این اپلیکیشن هوشمند وزوز گوش را درمان می‌کند

این اپلیکیشن هوشمند وزوز گوش را درمان می‌کند

به گزارش سالم بمون، این تیم از دانشگاه های استرالیا ، نیوزیلند ، فرانسوی و بلژیک این یافته ها را امروز در مرزهای شنوایی شناسی و محیط زیست گزارش می دهند.

یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی نشان داده است که تأثیر ناتوان‌کننده وزوز گوش را می‌توان با یک دوره آموزشی و صدا درمانی که از طریق یک برنامه تلفن هوشمند ارائه می‌شود، به طور موثری در عرض چند هفته کاهش داد.

اپلیکیشن MindEar برای افراد در دسترس است تا برای خود در گوشی هوشمند آزمایش کنند.

وزوز گوش شایع است و از هر چهار نفر یک نفر به آن مبتلا می شود. بیشتر توسط افراد مسن تجربه می شود، اما می تواند برای کودکان ظاهر شود. برای برخی، بدون مداخله از بین می رود. برای دیگران ، این امر می تواند به طرز ناتوان کننده ای از زندگی باشد: تأثیرگذاری بر شنوایی ، خلق و خوی ، غلظت ، خواب و در موارد شدید ، باعث اضطراب یا افسردگی می شود.

حدود 1.5 میلیون نفر در استرالیا، 4 میلیون در بریتانیا و 20 میلیون نفر در ایالات متحده وزوز گوش شدید دارند.

دکتر بردی همچنین یکی از بنیانگذاران MindEar است، شرکتی که برای تجاری سازی فناوری MindEar راه اندازی شده است.

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد وزوز گوش این است که هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید، فقط باید با آن زندگی کنید. به صدایی که بیماران تجربه می کنند وابسته است.”

پروفسور سوزان پردی، استاد روانشناسی در Waipapa Taumata Rau، دانشگاه اوکلند، می گوید: “درمان شناختی رفتاری به افراد مبتلا به وزوز گوش کمک می کند، اما به یک روانشناس آموزش دیده نیاز دارد. این گران است و اغلب دسترسی به آن دشوار است.”

او می گوید: “MindEar از ترکیبی از درمان شناختی رفتاری، تمرینات تمرکز حواس و آرامش و همچنین صدا درمانی استفاده می کند تا به شما کمک کند واکنش مغز خود را آموزش دهید تا بتوانیم وزوز گوش را تنظیم کنیم. صدایی که درک می کنید در پس زمینه محو می شود و بسیار کمتر آزاردهنده است.” می گوید.

دکتر بردی می گوید: “در آزمایش ما، دو سوم کاربران چت بات ما بعد از 16 هفته بهبودی را مشاهده کردند. زمانی که بیماران به روانشناس آنلاین دسترسی داشتند، این مدت تنها به 8 هفته کاهش یافت.”

منبع: https://salembemon.ir

دکمه بازگشت به بالا