سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

لیفت دور چشم در خانه

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود. نازکی و ظرافت پوست پلک‌ها، یعنی همان محافظان که در اطراف چشم به‌کاررفته است. همین امر باعث می‌شود که بالا رفتن سن یا اثرات نور خورشید و آلودگی‌ها تأثیر بسیاری در زیبایی پلک‌ها و چشم‌ها داشته باشد. از آنجا که افتادگی پوست دور چشم در سن خاصی برای همه‌ی افراد رخ خواهد داد، بیشتر افراد با لیفت چشم در پی حفظ زیبایی چهره‌ی خود هستند. لیفت ابرو و چشم انواع و روش‌های گوناگونی دارد. در این مقاله، قصد داریم لیفت چشم در خانه را به شما شرح دهیم. تا پایان با ما همراه باشید.این موضوع بیشتر به‌صورت افتادگی پلک خودش را نشان خواهد داد. خبر خوش اینکه افتادگی پلک اصلاً نگران‌کننده نیست. روش‌های که امروزه برای لیفت چشم به کار می‌برند می‌توانند جوانی و شادابی را به چشمان شما بازگردانند.

لیفت چشم چیست؟

لیفت چشم یک متد زیبایی به‌حساب می‌آید که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین‌وچروک‌هایی از این روش استفاده خواهند کرد.  سرم لیفتینگ گاتیو ، یک روش برای داشتن چشم‌های زیبا و جوان به کار خواهد رفت که به نام‌های دیگری چون لیفت پلک چشم و بلفاروپلاستی شناخته می‌شود.  پزشک جراح در این روش پوست‌های اضافی پلک را برمی‌دارد که با این کارافتادگی و پف اطراف چشم برطرف خواهد شد بنابراین می‌توان گفت انجام لیفت چشم و لیفت ابرو یک‌راه بسیار مناسب برای برگشتن به جوانی است. البته این روش تنها خاصیت زیبایی ندارد و از آن برای برخی از اهداف درمانی نیز استفاده می‌شود.

 مزایای لیفت چشم بدون جراحی چیست؟

بازگرداندن فرم جوان‌تر بالای چشم به دنبال آرامش و هوشیاری بیشتر افزایش اعتمادبه‌نفس تعاملات اجتماعی مثبت بیشتر یک میدان دید بهبودیافته زمان کمتر جلوی آینه گزینه‌های قابل تنظیم آزادی بیشتر برای خلاقیت آرایشی روشهای بدون جراحی لیفت چشم‌درد و ناراحتی بسیار کمی را به همراه خواهد داشت و به‌طورکلی بدون درد و ایمن شناخته می‌شوند. عوارض جانبی و خطرات جراحی لیفت چشم به‌مراتب از روشهای بدون جراحی لیفت پلک و چشم بیشتر خواهد بود. لیفت چشم بدون جراحی دوران نقاهت کوتاهی را خواهد داشت و مراجعه‌کننده پس از لیفت چشم خود می‌تواند بلافاصله به روال عادی زندگی خود برگردد.

لیفت چشم با روش‌های خانگی

روش‌هایی که برای لیفت چشم در خانه معرفی‌شده‌اند، بیشتر برای جلوگیری از پیری زودرس پوست یا افتادگی آن در جوانی بسیار مفید خواهد بود. برای افرادی با سن بالا مفید نخواهد بود. برای سفت کردن پوست دور چشم خود و لیفت آن می‌توانید از ماسک‌های که گفته‌ایم استفاده کنید.

ماسک سیب و عسل: سیب را به‌صورت پوره درآورده و با عسل مخلوط ‌کنید. ماسکی که درست کردید را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پلک‌های خود قرار دهید و سپس به‌آرامی با آب سرد بشویید. چای کیسه‌ای بابونه: ابتدا باید چای‌های کیسه‌ای به مدت یک روز در فریزر قرار داده شود. روز بعد به مدت ۲۰ دقیقه کیسه‌ها را روی چشمان خود بگذارید. ماسک بابونه و خیار: گل‌های بابونه را بجوشانید. پس‌ازآنکه خنک شدن به آن‌ها نصف خیار را اضافه کرده و این معجون به دست آمده را به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید و روزی دو بار به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی پلک‌های خود گذاشته.

