حوادث

۲ جلسه محاکمه مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه برگزار شد/ اتهام؛ سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی+عکس

آفتاب نیوز:

تحقیقات 18 ساله درباره تخلفات ارزی دولت به ریاست قاضی مسعودی مقدم ، صبح دیروز در شعبه سوم “دادگاه ویژه تحقیق درباره جرایم خرابکاران و مفسدان اقتصادی” آغاز شد. ..

به گفته نماینده دادستان ، در اولین جلسه دادگاه ، امید اسدبیگی اولین متهم پرونده بود.

دو جلسه آزمایش هفتگی مدیران عامل نیشکر برگزار شد. ظروف سرباز یا مسافر سیستماتیک سیستماتیک پولی + عکس

مهرداد رستمی چگینی ، مجتبی کاهالزاده ، جواد بصیرانی و علی اکبر میرزایی حسین زاده متهمان خط دوم تا پنجم در این پرونده هستند و به همراه 16 متهم دیگر از این پرونده در دادگاه دفاع می کنند. بانک مرکزی یکی از آنهاست.

“ براساس اسناد گمرکی ، کالا تاکنون وارد نشده است و متهم کلیه ارزهای دریافت شده از طریق بانکهای مختلف را در بازار آزاد می فروشد و مسئولیت 6 ماه و 1 سال اسناد ، رشوه و کلاهبرداری است. جعل جعل در راستای تحقق تعهدات یک ارز است.

به گفته نماینده دادستان ، در اولین جلسه دادگاه ، در صورت نقض این دادخواست ارز بزرگ ، متهمان اسد بیگی و رستمی با همکاری کارل زاده و شرکت معتمد پارسه ، 18 هزار تن شکر تولید کردند. برای راه اندازی خط حدود 600 میلیون دلار ارز دریافت کرد. قراردادی 14 میلیون دلاری برای خرید خط تولید دست دوم منعقد شد و حتی هیچگاه خط تولید 14 میلیون دلاری نیز هرگز وارد نشده است.

براساس کیفرخواست دادگاه ، امید اسدبیگی متهم رضا انصاری را که در آن زمان صاحب پست بانک مرکزی بود ، برای تسهیل در دریافت ارز دولتی به دست آورد. این 2 میلیون و 500،000 درهم امارات است. داد.

پس از دادرسی ، متهم اسد بیگی تبرئه شد و گفت: “من اتهامات کیفرخواست را نپذیرفتم و همه چیز را رد کردم.”

“اگر من مرتکب جرم شده ام ، لطفا مرا اعدام کنید. اما من متعلق به این کشور هستم ، بنابراین من دو سال در اینجا ماندم در حالی که توانستم کشور را ترک کنم.

پس از دادرسی ، وکیل متهم ، اسد بیگی در جلسه رسیدگی حاضر شد و گفت: “برخی از اعتراضات به کیفرخواست وجود دارد.

جلسه دوم دادگاه متهم در دادگاه پولی صبح امروز برگزار شد و به ریاست قاضی مسعودی مقدم برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان با اشاره به درگیری پلیس و تحقیقات در این زمینه ، مدیر گروه را در بدست آوردن پول دولت به عنوان متهم دوم معرفی کرد.

مأمور دادستان در دادرسی از دادسرای عمومی دفاع كرد كه در جریان دادرسی از اولین متهم ، وكیل وی و متهم كالیالی زاده دفاع كرد.

متهم متهم اسد بیاقی به عنوان بخشی از دفاع گفت: “من تسهیلات ارزی و واقعی دریافت نکردم. من متهم هستم زیرا این بحث در مورد تعهدات بود ، نه در مورد تسهیلات ارزی. باید انجام شود. “

وکیل متهم اسدبیگی پیشنهاد کرد برای حل و فصل این تضاد ، جلسه‌ای مشترک با دادستانی تهران برگزار شود و گفت: “من تصویری از کارخانه MDF را که در دادگاه مورد بحث قرار گرفته است خواهم ساخت.”

متهم کهاری زاده از اتهامات عنوان شده علیه وی دفاع کرد و گفت: “روندی که ما با ارز انجام می دادیم از سال 1992 ادامه دارد ، با این که مسائل ارزی به 4200 هزار تومان رسید و در واقع ارزها برای دو سال مدیریت می شوند. جای تعجبی نیست تا زمان مطرح شدن. »ظرف دو ماه به تولید کننده ارائه شد.

قاضی مسعودی مقدم پایان جلسه دادگاه را اعلام کرد و اظهار داشت: جلسه دادگاه بعدی در تاریخ 23 ژوئن ساعت 9 صبح برگزار می شود.

دکمه بازگشت به بالا