سلامت و تندرستی

آیا نور خورشید چربی شکم را کاهش می‌دهد ؟

آیا نور خورشید چربی شکم را کاهش می‌دهد ؟

طبق گزارش های جدید دکتر نیوز، نور خورشید چربی شکم را کاهش می‌دهد.قرار گرفتن روزانه در معرض نور خورشید برای سلامت ذهن و بدن ضروری است. احتمالاً تابستان را بیرون از خانه به پیاده روی و ورزش در هوای آزاد و سایر عادات سالم گذرانده اید، اما زمستان در راه است و این سبک زندگی سالم کنار گذاشته شده است، زیرا با فرا رسیدن هوای سرد، غذاهای پخته و مقوی راهی میز شام می شوند. به همین دلیل کاهش وزن در تابستان راحت تر از زمستان است.

بر اساس نتایج تحقیقاتی که در Scientific Reports منتشر شده است، اگر معتقدید در تابستان کاهش وزن راحت‌تر است، واضح است که نور خورشید می‌تواند نقش مهمی در کاهش چربی شکم شما داشته باشد.

هوای گرم منجر به هضم آهسته‌تر غذا می‌شود که مساوی است با احساس سیری طولانی‌تر. علاوه بر این، در تابستان فرصت های بیشتری برای سوزاندن چربی های شکم و کاهش وزن وجود دارد. میوه های فصلی مانند انواع توت ها، هندوانه، سالادهای سبز تازه و ورزش های تابستانی نیز به کاهش وزن کمک می کنند. از سوی دیگر، کمبود نور خورشید ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

پیتر لایت محقق این تحقیق می گوید: با بررسی یافته های علمی مشخص می شود که قرار گرفتن ناکافی در معرض نور خورشید در هشت ماه از سال ممکن است باعث افزایش ذخیره چربی شود. به همین دلیل است که برخی از ما در زمستان افزایش وزن را تجربه می کنیم.

این دانش عمومی است که رژیم غذایی و ورزش کلید خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته شکم هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که نور خورشید نیز می تواند به شما کمک کند. تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی نیز نشان داد که اشعه ماوراء بنفش توانایی کاهش افزایش وزن و ایجاد اختلال در عملکرد قلبی متابولیک را در موش ها دارد.

طبق مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شد، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر عملکرد بافت چربی سفید زیر جلدی (scWAT) تأثیر می گذارد. این سلول های چربی سفید در زیر پوست (به نام چربی زیر جلدی) یا در اطراف شکم (معروف به چربی احشایی) یافت می شوند. نقش اصلی آن ذخیره و آزادسازی تری گلیسیرید است، اما زمانی که بیش از حد ذخیره شود، ممکن است منجر به چاقی، دیابت و سایر اختلالات قلبی متابولیک شود.

آنچه محققان دریافتند این است که نور خورشید آبی (معروف به نوری که می بینید) می تواند اندازه قطرات چربی را کوچک کرده و عملکرد چربی سفید زیر جلدی را تنظیم کند. هنگامی که طول موج های آبی نور خورشید به پوست ما نفوذ می کند و به سلول های چربی زیرین می رسد، قطرات چربی کاهش یافته و از سلول ها خارج می شوند. البته، اگر در نظر دارید نور خورشید بیشتری را به رژیم سلامتی خود اضافه کنید، استفاده از ضد آفتاب (مانند ضد آفتاب، کلاه و غیره) را فراموش نکنید.

منبع: /https://doctor-news.ir

دکمه بازگشت به بالا