:

جنس تمپو

همان‌طور که گفته شد بدنه تمپو از فلز، پلاستیک و یا سفال تولید می‌شود. پوست مدل‌های فلزی و پلاستیکی از طلق و یا پلاستیک می‌باشند. این پوست از مقاومت بالایی برخوردار است و دیرتر دچار ترک و آسیب می‌شود. پوست تمپو سفالی از پوست طبیعی است و دارای صدایی دل‌نشین می‌باشد. هنگام خرید تمپو حتماً جنس تمپو بررسی شود.

بررسی بدنه تمپو

بررسی بدنه تمپو یکی از نکاتی است که باید در هنگام خرید تمپو به آن توجه داشته باشید. بدنه تمپو باید بدون زنگ‌زدگی و فرورفتگی باشد.

بررسی پوست ‌ساز

از دیگر نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید بررسی پوست ‌ساز می‌باشد. پوست‌ساز باید بدون ترک، زدگی و پارگی باشد. همچنین پوست نباید خیلی سفت و یا خیلی شل بر روی تمپو نصب‌شده باشد. برای این کار کافی است انگشت را روی پوست تمپو قرار دهید. نباید انگشتان خیلی فرو رود و یا بر روی پوست ثابت بماند.

میزان قیمت تمپو

تمپو با توجه به جنس آن دارای قیمت‌های مختلفی هستند. میزان قیمت تمپو رابطه مستقیمی با جنس آن دارد. تمپو پلاستیکی دارای کمترین قیمت بوده و بیشتر برای افراد مبتدی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شکل ظاهری تمپو

در هنگام خرید تمپو بهتر است به شکل و طرح آن نیز توجه داشته باشید. البته شکل ظاهری تمپو تأثیر چندانی بر نوع نواختن نخواهد داشت. شکل و طرح تمپو تنها جنبه زیبایی و تزئینی داشته و می‌توان با توجه به سلیقه خود طرح و رنگ دلخواه را خریداری کرد.

انواع مدل تمپو

تمپو به دو دسته کلی تمپو عربی و تمپو ترکی تقسیم می‌شود. ساختمان و شکل ظاهری این دو مدل تفاوتی ندارد و تنها تفاوت بر اساس نحوه نواختن می‌باشد. در تقسیم‌بندی دیگر انواع مدل تمپو عبارت‌اند از:

تمپو فلزی

بدنه این تمپو از جنس فلزهایی مانند استیل و فولاد بوده و پوست آن از طلق پلاستیکی می‌باشد. برای اتصال این دو قطعه از طوقه گرد فلزی و پیچ و مهره استفاده می‌شود. تمپو فلزی دارای گلوی کوتاهی است که به استوانه انتهای ساز متصل می‌گردد.

تمپو سفالی

تمپو سفالی جزء مدل‌های اولیه این نوع ساز محسوب می‌شود. تمپو سفالی بدنه تخم‌مرغی شکل دارد و از جنس سفال می‌باشد. رویه این ساز از پوست طبیعی حیوانات ساخته‌شده است. این تمپو صدای بهتری نسبت به مدل فلزی دارد و گلو جداگانه نیز ندارد.

تمپو پلاستیکی

بدنه تمپو پلاستیکی از پلاستیک و پوست آن از طلق می‌باشد. این تمپو دارای پایین‌ترین قیمت است و برای افراد مبتدی انتخاب خوبی می‌باشد.

برندهای معتبر تمپو

برندهای مختلفی از تمپو در بازار عرضه می‌شود. برای خرید تمپو بهتر است برندهای معتبر و باکیفیت را بشناسید. برخی از برندهای معتبر تمپو عبارت‌اند از:

قیمت روز تمپو

قیمت روز تمپو با نوع جنس و برند آن رابطه مستقیمی دارد. با توجه به تغییر قیمت مواد اولیه تمپو قیمت این ساز نیز قابل‌تغییر است. برای اطلاع دقیق از قیمت تمپو می‌توانید به سایت فروش این محصول مراجعه نمایید و یا با فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش تماس برقرار نمایید.

خرید تمپو از دلشاد موزیک

خرید تمپو از دلشاد موزیک با مناسب‌ترین قیمت امکان‌پذیر شده است. دلشاد موزیک اولین عرضه‌کننده انواع مدل‌ساز در ایران می‌باشد. این مجموعه انواع برندهای داخلی و خارجی ساز را با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. دلشاد علاوه بر ساز سایر لوازم جانبی ساز را نیز به فروش می‌رساند. خرید از این مجموعه به روش غیرحضوری و در کمترین زمان امکان‌پذیر شده است. محصولات دلشاد با ضمانت و به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا