امیرمسعود عابدین: مزدا BT-۵۰ جانشین سری B وانت های فروخته شده بین ۱۹۶۱ و ۲۰۰۶ است. جالب اینجاست که مزدا B۲۰۰۰ با ۴۲ سال سن همچنان در ایران با نام کارا ۲۰۰۰ تولید شده و از نظر کیفیت ایمنی و فناوری بسیار بسیار از نسخه جدید خود عقب تر است.
این وانت در دو نسل اول بر اساس فورد رنجر ساخته شده بود. زمانی که مدل نسل سوم در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد مزدا با استفاده از زیرساخت های ایسوزو D-Max پلتفرم را تغییر داد. مزدا BT-۵۰ و ایسوزو D-Max هر دو در کارخانه ایسوزو در تایلند ساخته می شوند. اکنون این وانت سایز متوسط دستخوش یک فیس لیفت شده و به نبرد با تویوتا هایلوکس می رود.
براساس گزارش motor۱ مزدا BT-۵۰ چراغ های جلوی به روز شده همراه با یک امضای دیلایت دوتایی جدید را دریافت می کند که یادآور CX-۵ است. لوگوی عظیم مزدا تنها تغییری نیست که روی جلوپنجره اعمال شده است چرا که اکنون الگوی متفاوتی با هشت ضلعی های به هم پیوسته وجود دارد. سپر جلو نیز برای بهبود کارایی آیرودینامیکی به منظور کاهش مصرف سوخت تغییر یافته است.
در نمای عقب لوگوی مزدا دوباره بزرگتر از قبل شده است. گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و یک سپر بازطراحی شده همره با یک بخش پایین برجسته وجود دارد. رینگ های آلیاژی و رنگ های جدید تغییرات نمای بیرونی را تکمیل می کنند.
با ورود به داخل خودرو یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید ۹ اینچی با چند کلید لمسی وجود دارد. نمایشگر کیلومترشمار به ۷ اینچ رسیده و اکنون می تواند اطلاعات آفرود را که قبلاً فقط در صفحه نمایش مرکزی موجود بود نشان دهد. سایر تغییرات شامل کروز کنترل تطبیقی با تشخیص علائم ترافیک و دوربین های استریوی جدید جلویی است که میدان دید را دو برابر می کنند. مزدا یک پوشش هیدروفوبیک برای دوربین عقب قرار داده تا آن را تمیزتر نگه دارد.
قدرت تولیدی از یک موتور ۳٫۰ لیتری چهار سیلندر توربودیزل تأمین می شود. این موتور ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در برخی بازارها یک پیشرانه دیزل ۱٫۹ لیتری کوچکتر با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور نیز وجود دارد. بسته به منطقه و موتور گیربکس های ۶ سرعته دستی و اتوماتیک نیز ارائه می شوند.
۵۸۳۲۲