سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

بهترین نوع قهوه برای افرادی که مشکل معده دارند

قهوه نوشیدنی محبوبی در سراسر دنیا است که محبوبیت ویژه ای بین افراد دارد و روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوشیدنی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها با روش خاصی تهیه می شود. به طور کلی قهوه می تواند انرژی فرد را افزایش دهد و تا حد زیادی به کاهش بیماری قلبی کمک کند. در واقع این نوشیدنی با توجه به ترکیباتی که دارد به عنوان مسکن ملایم عمل می کند. نوشیدن قهوه مزایای بسیاری دارد، اما اکثر افراد در اثر نوشیدن قهوه دچار معده درد می شوند، از این رو مزایای نوشیدن قهوه را از دست می دهند.

ایا قهوه برای زخم معده ضرر دارد | ایا قهوه برای میکروب معده ضرر دارد | بهترین قهوه برای هوشیاری

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده افرادی که با نوشیدن قهوه به معده درد دچار می شوند ممکن است نوع قهوه اشتباهی را انتخاب کرده باشند، در نتیجه با خرید قهوه مناسب می توانند این مشکل را برطرف کنند. بهترین قهوه برای معده درد قهوه ای است که اسید کمتری دارد، زیرا این مدل قهوه ها ترکیباتی دارند که مانع از تولید اسید در معده می شوند. اغلب قهوه را بر اساس میزان برشته شدن دانه ها درجه بندی می کنند و به سه دسته تیره، لایت و ملایم دسته بندی می شوند.

قهوه برشته شده و تیره نسبت به دو نوع دیگر برای معده مفید تر است و تا حدی از معده درد جلوگیری می کند. در کل با توجه به تحقیقات انجام شده بهترین قهوه برای معده درد مدل برشته شده و کم اسید است که هضم آن برای معده آسان تر است و با خوردن آن معده اسید کمتری ترشح می کند. در واقع هرچه کافئین موجود در قهوه بیشتر باشد امکان تحریک معده بیشتر است.

بهترین نوع قهوه برای افرادی که مشکل معده دارند، قهوه ای است که اسید کمتری دارد. قهوه برشته شده تیره معمولاً نسبت به قهوه برشته شده روشن اسید کمتری دارد. همچنین، قهوه بدون کافئین یا کم کافئین نیز می تواند گزینه خوبی برای افراد مبتلا به مشکلات معده باشد.

قهوهٔ اسیدی و اسید معدهٔ اسیدی‌تر

اگر بخواهیم از نظر علمی بررسی کنیم قهوه یک نوشیدنی اسیدی است. چون PH آن حدود ۴.۵ تا ۵ است. اما آیا این اسیدی بودن می‌تواند علت رفلاکس معده باشد؟ باید بگوییم خیر. چون PH اسید معده عددی بین ۱.۵ تا ۳ است و درواقع قهوه نه تنها باعث زیاد شدن اسید معده نمی‌شود بلکه از اسیدی بودن آن هم می‌کاهد. پس مشکل کار کجاست که بعضی افراد با خوردن قهوه دچار رفلاکس می‌شوند.

مقصر اصلی این اتفاق اسیدی بودن قهوه نیست بلکه وجود خود بیماری است. البته کافئین قهوه هم به شدت آن کمک می‌کند. کسانی که دچار بیماری رفلاکس معده هستند وقتی قهوه می‌نوشند کافئین آن باعث می‌شود عضلهٔ بین مری و معدهٔ آن‌ها از حالت انقباض خارج شود و رفلاکس اتفاق بیفتد.

کافئین کمتر

برای اینکه همراه با قهوه کافئین کمتری مصرف کنیم باید سه نکته را درنظر بگیریم تا در نهایت فنجان قهوهٔ ما کافئین کمتری داشته باشد. گونهٔ قهوه، میزان برشتگی دانه‌ها، روش دم آوری.

در اینجا چند نکته برای کمک به افراد مبتلا به مشکلات معده برای لذت بردن از قهوه بدون ناراحتی بیشتر آورده شده است:

قهوه را با معده پر بنوشید.

از قهوه بدون کافئین یا کم کافئین استفاده کنید.

قهوه را با شیر یا خامه رقیق کنید.

قهوه را با ادویه جات یا شیرین کننده های طبیعی طعم دار کنید.

اگر دچار مشکلات معده هستید و متوجه شدید که نوشیدن قهوه باعث ناراحتی شما می شود، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

در اینجا چند نوع قهوه خاص وجود دارد که برای افرادی که مشکل معده دارند توصیه می شود:

قهوه فوری: قهوه فوری معمولاً اسید کمتری نسبت به قهوه دم کرده دارد.

قهوه سرد: قهوه سرد نیز معمولاً اسید کمتری نسبت به قهوه دم کرده دارد.

قهوه بدون کافئین: قهوه بدون کافئین فاقد کافئین است، که می تواند برای افرادی که به کافئین حساس هستند مفید باشد.

قهوه دم کرده با فیلتر: قهوه دم کرده با فیلتر نیز معمولاً اسید کمتری نسبت به قهوه دم کرده بدون فیلتر دارد.

در نهایت، بهترین راه برای تعیین اینکه چه نوع قهوه ای برای شما مناسب است، آزمایش کردن است. انواع مختلف قهوه را امتحان کنید تا ببینید کدام یک باعث ناراحتی شما نمی شود.

قهوه پرشین یکی از محبوب ترین فروشگاه های قهوه در ایران است. این فروشگاه طیف گسترده ای از قهوه های مختلف از جمله قهوه های برشته شده تیره، قهوه های بدون کافئین و قهوه های دم کرده با فیلتر را ارائه می دهد.

اگر به دنبال خرید قهوه خوب برای معده درد هستید، قهوه پرشین گزینه های مختلفی برای شما دارد. در اینجا چند مورد از بهترین گزینه ها آورده شده است:

قهوه برزیل 100% عربیکا: این قهوه برشته شده تیره است و اسید کمی دارد.

قهوه کلمبیا 100% عربیکا: این قهوه نیز برشته شده تیره است و اسید کمی دارد.

قهوه قهوه ای بدون کافئین: این قهوه فاقد کافئین است و می تواند برای افرادی که به کافئین حساس هستند مفید باشد.

قهوه دم کرده با فیلتر: این نوع قهوه معمولاً اسید کمتری نسبت به قهوه دم کرده بدون فیلتر دارد.

برای خرید قهوه خوب برای معده درد از قهوه پرشین، می توانید به وب سایت یا یکی از فروشگاه های فیزیکی این فروشگاه مراجعه کنید. در وب سایت قهوه پرشین، می توانید توضیحات کاملی در مورد هر نوع قهوه پیدا کنید. همچنین می توانید نظرات مشتریان دیگر را بخوانید تا در انتخاب خود بهتر راهنمایی شوید.

دکمه بازگشت به بالا