سلامت و تندرستیکسب و کار برتر

شکم بند پس از زایمان

آیا بستن شکم بند بعد از می تواند تاثیری بر کوچک شدن شکم داشته باشد و آیا این کار عوارضی نیز دربر دارد؟ رژیم غذایی مادر که زایمان کرده است، نقش تعیین‌ کننده‌ای در سلامت او و نوزاد دارد. حاملگی با تغییرات بدنی و روانی زیادی همراه است؛ از فرم بدن گرفته تا عملکرد ارگان‌ های داخلی بدن، همه دستخوش تغییرات زیادی می‌شوند و زمینه را برای تولد نوزاد به این دنیا فراهم می‌کنند. برخی از این تغییرات برای مدت ها بعد از بارداری باقی خواهند ماند که یکی از انها بزرگ شدن و افتاده شدن شکم مادر است. اما آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ آیا استفاده از شکم بند بعد از مفید است؟

فواید و مزیت های شکم بند بعد از زایمان

حاملگی تغییرات زیادی در بدن به وجود می آورد و پوست شکم را کشیده و شل می کند که برای اکثر مادران این تغییر غیر قابل تحمل است. با افزایش ماه های حاملگی شکم حجیم تر می شود و با به دنیا آمدن نوزاد یکباره شکم خالی شده و دیگر مانند قبل از بارداری نمی شود حتی پوست آن تا مدت زمان طولانی کشیده و شل باقی می ماند. برای جمع شدن پوست شکم و رهایی از شل بودن شکم پس از زایمان، قدیمی ها توصیه به بستن آن با یک پارچه می کنند که کار بسیار درستی می باشد اما شکل امروزی آن پوشیدن شکم بند بعد از زایمان طبیعی است. حال میخواهیم درباره این شکم بند بعد از زایمان طبیعی صحبت کنیم .

مزیت های استفاده از شکم بند بعد از زایمان

همانطور که میدانید تناسب اندام و داشتن همیشه از آرزوهای همه بوده است مخصوصا برای خانم های که بیشتر برای زیبایی و تناسب اندام خود می کوشند. بسیاری از مادران باردار از تغییر بدن خود بعد از زایمان نگرانند و فکر می کنند این تغییرات را هیچگونه نمی توان از درست کرد. شل شدن و  پوست اضافی شکم پس از زایمان یکی از این تغییرات ظاهری است که تقریبا بیشتر مادران تازه فارغ شده درگیر آن هستند. می توانید برای جمع شدن شکم و پوست پس از زایمان از  گن ۲۵ فنر ساعت شنی و شکم بندهای مخصوص استفاده کنید که فواید فراوانی دربر دارند. استفاده از گن ها و شکم بندها بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم قبل بارداری کمک می کند.

فواید استفاده از شکم بند بعد از زایمان

برای حل مشکل شل شدن شکم بعد از زایمان چه کنیم؟

  • استفاده از گن و شکم بند بعد از زایمان طبیعی، تا حدودی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم نرمال خود کمک می کند.
  • شکم بند، ستون فقرات و شکم را صاف می کند.
  • از بروز کمر درد جلوگیری می کند.
  • از پیشرفت سلول های چربی دور شکم جلوگیری میکند.
  • موجب کم شدن ورم رحم می شود.

بهترین زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان

بعد از زایمان، تمام مادران تمایل دارند که به وزن و اندام قبل از بارداری خود بازگردند و نگران این که چه مدت طول خواهد کشید هستند. بلافاصله بعد از زایمان، بدلیل تخلیه محتویات رحم و خون‌ریزی طبیعی، حدود 5 تا 6 کیلوگرم از وزن خانم کاهش می‌‌یابد. در مدت 6 هفته از زایمان، تقریبا 2 تا 3 کیلوگرم دیگر وزن پایین می‌‌آید که دلیلش از دست دادن مایعات احتباس یافته در بدن از طریق ادرار است.

اکثر مادران بعد از گذشت 6 ماه از زایمان به وزن قبل از بارداری خود باز می گردند. عوامل تاثیر گذار کاهش وزن بعد از زایمان، شامل بارداری اول،‌ شیر دادن، و در صورتی که مادر خارج از منزل کار می کند می تواند زمان بازگشت به کار، نوع رژیم غذایی بعد از زایمان، و … است.

رژیم لاغری را در طی 6 هفته اول بعد از زایمان نباید داشته باشید، بدلیل آنکه بدن نیازمند دریافت انرژی است تا آنچه در زمان تولد نوزاد از دست داده است را باز گرداند و نیاز نوزاد را نیز تامین کند. تغذیه نوزاد با شیر مادر، به طور شگفت انگیزی باعث نمی‌‌شود ولی به کاهش وزن کمک می‌‌کند.

جراحی پلاستیک شکم تا یک سال ممنوع است

اگر پس از زایمان، و رژیم غذایی مفید واقع نشده است و شل شدن شکم شمارا آزار میدهد شاید به فکر شکم‌تان افتاده باشید ولی باید توجه داشته باشید، عمل جراحی پلاستیک شکم بدلیل زمان کوتاهی که بعد از زایمان گذشته است، امکان‌پذیر نیست و با خطرات زیادی را همراه دارد. بعد از زایمان حداقل باید تا 1 سال صبور باشید. ا

ول وزنتان باید ثابت شود و دوران شیردهی را نیز پشت سر گذاشته باشید. انجام تمرینات ورزشی هم بسیار مفید و الزامی است اما به یاد داشته باشید که ورزش به بهبود ماهیچه‌ها کمک می‌کند نه به  شکل و ظاهر پوست شما. در ضمن توجه کنید که بعد از گذشت ماه‌ها از زایمان، امکان جمع شدن پوست وجود دارد. از کرم‌های آب‌ رسان به پوست و یا مرطوب کننده استفاده کنید این مواد به جمع شدن شکم و پوست کمک می‌کند.

بستن شکم را فراموش نکنید

بستن گن لاغری زنانه ساعت شنی بعد از زایمان طبیعی به جمع شدن هرچه سریع‌تر آن کمک می‌کند. از قدیم هم این حرکت مانند رسم در فرهنگ ما وجود داشته است که مادران به دختران باردار خود می‌گفتند که پس از وضع حمل شکم‌ شان را با یک پارچه محکم ببندد. ولی در سال‌های اخیر گن‌ هایی آمده‌اند که مخصوص همین کار هستند و مادران می‌توانند آنها را یک ماه پس از زایمان به شکم خود ببندند.

چگونگی عمل کردن شکم بند بعد از زایمان

شکم بند به رحم و شکم فشار می آورد و به بازگشت فرم اصلی بدن کمک می کند.

نکته اصلی و مهم استفاده صحیح از این گن‌ها این است که استفاده زودتر از موعد آن مانع خونرسانی و استراحت عضلات می شود.

به هيچ وجه توصيه نمی شود که از شكم بندهای سفت پس از زايمان زود استفاده شود. بخصوص ، بدليل افزايش احتمال چسبندگی و تنبلی ماهيچه در انقباض خودبخودی . بعد از گذشت ٤٠ روز از زايمان دراز و نشست میتواند سودمند باشد.

در خواب،  شکم بند بعد از نپوشید.

برای تاثیر بیشتر این شکم بند ها حتما از سایز مناسب بدن خودتان استفاده کنید و درصورت احساس درد و ناراحتی در زمان پوشیدن آن، از سایز صحیح مطمئن شوید. دقت کنید که حتما محصولاتی را تهیه کنید که طبق اصول بهداشتی تولید شده و یک لایه کتان در داخل خود داشته باشند که در تماگن و شکم بند بعد از زایمان چه کاربردی دارند؟ همه خانم ها دوست دارند که اندامشان بعد از بارداری دوباره به شکل اولیه بازگردد. اما این مسئله هم مهم است که چقدر طول می کشد این اتفاق بیفتد و از چه ابزارهایی می توان برای این کار استفاده کرد؟

شل شدن شکم و جمع کردن آن بعد از زایمان دغدغه ذهنی بسیاری از خانم ها است و گرفتن رژیم لاغری برای خانم ها که انرژی زیادی را در زمان زایمان از دست داده اند، گزینه مناسبی نیست. شکم بند بعد از زایمان یا سزارین را می توان یکی از مهم ترین کمک ها به خانم هایی دانست که وضع حمل کرده اند و نگران اندام خود هستند.

استفاده از گن لاغری بعد از زایمان و یا  شکم بند بعد از سزارین یا زایمان مزایای زیادی دارد. ضمن این که ورم رحم را کاهش می دهد و در نهایت به صاف شدن ستون فقرات و شکم کمک می کند. استفاده از شکم بند باید تحت نظر پزشک متخصص باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره شکم بند و یا گن بعد از زایمان، ویژگی ها و فواید استفاده از آن، انواع شکم بند و بهترین زمان بستن آن و نکات مهم هنگام استفاده از شکم بند آورده شده است.

بدن خانم های باردار برای جای دادن جنین در شکم خود رشد می کند و کشیده می شود. در واقع، بدن از حالت طبیعی خودش بیرون می آید

. حتی عضلات شکم برای ایجاد فضای کافی از یکدیگر فاصله می گیرند. به محض این که جنین از بدن خارج می شود و زایمان صورت می گیرد، بدن نیاز دارد که به حالت اولیه خودش برگردد. شکم بند بعد از زایمان را می توان یکی از بهترین راه حل های بازگشت به اندام قبلی دانست.

گن لاغری بعد از زایمان به شکلی طراحی شده است که بتواند بیشترین کمک را به خانم ها بعد از زایمان بکند. به خصوص به خانم هایی که تناسب اندام اهمیت زیادی برای آنها دارد و ممکن است نگران اندامشان بعد از زایمان باشند. جمع شدن شکم و پوست برای بعضی از آنها غیر ممکن به نظر می رسد. گن و شکم بند همان طور که از نام آن بر می آید در نواحی شکم و روی اندام های داخلی آن بسته می شود. شکم بند در واقع ماهیچه ها و اعضای داخلی شکم را نگه می دارد.

به محض زایمان محتویات داخل رحم تخلیه می شود و مادر چند کیلو وزن از دست می دهد. این کاهش وزن باز هم ادامه دارد که دلیل آن خروج مایعات داخل رحم از راه ادرار در فاصله چند هفته پس از زایمان است. نکته مهمی که خانم ها باید به آن دقت داشته باشند این است که نمی توانند برای ادامه کاهش وزن از رژیم های لاغری استفاده کنند. زیرا بدن نیازمند جذب انرژی است که با تولد جنین از دست رفته است. بستن شکم بند بعد از زایمان می تواند به خانم ها کمک کند که بتوانند تا فرا رسیدن زمان رژیم لاغری در صورت لزوم به تناسب اندام خود کمک کنند.

شکم بند بعد از زایمان به طور حتم فواید بیشتری را به جز لاغری شکم به همراه دارد. شکم بند با فشاری که به شکم وارد می کند اندام های داخلی را به جای قبلی هل می دهد. از دیگر فواید بستن شکم بند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از گن ساعت شنی مردانه می توان چربی های شکمی را کاهش داد و شکم از حالت افتاده خارج می شود. این کار را با جلوگیری از رشد سلول های چربی انجام می دهد.
  • تقویت عضلات شکم از دیگر ویژگی های کاربرد شکم بند بعد از سزارین یا زایمان طبیعی است.
  • حالت بدن هم در این شرایط بهبود پیدا خواهد کرد و از اندام های داخلی حمایت می شود.
  • یکی دیگر از ویژگی های کاربرد آن را می توان کاهش کمردرد بعد از زایمان به شمار آورد.
  • علاوه بر کاهش درد کمر به کاهش درد در ناحیه لگن نیز کمک می کند و از ناراحتی ها و درد مفاصل نیز می کاهد. شکم بند با تقویت عضلات می تواند دردها را کاهش دهد.
  • حتی استفاده از شکم بند می تواند در حرکت کردن بعد از زایمان به خانم ها کمک کند.
  • به وجود آمدن پارگی میان مقعد و واژن از جمله ناراحتی های شایع در بین زنانی است که تازه مادر شده اند. این پارگی دردی را در این ناحیه به وجود می آورد که با بستن شکم می توان از آن کاست.
دکمه بازگشت به بالا