انواع روش‌های لیفت چشم

1-لیفت چشم با پلکسر یکی از روش‌های لیفت چشم و لیفت صورت استفاده از دستگاه پلکسر خواهد بود. این روش نیز یکی از روش‌های لیفت چشم بدون جراحی محسوب می‌شود؛ که در آن لیفت را با کمک پلاسما انجام می‌گیرد. عملکرد لیفت چشم با پلکسر به این صورت خواهد بود که پلاسما لایه‌های پوست را به گاز تبدیل می‌کند و همین موضوع جمع شدن پوست را به همراه خواهد داشت.

پلاسما چربی‌ها و لایه‌های اضافی پوست را گرم خواهد کرد و این گرمای که ایجاد می‌کند باعث تبدیل پوست به گاز خواهد شد. این افزایش حرارت تولید کلاژن‌های پوستی را نیز افزایش می‌دهد. سرم ضد جوش گاتیو تا ۵ سال ماندگاری خواهد داشت و یکی از روش‌های مناسب برای انجام لیفت چشم است. لیفت چشم با بوتاکس لیفت چشم‌گربه‌ای با بوتاکس از محبوب‌ترین شیوه‌های لیفت است که شکل می‌گیرد. علاوه بر زیبایی که ایجاد می‌کند، به برطرف شدن افتادگی پلک، پف زیر چشم و حالت‌دهی ابروها کمک خواهد کرد. برای لیفت چشم از شقیقه روش بسیار عالی است.

3-لیفت چشم با جراحی پلک بلفاروپلاستی که یک روش فراوان و عالی برای لیفت چشم محسوب می‌شود. در این روش با بیهوشی بیمار همراه خواهد بود. پس از بیهوشی بیمار در امتداد پلک، برش‌هایی روی پوست می‌زند و از برش تشکیل‌شده چربی، عضله و پوست اضافه را خارج می‌سازد و سپس برش ایجاد شده را بخیه می‌زند. بیمار باید تا چند روز باید استراحت کند و در معرض نور خورشید قرار نگیرد. همچنین این روش نسبت به روش‌های غیر جراحی از هزینه بیشتری بهره‌مند خواهد بود و عوارض جانبی بیشتری را به دنبال دارد. همین مواردی که گفته شد باعث شده است که افراد خیلی به سراغ این روش نروند.

4-لیفت چشم با نخ اولین و مرسوم‌ترین روش که توسط دکتر جراحی پلاستیک انتخاب خواهد شد این روش است. در این روش نخ PDO که یک نخ قابل‌جذب است مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ازآنجایی‌که چشم‌ها بسیار حساس هستند، این نخ بسیار ظریف و بارییکی از روش‌های زیبایی که در بین خانم‌ها و حتی آقایان طرفداران زیادی پیدا کرده است، لیفت چشم می‌باشد. افراد زیادی به دلیل افتادگی پلک، حلقه تیره دور چشم و چین و چروک این ناحیه به دنبال روش‌های درمانی هستند. به خصوص با افزایش سن این مشکلات بیشتر شده و پزشکان متخصص زیبایی روش‌های مختلف لیفت چشم و ابرو را به افراد پیشنهاد می‌کنند. البته بهتر است، قبل از هرگونه اقدام برای لیفتینگ چشم به دنبال دلایل و یا باشید.

در برخی موارد با درمان این ناراحتی‌ها، می‌توان تاثیر لیفت را افزایش داد. پس اگر شکایتی دارید و برای رفع آن به دنبال لیفت چشم هستید، بهتر است که ابتدا با جراح پلاستیک و چشم پزشک مشورت کنید. لیفت چشم یک متد زیبایی است، که متخصصان زیبایی برای رفع پف و تیرگی دور چشم همچنین رفع چین و چروک‌هایی مثل خطوط پنجه کلاغی از آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلف لیفتینگ چشم باعث بالا رفتن پلک‌ها و باز شدن چشم می‌شود. این روند از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست انجام می‌گیرد. کلاژن و الاستین در جوانسازی و سفت شدن پوست بسیار تاثیرگذارند.

