حوادث

راه‌اندازی واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و زنان در فضای مجازی ازسوی پلیس فتا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از راه‌اندازی واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و زنان در فضای مجازی خبرداد.

به گزارش مجله خانواده، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به برگزاری مرحله جدید پویش کودکان سایبری، گفت:‌ بیشترین دغدغه و کار اصلی پلیس فتا در رابطه با استفاده کودکان از فضای مجازی است به نحوی که پلیس فتا در سنوات گذشته در این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و وسعی داشت در این خصوص به کار علمی و فرهنگی دست یابد. در همین راستا نیز پویشی به نام پویش کودکان سایبری راه اندازی شد و سعی کردیم تا فرهنگ‌سازی عمیقی در این خصوص صورت بگیرد که خوشبختانه عموم مردم مثل همیشه با ما همراه بودند و اصطلاحا شکاف دیجیتالی که بین والدین و فرزندانشان وجود دارد را به حداقل خود رساندیم.

معظمی گودرزی ادامه داد:‌ در همین راستا در پلیس فتا واحد رسیدگی به جرائم علیه کودکان و بانوان را راه‌اندازی کردیم چرا که جامعه هدف این مجرمان همین گروه خاص هستند و نیاز است که جرائم مرتبط با این قشر به صورت خاص هم رسیدگی شود.

وی ادامه داد:‌ در سنوات قبل هم تاکید می‌کردیم که در فضای مجازی محدودیت سنی وجود دارد و با پیشرفته شدن تکنولوژی و شرایط آن زمان در همه گیری بیماری کرونا شاهد این بودیم که فرزندان ما بیشتر وارد این فضا شدند و عملا بحث آموزش و ارتباطات به فضای مجازی وابسته شد. فضایی که متاسفانه خیلی از فرزندان ما آشنایی و سواد لازم را برای حضور در آن نداشتند و شرایط استفاده از آن را را هم نمی‌دانستند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود : بر همین اساس خیلی از فرزندان آسیب دیدند و گاها این آسیب ها واقعا جبران ناپذیر بود ولی در طول این مدت بررسی های ما هم بیشتر شد و بر اساس سناریوهایی که اتفاق می افتاد ما هم اطلاع رسانی‌های خود را انجام دادیم.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با علاقه زیاد به کشف تازه‌ها هستم. همیشه در جستجوی اخبار تازه، دیدنی و منحصر به فرد هستم تا خوانندگان را به جریان اتفاقات بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا