سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

علت یکسره کارکردن تصفیه آب

عملکرد دستگاه تصفیه آب به چه صورت است؟

یک دستگاه تصفیه آب سالم زمانی که مخزن در حال پر شدن است روشن می شود و پمپ و شیر برقی هم کار می کند. با توجه به حجم مخزن و ظرفیت ممبران، حداقل زمانی که برای پر شدن آب، لازم است، بین 30 دقیقه تا 2 ساعت می باشد. بعد از آن، باید دستگاه خاموش شود و جریان برق و آب یا همان خروجی فاضلاب نیز خاموش شود. اگر پر شدن مخزن دستگاه از این بازه زمانی بیشتر طول کشید و یا همچنان روشن ماند، باید مشکل خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب را بررسی و حل کنید.

جهت اطلاع از قیمت دستگاه تصفیه آب لطفا کلیک کنید.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی | قیمت بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی | قیمت دستگاه تصفیه آب

بررسی دستگاه تصفیه آب

اولین قدم، گذاشتن دستگاه تصفیه آب کیسی زینود xinode مدل رومیزی در حالت تولید آب مستقیم است. باید شیر مخزن را ببندیم، شیر برداشت روی سینک و شیر ورودی را باز کنیم، شیر میکس را ببندیم و دستگاه را به برق وصل کنیم. حالا که دستگاه روشن شد مقداری آب در حد یک باریکه تولید می کند. در اینجا به گیج فشار نگاه کنید، باید بالاتر از 50psi را نشان دهد که تولید آب تصفیه شده در حالت مناسب است.

چرا دستگاه تصفیه آب خاموش نمی شود؟

دستگاه های تصفیه آب امروزه جزو کالاهای مهم هر خانه محسوب می شوند. گاهی دستگاه های تصفیه آب با مشکلاتی روبرو می شوند اما بعضی مشکلات بسیار رایج تر هستند مانند خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب آکوا، سی سی کا، سافت واتر و… اما چرا دستگاه تصفیه آب خاموش نمی شود؟

خاموش نشدن دستگاه های تصفیه آب

یکی از مشکلاتی که برای دستگاه های تصفیه آب پیش می آید این است که دستگاه خاموش نمی شود و مدام در حال کار کردن است. اما مشکل چیست؟ چرا دستگاه تصفیه آب خاموش نمی شود؟ برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیر توجه کنید:

  • دستگاه باید زمانی که مخزن تصفیه آب را پر می کند روشن باشد.
  • در زمانی که دستگاه تصفیه آب در حال پر کردن مخزن است باسد پمپ و شیر برقی هم کار کنند.
  • زمانی که مخزن پر شد دستگاه باید خاموش شود.
  • پس از خاموش شدن دستگاه باید اتصالات فاضلاب هم قطع شود.
  • حداقل زمان لازم برای پر شدن دستگاه نیم ساعت و حداکثر زمان 2 ساعت است.

پس از گذشت زمان ذکر شده اگر دستگاه تصفیه آب هنوز روشن باشد یعنی دستگاه دچار مشکل شده است. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد که آنها را بررسی و رفع می کنیم.

مراحل قرار دادن دستگاه تصفیه آب روی تولید مستقیم

چرا دستگاه تصفیه آب خاموش نمیشود؟ مشکلات زیادی ممکن است باعث شوند تا دستگاه تصفیه آب یکسره کار کند و خاموش نشود. برای اینکه این مشکلات را پیدا کنیم و آنها را رفع کنیم دستگاه تصفیه آب را روی تولید مستقیم قرار می دهیم برای این کار مراحل زیر را انجام می دهیم:

  • شیر مخزن را می بندیم.
  • شیر ورودی آب به دستگاه تصفیه آب را باز می کنیم.
  • شیر برداشت آب که برای سینک است را باز می کنیم.
  • شیر میکس را می بندیم.
  • دستگاه را به برق متصل می کنیم.

علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب

چرا دستگاه تصفیه آب خاموش نمی شود؟ این مشکل ممکن است بخاطر یکی از دلایل زیر است:

  1. پس از انجام مراحل بالا دستگاه روشن شده و باید مقداری آب تولید کند. اگر دستگاه آبی تولید نکرد و یا خیلی کم آب تولید کرد به مقداری که قطره قطره خارج می شد در این شرایط فیلتر ممبران دستگاه خراب شده است.
  2. ممکن است علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب به دلیل پایین بودن فشار دستگاه باشد.
  3. گاهی اوقات هم فشار دستگاه مناسب است و آب تولید شده به مقدار کافی است. شیر برداشت دستگاه را ببندید و 1 دقیقه صبر کنید اگر دستگاه شما خاموش شد پس مخزن دستگاه تصفیه آب با مشکل تنظیم نبودن فشار هوا مواجه است.
  4. اگر همه مراحل بالا را بررسی کردید و مشکلی وجود نداشت شما باید با یک فشار سنج اقدام به تنظیم فشار سنسور کنید.

رفع مشکل پایین بودن فشار دستگاه تصفیه آب

اگر فشار دستگاه تصفیه آب شما ازpsi 50 کمتر باشد یعنی دستگاه با مشکل پایین بودن فشار مواجه است و پمپ فشار لازم را تولید نمی کند برای رفع این مشکل مراحل زیر را انجام می دهیم :

  • شیر مخزن را باز می کنیم و صبر می کنیم تا آب بطور کامل قطع شود.
  • یک تلمبه به ورودی هوای مخزن وصل کنید و بین 12 تا 15 بار تلمبه بزنید.
  • بعد از تلمبه زدن آب با فشار زیاد از مخزن خارج می شود .
  • صبر کنید تا آب بیرون بیاید و قطع شود.
  • دوباره به همان تعداد قبل تلمبه بزنید و صبر کنید تا آب قطع شود.
  • این تلمبه زدن را تا زمانی که مخزن بطور کامل خالی شود انجام دهید.
  • مخزن وقتی بصورت کامل خالی شود سبک می شود.

س از انجام مراحل بالا فشار لازم برای دستگاه بوجود آمده است البته بهتر است که شما یکبار بار با فشار سنج فشار دستگاه را اندازه بگیرید. فشار باد مخزن را بین psi  6 تا psi 8  قرار دهید.

پاره شدن دیافراگم

گاهی اوقات ممکن است دلیل افت فشار دستگاه تصفیه آب پاره شدن دیافراگم باشد که در این صورت راهی برای تعمیر آن وجود ندارد و باید تعویض شود. چگونه متوجه پارگی دیافراگم شویم؟ برای پاسخ به این سوال به مراحل زیر توجه کنید:

  • اگر دیافراگم پاره شده باشد آب وارد ناحیه ذخیره هوا می شود.
  • در اینصورت وقتی دستگاه کاملا پر شود بسیار سنگین می شود.
  • وقتی مخزن دستگاه پر از آب است قسمت ورودی هوای آن را کمی فشار دهید.
  • وفتی ورودی هوای دستگاه را فشار دادید اگر آب بیرون آمد دیافراگم دستگاه پاره شده است.

چرا دستگاه تصفیه آب خاموش نمی شود؟  خاموش نشدن دستگاه های تصفیه آب از مشکلاتی است که ممکن است برای همه پیش بیاید اما با دانستن علت های آن به سادگی می توان آنها را رفع کرد. درصورتی که فیلتر ممبران خراب شده باشد یا دیافراگم دستگاه مشکل پاره شده باشد دستگاه خاموش نمی شود با متوجه شدن این موضوع سریعا آن را رفع کنید.

عملکرد دستگاه تصفیه آب به چه صورت است؟

یک دستگاه تصفیه آب سالم زمانی که مخزن در حال پر شدن است روشن می شود و پمپ و شیر برقی هم کار می کند. با توجه به حجم مخزن و ظرفیت ممبران، حداقل زمانی که برای پر شدن آب، لازم است، بین 30 دقیقه تا 2 ساعت می باشد. بعد از آن، باید دستگاه خاموش شود و جریان برق و آب یا همان خروجی فاضلاب نیز خاموش شود. اگر پر شدن مخزن دستگاه از این بازه زمانی بیشتر طول کشید و یا همچنان روشن ماند، باید مشکل خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب را بررسی و حل کنید.

بررسی دستگاه تصفیه آب

اولین قدم، گذاشتن دستگاه در حالت تولید آب مستقیم است. باید شیر مخزن را ببندیم، شیر برداشت روی سینک و شیر ورودی را باز کنیم، شیر میکس را ببندیم و دستگاه را به برق وصل کنیم. حالا که دستگاه روشن شد مقداری آب در حد یک باریکه تولید می کند. در اینجا به گیج فشار نگاه کنید، باید بالاتر از 50psi را نشان دهد که تولید آب تصفیه شده در حالت مناسب است.

منبع : freedrinkingwater

دکمه بازگشت به بالا