انواع روش لیفت چشم

در گذشته لیفت چشم با جراحی متداول بوده و روش‌های غیرجراحی استفاده نمی‌شد. به همین دلیل افراد زیادی به دلیل مشکلات جراحی مثل بستری شدن در بیمارستان و طولانی بودن دوره نقاهت از انجام لیفت منصرف می‌شدند. اما در حال حاضر لیفت چشم از طریق روش‌های مختلف تزریقی یا لیزردرمانی امکان‌پذیر است. پزشک متخصص زیبایی با توجه به نوع چشم و شرایط بیمار بهترین روش لیفتینگ چشم را پیشنهاد می‌دهد : لیفت چشم با تزریق ژل (فیلر زیرچشم) اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این ماده طبیعی باعث تولید کلاژن در محل تزریق و اطراف آن می‌شود. در این نوع درمان پوست حالت هیدراته و شفاف پیدا می‌کند. برخی پزشکان از ژل در کنار تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند، تا روند جوانسازی بهتر نتیجه دهد.

هزینه لیفت چشم چقدر است؟

قیمت لیفت چشم با توجه به نوع روش لیفتینگ، میزان تجربه پزشک و نیاز بیمار متفاوت است. به عنوان مثال در روش لیفت با تزریق ژل، برند ژل در قیمت گذاری تاثیر بسزایی دارد. در کرم روشن کننده صورت گاتیو ، قیمت با توجه به حجم مورد استفاده تعیین می‌شود. بنابراین باید در جلسه مشاوره با دکتر زیبایی، پس از تعیین روش لیفت و نوع مواد یا دستگاه‌ استفاده شده از هزینه لیفتینگ چشم مطلع شوید. هزینه لیفت چشم در سال ۱۴۰۲ بین ۳ میلیون تومان (با بوتاکس) تا ۳۰ میلیون تومان (جراحی) متفاوت است.  از آن‌جایی که لیفت یک روش زیبایی بوده و برای درمان از آن استفاده نمی‌شود، بیمه هزینه لیفتینگ را پوشش نمی‌دهد. عموما هزینه روش‌های درمانی که پزشک آن را توصیه می‌کند، توسط بیمه پرداخت می‌شود. در رابطه با جراحی لیفت چشم باید علاوه بر هزینه اصلی هزینه بیمارستان، آزمایش و نسخه داروها را در نظر گرفت.

لیفت چشم در خانه چگونه است؟

برای سفت شدن و جوانسازی پوست ناحیه اطراف چشم می‌توانید لیفت چشم در خانه را امتحان کنید. ماساژ یک دقیقه‌ای در هر روز باعث سفت شدن پوست اطراف چشم می‌شود. حرکات مختلفی برای لیفتینگ چشم و ابرو وجود دارد. این حرکات را عموما سه بار باید تکرار کرد. برخی ماسک‌های خانگی مثل ماسک سفیده تخم مرغ یا چای بابونه به ایجاد پوستی شاداب‌تر و روشن‌‌تر در اطراف چشم کمک می‌کند. البته این اقدامات در صورت تکرار و روند مداوم تاثیرگذار است و پس از چندین سال نتایج آن مشخص می‌شود. اگر به دنبال نتایج سریع لیفتینگ چشم و ابرو هستید، باید لیفت چشم غیرجراحی یا جراحی پلک را امتحان کنید.

چگونه برای لیفت چشم بهترین پزشک متخصص را پیدا کنیم؟

برای انجام لیفتینگ چشم غیر جراحی باید بهترین پزشک متخصص زیبایی را پیدا کنید. حتما در جلسه مشاوره نمونه‌های قبل و بعد لیفت را مشاهده کرده و نظر مراجعه‌کنندگان دیگر را بپرسید. همچنین لازم است، نوع برند مواد و دستگاه مورد استفاده را از پزشک خود بپرسید و در مورد آن تحقیق کنید. تجربه پزشک متخصص در نتیجه حاصل از لیفت چشم و ابرو و کاهش عوارض احتمالی آن بسیار تاثیرگذار است. اگر قصد جراحی لیفت چشم را دارید، باید به دنبال بهترین جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی باشید. در صورتی که جراح زیبایی تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است دچار عوارض شدید لیفت چشم شوید. برخی جراحان در میزان ایجاد برش مهارت کافی نداشته و پلک بیمار پس از جراحی به طور کامل بسته نمی‌شود. به همین دلیل باید پیش از جراحی از تجربه جراح و امکانات بیمارستان مطلع شوید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا